handdator

Visa fullständig version : Träning + Alkohol?


mela
2005-08-30, 17:00
Har en kompis som kör bodypump och styrketräning för att
förbättra sin kondis samt bygga muskler.
Hon tränar 3 gånger i veckan ungefär och går sedan på krogen
och super minst en gång i veckan.

Hur mycket ger hennes träning då?

Olsson
2005-08-30, 17:04
52,87%
Hur många gånger ska den frågan komma upp egentligen?


Det kommer kanske inte bli lika bra resutltat som utan alkohol, men det kommer inte vara avgörande för en förbättrad kondition eller lyckad deff.

King Grub
2005-08-30, 17:07
När alkoholen är i kroppen är fettförbränningen i princip avstängd, och proteinsyntesen är rejält nedreglerad.

mela
2005-08-30, 17:16
När alkoholen är i kroppen är fettförbränningen i princip avstängd, och proteinsyntesen är rejält nedreglerad.

Så om dom kör ett styrketräningspass och börjar dricka någon timme efter, ger träningen inget ?

Fatcan
2005-08-30, 17:20
Så om dom kör ett styrketräningspass och börjar dricka någon timme efter, ger träningen inget ?

Den ger mindre.

Fartman
2005-08-30, 17:23
Den ger betydligt mycket mer än om hon inte skulle träna. För jag antar att sluta gå på krogen inte är speciellt aktuellt.

Arwen
2005-08-30, 19:43
å andra sidan så kan det vara så att man vinner i motivation & livsglädje av att gå ut & festa med vänner etc.....så om man tränar för att må bra, och inte en tävlingsscen, så :thumbup:

mela
2005-08-30, 19:47
å andra sidan så kan det vara så att man vinner i motivation & livsglädje av att gå ut & festa med vänner etc.....så om man tränar för att må bra, och inte en tävlingsscen, så :thumbup:

men om man tränar för att få muskler.. och det inte är någon skillnad över huvudtagen på över ett år ?

Arwen
2005-08-30, 19:52
men om man tränar för att få muskler.. och det inte är någon skillnad över huvudtagen på över ett år ?

Om man tränar regelbundet utan att få resultat efter ett helt år så kan ju alkohol vara en "bov i dramat", andra faktorer kan ju vara kost, sömn och sist, men inte minst vad man egentligen uträttar på gymmet, finns ju en hel del som ser gymmet som en plats för att visa upp nya träningskläder & skitsnack i allmänhet :)

Liten Men Fet
2005-08-30, 20:02
men om man tränar för att få muskler.. och det inte är någon skillnad över huvudtagen på över ett år ?

Då gör man grundläggande fel i sin träning, så illa kan det inte bli av att gå ut en gång i veckan.
ALLA mina träningskompisar går ut då och då kanske inte alltid en gång i veckan men ibland mer, dom växer. Jag växer åxå fast jag drar några bärs då och då.

Magnus Samuelsson sa till mig att första gången han vann världens starkaste man så var han i england och tränade hos nån snubbe, engelsmannen KRÄVDE att dom skulle ut och ta nån öl VARJE kväll för LITE alkohol i kroppen höjer testosteronhalten..
Kan mycket väl vara direkt fel men nån katastrof för träningen var det visst inte.

Jag tror det är MINST lika illa att missköta sin kost så kroppen inte har ordentligt med byggstenar som att ta en hyfsad bläcka i veckan.

(Observera TROR)

Jense
2005-08-30, 20:36
en fylla i veckan är ingenting jämnfört med dåliga kostvanor vad gäller muskelbyggande..

det är liten skillnad, men man märker den.

internethjälten
2005-08-31, 04:09
en fylla i veckan är ingenting jämnfört med dåliga kostvanor vad gäller muskelbyggande..

det är liten skillnad, men man märker den.

exakt ! -en och annan fylla är inte hela livet =)

keffat_liv
2005-08-31, 11:00
Problemet är inte bara själv alkoholen, utan super man nu så blir oftast kosten lidande då man inte äter särskillt mycket och om man väl äter så brukar det blir skräp. Sen så brukar sömnen också bli lidande.

Liten Men Fet
2005-08-31, 12:33
Problemet är inte bara själv alkoholen, utan super man nu så blir oftast kosten lidande då man inte äter särskillt mycket och om man väl äter så brukar det blir skräp. Sen så brukar sömnen också bli lidande.

Jo visst, men om det är en gång i veckan och hon äter riktigt ordentligt resten av veckan och sover ordentligt samt tränar så ska det bli resultat på ett år ändå.
Klart det påverkar en del om man super ner sig en gång i veckan men inte så mycket att träningen blir resultatlös. Då är det nåt annat fel.