handdator

Visa fullständig version : Undrar en sak...


wintersnowdrift
2005-08-28, 15:09
Under "Vikter och kondition" pratas det mycket om "discobygge", och de flesta verkar "se ner" på dem som enbart tränar biceps och bröst för att kunna flasha inför motsatta könet, typ. Ändå svarar 72 % i er egen poll att de styrketränar för att få snyggare kropp.

Jag kan i princip ingenting om styrketräning, och undrar därför vari skillnaden ligger mellan att vara "disco" och att träna för att få snyggare kropp?

//Kristin

tigerofsweden
2005-08-28, 15:13
Disco är att bara träna specifika muskelgrupper som exponeras mest för omgivning medan "riktig" styrketräning omfattar ett större antal muskelgrupper som leder till en komplett god fysik, hehe :D

Jorgen
2005-08-28, 15:15
Det var fanimej veckans bästa fråga.
Och den kom på en söndag. :thumbup:

Jag svarade fö nej på om jag tränar för att få en snyggare kropp så svaret på din fråga lämnar jag till dom som svarade ja. :)

MilkmaN
2005-08-28, 15:15
Grundstenen i disco är väl framförallt att inte träna ben?


Jag var grymt disco förut, har dock bättrat mig lite och kör böj och frivändningar och sådana otyg. Fast det är kul :thumbup:

Trance
2005-08-28, 15:22
Eftersom disco inte är lika med en snygg kropp, det är faktiskt så enkelt. Men även också att disco uppvisar ett förakt för den ädla sport som folk håller på med, nästan iallfall.

De muskler de flesta tycker är snyggast, speciellt när de börjar träna är armar(biceps då), bröst och mage. Disco fokuserar mest på dessa, gärna framför spegeln om det går. Detta skapar inte en snygg symetrisk kropp enligt de flesta.

Dock har väl disco-hatet gått till överdrift då en del anklagar alla maskiner, kablar etc för att vara disco. Trots att den store Arnold viftade en del med kablar.

Piranha
2005-08-28, 15:23
Det var fanimej veckans bästa fråga.
Och den kom på en söndag. :thumbup:

Jag svarade fö nej på om jag tränar för att få en snyggare kropp så svaret på din fråga lämnar jag till dom som svarade ja. :)


Jag svarade ja när jag en gång började träna, gränsen vad som normalt definieras som snyggt borde vart passerad eftersom de flesta tycker de inte längre är snyggt.

Jax
2005-08-28, 15:23
Det var fanimej veckans bästa fråga.
Och den kom på en söndag. :thumbup:

Jag svarade fö nej på om jag tränar för att få en snyggare kropp så svaret på din fråga lämnar jag till dom som svarade ja. :)
Samma här, lutar mig tillbaka och väntar med spänning. :D

spacedog
2005-08-28, 15:28
Det finns nog lika många definitioner av disco som det finns kolo-medlemmar. Men för mig är det killen som egentligen inte har något intresse av att träna. Han kommer in på gymmet, lallar runt lite med bänkpress och bicepscurl, rättar till frisyren mellan seten och spenderar större delen av sin tid med att snacka med polarna eller försöka ragga på tjejer. Jag bryr mig inte om vad som motiverar folk att träna, så länge de är motiverade och verkligen tränar. Men den killen tar bara upp plats och därför har jag svårt för honom.

Langster
2005-08-28, 15:29
Under "Vikter och kondition" pratas det mycket om "discobygge", och de flesta verkar "se ner" på dem som enbart tränar biceps och bröst för att kunna flasha inför motsatta könet, typ. Ändå svarar 72 % i er egen poll att de styrketränar för att få snyggare kropp.
Du svarade nästan på din egen fråga. Man ser ner på dem som endast tränar för att "flasha" på dansgolvet för det motsatta könet. Man kan träna för att få en snyggare kropp för sin egen skull... Du vet... Som kvinnor brukar säga när de skaffar silikontuttar "Det är för min egen skull" :laugh:

Langster
2005-08-28, 15:33
Jag har iofs inte svarat på pollen... Det är en rätt svår fråga. Jag tycker att min kropp blir snyggare av att vara muskulös. Men om det endast var snygghet jag var ute efter så skulle jag nog träna på ett helt annat sätt. Jag har försökt flera ggr med att komma igång med deff för att få en "snyggare" kropp. Men det går bara inte för det är så mycket roligare att lyfta tunga vikter och äta massor än att pina sig med diet och dåliga träningspass pga energiminus.

spacedog
2005-08-28, 15:34
Men det går bara inte för det är så mycket roligare att lyfta tunga vikter och äta massor än att pina sig med diet och dåliga träningspass pga energiminus.

