handdator

Visa fullständig version : Emv?


Pellefant
2005-08-27, 15:21
Hejsan,

Vad anser ni om EMV fenomenet? (Egna MärkesVaror, tex Signum, Euroshoper och Coop)

Lite plus och minus här:
http://www.sverigeskonsumentrad.se/fileserver/EMV-policy.pdf

grisbil3n
2005-08-27, 16:12
Euroshopper är jättebilligt och i mina ögon jättebra.

ArooN
2005-08-27, 16:42
Euroshopper är jättebilligt och i mina ögon jättebra.
INTE deras jädra tonfisk iallafall!
Fy fasen sån kattmat!

Arnesson
2005-08-27, 16:45
Jag anser att det är bra, det skapar billigare matpriser, till samma kvalitet som de ledande märkesvarorna. (Om man nu köper ICA-märket t ex)

Det skapar även lågprisprodukter, som kanske inte är toksjysta, men billiga iaf. (Euroshopper)

Spinkot
2005-08-27, 16:45
Euroshopper är jättebilligt och i mina ögon jättebra.
Vissa grejer är skitbra men bla deras ketchup smakar apbajs

grisbil3n
2005-08-27, 17:38
Tonfisken är risig det medges, dessutom så har dom höjt priset till det dubbla i min butik.

cosmo
2005-08-27, 17:42
euroshoppers kycklingfilé är helt ok

Grahn
2005-08-27, 17:43
Trist.

Arnesson
2005-08-27, 17:49
Trist.

Varför?

Grahn
2005-08-27, 17:53
Varför?

Det dödar ju de välkända märkena för intetsägande budgetmärken.

Arnesson
2005-08-27, 18:33
Det dödar ju de välkända märkena för intetsägande budgetmärken.

De är väl oftast de stora "märkerna" som tillverkar EMV-varor, den finare sorten, t ex ICA) ICA vill ju inte att kassa produkter ska förknippas med ICA, därför har de Euroshopper.

Jag betalar hellre ett lägre pris för ICA´s havregryn än Frebacos (De tillverkar ICA´s).
Att betala för märket tycker inte jag är smart. (Ingen on mot dig, eller dem som gillar märken)

Grahn
2005-08-27, 18:35
Arnesson, tja Signums ketchup är ju inte direkt Heinz och trenden dödar variationen på marknaden.

Arnesson
2005-08-27, 18:52
Arnesson, tja Signums ketchup är ju inte direkt Heinz och trenden dödar variationen på marknaden.

Nu handlar jag ej på Coop, så har ingen koll på deras märken.

Men ICA´s egna märke är ju nästan alltid likvärdigt med marknadsledare.

Sen så väljer ju konsumenter Vad och Var de vill handla.

Grahn
2005-08-27, 19:05
Nu handlar jag ej på Coop, så har ingen koll på deras märken.

Men ICA´s egna märke är ju nästan alltid likvärdigt med marknadsledare.

Sen så väljer ju konsumenter Vad och Var de vill handla.

Hur ska du köpa en vara som inte finns i din butik på ett smidigt sätt? Du tror inte folk kompromissar då?

Likvärdigt med marknadsledare? Låter som en reklamfras för inte säger det ngt om matens smak iaf.

Arnesson
2005-08-27, 19:12
Hur ska du köpa en vara som inte finns i din butik på ett smidigt sätt? Du tror inte folk kompromissar då?

Likvärdigt med marknadsledare? Låter som en reklamfras för inte säger det ngt om matens smak iaf.


Det är upp till konsumenten att välja om han/hon vill kompromissar.
Varor som är av sämre kvalitet säljer inte, om det inte ä ret lågt pris.
ICA´s (har ej koll på de andra kedjorna, då jag handlar op ICA) egna märke ligger endast några kronor under marknadsledare, och skulle inte sälja om inte kvaliteten var likvärdig. (Eller skulle dem kanske? Jag tror inte det iaf.)

Euroshopper och dyl. produkter säljs som lågpris, och håller sällan jättehög kvalitet. De konkurerar med en sak, priset.

Nej, nu ska jag dricka kaffe. Så nu kommer jag försvinna fråb tråden för kvällen. Men andra får gärna vara med och säga vad ni tycker. Jag gillar dem ju som sagt :)

Trevlig kväll.

grisbil3n
2005-08-27, 19:42
Känns som om det råder en viss symbios mellan "vanliga" märken och lågprismärken. Fan för min del, om euroshoppers äppelmos som kostar 7 spänn är lite sämre än varianten som kostar 20:- så kan jag fan leva med det. Kanske köper den dyrare och har i gröten på julafton eller nåt.