handdator

Visa fullständig version : Trött rygg av militärpress


H.Emanuel
2005-08-29, 09:31
När jag kör stående militärpress och kommer upp i för mig rätt tung belastning så känner jag av det i korsryggen dan därpå. Är det då smartare att köra denna övning sittande, eller ska man ta lite lägre vikter? Jag brukar stå med höger fot lite framåt under utförandet

Sheogorath
2005-08-29, 09:37
När jag kör stående militärpress och kommer upp i för mig rätt tung belastning så känner jag av det i korsryggen dan därpå. Är det då smartare att köra denna övning sittande, eller ska man ta lite lägre vikter? Jag brukar stå med höger fot lite framåt under utförandet

Det är väl jättebra att du tränar upp stabiliserande muskler som arbetar vid kroppsarbete över huvudet när du står upp?

Fettecke
2005-08-29, 10:15
Det är väl jättebra att du tränar upp stabiliserande muskler som arbetar vid kroppsarbete över huvudet när du står upp?
:bow:

jag hade samma sak när jag började med militärpress, men de har gett med sig nu iaf... känns itne så mkt...

stöttande muskler blir nju starkare och mer van vid arbetet du håller på med, fortsätt att stå!

RobbeliRobban
2005-08-29, 10:33
Använd bälte. Jag blir med sliten i ryggen av den så jag kör den övningen i perioder, tex tunga militärpressar ett antal veckor för att sedan byta till sittande lätta hantelpressar ett par veckor.

MasterChief
2005-08-29, 11:47
När jag kör stående militärpress och kommer upp i för mig rätt tung belastning så känner jag av det i korsryggen dan därpå. Är det då smartare att köra denna övning sittande, eller ska man ta lite lägre vikter? Jag brukar stå med höger fot lite framåt under utförandet

Se till att inte svanka och spänn buken ordentligt.