handdator

Visa fullständig version : Hong Kong


Sonny
2005-08-26, 18:47
Någon som varit Hong Kong?

Rekomendera gärna saker att se och göra när man är där, ska dit på höstlovet nämligen.

Har hört att det ska vara riktigt bra shopping där också, nån som har prisexempel osv. ?

mangs
2005-08-26, 19:13
Jag var där för 4 år sedan med jobbet och jobbade mest men jag kan rekommmendera att gå in på en riktig kina-restaurang. Åt bla en 10-rätters middag där. Priserna låg väl typ 1.3*svenska priser när det gällde mat. Elektronik mm var förståss billigt men se upp för deras specialvarianter. Jag var ute efter en mp3-spelare från Sony när jag var där med 128 MB minne (wow) som kostade kring 4000 i Sverige, hittade exakt samma modell där för ca 1200 spänn. När affären var i hamn så berättade försäljaren att det bara var 4 MB minne i den. Affären gick tillbaka. Tydligen finns det specialvarianter till det mesta i elektronikväg där. Det är viktigt att ha saker som ser bra och häftiga ut och sedan är funktionaliteten inte så viktig. Dock var det kul att gå där på gatan för folk flyttade sig automatiskt när man stövlade fram.

I slutet av min vistelse höll jag på att bli galen på deras stelhet och brist på flexabilitet, de kör efter regler och direktiv i alla lägen, det kommer du märka.

Ha det kul

Sonny
2005-08-26, 19:43
Tack för tipset!