Ord! :thumbup:

Fatcan
2005-08-28, 15:38
Jag tränar för att få en snyggare kropp, jag kör med handskar också. Om man tycker det är disco så har man missuppfattat utrycket lite.

Disco= Träna t.ex bara överkropp. Eller bara vissa muskler på överkroppen, t.ex bröst, biceps och axlar.

wintersnowdrift
2005-08-28, 17:34
Det var fanimej veckans bästa fråga.
Och den kom på en söndag. :thumbup:

Jag svarade fö nej på om jag tränar för att få en snyggare kropp så svaret på din fråga lämnar jag till dom som svarade ja. :)

Haha, skönt att du tycker det :). Jag var rädd att alla stora starka grabbar skulle tycka att jag bara är en liten klen flicka med ännu klenare intellekt som inte förstår någonting så elementärt... ;).

//Kristin

wintersnowdrift
2005-08-28, 17:45
Du svarade nästan på din egen fråga. Man ser ner på dem som endast tränar för att "flasha" på dansgolvet för det motsatta könet. Man kan träna för att få en snyggare kropp för sin egen skull... Du vet... Som kvinnor brukar säga när de skaffar silikontuttar "Det är för min egen skull" :laugh:

Nu tillhör iofs jag de tjejer som tror att det är *bs* att skaffa silikonbröst "för sin egen skull". Jag tror säkert att man kan "må bättre" och få bättre självförtroende, åtminstone för ett tag, av en massa killar som börjar dregla av ens blotta uppenbarelse. Men det nya själförtroendet ligger på en ganska ytlig grund; och om man inte är väldigt ytlig som person så tror jag att man tillslut börjar tröttna på att folk aldrig ser en i ögonen längre.

Nåja, det är bara spekulation, själv är jag 100% naturlig råvara så jag kan ju inte uttala mig helt säkert :).

//Kristin

heltzonicka
2005-08-28, 18:05
Att kalla någon för "discobyggare" brukar oftast bottna i avundsjuka.
Ett exempel:

Det kommer en jävligt vältränad kille utan tröja på stranden, folk tittart lite extra och erkänner att han var tamefan en grov snubbe.
Denna vältränade kille tar av sig byxorna för att hoppa i plurret och vips, där ser man ett par pinnar, oftast inte så spinkiga ben som den sanna "hardkår"gymmaren ofta påpekar men ändå.
Att denna vältränade kille har små ben brukar oftast duga som en ursäkt till att "discobyggaren" i övrigt äger den sanna harkårbyggaren, visst hardkårbyggaren har lite större ben men ligger efter discobyggarens överkropp.

Så det där med discoankklagningar är bara ett dumt försvar för att man själv är liten och klen.

Yankeee
2005-08-28, 18:20
Att kalla någon för "discobyggare" brukar oftast bottna i avundsjuka.

Så det där med discoankklagningar är bara ett dumt försvar för att man själv är liten och klen.

:thumbup:

Slapp jag skriva det :)

H.Emanuel
2005-08-28, 18:22
Finns det nåt disco kvar längre? Hörde väl 70-80 talen till?

Pingu
2005-08-28, 18:28
Har några på nere på gymmet

mini_Arnold
2005-08-28, 18:31
Det är skillnad på att göra sig snygg för andra och för en själv.
Jag vill bli nöjd med min kropp sen är det bara en liten bonus om andra också tycker det, men spelar ingen roll egentligen.

Yes
2005-08-28, 18:33
Nu tillhör iofs jag de tjejer som tror att det är *bs* att skaffa silikonbröst "för sin egen skull". Jag tror säkert att man kan "må bättre" och få bättre självförtroende, åtminstone för ett tag, av en massa killar som börjar dregla av ens blotta uppenbarelse. Men det nya själförtroendet ligger på en ganska ytlig grund; och om man inte är väldigt ytlig som person så tror jag att man tillslut börjar tröttna på att folk aldrig ser en i ögonen längre.

