handdator

Visa fullständig version : Fairing lean???


Ninjamicke
2005-08-29, 11:09
Tjena
Har under ett par veckor nu totalt ändrat min kost. Förut käkade jag skräpmat, microkäk och kakor godis o chips, nu är det raka motsatse, räknar kalorier också med hjälp av dataprogrammet hälsovakten.

Detta har funkat ganska bra och jag har vägt mig en gång i veckan(2 invägningar hittils) och gått ner 2 kilo. Förutom att det är kul mår man även bättre rent allmänt.
Men nu funderar jag lite på att lägga till med några viktminskningspreparat också och läste i kolloshopen om Fairing Lean, vilket verkar bra.

Har någon provat detta och kan ge feedback?


MVH Micke

mangemani
2005-08-29, 11:26
hmm,i viktminsknings syfte så skulle jag inte säga att det är så bra faktiskt,men däremot när det gäller energi och styrka.

Fairing
2005-08-29, 14:35
Lean fungerar väl som fettförbränande produkt ihop med en kost för viktminskning (inget mirakelmedel dock). Personligen dubblade jag rek. dos. till 6 kapslar/dag och då hände det saker vill jag lova.

Jag gick faktiskt ner från 112 till annorektiska 102kg tack vare LEAN och hyfsad dietmat.

Magnus Gertsson som vann Lucia 2004 åt 12st LEAN om dagen och tyckte att "fettet rann av"

Jag rekommenderar dock ingen att ligga så högt på intaget *innocent*

mangemani
2005-08-31, 12:30
Lean fungerar väl som fettförbränande produkt ihop med en kost för viktminskning (inget mirakelmedel dock). Personligen dubblade jag rek. dos. till 6 kapslar/dag och då hände det saker vill jag lova.

Jag gick faktiskt ner från 112 till annorektiska 102kg tack vare LEAN och hyfsad dietmat.

Magnus Gertsson som vann Lucia 2004 åt 12st LEAN om dagen och tyckte att "fettet rann av"

Jag rekommenderar dock ingen att ligga så högt på intaget *innocent*



är det inte farligt att gå över den rekomenderade dosen?på burken står det MAX 3 kappslar per dag utspridda över dygnet.

Fairing
2005-08-31, 12:36
Visst skall man följa rekommenderad dos , inget snack men jag är av nyfiken natur och exprimenterar gärna. :)

mangemani
2005-08-31, 12:52
är också nyfiken och exprimenterar gärna,så,hmm,kanske ska pröva med 6 kappslar jag med då=)

EiseltUK
2005-08-31, 14:38
Visst skall man följa rekommenderad dos , inget snack men jag är av nyfiken natur och exprimenterar gärna. :)


.... med droger och sex. :D

Fairing
2005-08-31, 15:00
.... med droger och sex. :D

:thumbup: :D

C.E.J.
2008-01-02, 02:36
Bump. Har köpt Lean och väntar på att den levereras. Några frågor om druvkärneextraktet; är det, som i många andra såna extrakt, ~90% polyfenoler, och ang. studien "Grape Seed Extract Prevents H2O2-Induced Chromosomal Damage in Human Lymphoblastoid Cells" som ni citerar, hur mycket är det egentligen som använts i den studien? Står en massa siffror mätt i mg/L, vilket jag inte förstår hur man ska överföra till enbart mg. 50mg GSE har ni ju iaf i varje kapsel.

Fairing
2008-01-02, 08:11
Bump. Har köpt Lean och väntar på att den levereras. Några frågor om druvkärneextraktet; är det, som i många andra såna extrakt, ~90% polyfenoler, och ang. studien "Grape Seed Extract Prevents H2O2-Induced Chromosomal Damage in Human Lymphoblastoid Cells" som ni citerar, hur mycket är det egentligen som använts i den studien? Står en massa siffror mätt i mg/L, vilket jag inte förstår hur man ska överföra till enbart mg. 50mg GSE har ni ju iaf i varje kapsel.

Oj vilken gammal tråd..... svår fråga.. får kolla med Peter som höll i Lean projektet:)

EiseltUK
2008-01-02, 11:49
Bump. Har köpt Lean och väntar på att den levereras. Några frågor om druvkärneextraktet; är det, som i många andra såna extrakt, ~90% polyfenoler, och ang. studien "Grape Seed Extract Prevents H2O2-Induced Chromosomal Damage in Human Lymphoblastoid Cells" som ni citerar, hur mycket är det egentligen som använts i den studien? Står en massa siffror mätt i mg/L, vilket jag inte förstår hur man ska överföra till enbart mg. 50mg GSE har ni ju iaf i varje kapsel.

Det är en in vitro studie på isolerade celler. Det går inte direkt att räkna om det utan att känna till farmakokinetiken.

jwzrd
2008-01-02, 11:51
Lean ger en enorm prestationshöjande effekt under träningspassen, en som varar länge också. Hur det påverkar fettförlust har jag ingen aning om, men det är en bra stimulant.

selmir
2008-01-02, 15:40
Nu när vi är inne på Lean så undrar jag hur det blir med kreatinet , Lean innehåller 100mg koffein per kapsel. Kommer den att försämmra kreatinet ?

