handdator

Visa fullständig version : Tess väg till Stockholm Marathon


Sidor : [1] 2

Tess_83
2005-08-28, 19:50
Hej!!

är ny på detta forumet men jag tänkte presentera mig lite kort här och mina mål just nu....

Är en tjej , 22år, "tränat" i cirka 2-3år lite till och från styrka och lite kondition, om jag verkligen tränat dessa år eller inte är jag nästan osäker på nu ;) Har dock blivit inspirerad av Fever och Mini Åsa här på forumet att börja löpträna och jag är i startgroparna :cool:

Mitt största mål just nu är att genomföra Stockholm Marathon-06 och på vägen dit förbättra min kondition och styrka genom löpning och styrketräning.

Fast det är tungt nu speciellt i början med löpningen så känner jag det är kul att ha ett mål med min träning och med tiden kanske det blir fler vem vet och jag tror jag oxå kommer finna tjusningen med löpningen med tiden och det är redan roligt känner jag fast det bara är början!

har precis spenderat en helg hos Familjen Fever som nu oxå skriver här på forumet och det har nog gett mig mer än jag skulle kunna tro.... :em:

kommer lägga in lite bilder från dessa dagar imorgon.... :naughty:
SÅ vill ni följa mina framsteg hade det verkligen varit kul ...

Mvh Tess

Helena B
2005-08-28, 19:52
Absolut. Har oxå en dröm att springa Sthlms maran, men tyvärr delar inte mina knän den drömmen. Så det bli halvmaran för mig istället... Men lycka till :thumbup:

Cilia
2005-08-28, 20:01
välkommen hit

jag drömmer inte om att springa en mara för det är just det det låter för mig men lycka till *s*

Tess_83
2005-08-28, 20:02
TAck Helena..lycka till du me *flex* .ja man får hoppas knäna håller annars blir jag olycklig... ;)

Dagens träning;

60 minuters lugn morgonlöpning med Mini Åsa i vackra Varberg

Styrketräning; Ben....jobbigt men kul med nya övningar och tufft var det :whipped:

Dags för lite påfyllning :eating: sen lite vila

//Tess

frida
2005-08-28, 20:02
Go for it Tess!!!! *yourock*

träna, spring och tävla för mig med,
nu när jag väljer att gå vidare med mitt liv..
jag tror stenhårt på dig :hbang:

För mig är du absolut bäst och kommer alltid vara! *flex*
Finns ingen bättre vän ;)

*Kramar*

Tess_83
2005-08-28, 21:03
Följ ditt hjärta Frida...du vet nog innerst inne själv eller hur....

TAck för ditt stöd hos mig......lär behövas för nu ska det tränas och :eating: alot

Godnatt... :sleep: :sleep:

Mvh Tess

Fever
2005-08-28, 21:06
Då klämmer jag in lite bilder :naughty:

Tess fick lära sig allt :cool:
Här blandar hon ihop krut till en nyårsraket :hbang:

Fever
2005-08-28, 21:08
Sedan ville hon smaka, för hon tyckte det var så likt en tårta *screwy*

Fever
2005-08-28, 21:12
Olika slags krutpulver fick hon lära sig, dock skulle hon likt förbannat smaka på allt *popcorn*

Fever
2005-08-28, 21:15
Men polisen Mini Åsa såg till att allt gick rätt till *slap*

Fever
2005-08-28, 21:20
Jo så fick hon äta lite Iron också :naughty: :whipped:

Säger bara:
Gamla Tess......vila i frid :bow:

Tess_83
2005-08-29, 13:48
hahaha bilder var det ja ...

har alltid ogillat att se mig själv på bilder, speciellt när man inte är i bästa form :em: ...men som Fever sa...stå för den du är...och det gör jag..och jag håller me..gamla Tess...vila i frid :bow: ...o gud nåde den som VÄCKER henne :devil: ...

Har precis varit och gjort lite matinköp och köpt lite diverse burkar och redskap som lär behövas till mina nya kunskaper
blev en kort promenad imorse med stela ben efter min benträning sen igår med Fever och Tina....Hälsa Tina Fever!! superhärlig tjej !!! *flex*

uppdaterar lite träning senare idag....lägger in lite bilder från min tripp hos the Fever Family nu istället och lite från Landskrona Marathon där jag träffade dem för första gången IRL ....vill ni få motivatation och inspiration så följ deras trådar.....träningsglädje till fullo!!! :love: de har inte bara gett mig värdefull kunskap om kost och träning utan oxå annat som jag snappat upp och som jag kommer använda mig av nu när jag gör en nystart i min träning och mitt tänkande....

håll till godo...

Fatalist
2005-08-29, 13:50
Välkommen! Ni verkar vara ett härligt gäng :)

Kör hårt!

Tess_83
2005-08-29, 13:52
LAndskrona Marathon där jag fick en smak på hur ett lopp kunde gå till och träffa Mini Åsa, Fever och Tina.... *flex*

Här springer Tina och Mini Åsa med ett leende på läpparna ...som alltid :)

Tess_83
2005-08-29, 13:54
Fever in action.......

Tess_83
2005-08-29, 13:56
och Fever avslutade med armhävningar efter 4.2 mil i bra tempo inför domarna....var han trött egentligen? eller hade han gått genväg kanske? :naughty:

Tess_83
2005-08-29, 13:57
Mini Åsa och Fever verkade nöjda med min kaka :cool:

Tess_83
2005-08-29, 13:58
Deras dotter Lisa med för den delen :)

Tess_83
2005-08-29, 13:59
På denna makapären tillbringade Mini Åsa mycket tid kan jag säga :naughty:

Tess_83
2005-08-29, 14:00
medans jag och Lisa satt i soffan och mös och åt gott istället :eating:

Tess_83
2005-08-29, 14:05
avslutar med min favvisbild på paret *yourock*

frida
2005-08-29, 16:11
Jag gillade förstås den gamla Tess...

men med öppna armar välkomnar jag den nya! *yourock*

Tess_83
2005-08-29, 17:44
Frida; jag ska inte bli en ny Tess men Tess som har kvar mina goda sidor och plockar bort det som skadar mig och siktar på nya saker som ger mig styrka i livet :thumbup: Tack för ditt stöd vännen :bow:

Dagens träning;

30min morgonpromenad

90min crosstrainer

lägger in en liten sån här grej me varje dag *flex*
betyg 1-5, 1=dåligt 2=okej 3= bra 4=mycket bra 5= utmärkt

Energinivå; 4
styrka; 3
intensitet; 3
motivation; 5
mental balans; 4
kost; 5
vätskeintag; 3

precis ätit en god tonfiskrätt med lite pasta till det...nu ska det bli skönt med en dusch :hbang: sen blir det slapp i soffan framför tvn *popcorn*

Mvh Tess

Fever
2005-08-29, 18:13
:cool:

Tess_83
2005-08-30, 17:07
Dagens träning;

30min morgonpromenad

Bröst/triceps/mage 45min.....jobbigt men kul med nya upplägget....provade ett nytt friskis gym i Malmö idag....kanonbra faktiskt och massa löpband och crosstrainers

Löpning lugnt tempo 60min, måste säga det var roligare att springa med Åsa bredvid mej men det gick bra trots tunga ben sen benträningen....min kropp sa ofta stopp men nått annat sa framåt

Energinivå; 4
styrka; 3
motivation; 5
mental balans; 3-4
kost; 5
vätskeintag; 2

Fever
2005-08-30, 17:26
Dagens träning;

30min morgonpromenad

Bröst/triceps/mage 45min.....jobbigt men kul med nya upplägget....provade ett nytt friskis gym i Malmö idag....kanonbra faktiskt och massa löpband och crosstrainers

Löpning lugnt tempo 60min, måste säga det var roligare att springa med Åsa bredvid mej men det gick bra trots tunga ben sen benträningen....min kropp sa ofta stopp men nått annat sa framåt

Energinivå; 4
styrka; 3
motivation; 5
mental balans; 3-4
kost; 5
vätskeintag; 2


Jag är stolt över dig :bow:
Glöm nu inte boka hotell (Comfort hotell på Kungsbron).
Det blir en helg vi aldrig glömmer eller hur :hbang:

frida
2005-08-31, 04:59
hmm....?? :cryout:

jag tror vi har olika åsikter om varthän hon ska bo :em: :em:

Men ok - bara ni alla kommer hit på grillkalas efteråt - eller håller mig sällskap på pastapartyt - så kan jag godta vissa ändringar i min planering för juni 2006
:em:


Tess: *yourock*

Tess_83
2005-08-31, 17:56
Dagens träning;

90min crosstrainer innan frukost...var jobbigt som tusan men det var bra på tvn rakt framför mig så tiden rann iväg och svetten me för den delen :D

Rygg/baksida axlar/biceps

blev lite nollställd när det kom till baksida axlar....virrade mest runt ;)

ca 60min tog passet...siktar på kortare pass tidmässigt men då det var nytt gym idag fick jag orientera mig lite :blink:

Energinivå; 4
styrka; 5 :happy:
motivation; 5
mental balans; 4
kost; 5
vätskeintag; 3

Känns superbra som jag äter nu, jag är mätt och belåten och träningen går superbra :eating: :eat:

har litet upplägg att följa...hoppas jag fattat det rätt :naughty:

//Tess

Fever
2005-08-31, 18:07
[QUOTE=frida]hmm....??

jag tror vi har olika åsikter om varthän hon ska bo :em: :em:

Men ok - bara ni alla kommer hit på grillkalas efteråt - eller håller mig sällskap på pastapartyt - så kan jag godta vissa ändringar i min planering för juni 2006





Snart uppe i 10 pers, som skall springa (på grund av mig :naughty: ), så det blir nog ett dyrt grillparty ;)
Pastapartyt skall vi alla på, men efter får vi nog boka upp något eller vad säger du :hbang:

Fever
2005-08-31, 18:13
Dagens träning;

90min crosstrainer innan frukost...var jobbigt som tusan men det var bra på tvn rakt framför mig så tiden rann iväg och svetten me för den delen

Rygg/baksida axlar/biceps

blev lite nollställd när det kom till baksida axlar....virrade mest runt
ca 60min tog passet...siktar på kortare pass tidmässigt men då det var nytt gym idag fick jag orientera mig lite
Energinivå; 4
styrka; 5
motivation; 5
mental balans; 4
kost; 5
vätskeintag; 3

Känns superbra som jag äter nu, jag är mätt och belåten och träningen går superbra :eating: :eat:

har litet upplägg att följa...hoppas jag fattat det rätt
//Tess

Du har fattat allt :bow:
SM biljetter är nu släppta :naughty:
http://www.*************.com/bbsm05/index.php
Och vi vill se dig där, med Tina :thumbup:
Då kommer vi ha mycket att prata om :cool:

Tess_83
2005-08-31, 19:12
ehh vad vr adressen sa du??? eller är jag blond nu el??? haha

Tess_83
2005-09-01, 18:55
Dagens träning

Löpning 60min på löpband innan frukost.

