handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott?


3eo
2005-08-26, 12:04
Hej, har svårt o bestämma mig för vilket kosttillskott som passar mig bäst. Eftersom jag pendlar till jobbet så är det svårt för mig att äta på rätt tider om man säger så och då är det kanske bra att kunna få i sig något kosttillskott ist. Jag tränar 3-4ggr/veckan och tänkte köra på ngn whey direkt efter träning men vilken?. Läst lite om Eiselt protec och denna kanske fungerar bra även de dagar man inte tränar?. Annars hade jag tänkt köpa Star nutrion whey 80 och sen ngn annan för de dagar jag inte tränar. Vill ju helst inte lägga på mig mer fett men det kanske är oundvikligt om man tar kosttillskott de dagar man inte tränar? Som sagt jag e ny på detta=)

bubbe
2005-08-26, 13:07
om du vill ha en ersättare för mat, så är väl just måltidsersättare lämpligt!

3eo
2005-08-26, 13:47
om du vill ha en ersättare för mat, så är väl just måltidsersättare lämpligt!
Star nutrions Diet pro kanske är ngt då? Bara 47 i GI, vilken tabell de följer nu. Men efter träningen är Eiselt protec bättre än Whey 80, alltså är den värd de extra pengarna?

3eo
2005-08-26, 17:20
Jag var inne i en hälsokostaffär på vägen hem och tjejen där föreslog endast Twinlabs produkter.. De får väl större förtjänst ifall de säljer dem.
Men iaf, hon föreslog Super mass fuel men själv är jag mer inne på star nutrions diet pro, eftersom jag har tänkt att jag kommer käka när jag kommer hem vid kl19 också. Sen hade jag tänkt ta ngt proteintillskott, tex, whey 80, efter träningen. Låter detta helt galet?.
Kanske bättre att helt enkelt ta med sig grovt bröd till jobbet fast det är lite jobbigare.