Nåja, det är bara spekulation, själv är jag 100% naturlig råvara så jag kan ju inte uttala mig helt säkert :).

//Kristin
Jag tror man får skilja lite på självförtroende och självkänsla i det här fallet. Man kan exempelvis ha ett bra självförtroende, kanske genom sånt man åstadkommit i sitt liv(eller vad som nu inger självfötroendet), men samtidigt ha en dålig självkänsla därför att man kanske känner sig ful. Sen finns det dom som försöker kompensera ett dåligt självförtroende med att göra sig snygga. Det är vad jag skulle kalla ytligt.

Bolio
2005-08-28, 18:40
Det är skillnad på att göra sig snygg för andra och för en själv.
Jag vill bli nöjd med min kropp sen är det bara en liten bonus om andra också tycker det, men spelar ingen roll egentligen.

Åh, vad det där är skitsnack.

mini_Arnold
2005-08-28, 18:59
Åh, vad det där är skitsnack.
Tack doktor Bolio. Nu när jag vet det så mår jag genast mycket bättre.

raQblad
2005-08-28, 19:15
Som någon sa tidigare i tråden, så är min definition av "discobyggning" när en (oftast) ung man går på gym, iklädd de senaste märkeskläderna med stylad frisyr, flashigt pannband och går mellan bänkpressen och hantelstället i en timme.
Oftast i ett enda desperat försök till att ragga på gymets "brud" samtidigt som han tittar i spegeln och konstaterar att han måste vara världens snyggaste harcore-byggare.

DÅ är man "disco", "fjant" eller "tönt" om man så vill kalla dom för det.
Förstår inte varför man pungar ut 3500:- på att göra såna saker, på ett GYM! Helt obegripligt...vart är Sverige på väg?! *screwy*

Bolio
2005-08-28, 19:19
Tack doktor Bolio. Nu när jag vet det så mår jag genast mycket bättre.

Var min gäst, BoFFen. Men du snackar skit. Den enda användningen du har för ditt utseende är ur ett socialt perspektiv, och då ingår liksom andra människor. Det är som med blyghet. Det finns ju bara en orsak till varför man är blyg och det är att man är rädd för vad andra ska tycka om en. Försköningar av det här slaget är egentligen fett löjliga och genomskinliga. Klart du bryr dig om vad andra tycker om dig. Och det är klart att du bryr dig om det för din "egen" skull. Man vill ju alltid vara snygg för sin egen skull, så att andra ska uppfatta en som snygg och att man därmed ska få tillträde till platser där man annars inte hade fått vistas - snygga tjejers klitorisar och ett bra jobb är exempel på det.

jwzrd
2005-08-28, 19:22
Var min gäst, BoFFen. Men du snackar skit. Den enda användningen du har för ditt utseende är ur ett socialt perspektiv, och då ingår liksom andra människor. Det är som med blyghet. Det finns ju bara en orsak till varför man är blyg och det är att man är rädd för vad andra ska tycka om en. Försköningar av det här slaget är egentligen fett löjliga och genomskinliga. Klart du bryr dig om vad andra tycker om dig. Och det är klart att du bryr dig om det för din "egen" skull. Man vill ju alltid vara snygg för sin egen skull, så att andra ska uppfatta en som snygg och att man därmed ska få tillträde till platser där man annars inte hade fått vistas - snygga tjejers klitorisar och ett bra jobb är exempel på det.

Sedär, nu är du tillbaka på kartan igen :)

Cilia
2005-08-28, 19:33
Var min gäst, BoFFen. Men du snackar skit. Den enda användningen du har för ditt utseende är ur ett socialt perspektiv, och då ingår liksom andra människor. Det är som med blyghet. Det finns ju bara en orsak till varför man är blyg och det är att man är rädd för vad andra ska tycka om en. Försköningar av det här slaget är egentligen fett löjliga och genomskinliga. Klart du bryr dig om vad andra tycker om dig. Och det är klart att du bryr dig om det för din "egen" skull. Man vill ju alltid vara snygg för sin egen skull, så att andra ska uppfatta en som snygg och att man därmed ska få tillträde till platser där man annars inte hade fått vistas - snygga tjejers klitorisar och ett bra jobb är exempel på det.
visste väl att det var en anledning till att jag tycker Bolio är ok