20min 6km/h
40min 8km/h

Crosstrainer 90min, fick sällskap så det gick snabbt som tusan idag :thumbup:


Energinivå; 3-4
styrka; 4
motivation; 5
mental balans; 3
kost; 4
vätskeintag; 3
sömn 5 :happy:


//Tess

Tess_83
2005-09-02, 15:57
Fredag;

Dagens Träning;

Crosstrainer 45min innan frukost

Cykling 30min

Axlar/mage.....50min..helt ok pass :thumbup:
imorgon är det dax för spirorna :whip:

Energinivå; 2
styrka; 3
motivation; 4
mental balans; 2 ..grubblar för mkt *screwy*
kost; 5
vätskeintag; 2
sömn 4

Dags och ladda för en tuff helg...på söndag blir det långpass för första gången 120minuter löpning...om jag fixar det vill säga......dock väldigt lugnt tempo! :thumbup:

Trevlig helg

//Tess

Cilia
2005-09-02, 16:02
Dagens träning

Löpning 60min på löpband innan frukost.

20min 6km/h
40min 8km/h

Crosstrainer 90min, fick sällskap så det gick snabbt som tusan idag :thumbup:
bra med träning 2,5 timmar. inte illa

men springer du eller går du när du kör i 6 km/h?

Tess_83
2005-09-02, 16:15
springer,,....det är sakta men det är mest nu i början då jag mest tränar på att hålla igång löpningen länge :thumbup:

Sofia Tarberg
2005-09-02, 18:40
Hej hej flickan!
Kul att läsa din journal här oxå, det verkar gå bra för dig!! :thumbup:
Mera bilder vettja ;) det är ju såå kul!
Kör på! /Sofia

Tess_83
2005-09-02, 19:22
Tack SOfia,,,,kul du kikade in!!! jag kämpar på verkligen...känns som jag fått lite av en nystart i min träning och det är verkligen kul!! *flex*

ja det blir nog bilder lite längre fram :naughty:

mvh Tess

frida
2005-09-03, 05:01
Härligt jobbat Tess!!

Allt verkar gå lysande :)
...din energi och kämparanda smittar av sig ända upp till Sthlm !

TACK KOMPIS *yourock*

Tess_83
2005-09-03, 08:08
Härligt Frida,,,,,har en känsla det går bra för dej me :naughty:

dags för 90 svettiga minuter a la crosstrainer :hbang:

Fever
2005-09-03, 13:51
Kom ihåg när du gör långpasset, att det är tiden inte distansen.
Drick som jag har sagt till dig och ta med något som piggar upp dig i fall du blir lite trött.
Det alltså inget förbränningspass, utan ett pass för att vänja kroppen, för vad som komma skall :whipped:

Två av det blivande teamet :hbang:

Tess_83
2005-09-03, 14:37
ska göra mitt bästa!! :thumbup:

Dagens träning;

90min crosstrainer innan frukost.....´

Ben, 40minuter, Gick jädrans snabbt men fick till många set minsann.......jobbiga nya övningar men roliga :whip:

Jag får nog döpa om mig till svetlana för tillfället...svetten bara forsar så fort jag rör en hantel typ ....om det är positivt eller inte vet i fan....ser ut som jag tränar hårt iallafall så inte mej emot..och det gör jag ju :D

Energinivå; 4 lite väl speeedad *screwy*
styrka; 4
motivation; 4
mental balans; 2
kost; 4
vätskeintag; 3
sömn 4...drömmer som tusan :confused:

Ikväll blir det tjejmiddag men jag har laddat med bra mat hela dagen och ska komma dit mätt som en ko så jag inte orkar röra så mycket av det goda...har för fasiken långpass imorgon...inge sprit idag minsann :nerd-thumbs-up:

trevlig kväll!!

Mvh Tess

Helena B
2005-09-03, 17:23
Hej Tess...Måste bara säga att det ser kanon ut :hbang:

Kan du inte skriva in några tips och råd som du har fått angående att träna sig till maran, skulle vara intressant att få veta... Om det inte är hemligt vill säga :D

Tess_83
2005-09-04, 12:55
Söndag 4sep-05

Dagens träning;

Första långpasset genomfört :hbang: :hbang:

120 minuter löpning

20min 6.5km /h
50min 7km/h
45min 6.5
5 min 8km/h

Kändes riktigt bra.......perfekt energi och jag kände mig bara lite trött mot slutet

Ska jag vara helt ärlig var det helt j*****a underbart att fixa långpasset för mig som tyckt 20minuters jogging varit jobbigt.... :naughty:

Energinivå; 5
styrka; 4
motivation; 5
mental balans; 5
kost; 3 "gick upp lite sent idag därmed dåliga kostvärden"
vätskeintag; 3
sömn 3



Sammanfattning vecka 1

Styrketräning 4 pass
löpträning 2 pass 60min
crosstrainer 90min övriga dagar då jag ej löptränat
långpass 120min


Energin 5
styrka 3
motivation 5
mental balans 3
kost 5
sömn 4

Detta ger jag :thumbup:



//Tess

Tess_83
2005-09-04, 12:56
jag är nybörjare själv så jag kan nog inte ge dig bättre tips än vad du själv vet :em: .........men Kämpa på Helena!!! *flex*

Helena B
2005-09-04, 16:56
Det ser himla bra ut...vet ju själv hur himla jobbigt det är men man känner sig så pass lycklig efteråt. Du är så duktig :hbang:

Hur dricker du när du kör långpasset? Jag märker att jag får lätt håll om jag dricker för mycket, känner du av det?

Tess_83
2005-09-04, 17:06
tar lite småklunkar mellan varven.....har varit dålig på att just dricka under mina pass tidigare så det är en nya vana. hållen fick jag bort genom lite tips från Åsa...att krama hårt om någonting...så hållen försvann lika snabbt som den kom *flex*

tips på bra att ha o äta kanske under långa löppass :confused: ...köpte dextrosol och tog efter första timmen..vet dock inte om det är så bra *innocent*

Helena B
2005-09-04, 17:08
tar lite småklunkar mellan varven.....har varit dålig på att just dricka under mina pass tidigare så det är en nya vana. hållen fick jag bort genom lite tips från Åsa...att krama hårt om någonting...så hållen försvann lika snabbt som den kom *flex*

tips på bra att ha o äta kanske under långa löppass :confused: ...köpte dextrosol och tog efter första timmen..vet dock inte om det är så bra *innocent*

Ja jag får krama om min mp3 spelare då :D Själv så dricker jag Hydra fuel om jag kör mer än en timme, vet inte om det fungerar men jag orkar 2 h iaf...

Fever
2005-09-04, 17:22
tar lite småklunkar mellan varven.....har varit dålig på att just dricka under mina pass tidigare så det är en nya vana. hållen fick jag bort genom lite tips från Åsa...att krama hårt om någonting...så hållen försvann lika snabbt som den kom *flex*

tips på bra att ha o äta kanske under långa löppass :confused: ...köpte dextrosol och tog efter första timmen..vet dock inte om det är så bra *innocent*


Både bra och dåligt, men försök att lära kroppen att ta energi från dig själv (you know *slap* )
Sedan när du skall tävla har du det som bonus :naughty:

Hur gick det igår?

Tess_83
2005-09-04, 17:26
Det gick kanonbra...tack vare dig gick jag inte till festen med en klump i magen :em: .......blev pasta och nån köttgryta...."tog mest kött" sås kan man smidigt få bort litegrann iallafall... :naughty: ....sen liten bit cheesecake på det sen var kvällen räddad *flex* kakan var väl kanske onödig men det lilla fjuttebiten kan nog inte ha gjort större skada........det värsta e att jag lätt hade kunnat låta bli men då hade jag fått förklara varför i sisådär 10minuter för mina tjejkompisar...fast att jag inte dricker ofta har dom börjat acceptera iallafall... :)

fan vad kul det var att springa idag .....efter första timmen tänkte jag..tur det är en till...helt j*********a sjukt *flex*

Tess_83
2005-09-05, 19:59
Dagens Träning;

rygg/biceps med Exhales Godis_monstret....kul med lite sällskap ibland *flex*

ökade en del i bicepsövningarna minsann :cool: och effektiv e jag :naughty:

kvällsträning;

Crosstrainer 90min.....

Energinivå; 3
styrka; 4
motivation; 4
mental balans; 2
kost; 5
vätskeintag; 4
sömn 5

Övrigt; Var en tung kvällsträning idag men allt går ....var mör efter gårdagens långpass...kände det i både kroppen och huvudet ......but bring it On....I want more

Helena B
2005-09-05, 21:06
Dagens Träning;

rygg/biceps med Exhales Godis_monstret....kul med lite sällskap ibland *flex*

ökade en del i bicepsövningarna minsann :cool: och effektiv e jag :naughty:

kvällsträning;

Crosstrainer 90min.....

Energinivå; 3
styrka; 4
motivation; 4
mental balans; 2
kost; 5
vätskeintag; 4
sömn 5

Övrigt; Var en tung kvällsträning idag men allt går ....var mör efter gårdagens långpass...kände det i både kroppen och huvudet ......but bring it On....I want more

Ser bra ut =) Jag kände mig oxå lite mör efter gårdagens långpass, fick en otroligts pänningshuvudvärk inatt..Kan det ha något sammanhang mån tro :confused:

Tess_83
2005-09-06, 07:24
liten bild från gårdagens pass med en vän på ett annat forum...rätt kul med foto ibland *flex* men desto roligare sen när man är i bättre form... :naughty:

Tess_83
2005-09-06, 07:30
nu ska jag ut på ett löppass...eller i för sej...blir på löpbandet...

löpningen börjar bli riktigt rolig fox :thumbup:

och när motivation tryter tar jag bara fram några foto på ett speciellt par och deras lilla Lisa *flex*

tinus
2005-09-06, 07:49
Kul med foton! Kör hårt nu tjejen!! :thumbup: :D

Tess_83
2005-09-06, 10:23
det lovar jag att jag kommer göra :thumbup: KUl med lite fler som tittar in här efterhand.....precis avverkat en timmes löpning...gick kanonbra fast dte var med tunga ben idag :cool:

Tess_83
2005-09-06, 18:25
DAgens Träning;

Löpträning

30min på 7km/h
30min på 8 km/h

var segt som tusan i början och dels att det var innan frukost men det släppte och efter passet såg jag ut som jag skulle...som en våt katt

Styrketräning;

Bröst/triceps,,,,,

och det gick :thumbup: ...är nog starkare än jag tror minsann

Dagens :thumbup: ...börjar se resultat redan på min kropp av mitt nya upplägg och jag Äter som aldrig förr men Svettas desto mer *flex*

Dagens :em: ....skulle beställa islatte på espresso house.....glömde säga lättmjölk så jag blev helt hysterisk och bad om en ny...." jag sa faktiskt lättmjölk".....eller hur att jag gjorde men jag fick en ny mina vänner bara stod och stirra....asså e du allergisk mot standardmjölk eller?? "nä bara allergisk mot för mkt onödigt fett typ :D "

Trevlig kväll på er alla

//Tess

Tess_83
2005-09-07, 14:29
så spökar det virus runt mig me *spy*
känt mig oerhört tung i huvud och kropp idag och halsen spökar så jag ska vara förnuftig idag och ta en vilodag och kurera mig för att vara på g imorgon ....inget tid för sånt här trams nu ju,,, ;)

alla tips på hur man bekämpar baselusker bäst mottags med glädje :hbang:

får bli jag , soffan och min bästa vän fluffen ikväll *popcorn*

Ulf A Big
2005-09-07, 14:40
liten bild från gårdagens pass med en vän på ett annat forum...rätt kul med foto ibland *flex* men desto roligare sen när man är i bättre form... :naughty:

Du ska inte lyfta så högt när du kör biceps det där är bara en byggarmyt som lever sitt eget liv.

