handdator

Visa fullständig version : Kan inte logga in på Windows


Catar
2005-08-26, 14:46
Hej
när jag startar windows och efter att jag loggat in får jag följande felmedellande: Ett problem förhindrar att Windows kontrollerar licensen för den här datorn.
Felkod: 0x8007007e

Det kom efter att jag kopierat över C:Windows\Repair\system över den gamla(C:\Windows\System32\Config\System) eftersom den var skadad eller borttagen.
Jag har licens på windows så vad ska jag göra?

jwzrd
2005-08-26, 14:47
Hej
när jag startar windows och efter att jag loggat in får jag följande felmedellande: Ett problem förhindrar att Windows kontrollerar licensen för den här datorn.
Felkod: 0x8007007e

Det kom efter att jag kopierat över C:Windows\Repair\system över den gamla(C:\Windows\System32\Config\System) eftersom den var skadad eller borttagen.
Jag har licens på windows så vad ska jag göra?

"Eftersom den var skadad eller borttagen" <-- er..?

Installera om windows rakt av.

JJ
2005-08-26, 14:50
Från IDG's hemsida vid samma fel:

Testa felsäkert läge, alt gör en rep av XP: starta med inst-skivan för i burken & välj installera XP. (EJ R idetta läge=RecoveryConsole). Efter lite svarande/ifyllande väljer du sedan R = Reparation. Denna rep ska ej göra något med dina egna filer/inställningar utan bara repa det som behövs.

jwzrd
2005-08-26, 14:52
Vad är det fär något som händer egentligen? Det är inte första personen som torskat system-katalogen.

Catar
2005-08-26, 14:52
Hur gör jag mera exakt med reparationen?
Provade att gå in tidigare, med efter att ha tryckt enter och F8 så kom jag inte längre. valde min partition och tryckte R men inget hände.
Installera om Xp vill jag helst inte, har inte säkerhetskopierat något.

Catar
2005-08-26, 14:57
Såja lyckades logga in i felsäkert läge som Administratör.
Någon som vet vad jag kan göra?

aliquis
2005-08-26, 16:07
Går ju visserligen att boota en livecd med ett os som klarar av att läsa fat32/ntfs och göra backup även om windows inte bootar, och sedan installera om.

(eller sätta i en disk med windows som bootar och fixa det från den installationen)