mini_Arnold
2005-08-28, 20:45
Var min gäst, BoFFen. Men du snackar skit. Den enda användningen du har för ditt utseende är ur ett socialt perspektiv, och då ingår liksom andra människor. Det är som med blyghet. Det finns ju bara en orsak till varför man är blyg och det är att man är rädd för vad andra ska tycka om en. Försköningar av det här slaget är egentligen fett löjliga och genomskinliga. Klart du bryr dig om vad andra tycker om dig. Och det är klart att du bryr dig om det för din "egen" skull. Man vill ju alltid vara snygg för sin egen skull, så att andra ska uppfatta en som snygg och att man därmed ska få tillträde till platser där man annars inte hade fått vistas - snygga tjejers klitorisar och ett bra jobb är exempel på det.
Du tycker att jag snackar skit, intressant.
Det är min åsikt och det står jag för.
Att vi inte tycker likadant gör inte att jag snackar skit, lär dig det.
Jag lider lite grann av überbiffensyndromet.
Ser saker mycket mindre och fulare än vad det är, i synnerhet när det gäller mig själv.
Alla som träffat mig som har sagt nåt om min fysik har sagt positiva saker som "du ser bra ut, dina armar är ju hyffsat stora, du tränar hårt va" osv liknande kommentarer. Jag anses av allmäneheten som en tränad och vårdad person.
Men det räcker inte för mig på långa vägar.
Jag vill se något mycket finare när jag står framför min spegel än det jag ser idag.
Träna du för din omgivning om du vill men jag vägrar.

Bolio
2005-08-28, 20:59
Du tycker att jag snackar skit, intressant.
Det är min åsikt och det står jag för.
Att vi inte tycker likadant gör inte att jag snackar skit, lär dig det.
Jag lider lite grann av überbiffensyndromet.
Ser saker mycket mindre och fulare än vad det är, i synnerhet när det gäller mig själv.
Alla som träffat mig som har sagt nåt om min fysik har sagt positiva saker som "du ser bra ut, dina armar är ju hyffsat stora, du tränar hårt va" osv liknande kommentarer. Jag anses av allmäneheten som en tränad och vårdad person.
Men det räcker inte för mig på långa vägar.
Jag vill se något mycket finare när jag står framför min spegel än det jag ser idag.
Träna du för din omgivning om du vill men jag vägrar.

Varför vill du vara snygg då? När har jag påstått att någon tränar för sin omgivning? Man tränar för sin egen skull såklart, men anledningen varför man vill vara snygg (om det nu är därför man tränar) är för att andra ska uppfatta en som snygg. För ens egen skull.

mini_Arnold
2005-08-28, 21:04
Varför vill du vara snygg då? När har jag påstått att någon tränar för sin omgivning? Man tränar för sin egen skull såklart, men anledningen varför man vill vara snygg (om det nu är därför man tränar) är för att andra ska uppfatta en som snygg. För ens egen skull.
Jag förstår vad du menar men jag menar det jag säger att jag inte bryr mig om vad andra tycker om min kropp.
Säger dem nåt dåligt så ser jag det som avundsjuka. Så ignorerar jag det.
Säger dem nåt bra så blir jag glad för stunden men det är som bortblåst så fort jag ser mig i spegeln och inser fakta.

Bolio
2005-08-28, 21:05
Jag förstår vad du menar men jag menar det jag säger att jag inte bryr mig om vad andra tycker om min kropp.
Säger dem nåt dåligt så ser jag det som avundsjuka. Så ignorerar jag det.
Säger dem nåt bra så blir jag glad för stunden men det är som bortblåst så fort jag ser mig i spegeln och inser fakta.