Du ska stanna lite ovanför bröstvårtorna eller kanske lite efter dem. Pröva det vid nästa armpass så får du se att du känner att du har bicepsmuskler. Tempo 4.2 dvs fyra sekunder ned och två sekunder upp.

Mini Åsa
2005-09-07, 14:47
tar lite småklunkar mellan varven.....har varit dålig på att just dricka under mina pass tidigare så det är en nya vana. hållen fick jag bort genom lite tips från Åsa...att krama hårt om någonting...så hållen försvann lika snabbt som den kom *flex*

tips på bra att ha o äta kanske under långa löppass :confused: ...köpte dextrosol och tog efter första timmen..vet dock inte om det är så bra *innocent*

Hej bruttan!
Kul att det funkade - mitt tips alltså!
Det där med att äta någonting under ett långlopp beror lite på själva situationen. Är det bara träning, så tycker iallafall jag att det räcker med dricka. T ex saft eller sportdryck (men var försiktig med sportdrycken, det kan ge magbesvär om man är ovan). Pröva dig fram ;) ....

Ha det gött, Åsa *popcorn*

Tess_83
2005-09-07, 16:32
jepps det funka bra Åsa , ska försöka att klara passet utan nästa gång :cool: !!!........ville så gärna träna idag men kroppen sa ifrån ...men imorgon ska jag vara på g igen annars *grr* ...käkat massa vitaminer idag iallafalll :naughty: och känner mig lite piggare än imorse......precis ätit en god rätt med kalkonbacon och kesella o massa gott....tänk vad mkt gott man kan göra fast det är riktigt nyttig och bra mat... :eating:

Ikväll blir det fluff eller kaka framför en bra film :naughty:

Tess_83
2005-09-07, 20:08
Blev kaka med muchoooooo gott och bra i *popcorn* .....fin va....dock inte smort på överdraget än på fotot....börjar bli hajj på att bauuugaaa kauuugor som vi skåningar säger *flex*

typ baraaaa protein nästan...smaskens till sista ....öhhh......biten? :eating:

Tess_83
2005-09-08, 14:23
Dagens Träning;

90min crosstrainer innan frukost

styrkepass ca 45min, axlar..... :devil:

30min crosstrainer efter passet

Energinivå; 4
styrka; 4
motivation; 2
mental balans; 2
kost; 4
vätskeintag; 3
sömn 5

//Tess

Cilia
2005-09-08, 14:31
Dagens Träning;

90min crosstrainer innan frukost

styrkepass ca 45min, axlar..... :devil:

30min crosstrainer efter passet

Energinivå; 4
styrka; 4
motivation; 2
mental balans; 2
kost; 4
vätskeintag; 3
sömn 5

//Tess
när hinner du arbeta?
imponerande med all träning du får in

Tess_83
2005-09-08, 16:30
har faktiskt inte börjat jobba än därav så mkt ledig tid......börjar snart igen.....så då får jag se hur jag lägger upp det,,,,,,,det svåra blir morgonpasset men allt går bara man vill *flex*

dags för mat o jag e knappt hungrig *popcorn*

Tess_83
2005-09-09, 17:50
TAck Lena!!

Dagens träning; 1 timmes löpning innan frukost 7-8km/h

styrka, ben

Energinivå; 3
styrka; 4
motivation; 3
mental balans; 1
kost; 5
vätskeintag; 2
sömn 5

Min motivation går som en berg och dalbana hela tiden ;)


trevlig helg
Mvh Tess

Cilia
2005-09-09, 18:04
så då får jag se hur jag lägger upp det,,,,,,,det svåra blir morgonpasset men allt går bara man vill *flex*
för mig är morgonpasset det lättaste att planera.
det är den tiden på dygnet som jag verkligen kan bestämma över själv.
fast det kräver att jag går upp tidigt men då vet jag att det blir av.

Tess_83
2005-09-10, 08:24
var glad för det du.... *flex* jag har svårt att komma upp innan klockan sex på morgonen.....fast måste man så måste man :)

nä dags för ett morgonpass på crosstrainern....
frukosten här hemma luktar sååå god....nytt bröd osv......men men har man ett mål så har man...... :thumbup:

Tess_83
2005-09-10, 15:13
Dagens Träning;

crosstrainer 90minuter innan frukost...energin tog rätt slut när det var 15minuter kvar...."Nu förstår jag varför du blunda på crosstrainern ibland Åsa" det gjorde jag me idag och drömde mig bort de 15 sista minuterna som var jobbiga

Styrka; Rygg/Biceps....Ökade i vikter i allt nästan förutom latsdrag...... ...kan nog ta så mkt mer än jag tror :cool:

imorgon är det dags för långpass, dvs 2 timmars löpning så åt lite extra pasta idag vid mitt mål nu.....Gott gott :naughty:

Energinivå; 4
styrka; 4
motivation; 5
mental balans; 4
kost; 5
vätskeintag; 3
sömn 5

lite bättre värde på den stapeln idag ja.... *flex*
Tack för allas stöd...det behövs verkligen tro mig

LexSinner
2005-09-10, 15:27
Den där kakan ser inte helt fel ut :D

Keep up the good work :thumbup:

Tess_83
2005-09-10, 16:32
Den e inte så dålig heller.....och typ massa protein *flex*

ja jag kämpar på tro mig :naughty:

LexSinner
2005-09-10, 16:39
Den e inte så dålig heller.....och typ massa protein *flex*

ja jag kämpar på tro mig :naughty:

Ja, det verkar ju vara ett trevligt sätt att få i sig mycket protein på :thumbup:

Tess_83
2005-09-10, 17:22
har du bättre tips så bara fram med dom :naughty:

LexSinner
2005-09-10, 17:52
har du bättre tips så bara fram med dom :naughty:

Hehe, nä det är dåligt med det.. Duger inte den kakan du gjorde eller vill du bara ha mer att variera med ?

Jag skall fortfarande försöka klara av göra fever fluffet.. Skall experimentera imorgon med att tillverka det :laugh:

Fever
2005-09-10, 18:05
*grr27* Du vet att jag inte gillar gåvor.
Men tur att frugan gör det *kissass*
Tess vi kämpar alla mot samma mål......att bli bättre, sedan om man står på en scen eller inte skit samma :hbang:



Kom ihåg du ger och vi ger, vilket gör oss till Winners :cool:


Ps samma Åsa som när du bodde hos oss ;)

Mini Åsa
2005-09-10, 23:28
:bow: Tack bruttan för de otroligt vackra blommorna!!!!! Jag älskar blommor, men det hade du verkligen inte behövt :em: ....
Det är så kul att det går bra för dig, du ger mig kraft att kämpa - det lovar jag!

Kram från din beundrarinna.....

Tess_83
2005-09-11, 07:33
hoppas dom var fina :em: ....och lite blommor kan göra en extra motiverad ibland *flex*

nu ska jag göra mitt långpass......ohooooh :naughty:

Tess_83
2005-09-11, 10:51
Dagens Träning; *flex*

Seg som tusan började jag springa på löpbandet, första tanken är alltid ....marathon...ehhh TESS VAD HAR DU GETT DIG IN I..... *spy*

Dagens långpass plus tankar..haha

30min 6.5km/h......."hmm segt"
30min 8km/h...."för fan skärp dej, det går ju"
30min 9km/h Öka Tess.....ja för fan...men gooood vad jobbigt
15min 8km /h puhuuuu fan vad grym jag e
15 min 7km/h " snart klar, våt som en katt"

stiger av; Fan vad underbart :cool:


Sammanfattning vecka 1

Styrketräning 4 pass , 1 mindre bra benpass
löpträning 2 pass 60min
crosstrainer 90min övriga dagar då jag ej löptränat
långpass 120min


Energin 4
styrka 4
motivation 3-5
mental balans 3
kost 5
sömn 5

Detta ger jag :thumbup:

Fever
2005-09-11, 20:51
SUPERBRA!!!!! punk.gif
Du var uppe i bra tempo, härligt emw00t.gif

Nu skall du fortsätta så här ett tag till, så kanke du kan vara med oss den 8 okt.
Vi springer då maran, men jag tror det finns en halvmara samtidigt.
Kan vara ett utmärkt läge att göra sitt långpass då naughty.gif


Debut lite tidgare ermm.gif

Ps Tina hälsar

Helena B
2005-09-11, 20:57
Strålande långpass. Det där på 30 min i 9 Km/h UNDERBART :thumbup:

Diana
2005-09-11, 21:59
Hemska journal! *cry* :D den där kakan såg ju läskigt god ut :devil:

STARRRKT slitet på löpbandet girrly!! =) hahah ovärdelig självpeppning :hbang:

Man är redigt pånyttfödd sfter ett såntdär pass oxå :love:

Eva_E
2005-09-12, 08:30
Dagens långpass plus tankar..haha

30min 6.5km/h......."hmm segt"
30min 8km/h...."för fan skärp dej, det går ju"
30min 9km/h Öka Tess.....ja för fan...men gooood vad jobbigt
15min 8km /h puhuuuu fan vad grym jag e
15 min 7km/h " snart klar, våt som en katt"

Detta ger jag :thumbup:

Långpass på löpband! Heder och vördnad - själv är jag spyfärdig av ren leda efter 30 minuter... Hur kommer det sig att du inte springer ditt långpass utomhus förresten?

Bra jobbat! Du fixar maran - lätt som en plätt!!!

Eva

Tess_83
2005-09-12, 11:22
Tack allihopa.....men jag måste ju öka rätt mkt för att klara en mara väl :confused: men jag har gott med tid på mej :naughty: *flex*

90minuter crosstrainer avverkat....kändes som jag stod i trans idag..ingen tv, ingen tid jag kolla på..bara trampa på så var det klart ...typ *whatever* :whipped:

uppdaterar senare...

TAck för allas stöd här verkligen

tinus
2005-09-12, 11:37
Jösses vad duktig du är tjejen!! :bow: :bow: :thumbup: Har så svårt att förstå er som gillar att springa,det är ju så tråååkigt..tur jag har en fotskada att skylla på,så jag slipper springa ;)

Tess_83
2005-09-12, 11:43
jag hatade att löpträna innan...tyckte 20minuter var en pina....men då jag tröttnade på att bara träna för att gå ner i vikt hela tiden så ville jag mer skapa ett intresse, det blev löpningen med inspration av Fever och hans familj.......och styrketräningen förstås..... :cool: ....och nu tycker jag det e kul faktiskt *flex* och nu verkar jag gå ner i vikt av bara farten *popcorn*

Eva_E
2005-09-12, 12:38
Har så svårt att förstå er som gillar att springa,det är ju så tråååkigt..tur jag har en fotskada att skylla på,så jag slipper springa ;)

Där har du fått nåt om bakfoten kära Tinus... springa är nämligen Roligt, det roligaste som finns! Men att springa på löpband är rena syndastraffet.

