handdator

Visa fullständig version : Hur äta vid nattjobb?


Denim Demon
2005-08-26, 16:06
Nu har jag fått nog av att se ut som en knubbsäl. Är drygt 180 cm lång och har länge legat kring 84-86 kilo. Ställde mig på en våg för några veckor sedan. Ett år sen sist. Den visade den bittra sanningen 94 kg! Knappt man kommer i arbetsbyxorna längre :(

Jag har börjat äta riktig frukost som havregrynsgröt 2 mackor och ibland en banan eller äpple. Mellanmål risifrutti eller nån frukt. Lunch husmanskost som köttbullar potatis kyckling eller fisk. Mellanmål frukt. På kvällen ett par mackor och risifrutti. Kanske nån frukt senare om jag blir hungrig igen Promenad på ca 1 timme på kvällen..om jag inte är alltför slutkörd. Men det som är svårt är att veta hur jag ska äta när jag jobbar natt. Kroppen måste väl reagera helt annorlunda på vad man stoppar i sig? Kör lastbil. Brukar bli det som äts till lunch och frukt , mackor. Jag har tillgång till micro nattpass och varannan dag när jag kör dagpass. Har även tänkt börja på gym. Vill gå ner till ca 80 kg?

Nån som har goda råd på hur jag balanserar kosten och träning bäst? Hur ska jag träna? Kan nämna att nattpassen är från 20.00 till ca 08-0900. 2 resp 3 nätter varannan vecka resten lediga dagar. Jag SKA gå ner! :whipped:

WHITEFOLKS
2005-08-26, 16:10
Läs King Grubs Deffguide i diet/fettminskning-delen. Där står allt du behöver veta :)

MyungChul
2005-08-26, 16:22
tänk också på att kroppen inte kan klockan, det är bara psykiskt