Men varför vill du se bra ut då? Vad spelar det för roll? Ifall du hade bott helt ensam på en öde Ö utan andra människor, hade det spelat någon roll hur du såg ut? Finns det inte viktigare saker att bry sig om?

mini_Arnold
2005-08-28, 21:08
Men varför vill du se bra ut då? Vad spelar det för roll? Ifall du hade bott helt ensam på en öde Ö utan andra människor, hade det spelat någon roll hur du såg ut? Finns det inte viktigare saker att bry sig om?
Jag vet inte varför. Vet bara att jag ser patetisk ut. Och då jämför jag mig inte med nån heller för då blir det oftast ännu värre.
På en öde ö.. hm finns där en spegel så hade jag fortvarande varit missnöjd. ;)

Zealot
2005-08-28, 21:10
Jag tränar inte för att vinna mr olympia..eller för att bli världsmästare i styrkelyft. Jag tränar för att få en sån snygg kropp som möjligt dels ur mitt egna perspektiv men även ur vad majoriteten av befolkningen tycker. Jag är inte stor men både killar o tjejer i min omgivning säger att jag inte borde bli större utan att jag redan har grym kropp. Sånt mår jag bra av o höra & där har ni en av anledningarna till att jag gymmar & tränar i övrigt. Sen vill jag personligen bli lite större så det ska jag bli innan jag e nöjd. Tränar HELA kroppen men står gärna i ett spännigt linne på min bicepsdag o älskar med spegeln samtidigt som jag ibland sneglar på mina fina träningshandskar. Disco eller ej...I don´t give a fuck. :cool:

Bör även tilläggas att jag har så himla skoj på gymmet samt att jag skiter i varför, hur o andra tränar. Så länge man vet vad man vill & har skoj!

Bolio
2005-08-28, 21:10
Jag vet inte varför. Vet bara att jag ser patetisk ut. Och då jämför jag mig inte med nån heller för då blir det oftast ännu värre.
På en öde ö.. hm finns där en spegel så hade jag fortvarande varit missnöjd. ;)

Men om du inte jämför med någon annan, vilka är dina referensramar för att du ser "patetisk" ut? Jag tror att du har fått för dig en massa konstiga grejer. Tror inte du ser särskilt dålig ut, och så tror jag att du bryr dig skitmycket om vad andra tycker men vill inte erkänna det för dig själv.

Johan_P
2005-08-28, 21:13
Att kalla någon för "discobyggare" brukar oftast bottna i avundsjuka.
Ett exempel:

Det kommer en jävligt vältränad kille utan tröja på stranden, folk tittart lite extra och erkänner att han var tamefan en grov snubbe.
Denna vältränade kille tar av sig byxorna för att hoppa i plurret och vips, där ser man ett par pinnar, oftast inte så spinkiga ben som den sanna "hardkår"gymmaren ofta påpekar men ändå.
Att denna vältränade kille har små ben brukar oftast duga som en ursäkt till att "discobyggaren" i övrigt äger den sanna harkårbyggaren, visst hardkårbyggaren har lite större ben men ligger efter discobyggarens överkropp.

Så det där med discoankklagningar är bara ett dumt försvar för att man själv är liten och klen.

Håller inte med, riktigt. Man använder inte det som ett försvar, utan mer som... heh, synpunkt. Jag skulle dock inte se ner på en vältränad och grov kille som har kassa ben, utan mer på sättet han tränar.

Min åsikt om att träna disco är att man utesluter ben, och enbart kör biceps och någon annan överkroppsmuskel.

Det är liksom pinsamt att se killarna som träder in på gymmet och börjar köra bicepsen, och ingenting annat. Inget ont om själva musklen (mer än att den är... tja.. rätt onödig i många lägen), men själva sättet "det är snyggt med stora biceps, så jag tränar bara dem" är lite... frustrerande. Önskar dock att det inte vore så, och man kunde bara bry sig om sitt eget :)

Svårt ämne det här

Grahn
2005-08-28, 21:16
discobygge stora biceps och bröstmuskler, vad har det med att se bra ut att göra?!

Kaboffastar
2005-08-28, 21:19
discobygge stora biceps och bröstmuskler, vad har det med att se bra ut att göra?!

ge dig... du vet vad gemene-fjortis-brud tycker. Desutom kan dom inget, dom VET inte ens att benen släpar på en äkta discobygg-kille.

Grahn
2005-08-28, 21:22
ge dig... du vet vad gemene-fjortis-brud tycker. Desutom kan dom inget, dom VET inte ens att benen släpar på en äkta discobygg-kille.

Poängen är väl att "se bra ut" är subjektivt. Vem har gett fjortisbrudarna rätten att diktera vad det betyder?!

Jorgen
2005-08-28, 21:23
Poängen är väl att "se bra ut" är subjektivt.
Så fan heller. JAG bestämmer vad som är snyggt eller inte.