Så det så!

För övrigt har jag löpförbud just nu, pga hälseneinflammation, och jag läääängtar efter mitt första löppass!!!!

Eva

tinus
2005-09-12, 12:42
Där har du fått nåt om bakfoten kära Tinus... springa är nämligen Roligt, det roligaste som finns! Men att springa på löpband är rena syndastraffet.

Så det så!

För övrigt har jag löpförbud just nu, pga hälseneinflammation, och jag läääängtar efter mitt första löppass!!!!

Eva

Nej,nej,nej..Springa efter en boll är roligt.. :thumbup: Jag är som en hund,måste luras med div leksaker :D

Hoppas du blir bra fort!

Cilia
2005-09-12, 14:23
Nej,nej,nej..Springa efter en boll är roligt.. :thumbup: Jag är som en hund,måste luras med div leksaker :D

Hoppas du blir bra fort!
exact så är jag också.
ge mig en boll och jag är iväg.
fast jag har lyckats lura mig själv att löpa nu men ngn passion kan jag inte kalla det men jag gör det.

Jax
2005-09-12, 15:04
För guds skull kliv av bandet och spring i solsken genom lummiga skogar. Känn hur marken fjädrar under dig och du flyger fram på stigen.

Härligt långa pass du har i alla fall. :thumbup:
Lycka till med maran.

Tess_83
2005-09-12, 15:15
jag tycker nästan det är jobbigare att springa ute ...fast jag e kanske lite knäpp.......jag får en kick av att se km och tiden och sen är det A och O med bra musik i lurarna.....sen brukar jag fantisera att jag tävlar mot dem jag står bredvid.......sist var det en kille som nog tränade intervaller så jag blev jädrans peppad...därav jag nog ökade så pass mkt...fast när pensionärerna står där får jag hitta en annan fantasi...... :naughty: :whipped:

Jax
2005-09-12, 15:39
jag tycker nästan det är jobbigare att springa ute ...fast jag e kanske lite knäpp.......jag får en kick av att se km och tiden och sen är det A och O med bra musik i lurarna.....sen brukar jag fantisera att jag tävlar mot dem jag står bredvid.......sist var det en kille som nog tränade intervaller så jag blev jädrans peppad...därav jag nog ökade så pass mkt...fast när pensionärerna står där får jag hitta en annan fantasi...... :naughty: :whipped:
Ja du är knäpp i så fall. :D

Och för att se kilometrarna ticka så skaffar du bara en Polar S625X, en väldigt rolig leksak. Och sen en mp3-spelare i byxlinningen fullpumpad med metal och hårdrock. Motståndaren finns inte i mänsklig skepnad utan uppenbarar sig istället i form av svår terräng, en kraftig lutning t.ex. Nu du backjä*** så ska du få se, osv.

Tess_83
2005-09-12, 17:59
Måndag den 12sep-05

Dagens Träning;

90min crosstrainer innan frukost, ökade motståndet, riktigt bra pass...stod som i trans.....ingen tv på..kolla ingen tid..bara körde på...kändes som nån körde åt mig nästan...... :thumbup:

Styrka; bröst/triceps...inget tryck alls i muskler a la Tess idag ;)

Energin 3
styrka 2
motivation 4
mental balans 4
kost 5
sömn 2


Övrigt bla bla *flex*

Känt mig oerhört trött idag...i för sej blev det en sen kväll igår pga av biobesök men jag har för mig jag var rätt slut förra måndagen me....kan vara långpasset igår som tar lite på krafterna kanske B) det roliga är att jag alltid bruka villa äta mycket när jag är trött osv, men jag känner inte det suget längre alls och det är så oerhört skönt :wub:

fast jag tränar rätt hårt nu så känner jag faktistk glädje för jag gör inte det bara för att gå NER I VIKT utan också för jag har nya mål och jag träffar vänner och familj mer än tidigare och är social av mig. men tänker ändå en del på att planera för måltider osv....fikorna får ofta vara mellan måltider, max två timmar långa...."host"....nädå annars är det bara att se till att få i sig nått bra på stan..som kan vara bra svårt ibland men det går :eating:

userfriendly
2005-09-12, 18:03
hej tess, guess who ;)

hoppas allt funkar med mat och träning nu!!!
90min crosstrainer låter inmponerande!
hoppas du mår bra och tar hand om dig!!
marathon e coolt!!!

Tess_83
2005-09-12, 18:09
hej tjejen!!

jo tack det går mkt bättre.... :)
tränar inte bara för att GÅ NER nu..så det känns kul *flex*
och jag är social som aldrig förr så fort jag hinner...
hur går det för dej?? saknat dej på det andra forumet...
Kram

Fever
2005-09-12, 19:38
Det är lungt det fixar du wink.gif
Du gör bara ditt långpass på lördag och halvmaran bör inte ta mer än drygt två timmar för dig.

Fortsätt träna i samma fina tempo och ändra inget, utan håll dig bara till planen.
Det blir ett försmak på vad komma skall cool.gif

http://www.solvikingarna.com/Solv/Form/Use...spx?InstID=8428

Du kan ju sova över hos oss den helgen, så kan vi ha det riktigt mysigt, med deff mat och allt rolleyes.gif


Ps du kommer ju vara i mål före oss

Tess_83
2005-09-12, 19:51
Okej men ja jag kanske ska prova då ,...men måste man anmäla sig redan och så??.....eller hmm.....drygt två timmar....det är cirka 10km /h då.....ohh myyyy ..............nu blir jag lite nervös ja *popcorn* *popcorn*

ska försöka hålla ett bra tempo imorgon på min timme på löpbandet ...om det inte blir skogen imorgon förstås :D alla tycker ju jag ska skippa löpbandet här *grr27* .....hehe

men nu måse jag banne mej snart sova....är grymmetrött idag .......sov nog kasst inatt....mkt tankar och drömmar i Tess huvud... :)

Tess_83
2005-09-13, 08:13
nu har man börjat drömma massor igen om nätterna..inte bra *grr27* *grr27* vill ha min skönhetssömn...

snart dags för en timmes löpning..håll tummarna jag klarar att hålla uppe ett bra tempo idag :thumbup:

Helena B
2005-09-13, 08:26
nu har man börjat drömma massor igen om nätterna..inte bra *grr27* *grr27* vill ha min skönhetssömn...

snart dags för en timmes löpning..håll tummarna jag klarar att hålla uppe ett bra tempo idag :thumbup:

Jag håller tummarna. Har redan kört min morgonträning, men i eftermiddag blir det löppass "Härligt". Lycka till :hbang:

Tess_83
2005-09-13, 10:46
gick faktiskt bra...30min på 8km/h plus uppförsbacke i början...såg inte att den var inställd på det fast jag tyckte allt det var lite väl jobbigt ;)

sen 30min 9km/H sista 10 varvade jag med 9-10km/H,,,,men 10km/h var en pina *spy*

fast jag e nöjd...

blir styrka senare idag *flex*

Tess_83
2005-09-13, 17:07
Tisdag 13sep-05

Dagens Träning;

1 timmes löpning
30min 8km/h
30min 9km/h

kände mej fräsh och energifull...provade att höja till 10km/h i slutet i lite intervaller.......jobbigt värre

Styrka; Axlar, mage,,,bra pass men slarva lite med magen....

Energin 4
styrka 3
motivation 3
mental balans 3
kost 5
sömn 3

//thats all for today
Tess

Tess_83
2005-09-14, 11:49
60minuter crosstrainer avklarad, dock satans dålig energi idag, kanske ätit för dåligt ;) ...ska iallafall fall se till o fylla på lite extra nu innan styrkepasset *popcorn*

Tess_83
2005-09-14, 18:24
Onsdag 14 sep-05

Dagens Träning;

90min crosstrainer..blev 30min efter gympasset så 90blev det minsann ändå :thumbup:

Rygg, biceps....

crosstrainerpasset var segt som tusan idag men det gick bra ändå

styrkan helt okej förutom att min träningspartner var otroligt SLÖ idag.....Tacka vet jag energiska tjejer på gymmet

hoppade upp på vågen idag på gymmet me....det har hänt en del vill jag säga....men egentligen ska jag inte bry mig om vad den visar men nu jävlar börjar det hända grejer och jag kör på :cool:


Energin 4
styrka 5
motivation 4
mental balans 3
kost 4
sömn 5

//Tess

Fever
2005-09-14, 19:30
:cool: Lördag den 8 okt är bokad.....hoppas jag :MrT:

Helena B
2005-09-14, 19:33
Onsdag 14 sep-05

Dagens Träning;

90min crosstrainer..blev 30min efter gympasset så 90blev det minsann ändå :thumbup:

Rygg, biceps....

crosstrainerpasset var segt som tusan idag men det gick bra ändå

styrkan helt okej förutom att min träningspartner var otroligt SLÖ idag.....Tacka vet jag energiska tjejer på gymmet

hoppade upp på vågen idag på gymmet me....det har hänt en del vill jag säga....men egentligen ska jag inte bry mig om vad den visar men nu jävlar börjar det hända grejer och jag kör på :cool:


Energin 4
styrka 5
motivation 4
mental balans 3
kost 4
sömn 5

//Tess

Härligt att höra bruden :thumbup: Det visar bara att du presterar bra och ger dig även motivation att fortsätta... yo go :kickass:

Tess_83
2005-09-14, 19:49
Jag vet inte hur man gör för att anmäla sig och så???...

tänk så fixar jag inte det på 2 timmar då??? :em:

Tess_83
2005-09-14, 19:51
Jag vet inte hur man gör för att anmäla sig och så...där var massa olika klasser o grajs *popcorn* ???...

tänk så fixar jag inte det på 2 timmar då??? :em:

Tess_83
2005-09-14, 19:52
Tack Helena...jag kämpar på....haft lite ont i ena benet idag..lår musklen men kände inget på crosstrainern som tur var.......det går nog över tills imorgon *flex*

Tack för ditt stöd här :thumbup:

Helena B
2005-09-14, 20:00
Tack Helena...jag kämpar på....haft lite ont i ena benet idag..lår musklen men kände inget på crosstrainern som tur var.......det går nog över tills imorgon *flex*

Tack för ditt stöd här :thumbup:

Ajdå slit inte ut dig bara ;) Det är klart vi peppar varandra o våra marandrömmar :D

Tess_83
2005-09-14, 20:21
slitigt är det men kul som tusan *flex*

Snorkfröken
2005-09-14, 20:32
Säger som userfriendly... guess who? Hmm, inte det lättaste kanske, men jag tror inte det ska vara alltför svårt att lista ut. Jag fortsätter kämpa på med fluffet ;)