C.E.J.
2008-01-02, 17:58
Det är en in vitro studie på isolerade celler. Det går inte direkt att räkna om det utan att känna till farmakokinetiken.

Jobbigt läge. Jag har sett lite andra studier där man givit t.ex. givit 200-400mg till människor och 50+mg/kgbw till möss. Går det att säga hur mycket vin/vindruvor GSE motsvarar?

Raggis
2008-01-02, 18:28
Lean ger en enorm prestationshöjande effekt under träningspassen, en som varar länge också. Hur det påverkar fettförlust har jag ingen aning om, men det är en bra stimulant.

Håller helt klart med. Det bästa jag har provat iallafall. Länge leve koffein :D

Cerberus
2008-01-02, 19:32
har ni inte hört det? ju högre dos ju bättre effekt får man så klart :laugh:


ja trodde lean va skit, men det e alltså PRA skit?

Avesta
2008-01-03, 02:01
Lean är jävligt nice för att få träningsgnistan, men förstör dygnsrytmen så extremt, skulle jag ta två kapslar eller mer skulle något riktigt hemskt hända med mig. Prova inte med chock-intag!

Raggis
2008-01-03, 02:08
Lean är jävligt nice för att få träningsgnistan, men förstör dygnsrytmen så extremt, skulle jag ta två kapslar eller mer skulle något riktigt hemskt hända med mig. Prova inte med chock-intag!

Jag känner igen det där *popcorn*

pazappa
2008-01-03, 07:19
Varför tycker ni att det stör dyngsrytmen? Det är ju inget koffein i.

polzki
2008-01-03, 07:25
Varför tycker ni att det stör dyngsrytmen? Det är ju inget koffein i.

Jo, 100 mg per kapsel

pazappa
2008-01-03, 09:48
På min burk står det inget om koffein, det kanske finns 2 varianter??

Nitrometan
2008-01-03, 12:58
På min burk står det inget om koffein, det kanske finns 2 varianter??
Är du säker på att det är Fairing Lean du har?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=129

Grönt te: (98%) 300mg
Dandelion rot extr: 200mg
Koffein: 100mg
Druvkärnextrakt: 50mg
White Willow Bark (25%): 50mg

pazappa
2008-01-03, 13:41
Är du säker på att det är Fairing Lean du har?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=24&products_id=129

:Virro Sorry, du har rätt det är ju BetaDrain från Eiselt jag använder. Jag ska va tyst nu.

-squat-
2008-01-03, 20:31
Lean ger en enorm prestationshöjande effekt under träningspassen, en som varar länge också. Hur det påverkar fettförlust har jag ingen aning om, men det är en bra stimulant.

Håller med dig. Hur många kapslar tar du innan träning?

Simon.
2008-01-04, 16:37
Just nu är det specialpris på Lean i shoppen... :)

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=129

jwzrd
2008-01-04, 16:54
Håller med dig. Hur många kapslar tar du innan träning?

Använder det inte alls nu eftersom innehållet av willow bark oroar mig. Annars räcker 1 Lean så det blir över. Jag hade behövt halva doseringen.

ViktorLindstrom
2008-01-07, 18:47
jwzrd, vad är det som är farligt med Willow Bark? Vad är det överhuvudtaget och vad är den påstådda effekten med det?

A.Steinbach
2008-01-07, 20:16
jwzrd, vad är det som är farligt med Willow Bark? Vad är det överhuvudtaget och vad är den påstådda effekten med det?

http://www.umm.edu/altmed/articles/willow-bark-000281.htm

Ihop med koffein ska det väl ha en synergisk verkan.

Pepz
2008-01-07, 20:29
http://www.umm.edu/altmed/articles/willow-bark-000281.htm

Ihop med koffein ska det väl ha en synergisk verkan.

och har teoretiskt en negativ effekt på proteinsyntesen.

är ju en substans av typen acetylsalicylsyra (treo, magnecyl) och då troligtvis med samma sorts bieffekter - läs FASS.se

frambogir
2008-01-09, 23:44
Har beställt Lean idag, hoppas på bra resultat :)

bonydrop
2008-09-18, 18:31
Har inte direkt tänkt på det förut men har märkt att jag efter träningspass då jag tagit Lean innan känner mig lite "små-deprimerad". Det är inte så farligt och deprimerad är ett alldeles för starkt ord för det, men jag känner mig liksom lite orolig och får nån klump i magen utan någon anledning. Har provat runt lite och märkt att det enbart är när jag tagit Lean innan, enbart koffein ger inte den effekten. Någon som har en aning vad det kan bero på?

Dock ska jag tillägga att Lean ger bra effekt och blir väldigt pigg både i kroppen och mentalt, bättre effekt än enbart koffein. Så trots de sidoeffekterna jag upplever så tar jag Lean ibland ändå, iaf när jag tränar på dagen. Tar jag det för nära läggdags får jag väldigt svårt att sova

bonydrop
2008-09-22, 20:31
Ja kör ett försök till o bumpar. Hade varit intressant och veta vad det kan bero på så om någon har en aning eller gissning, then shoot!