:D

Grahn
2005-08-28, 21:24
Så fan heller. JAG bestämmer vad som är snyggt eller inte.








:D


:D

spacedog
2005-08-28, 21:25
discobygge stora biceps och bröstmuskler, vad har det med att se bra ut att göra?!

En person som inte vet någonting om träning tror nog lätt att det är dessa två muskelgrupper som gör en bra fysik.

Grahn
2005-08-28, 21:28
En person som inte vet någonting om träning tror nog lätt att det är dessa två muskelgrupper som gör en bra fysik.

Javisst samma som de ser bänkpress som det ultimata styrkebeviset.

Men tränar man för att se bra ut eller för att andra ska tycka man ser bra ut? Skillnaden är enorm.

Trance
2005-08-28, 21:30
Javisst samma som de ser bänkpress som det ultimata styrkebeviset.

Men tränar man för att se bra ut eller för att andra ska tycka man ser bra ut? Skillnaden är enorm.

Nej, det är exakt samma sak.

spacedog
2005-08-28, 21:32
Men tränar man för att se bra ut eller för att andra ska tycka man ser bra ut? Skillnaden är enorm.

Kanske det. Men själv bryr jag mig inte ett spår om varför andra tränar. Det enda jag bryr mig om är att de tar träningen på allvar och inte bara lallar runt i gymet och tar upp plats.

Grahn
2005-08-28, 21:37
Nej, det är exakt samma sak.

Bara om du delar allas åsikt vilket gör dig smått mysko.

Kaboffastar
2005-08-28, 21:38
Poängen är väl att "se bra ut" är subjektivt. Vem har gett fjortisbrudarna rätten att diktera vad det betyder?!

Jag menar att många som tränar, framförallt disco killarna tränar ENDAST för att lättare kunna leka disco och få mer ***** på ballen helt enkelt.

därför för 14is-brudarna rätt mycket makt när det gäller många killars utseénde. mer bröst/biceps = fler 14'isar blir suga vilket resulterar i just mer ***** på ballen.

Fast själv vet man ju bättre ;D *popcorn*

Grahn
2005-08-28, 21:40
Jag menar att många som tränar, framförallt disco killarna tränar ENDAST för att lättare kunna leka disco och få mer ***** på ballen helt enkelt.

därför för 14is-brudarna rätt mycket makt när det gäller många killars utseénde.

Själv vet man ju bättre ;D *popcorn*

Mjo men frågan var väl mer riktad till brädans svar på varför de tränade kontra deras mobbande av diskbyggning mer än diskobyggarnas motivation till det som de gör.

Eller?!

Trance
2005-08-28, 21:41
Bara om du delar allas åsikt vilket gör dig smått mysko.

Vad är skillnaden mellan att se bra ut och att andra tycker du ser bra ut? Det är ju samma sak.

Att du däremot inte vill ha samma definition av snygghet som alla och rikta dig mot andra grupper är väl en sak. Men det är ju fortfarande andras åsikt som spelar roll, till stor del.

Grahn
2005-08-28, 21:54
Vad är skillnaden mellan att se bra ut och att andra tycker du ser bra ut? Det är ju samma sak.

Ja men det var ju inte det jag sa eller hur?

Att du däremot inte vill ha samma definition av snygghet som alla och rikta dig mot andra grupper är väl en sak. Men det är ju fortfarande andras åsikt som spelar roll, till stor del.

Är det?

myggan
2005-08-28, 22:00
finns väl flera anledningar till att man hånar disco..


1) det ser förjävla roligt ut när någon discobiff går och spänner sig på stranden med en ganska hyfsad överkropp men inga som helst ben och framförallt då vader..

2) i många fall tränar folk disco för att dom tycker det är för psykiskt jobbigt att träna ben, dom klarar helt enkelt inte av det.. och hoppar lätt över benpassen, eller kör dom inte alls.. klart man måste retas med dom då, när dom väljer den lätta vägen :)

3) att man inte vill ha en jämn fysik är för mig obegripligt.. fattar man inte själv att det ser helt sjukt ut så måste man ju vara *screwy*

Endumen
2005-08-29, 01:25
Självklart vill man se snygg ut, man tycker mer om sig själv samt andra finner en mer attraktiv. Det är en av anledningarna till att man tränar. Sen tränar man även för att det är sjukt roligt att prestera mer än vad man tror är möjligt, att tänja gränserna. Själv mår jag både fysiskt och psykiskt dåligt om jag inte får träna. Det är mycket sällan man mår så bra som efter ett hårt pass i gymmet.