Va rädd om benen hördu och vila då det känns som du behöver det. Kramix

Tess_83
2005-09-14, 21:00
hmmmm Linda G från exhale??? eller? ;)

osäker här nu haha *popcorn* *popcorn*

Snorkfröken
2005-09-14, 21:10
Argh, rätt på första försöket :D

Tess_83
2005-09-14, 21:13
Grym jag e då :cool:

kul att se dig här vännen..verkligen *yourock* *yourock*

Snorkfröken
2005-09-14, 21:48
Mm, hängde här ett bra tag innan jag "hittade" exhale. Ska försöka hålla mig på båda forumen nu framöver, kan ju inte va så svårt :) Och du, om det är nån som rockar så är det du gumman! :hbang:

Tess_83
2005-09-15, 07:12
oj man tackar :em: :em:

dags för morgonpass.. :whipped: :whipped:

Tess_83
2005-09-15, 14:12
och snart kvällspass....shit e mitt liv träning eller *innocent* *innocent*

Helena B
2005-09-15, 14:28
och snart kvällspass....shit e mitt liv träning eller *innocent* *innocent*

Visst tar det mycket tid av ens liv..och inte bara träningen utan att planera matintaget rätt etc...Inte lätt men vill man bli fin :mallan:

LexSinner
2005-09-15, 15:40
Visst tar det mycket tid av ens liv..och inte bara träningen utan att planera matintaget rätt etc...Inte lätt men vill man bli fin :mallan:

Hehe.. Jag önskar det kunde ta mer tid.. Tyvärr måste man ju se till att återhämta sig och låta kroppen vila ibland *grr*

Tess_83
2005-09-15, 17:15
Torsdag den 15sep-05

Dagens träning; *flex*

90min crosstrainer innan frukost lätt/medel

kväll; 90min crosstrainer medel

vilat från styrkan idag så jag kände för ett extrapass på kvällen idag..var rätt skönt.........

Energin 4
styrka 4
motivation 4
mental balans 4
kost 5
sömn 5

för övrigt.....allt känns bra......är en konstig känsla att inte gå hungrig samtidigt som jag snart tappar byxorna *popcorn* *popcorn* ,,,nä skämt åsido men jag tror jag håller på o bli en mindre Tess :D

Helena B
2005-09-15, 18:43
Det är ju underbart Tess...Jag är så glad :D för din skull, vet precis hur det känns...Superb kämpat idag :hbang:

Tess_83
2005-09-15, 20:55
Tack Helena...jag kämpar på *flex*

imorgon är det löpträning "morgonpass" och sen ben på kvällen...

dock ont i ena knäet när jag böjer det för mkt....supertradigt...e rädd om mina knä ju...känner dock inte av det i löpningen ;)

Helena B
2005-09-15, 21:03
Tack Helena...jag kämpar på *flex*

imorgon är det löpträning "morgonpass" och sen ben på kvällen...

dock ont i ena knäet när jag böjer det för mkt....supertradigt...e rädd om mina knä ju...känner dock inte av det i löpningen ;)

Det låter ju inte bra, det är inte träningsvärk eller att du har trampat snett när du har sprungit!? Tycker inte du borde styrketräna benen om du har ont, kör en annan muskelgrupp istället. tänk om du förvärrar det och inte kan springa sen på flera dagar.."ILLA" ;) Du har väl ett långpass att se fram emot i helgen :D

Tess_83
2005-09-15, 21:07
mm ska känna mig för imorgon hur det känns..... :(


måste forma till spirorna ju :whipped: :whipped:

Helena B
2005-09-15, 22:31
mm ska känna mig för imorgon hur det känns..... :(


måste forma till spirorna ju :whipped: :whipped:

Jo det är klart, det vill vi alla (eller jag) :D Men samma sak som att äta bör man annars dör man...borde det finns något som heter vila bör man annars...får man ännu ondare och kan inte träna alls, eller nåt i den stilen.

Bara rädd om min peppvän=) Ska sova nu :sleep:

Natti natti

Tess_83
2005-09-16, 08:11
Tack Helena......sitter och laddar med kaffe inför löppasset idag men ska ta det i lugnt tempo idag om jag kan......jag är den som alltid vill prestera på mina pass :naughty: :naughty: men för långpassets skull och min lårmuskel så får det bli lite lugnt *flex*

Tess_83
2005-09-16, 10:39
och det gick kanon ja :thumbup:

jag e i chocktillstånd för övrigt...min kropp har ALDRIG reagerat så här bra innan som det gör nu *flex* *flex* *flex*

Helena B
2005-09-16, 12:07
och det gick kanon ja :thumbup:

jag e i chocktillstånd för övrigt...min kropp har ALDRIG reagerat så här bra innan som det gör nu *flex* *flex* *flex*

Hur har den reagerat :confused: Blir det långpass på söndag?

tinus
2005-09-16, 12:16
Var rädd om kroppen nu gumman! ;)

Törs man fråga...Hur långt är ett långpass? :MrT: Är det distansen eller tiden som räknas som lång?

Tess_83
2005-09-16, 19:13
Helena B, den har reagerat med bättre kondis och jag tappar visst lite fett *popcorn*

Tinus; det är distansen som är vitigast men jag försöker öka tempot för varje gång...beror på hur man känner sig den dagen me. :cool:



Fredag 16sep-05

Dagens Träning;

60minuters löpning 7-9km/h kändes bra trots jag haft lite ont i ena lårmusklen ..det lättade efter passet

styrka; Ben

Effektivt och kort pass, men kände inte av mitt onda knä som tur var.

Energin 5
styrka 4
motivation 5
mental balans 5
kost 5
sömn 4

Dagens ...fått ny tjänst på mitt jobb, dvs ska jobba på ett nytt företag och stå heltid i reception...har suttit i en växel och lite reception tidigare....ska bli spännande


//Tess

Helena B
2005-09-16, 19:38
Va d så du menade... vad trög man är *screwy*

Ny tjänst låter spännande...jobbar du på ett bemanningsföretag?

Tess_83
2005-09-16, 19:39
japps...Tess från manpower :naughty:

Helena B
2005-09-16, 19:41
japps...Tess från manpower :naughty:

Har själv jobbat för Manpower eller jobbat och jobbat, va anställd en vecka...Men ändå :D Skönt att du inte kände av knät när du körde styrkan!

Tess_83
2005-09-16, 19:45
´ja det var skönt som tusan..vr lite orolig... ;)

jo jag har jobbat för dom i ett år nu på ett företag så jag hoppar inte runt precis.....tycker det är bra arbetsgivare..iallafall mina *flex*

Snorkfröken
2005-09-16, 21:11
Grattis till nya jobbet vännen. Och tack för chatten i kväll... du är fenomenal *yourock*

Action
2005-09-16, 21:25
´ja det var skönt som tusan..vr lite orolig... ;)

jo jag har jobbat för dom i ett år nu på ett företag så jag hoppar inte runt precis.....tycker det är bra arbetsgivare..iallafall mina *flex*

Bemanningsbranchen är här för att stanna och ett mycket bra alternativ till fast anställning.. Men iof är väl du Tess fast anställd på MP nu??.. Iaf kommer bemanningsbranchen blomstra så länge det är så kostsamt för företag att anställa egen personal.

En dag Tess så leder en uthyrning till en fast anställning, eller så kan det vara skönt att byta miljö då och då som uthyrd från MP... Bara att aldrig ge upp. :thumbup:

//Mats som arbetat som konsultchef på MP...

Tess_83
2005-09-16, 23:49
Jodå jag är fast anställd och trivs superbra....verkligen kul när ens arbetsgivare vill få till en utveckling hos sin personal me :thumbup:

nu borde jag sova :sleep: :sleep:

Cilia
2005-09-17, 08:49
Iaf kommer bemanningsbranchen blomstra så länge det är så kostsamt för företag att anställa egen personal.
den stora kostnaden ligger väl iaf i att bli av med oönskad personal?
min erfarenhet är inte att jag befarar de stora kostnaderna att anställa ngn men oron ligger i ifall presonen inte fungerar i sitt arbete.

Action
2005-09-17, 09:43
den stora kostnaden ligger väl iaf i att bli av med oönskad personal?
min erfarenhet är inte att jag befarar de stora kostnaderna att anställa ngn men oron ligger i ifall presonen inte fungerar i sitt arbete.

Det är dyrt att ha personal anställd, företag i dagsläget behöver ha möjligheten till flexibilitet. Speciellt i producerande företag.

Tess_83
2005-09-17, 11:10
Sant!!

varför slutade du som PA Mats?

Cilia
2005-09-17, 11:13
Det är dyrt att ha personal anställd, företag i dagsläget behöver ha möjligheten till flexibilitet. Speciellt i producerande företag.
men det har vi.
vi har ungefär 1/3 fast anställda och 2/3 löshästar.
men man måste räkna in kostnaden för att sätta in nya i verksamheten också.
jag anställde en på föräldrarvik och hon han knappt börja innan hon meddelade att hon var gravid. Det var en kanontjej men jobbigt att sätta in ytterligare en i arbetet.

nu ska jag inte sabba tess tråd ngt mer. *s*
sorry

Helena B
2005-09-17, 14:53
Tess blev det nåt pass idag?? Eller vilar du inför morgondagens långpass :D

Action
2005-09-17, 16:28
Sant!!

varför slutade du som PA Mats?

Jag va aldrig PA.. jag hade en specialroll som kallades konsultchef, vilket innebar att man både var säljare, rekryterare samt chef över konsulterna.

MP såg lite kortsiktigt med dåliga nyckeltat, beslut från Europa medförde att några personer fick gå, jag var då en av dessa. Men om 2 veckor börjar jag en ny tjänst, en som passar mig lite bättre dessutom.

Nä.. ska inte förstöra din tråd mer med sånt.

Ut o spring lite med dig istället.. :D :thumbup:

Tess_83
2005-09-17, 17:43
Dagens Träning;

crosstrainer 90min

Bröst/triceps....blev ett superbra pass... :cool:


Energin 5
styrka 5
motivation 5
mental balans 5
kost 5
sömn 5

ojoj *flex* *flex*

Imorgon långpass och axlar wish me luck :whipped:

dags och vara lite social ja...

//Tess

Tess_83
2005-09-17, 17:45
Vad är det flör tjänst då Mats?

Action
2005-09-17, 20:15
Vad är det flör tjänst då Mats?

Managementkonsult inom Suppy Chain Management, projektledning och företagsanalyser på en strategisk nivå beträffande logistik..

Tess_83
2005-09-17, 20:33
Akta så du inte snubblar på orden bara :thumbup:
lycka till

Jacksatan
2005-09-17, 22:18
Hur går det här då? Posedown mellan oss på din begäran i maj nån gång eller? För er som inte vet har Tess pmat mig i 3 veckor varje dag angående att hon vill jag ska ställa upp och parposera med henne i nattklubbsbelysning, inoljad, med riktiga fotografer och allt. Jag har nu tackat ja, och tränar stenhårt inför detta.

nemd
2005-09-17, 22:24
Läste igenom här och måste säga att du kämpar riktigt otroligt bra!! :D

Det verkar gå bra för dig också, rikgit kul. Du kommer nog klara den där maran lätt..

