handdator

Visa fullständig version : Viktökning


Ungtuppen
2005-08-26, 13:02
För nästan exakt ett år sedan så vägde jag 55kg på 173cm och var som ni kan förstå väldigt smal. Så jag bestämde mig att börja träna och käka bra, jag köpte hem gainers, proteindrinkar och åt väldigt mycket. Nu ett år efteråt så fick jag idag hem en våg, och vägde mig för första gången på ett år. Jag trodde att vikten låg på 67-68kg men det visade sig vara 76kg :P Jag har blivit lite rund runt magen men inget märkvärdigt, midjemått på 85cm när jag är helt avslappnad.

Mina styrkeökningar har varit väldigt bra. Det jag undrar är: Vad han ni gjort i min situation? Jag har som ni nog förstår lagt på mig en hel del fett också, hade ni dragit en deff redan nu eller kört på ett ett år till så man har något att deffa fram? Vintern är ju inte långt borta så det blir ju inte beachen på ett tag om man säger så.

Jag undrar också om +20kg på ett år kan ge påfrestningar på hjärtat?

King Grub
2005-08-26, 13:19
Vad han ni gjort i min situation?

Tycker du inte att du har blivit "märkbart" rund om magen vet jag inte om jag skulle deffat bara för sakens skull, om nu det långsiktiga målet är muskeltillväxt. Är du inte bulkig så du känner dig otrevlig till mods eller har något speciellt tillfälle du måste vara i toppform - vad är då syftet med en deff? Bara ändå?

Jag undrar också om +20kg på ett år kan ge påfrestningar på hjärtat?

Knappast ett friskt hjärta i din ålder. Hade du varit 50 år gammal och stillasittande däremot.

Fartman
2005-08-26, 13:20
Förmodligen är det ingen fara.. jag gissar på att du är i tonåren?
Då är det inte speciellt ovanligt att man går upp 20 kilo utan att ens träna eller något utan att heller bli fet.

Ungtuppen
2005-08-26, 13:24
A precis, jag är 17 år gammal.

King Grub, tack tack. Jag köttar på ett år till. Eller iallafall till sommarn. Hur lång tid tar det egentligen att deffa bort 7-10kilo fläsk? Vill ju inte se ut som en tjockis när det blir dax för badning.

Marba
2005-08-26, 13:29
A precis, jag är 17 år gammal.

King Grub, tack tack. Jag köttar på ett år till. Eller iallafall till sommarn. Hur lång tid tar det egentligen att deffa bort 7-10kilo fläsk? Vill ju inte se ut som en tjockis när det blir dax för badning.

Man brukar väl säga ungefär 0,5kg/vecka?