Varför jag tror att de flesta stör sig på discobyggare är att de inte tar sin träning på allvar utan tränar endast för vinna respekt hos andra. Sen på mitt gym finns det folk som tränar i finkläder och är där endast för att socialisera sig med andra människor, men det är en annan sak.

Tack för mig!

Yes
2005-08-29, 01:37
Sen på mitt gym finns det folk som tränar i finkläder och är där endast för att socialisera sig med andra människor, men det är en annan sak.

Det kanske man skulle prova. Finns inget skönare än en välsittande kostym. :D

mini_Arnold
2005-08-29, 07:35
Men om du inte jämför med någon annan, vilka är dina referensramar för att du ser "patetisk" ut? Jag tror att du har fått för dig en massa konstiga grejer. Tror inte du ser särskilt dålig ut, och så tror jag att du bryr dig skitmycket om vad andra tycker men vill inte erkänna det för dig själv.
Jag vet väl själv vad jag tycker är snyggt och inte?!
Du får tro vad du vill kompis. :)

Cilia
2005-08-29, 10:48
Poängen är väl att "se bra ut" är subjektivt. Vem har gett fjortisbrudarna rätten att diktera vad det betyder?!
fråga killarna som svassar kring dom!
det är naturlagarna som styr deras rätt.

Fagen
2005-08-29, 11:20
Var min gäst, BoFFen. Men du snackar skit. Den enda användningen du har för ditt utseende är ur ett socialt perspektiv, och då ingår liksom andra människor. Det är som med blyghet. Det finns ju bara en orsak till varför man är blyg och det är att man är rädd för vad andra ska tycka om en. Försköningar av det här slaget är egentligen fett löjliga och genomskinliga. Klart du bryr dig om vad andra tycker om dig. Och det är klart att du bryr dig om det för din "egen" skull. Man vill ju alltid vara snygg för sin egen skull, så att andra ska uppfatta en som snygg och att man därmed ska få tillträde till platser där man annars inte hade fått vistas - snygga tjejers klitorisar och ett bra jobb är exempel på det.


Jag måste säga att jag till största del delar din ståndpunkt i ditt filosofiska resonemang i denna tråden men i din jämförelse med blyghet måste jag säga att du har fel. Anledningen till detta är att blyghet räknas som ett medfött personlighetsdrag/temperament/"trait" och orsaken till blyghet är sålunda icke de orsaker du nämner.
Låt nu inte denna lilla OT passus hindra er i era fortsatta intressanta diskussioner.

Grahn
2005-08-29, 11:30
Under "Vikter och kondition" pratas det mycket om "discobygge", och de flesta verkar "se ner" på dem som enbart tränar biceps och bröst för att kunna flasha inför motsatta könet, typ. Ändå svarar 72 % i er egen poll att de styrketränar för att få snyggare kropp.

Jag kan i princip ingenting om styrketräning, och undrar därför vari skillnaden ligger mellan att vara "disco" och att träna för att få snyggare kropp?

//Kristin

Quotar topicstarten för att folk verkar ha spånat ur totalt.

Frågan var alltså hur man förklarar att vi alla tränar för en snyggare kropp men ändå inte gillar discobyggen.

Fartman
2005-08-29, 13:45
Quotar topicstarten för att folk verkar ha spånat ur totalt.

Frågan var alltså hur man förklarar att vi alla tränar för en snyggare kropp men ändå inte gillar discobyggen.

Mitt svar: För att ett discobygge inte är en snygg kropp.

wintersnowdrift
2005-08-29, 18:11
Jag tränar inte för att vinna mr olympia..eller för att bli världsmästare i styrkelyft. Jag tränar för att få en sån snygg kropp som möjligt dels ur mitt egna perspektiv men även ur vad majoriteten av befolkningen tycker. Jag är inte stor men både killar o tjejer i min omgivning säger att jag inte borde bli större utan att jag redan har grym kropp. Sånt mår jag bra av o höra & där har ni en av anledningarna till att jag gymmar & tränar i övrigt. Sen vill jag personligen bli lite större så det ska jag bli innan jag e nöjd. Tränar HELA kroppen men står gärna i ett spännigt linne på min bicepsdag o älskar med spegeln samtidigt som jag ibland sneglar på mina fina träningshandskar. Disco eller ej...I don´t give a fuck. :cool:

Bör även tilläggas att jag har så himla skoj på gymmet samt att jag skiter i varför, hur o andra tränar. Så länge man vet vad man vill & har skoj!