Skulle vara roligt om du skrev upp vilka övningar du kör och vilka vikter.. :)

lycka till med den fortsatta träningen

Helena B
2005-09-17, 22:26
Hur går det här då? Posedown mellan oss på din begäran i maj nån gång eller? För er som inte vet har Tess pmat mig i 3 veckor varje dag angående att hon vill jag ska ställa upp och parposera med henne i nattklubbsbelysning, inoljad, med riktiga fotografer och allt. Jag har nu tackat ja, och tränar stenhårt inför detta.

Har HON pm:at dig...Hi hi måste vara tvärtom :D

Tess_83
2005-09-17, 23:41
Jacksatan; ... ...nä nä vi sa dips och chins remember,,,,, :naughty: och ja det går utmärkt här if yaa like to know *flex*

Nemd; Tack så mkt :em: Ska se om jag får tid över till lite vikter me då och då.....

Helena B; så sant tjejen *popcorn* ...go girl !!!

Måste sova nu...långpass imorgon :whipped:

Helena B
2005-09-17, 23:49
Måste sova nu...långpass imorgon :whipped:

Precis i säng nu :D Mitt gym öppnar inte förrän 12, de är lite trötta på söndagar så jag har inte bråttom i säng. Kan inte sova heller så... ;)

Lycka till manana :thumbup:

Tess_83
2005-09-18, 08:35
Måste skjuta på mitt kära långpass idag... ;)

har en del som kommit upp jag måste göra nu på morgonen..grrr....så får bli långpass imorgon *flex*

blir dock annan träning senare :whipped: *flex*

Helena B
2005-09-18, 09:46
Måste skjuta på mitt kära långpass idag... ;)

har en del som kommit upp jag måste göra nu på morgonen..grrr....så får bli långpass imorgon *flex*

Ditt kära långpass :D Jag har inte lyckats få den relationen med mitt än...
Fy fy, menar du att jag är den ende som ska plågas cardiomässigt idag :whipped:

Tess_83
2005-09-18, 10:00
ska se om jag hinner me lite cardio ikväll...först blir det styrka :naughty:

Helena B
2005-09-18, 10:04
ska se om jag hinner me lite cardio ikväll...först blir det styrka :naughty:

Bra! :thumbup:

Tess_83
2005-09-18, 14:14
Dagens Träning;

blev lite omplanering idag pga av lite besök i helgen så långpasset får bli imorgon

sakna dock mitt morgonpass idag
Styrka; Rygg/biceps....kanonpass

crosstrainer 30min efter passet

Energin 3
styrka 5
motivation 4
mental balans 3
kost 4
sömn 2

//Tess

Tess_83
2005-09-19, 07:05
osså var det dax för långpass..... :whipped: ...behöver ny musik till mn mp3a bara...nån som har tips på bra låtar för löpning :naughty:

Angel
2005-09-19, 08:43
lena ph- unga pojkar och äldre män :)

Tess_83
2005-09-19, 10:28
hehe nja vet inte om det får mig att springa fortare men tack iallafall *popcorn*

tinus
2005-09-19, 10:32
hehe nja vet inte om det får mig att springa fortare men tack iallafall *popcorn*

Jag kan skicka över musiken jag använder till intervaller på mina spinningpass :D Då borde det bli fart på dig!! :whipped: :laugh:

Kör du alltid styrkan efter ett löppass?Aldrig tvärtom?

/Fröken frågvis ;)

Tess_83
2005-09-19, 10:42
brukar bli löppass innan frukost men snart ska jag börja jobba väntar bara på ett nytt uppdrag "jobbar som konsult nämligen" så då blir det nog några löppass efter styrkan :cool: ......


Sammanfattning vecka 3

Styrketräning 4 pass
löpträning 2 pass 60min
crosstrainer 90min övriga dagar då jag ej löptränat
långpass 120min


Energin 5
styrka 4
motivation 4
mental balans 4
kost 4
sömn 4

Detta ger jag :thumbup:

Måndag 19sep-05

Dagens Träning;

Långpass; 17km
höll 6,5-10km/h

Bra pass med tanke på att jag har irriterad mage och enorm träningsvärk i benen så första halvtimmen var en pärs

//Tess

Snorkfröken
2005-09-19, 12:09
17 km... SNYGGT tjejen :thumbup:

Tess_83
2005-09-19, 14:10
Thanx....är rätt nöjd faktiskt :thumbup:

plus att jag får använda fler hål på skärpet i byxorna nu märkte jag lol *flex*

Helena B
2005-09-19, 18:29
brukar bli löppass innan frukost men snart ska jag börja jobba väntar bara på ett nytt uppdrag "jobbar som konsult nämligen" så då blir det nog några löppass efter styrkan :cool: ......


Sammanfattning vecka 3

Styrketräning 4 pass
löpträning 2 pass 60min
crosstrainer 90min övriga dagar då jag ej löptränat
långpass 120min


Energin 5
styrka 4
motivation 4
mental balans 4
kost 4
sömn 4

Detta ger jag :thumbup:

Måndag 19sep-05

Dagens Träning;

Långpass; 17km
höll 6,5-10km/h

Bra pass med tanke på att jag har irriterad mage och enorm träningsvärk i benen så första halvtimmen var en pärs

//Tess

17 km STRÅLANDE JOBBAT!! HalvMARAN here u come :hbang:

Tess_83
2005-09-19, 19:12
Tack Helena.,,,,shit ja jag får se när jag mitt första lopp går av stapeln..förväntar mig att hela kolozzeum kommer och hejjar då :naughty: *innocent*

nemd
2005-09-19, 20:39
Fysatan vad grymt gjort av dig.. :)

17km det är inte illa, och jag som var helnöjd och stolt över mina 5km, hehe.
Ska också få arslet ur vagnen o börja spring imorrn. Du är grym inspiration.

Tess_83
2005-09-19, 20:57
nämen tack :em: ........kan dock säga att det kommer kännas imorgon..långpassen tar en del på den ovana löparens kropp.. :naughty:

fast jag kör på...crosstrainer och axlar imorgon... :whipped:

Snorkfröken
2005-09-19, 22:05
Ovan... inte länge till :)

Tess_83
2005-09-20, 08:11
hehe sant :naughty:

Tess_83
2005-09-20, 17:35
Dagens Träning;

90min crosstrainer innan frukost

blev ingen styrka pga av ett problem som dykt upp men det ordnar nog sig antar jag. Visste väl att min glädje inte skulle vara för länge..gör det någonsin det?

men om det är något jag kommer hålla uppe nu så är det träningen och kosten....inget ska kunna förstöra det iallafall


Energin 3
styrka 3
motivation 3
mental balans 1
kost 3
sömn 4

//Tess

Helena B
2005-09-20, 17:53
Dagens Träning;

90min crosstrainer innan frukost

blev ingen styrka pga av ett problem som dykt upp men det ordnar nog sig antar jag. Visste väl att min glädje inte skulle vara för länge..gör det någonsin det?

men om det är något jag kommer hålla uppe nu så är det träningen och kosten....inget ska kunna förstöra det iallafall


Energin 3
styrka 3
motivation 3
mental balans 1
kost 3
sömn 4

//Tess

Ödet bestämmer över lyckan, inte över människornas vilja... :thumbup:

stinan
2005-09-20, 18:23
Dagens Träning;

90min crosstrainer innan frukost

blev ingen styrka pga av ett problem som dykt upp men det ordnar nog sig antar jag. Visste väl att min glädje inte skulle vara för länge..gör det någonsin det?

men om det är något jag kommer hålla uppe nu så är det träningen och kosten....inget ska kunna förstöra det iallafall


Energin 3
styrka 3
motivation 3
mental balans 1
kost 3
sömn 4

//Tess

Bit ihop tjejen
Kram kram!

Tess_83
2005-09-21, 08:20
Tack tjejer!! det ordnar sig,,,,,,,livet är en berg och dalbana men inget ska kasta mig ur vagnen nu ;)

måste ha nya jeans..tappar snart min....ännu ett problem...eller glädje kanske jepp jepp *flex*

Helena B
2005-09-21, 08:26
Tack tjejer!! det ordnar sig,,,,,,,livet är en berg och dalbana men inget ska kasta mig ur vagnen nu ;)

måste ha nya jeans..tappar snart min....ännu ett problem...eller glädje kanske jepp jepp *flex*

Både och skulle jag säga...Hur roligt som helst att köpa en ny garderob, men inte lika roligt för plånboken ;)

Kram på dig Tess!!!!

Boven
2005-09-21, 08:43
osså var det dax för långpass..... :whipped: ...behöver ny musik till mn mp3a bara...nån som har tips på bra låtar för löpning :naughty:

Mötely crue, är rätt bra att träna till. Sen är lite argare Metallica rätt bra med :)

mvh Boven

Tess_83
2005-09-21, 11:40
:thumbup:

Karl_alfred
2005-09-21, 11:44
Intressant med en marathonjournal :) Hur har du planerat att träna inför detta? ser ju att mycket tid läggs ned på konditionsträning och löpning naturligtvis, men kommer tiden/mängden av träning ökas efter hand? Hur många dagar i veckan kör du? :)

Tess_83
2005-09-21, 17:19
Karl alfred; Tack!!....mitt upplägg när det gäller konditionen är tre löppass varav ett långpass per vecka sen resten crosstrainer. dvs mkt kondisträning.l..men det är kul.... *flex* .......sen om det ska ändras med tiden vet jag inte...lär jag nog dock få veta med tiden :cool:

undra om man får springa med mp3 på marathonlopp? dvs musik? nån som vet? ...jag hade inte kunnat springa utan...tror jag *cry*

Helena B
2005-09-21, 17:57
Karl alfred; Tack!!....mitt upplägg när det gäller konditionen är tre löppass varav ett långpass per vecka sen resten crosstrainer. dvs mkt kondisträning.l..men det är kul.... *flex* .......sen om det ska ändras med tiden vet jag inte...lär jag nog dock få veta med tiden :cool:

undra om man får springa med mp3 på marathonlopp? dvs musik? nån som vet? ...jag hade inte kunnat springa utan...tror jag *cry*

Det borde man väl få....Annars gör de säkert ett undantag just för dig Tess :D

Tess_83
2005-09-21, 18:52
ja en löprunda utan musik är ju som en äppelkaka utan äpple *grr27* *grr27* :D

Tess_83
2005-09-21, 18:53
ps, 3% köttbullar e asgoda... :thumbup:

Helena B
2005-09-21, 19:18
ps, 3% köttbullar e asgoda... :thumbup:

Tess vad är det jag ser!!! Inte är det fullkornspasta iaf...fy fy :nono: :D

Tess_83
2005-09-21, 19:39
haha va?....fullkornspasta e me smaskens :D :D

Helena B
2005-09-21, 20:05
haha va?....fullkornspasta e me smaskens :D :D

På bilden ser man pasta, icke fullkorn :D

Tess_83
2005-09-21, 20:09
haha men jag äter alltid fullkornspasta faktiskt....och den gången hade jag gjort ägg och proteinrik rödbetssallad till mina köttbullar...det är övriga familjen som gillar det vita snabba vet du :naughty:

Helena B
2005-09-21, 20:11
haha men jag äter alltid fullkornspasta faktiskt....och den gången hade jag gjort ägg och proteinrik rödbetssallad till mina köttbullar...det är övriga familjen som gillar det vita snabba vet du :naughty:

Eller hur.....bortförklaringar :rolleyes: :D

*yourock*

Just pulling your leg :-D

Tess_83
2005-09-21, 20:12
hahahaha du va nu snäll annars jäklar :D

så Helena ska du springa stockholm marathon med mig i sommar? *flex*

Helena B
2005-09-21, 20:19
hahahaha du va nu snäll annars jäklar :D

så Helena ska du springa stockholm marathon med mig i sommar? *flex*

Annars!?....ger du mig en omgång på löpbandet :D

Få se hur mina knän mår under vinterträningen...skulle vara kanon kul. Men halvmaran är spikad iaf :thumbup: Tror det är samma dag...? ;)

Tess_83
2005-09-21, 20:20
ja då räknar jag med att vi ses *flex* och käkar pasta ihopa haha *popcorn* ,,var bor du förresten?

Helena B
2005-09-21, 20:27
ja då räknar jag med att vi ses *flex* och käkar pasta ihopa haha *popcorn* ,,var bor du förresten?

För tillfället i Gävle, pluggar här. Men jag har en lägenhet i Midsommarkransen så du är välkommen dit att äta fullkornspasta :eating: :D

Tess_83
2005-09-21, 20:33
cooolt :thumbup:

ja men e du hel och frisk så räknar jag med dig då me ok :cool:

Helena B
2005-09-21, 20:36
cooolt :thumbup:

ja men e du hel och frisk så räknar jag med dig då me ok :cool:

Självklart girlie....Varför håller man annars på med den här ändliga cardion ;) Man vill ju visa att man kan nåt...eller hur :D

Tess_83
2005-09-22, 07:14
Precis Helena..dags att avverka några kilometer på löbbandet ja :cool:

Karl_alfred
2005-09-22, 11:13
Karl alfred; Tack!!....mitt upplägg när det gäller konditionen är tre löppass varav ett långpass per vecka sen resten crosstrainer. dvs mkt kondisträning.l..men det är kul.... .......sen om det ska ändras med tiden vet jag inte...lär jag nog dock få veta med tiden :cool:

undra om man får springa med mp3 på marathonlopp? dvs musik? nån som vet? ...jag hade inte kunnat springa utan...tror jag
Konditionsträning äger :hbang:

Hur långt är det loppet du satsar på att klara av framöver? :)

Angående mp3 ingen aning :MrT:

Eva_E
2005-09-22, 11:18
Konditionsträning äger :hbang:

Hur långt är det loppet du satsar på att klara av framöver? :)

Angående mp3 ingen aning :MrT:

Om Tess ska göra som det står i hennes tråd ska hon springa ett maraton. Och det är som bekant 42 kilometer, eller närmare bestämt 42195 meter...

Visst får man springa med mp3 på lopp också! Tycker bara det känns lite meningslöst, på Stockholm maraton är det ju rätt mycket publik och orkestrar längs efter banan på ett par ställen, det är helt enkelt en jättehärlig stämning som man missar om springer med öronen igenproppade.

Innan loppet däremot, då brukar jag lyssna på några väl valda peppnngslåtar!

Tess_83
2005-09-22, 17:43
torsdag 22sep-05

Dagens Träning;

löpning 1 timme....skitpass ...benen kändes som bly men jag genomförde iallafall i sakta tempo *grr27* *grr27*

Styrka; Bröst/triceps.....jädrans tur jag hade en kompis som peppa som tusan på gymmet idag... :cool:

Energinivå; 2
styrka; 4
motivation; 3
mental balans; 3
kost; 5
vätskeintag; 2

//Tess

Tess_83
2005-09-23, 16:41
Fredag 25sep-05

Dagens Träning;

90min crosstrainer

vila från styrkan har varit trött i kroppen idag så kände lite vila skulle sitta fint.
shopping i stan, eller Michelle shoppa typ , jag väntar ....jädrans massa springande

Imorgon blir det rygg/biceps


Energinivå; 4
styrka; 3
motivation; 3
mental balans; 3
kost; 2..ÄTIT FÖR LITE
vätskeintag; 2

Middag med töserna ikväll så laddar med mat nu...hahahha

Tess_83
2005-09-24, 16:54
Lördag 24sep-05

Dagens Träning;

Crosstrainer 90minuter bra tempo

ben/mage...... aj aj aj :cool:


Energinivå; 3-4
styrka; 4
motivation; 3
mental balans; 2
kost; 3
vätskeintag; 3

//Tess

Tess_83
2005-09-25, 13:01
Söndag 25 sep

Kände mig väldigt trött igår kväll och imorse men gav mig ändå iväg för att träna...efter 20minuter svettades jag nått så kolossalt på crosstrainern plus att jag blev fruktansvärt trött

så idag blir det vila....ska dumpa ner i sängen nu,,,känner mig inte sjuk bara väldigt väldigt trött ....

får hoppas min energi är tillbaka imorgon ...TRÅKIGT att behöva avbryta träningpass

Energinivå; 1
styrka; 1
motivation; 3
mental balans; 3
kost; 4
vätskeintag; 3

trevlig söndag på er...
//Tess

Tess_83
2005-09-26, 11:40
Måndag 26sep-05 *flex*

Sammanfattning Vecka 4

Styrketräning 4 pass
2 pass löpning a´ 60min...gått sådär med löpningen denna veckan
övriga dagar 90min crosstrainer
1 långpass 120min crosstrainer
en oplanerad vilodag men det behövdes

Energin 3
styrka 4
motivation 4
mental balans 3
kost 4
sömn 5

Varit en okej vecka trots att energin inte varit på topp .... *grr27*

Kommande vecka ska löpningen förbättras , hoppas på fräschare ben då me :cool:

//Tess

Karl_alfred
2005-09-26, 11:56
Oj det var en hel del träning! *flex* Känns det som att träningen går bättre och bättre? :)

Tess_83
2005-09-26, 15:48
ja det gör den. :thumbup: .bara löpningen som gått sämre denna veckan...får bli ändring på det nästa vecka *flex*

Helena B
2005-09-26, 17:26
Hej Tess!!

Det ser bra ut, det där med energin har jag oxå problem med. Tänkte gå till någon hälsokost och köpa något uppiggande man kan ta. Är konstant trött ;) Men fortsätt det kanonbraiga jobbet :D *yourock*

Tess_83
2005-09-26, 20:45
Tack Helena ...jag kämpar på :cool:

Dagens Träning 26sep-05

Långpass på crosstrainer 120minuter...gick förvånansvärt lätt idag

styrka; rygg/biceps..effektivt och bra pass

Fick lite hjälp idag med baksida axlar...charmig instruktör ja



Energin 5
styrka 4
motivation 4
mental balans 4
vätskeintag; 4
kost 4
sömn 5

//Tess

Cilia
2005-09-26, 20:56
hur många dagar per vecka kör du?

Tess_83
2005-09-26, 22:12
Cilia; Jag har nån slags cardio nästan varje dag och styrka ca 3-4 dagar i veckan.

nä dags att sova....imorgon blir det löpträning...fyllt mp3an med massa nytt :naughty:

Godnatt //Tess

Eva_E
2005-09-27, 07:10
Cilia; Jag har nån slags cardio nästan varje dag och styrka ca 3-4 dagar i veckan.

Godnatt //Tess

Har du nån plan för cardion? Vilken? Har du kollat på maratonprogrammen som finns på www4.marathon.se? Även om du inte springer på alla dina cardio-pass kanske du kan få inspiration hur du ska variera dem på så effektivt sätt som möjligt med tanke på maran...

Eva

Tess_83
2005-09-27, 17:23
Plan och plan....ska kolla Eva fast det är inte bara jag som håller i mina planer helt o hållet *popcorn* kommer nog ändras med tiden..... *flex*

Tess_83
2005-09-27, 17:26
Tisdag 27sep-05

Dagens Träning;

Crosstrainer 60min innan frukost

Kvällspass; 30min crosstrainer sen Axlar...fick till bra övningar idag

Energin 2-3
styrka 4
motivation 4
mental balans 4
vätskeintag; 4
kost 4
sömn 3


Övrigt;

Precis käkat en ubergod ugnspannkaka..... kolla i recept :naughty:

nä dags och träffa töserna *popcorn*

Tess_83
2005-09-27, 22:19
gud nä om man skulle bli trött nån gång detta funkar inte *grr27* *grr27*

Tess_83
2005-09-28, 22:25
Idag har jag vilat......var ganska skönt måste jag säga :sleep:

Helena B
2005-09-29, 10:37
Hur går det för dig Tess?? Vilodag låter skönt :sleep: Kör inte för hårt bara då är det lätt att man tappar lusten...

Kram kram

Tess_83
2005-09-29, 11:18
Helena B...det går bra tjejen!!!....vilan behövde jag!!

Precis sprungit Milen...fick ett ryck och begav mig ut i skogen......superhärligt väder, första 5 kilometrarna gick bra trots lite stela ben......sista 5 ökade jag en del på tempot fast höll i för sig rätt bra tempo hela rundan men fick ont i min högra axel som vanligt ....känns som nån nerv som kommer i kläm eller nått ...... *grr27* *




iallafall så måste jag konstatera att jag förbättrat mig en del iallafall... :cool:

för cirka 6 veckor sen sprang jag på nästan 1.30minuter och nu tog jag milen på 62minuter ....plus att jag hade ätit lite kolhydrater igår pga av min vilodag..så med mer kolhydrater i kroppen hade jag kanske kunnat öka mer och om axeln slutar att göra sig påmind ;)

vet inte vad som driver mig......eller jo jag ser ju vissa personer bakom träden i skogen och i tankarna...som driver mej en hel del *flex*


jaja nä dags och fixa annat sen blir det bröst/triceps senare med en vän
uppdatering senare / Tess

Helena B
2005-09-29, 13:31
62 min det är ju kanon gumman :D Mäktigt imponerad, får mig att vilja öka takten ännu mera :bow:

Eva_E
2005-09-29, 20:15
Jättefina framsteg tjejen! Du ska se att det inte dröjer länge förrän du är nere i under 1 timme på milen - en sån där magisk gräns. Bra jobbat - fingrarna ville skriva "bra joggat" så jag gör väl det också...

Eva

Snorkfröken
2005-09-29, 20:25
Snyggt gummz! Halvmara på G kanske?

Kramiz!

Tess_83
2005-09-29, 21:01
Tack allihopa.....jag kämpar på bäst jag kan...halvmara...hmmm..får se *popcorn*

Torsdag 29 Sep-05

Dagens Träning;

10km 62minuter

Styrka ; bröst/triceps...Ökade mycket i bröstövningarna idag...hade power för två gubbar idag

men nu är min duracell slut...dags och sova .....