Det där var ett bra svar tycker jag, min fråga baseras delvis på den "dubbelmoral" som jag tyckt mig ana här på forumet. Det är ju inget fel med att träna för att bli snygg(are), men att då håna andra som gör det tycker jag är fel.

//Kristin

bosse_brutal
2005-08-29, 18:20
Under "Vikter och kondition" pratas det mycket om "discobygge", och de flesta verkar "se ner" på dem som enbart tränar biceps och bröst för att kunna flasha inför motsatta könet, typ. Ändå svarar 72 % i er egen poll att de styrketränar för att få snyggare kropp.

Jag kan i princip ingenting om styrketräning, och undrar därför vari skillnaden ligger mellan att vara "disco" och att träna för att få snyggare kropp?

//Kristin

problemet är att om man bara tränar biceps och bröst så får man ingen snygg kropp, det ser bara dumt ut.

bosse_brutal
2005-08-29, 18:27
föresten så tränar väl majoriteten av dem som "tränar för en snyggare kropp" ben också, just för att benen som bekant är en del av kroppen

Bolio
2005-08-29, 20:59
Jag måste säga att jag till största del delar din ståndpunkt i ditt filosofiska resonemang i denna tråden men i din jämförelse med blyghet måste jag säga att du har fel. Anledningen till detta är att blyghet räknas som ett medfött personlighetsdrag/temperament/"trait" och orsaken till blyghet är sålunda icke de orsaker du nämner.
Låt nu inte denna lilla OT passus hindra er i era fortsatta intressanta diskussioner.

Skitsnack. Jag var skitblyg som liten och nu är jag världens oblygaste. Vad hände med mitt personlighetsdrag?

clash
2005-08-29, 21:21
Det där var ett bra svar tycker jag, min fråga baseras delvis på den "dubbelmoral" som jag tyckt mig ana här på forumet. Det är ju inget fel med att träna för att bli snygg(are), men att då håna andra som gör det tycker jag är fel.

//Kristin


Saken är den Kristin att de flesta faktiskt inte ens har någon koll på hur man definierar "disco-bygge" utan bara en vag aning om att det är något negativt och att det sannerligen inte gäller just dom!

Som jag vill minnas det så myntades först uttrycket bland riktiga "broilers" för att definiera töntar som körde på fjolliga gym och inte tränade för att bli apgrova och asstarka samt körde tunga hardcoreövningar och levde "byggning".

Dvs att alla som svarat "för att få snyggare kropp" tränar disco. Däribland jag själv.

clash
2005-08-29, 21:22
Skitsnack. Jag var skitblyg som liten och nu är jag världens oblygaste. Vad hände med mitt personlighetsdrag?


AAS!!!!!!!!!!!

Bolio
2005-08-29, 21:46
AAS!!!!!!!!!!!

Haha! Nääääääääe... Jag var rätt oblyg innan AAS också. :em:

Jag har bara blivit psykskadad av AAS, fast det är bara positivt!

wintersnowdrift
2005-08-30, 11:58
Saken är den Kristin att de flesta faktiskt inte ens har någon koll på hur man definierar "disco-bygge" utan bara en vag aning om att det är något negativt och att det sannerligen inte gäller just dom!

Som jag vill minnas det så myntades först uttrycket bland riktiga "broilers" för att definiera töntar som körde på fjolliga gym och inte tränade för att bli apgrova och asstarka samt körde tunga hardcoreövningar och levde "byggning".

Dvs att alla som svarat "för att få snyggare kropp" tränar disco. Däribland jag själv.

Det stämmer säkert, det du skriver. Det jag reagerat mot är ju som sagt dubbelmoralen gällande "discobygge". Att det är lätt att kasta sten i glashus ser man över allt i samhället, inte bara här på Kolozzeum :).

//Kristin