För övrigt...har äntligen köpt lägenhet....supernajs En riktig lya a la Tess ...ska bli så kul att gå sitt egna lilla place


Energinivå; 5
styrka; 5
motivation; 3
mental balans; 4
kost; 3
vätskeintag; 3

//Tess

Tess_83
2005-09-30, 17:22
Fredag 30sep-05

Dagens Träning;

90min crosstrainer

Energinivå; 3
styrka; 4
motivation; 3
mental balans; 4
kost; 5
vätskeintag; 2

Imorgon blir det rygg/biceps och 90min morgonpass och söndag långpass :thumbup:

Nä nu är det dags för en god köttbit med familjen *popcorn*

Mvh Tess

Helena B
2005-09-30, 17:24
Fredag 30sep-05

Dagens Träning;

90min crosstrainer

Energinivå; 3
styrka; 4
motivation; 3
mental balans; 4
kost; 5
vätskeintag; 2

Imorgon blir det rygg/biceps och 90min morgonpass och söndag långpass :thumbup:

Nä nu är det dags för en god köttbit med familjen *popcorn*

Mvh Tess

Låter mysigt :D Lycka till med långpasset i helgen :bow:

Tess_83
2005-10-01, 16:39
Tack Helena *flex*

Dagens Träning;

60min crosstrainer innan frukost
hann inte med mer träning idag :(

Energinivå; 4
styrka; 4
motivation; 4
mental balans; 5
kost; 5
vätskeintag; 2

Imorgon blir det långpass på crosstrainer och styrka :thumbup:
//Tess

Tess_83
2005-10-02, 18:18
Söndag 2 sep-05

Dagens Träning;

Styrka; rygg/biceps..blev ett bra pass trots allt

60min crosstrainer

hann inte med långpasset idag pga av dålig planering får bli imorgon

varit en dålig dag överhuvudtaget, varit trött, slarvat med måltiderna osv

Energinivå; 2
styrka; 3
motivation; 3
mental balans; 2
kost; 1
vätskeintag; 1

sammanfattning,,,skärpning :whipped:

Tess_83
2005-10-03, 11:10
precis fått till ett superlångpass....blev ca 18km på crosstrainer..på två timmar och ändå tog jag det hyfsat lugnt men hade bra med energi :thumbup:

fast det känns mkt enklare att klara av så många kilometrar på crosstrainern än löpbandet och det är antagligen saninngen me :em:

nu har jag en del att fixa till min polisansökan..den ska kompletteras
och sen är det bara att vänta in att jag ska få börja jobba,,,,,har inte fått något nytt uppdrag än eller rättare sagt vet jag inte var jag ska vara på för företag än... vill börja jobba nu jueee :booty:

Tess_83
2005-10-03, 19:18
Dagens Träning;

Crosstrainer 120min, ca18km..gick kanon *flex*

styrka; axlar/mage 50min :cool:

Fick en superbra övning för baksida axlar av en söt kille på gymmet som för övrigt ville jag skulle med på kickboxning på tisdag....hmmm.....jag e skitkass på koordination o grajs ju ,, jaja jag får se...just nu laddar jag för något annat lite extra :naughty:

Energi 5
styrka 4
motivation 5
mental balans 4
kost 5
vätskeintag 4

nu blir det film o gott gott *popcorn*

Heidi
2005-10-03, 20:32
Fick en superbra övning för baksida axlar av en söt kille på gymmet
Får man fråga vilken övning detta var? Skulle själv vilja hitta en bättre övning för just baksidan.
Bra jobbat på crosstrainer, kämpa vidare!! :thumbup:

Tess_83
2005-10-03, 21:42
ja kom till gymmet så ska jag visa *flex*

nämen det är svårt att förklara såhär men jag satt på en bänk längst fram...lutade mej mkt framåt och drog uppåt i en båge liksom...hmmm *rolleyes* ..men den var grymt bra.....

Kul du kollade in tjejen *popcorn*

Jacksatan
2005-10-03, 21:47
Jag har blivit tjock.
Hur går det för dig?

Tess_83
2005-10-03, 21:52
ehhhh va sa du???????.......för mkt drinkar *grr27* *grr27* fan jag som skulle vara med på par Sm o grajs med dig, du vet ju vad du har lovat mej :D ...skärpning :whipped:

jag e tjock men börjar nog bli mindre tjockare tror jag :naughty:

Tess_83
2005-10-04, 11:23
Sammanfattning vecka 5 :whipped:

Styrketräning 4 superpass
1 pass löpning 10km (dragit ner på löpningen lite pga av jag haft lite ont i benen men det känns bättre nu
Resten crosstrainer 60-90min

Energin var dålig i början av förra veckan men den har ökat och nu är den på topp verkligen :thumbup:


Energin 3-5
styrka 4
motivation 4-5
mental balans 3-5
kost 4
sömn 5

hade en rätt jobbig dag i lördags med kosten...slarv ledde till att jag fick ångest och ville slarva ännu mer...dvs gammalt beteende gjorde sig påmint..men jag lyckades vända på det...för nu har jag gett mig fanken på att klara detta :cool:

//Tess

Tess_83
2005-10-04, 11:25
4 okt-05

Dagens Träning;

Bröst/tríceps.....45min.....fick till ett bra pass ...

crosstrainer 60min bra tempo

Energin 4
styrka 3
motivation 4
mental balans 5
kost 5
sömn 3

Tess_83
2005-10-05, 20:38
DAgens Träning;

90min crosstrainer...höll cirka 10km/h första timmen lite lugnare,,,

styrka; rygg/biceps....helt ok pass *slap*


Har sån underbar energi just nu precis varit och rensat ut skit ur min lägenhet...jag jobbade fan för två känns det som men där var trevliga grabbar och snacka med så det var kul... :) :em:


Trevlig kväll på er alla

Energi 5
styrka 4
motivation 5
mental balans 5
kost 5
vätskeintag 4

looking good yes :thumbup:

Ser fram emot helgen....riktigt mycket :cool:

Tess_83
2005-10-06, 20:37
Torsdag, Fredag,,,,,,vila..

Lördag...halvmara :thumbup:

håll tummarna är ni snälla... *flex*

Helena B
2005-10-06, 20:39
Torsdag, Fredag,,,,,,vila..

Lördag...halvmara :thumbup:

håll tummarna är ni snälla... *flex*

Va, vad är detta?? Halvmaran var när hur *grr27* Du ligger så mycket före mig Tess :D

emmzan
2005-10-06, 20:40
Lycka till! http://www.les-smileys.com/smiley/Smiley/Sport/agr.gif (http://www.les-smileys.com)

Tess_83
2005-10-06, 20:47
Göteborg på lördag *flex*

Nä inte före Helena..jag e bara lite crazyyyyy *popcorn*

Tack Emmsan!!! :cool: :cool:

Helena B
2005-10-06, 20:50
Göteborg på lördag *flex*

Nä inte före Helena..jag e bara lite crazyyyyy *popcorn*

Tack Emmsan!!! :cool: :cool:

Åh lycka till då gummsan...Antar att Fever och hela hejarklacken kommer att vara där :hbang:

Tess_83
2005-10-06, 21:20
Tack Helena....i will do my best......en vacker dag tycker jag du ska stå på startlinjen med mig i några lopp :naughty:

Helena B
2005-10-06, 21:21
Tack Helena....i will do my best......en vacker dag tycker jag du ska stå på startlinjen med mig i några lopp :naughty:

Absolut...u bet :D

Eva_E
2005-10-07, 09:00
LYCKA TILL i Göteborg på lördag tjejen! Jag känner många som ska springa, verkar vara ett trevligt litet lopp!
Det kommer att gå jättebra för dig, det känner jag på mig!

Löparhälsningar,

Eva

Snorkfröken
2005-10-07, 09:05
Lycka till gummz! Det här klarar du kanonfint... :thumbup:

Tess_83
2005-10-07, 11:45
jag blir glad bara jag kommer runt :D

tack allihopa...håll tummarna för mig :em: *popcorn*

lite jobbigt det här med o ladda...känns som jag kommer bli en ballong av alla kolhydrater :em: :eating:

Heidi
2005-10-07, 12:16
Håller tummarna för dig! :thumbup: Det kommer säkert att gå riktigt bra.

Snorkfröken
2005-10-07, 12:51
jag blir glad bara jag kommer runt :D

tack allihopa...håll tummarna för mig :em: *popcorn*

lite jobbigt det här med o ladda...känns som jag kommer bli en ballong av alla kolhydrater :em: :eating:
Den ballongen kommer att vara som bortblåst sedan efter loppet kan jag lova! Kramiz!

Tess_83
2005-10-07, 13:24
jag hoppas på det :thumbup:

nu är det snart dax för sista målet sen bär det av på en liten tripp uppåt i landet *popcorn*

Ha en trevlig helg allihopa!!..

Mvh Tess

Tess_83
2005-10-08, 22:33
Så hemma igen....ont i mina ben men annars har det varit två toppen dagar!!

jag genomförde mitt lopp, visst var det jobbigt men jag känner att det var kul bara att jag genomförde hela och till nästa gång ska jag göra ännu bätte *flex*

fever och Mini Åsa som oxå är här på forumet kamma hem första och andra plats!!!! :thumbup:

Bjuder på några bilder imorgon..e lite seg just nu :em:

sunkan
2005-10-08, 22:40
grattis, vad blev det för tid?

Helena B
2005-10-08, 22:46
Så hemma igen....ont i mina ben men annars har det varit två toppen dagar!!

jag genomförde mitt lopp, visst var det jobbigt men jag känner att det var kul bara att jag genomförde hela och till nästa gång ska jag göra ännu bätte *flex*

fever och Mini Åsa som oxå är här på forumet kamma hem första och andra plats!!!! :thumbup:

Bjuder på några bilder imorgon..e lite seg just nu :em:

Grattis girlie....Bra jobbat. Tiden är mindre viktig, det var ju ditt första!!! :hbang:

Tess_83
2005-10-08, 23:11
så sant!!! tiden är oviktig nu..jag genomförde och utmanade mig själv.... :thumbup:

och nä det tog inte 5 timmar :naughty:

Helena B
2005-10-08, 23:15
så sant!!! tiden är oviktig nu..jag genomförde och utmanade mig själv.... :thumbup:

och nä det tog inte 5 timmar :naughty:

Tycker du är så himla duktig, det är en stor prestation :bow:

Tess_83
2005-10-08, 23:18
Börjar bli bättre...
Här Kommer en liten före/efter bild som Fever fått fram....är 5-6 veckor emellan..lite har väl hänt :em: *flex*

Helena B
2005-10-08, 23:26
Börjar bli bättre...
Här Kommer en liten före/efter bild som Fever fått fram....är 5-6 veckor emellan..lite har väl hänt :em: *flex*

Lite *screwy* Skulle säga en hel del :thumbup: *yourock*

Jacksatan
2005-10-09, 01:18
Bra kämpat!
Med mig går det bara utför. supning ikväll igen samt chokladätning hela veckan.
Live hard, die young!