handdator

Visa fullständig version : De fem bästa respektive fem sämsta byggarfilmerna...


lauria
2005-08-25, 21:57
Så vilka är era favoriter och tvärt om...

För mig är det:
Bästa
1. Jay Cutler - New Improved And Beyond
2. Dorian Yates - Blood And Guts
3. Lee Priest - Another Blonde Myth
4. Markus Ruhl - XXXL
5. Arnold Schwarzenegger - Pumping Iron

Sämsta
1. Flex Weeler, kom inte ihåg va filmen hette men dålig av den
2. Markus Ruhl - Made In Germany
3. Ronnie Coleman - The Unbeliveble
4. Arnold Schwarzenegger - Total Rebuilding, Den handlar ju iofs inte bara om arnold...
5. Lee Priest - The Blonde Myth

Kebab-Arne
2005-08-25, 22:08
Ehh, The Unbelivable på 3 plats bland de sämsta?

Själv har jag jävligt svårt att få fram 5 sämsta. Tycker de flesta byggarfilmer är bra.

Den sämsta jag kommer på är "Dennis James - The Way I Do It". Bara tråkig, och låga vikter. Som jag ser det, han har väl blivit starkare på senare år.

Jishuku
2005-08-25, 22:11
Top 5:
1. Ronnie Coleman - The Unbelievable
2. Flex Wheeler - Mass Construction
3. Dorian Yates - Blood & Guts
4. Kevin Levrone - M3
5. Marcus Ruhl - Made In Germany

Botten (1 = sämst):
1. Porter Cottrells träningsvideo
2. Arnold - Total Rebuild
3. Marcus Ruhl - XXXL
4. Lee Haney's Mr. Olympia Workout
5. Flex Wheeler - Hardbody

lauria
2005-08-25, 22:13
Ehh, The Unbelivable på 3 plats bland de sämsta?


Jupp, Ja tycker inte att colemans filmer är någe speciellt bra.. Visst är han stark men vill ja se stryka så kollar ja heller på Pudzianowskis film. Men den nya filmen, The Cost of Redemption, är rätt så skaplig..

lauria
2005-08-25, 22:14
EDIT: Ja skrev visst lite fel, XXXL och Made in germany ska byta plats..

tp_88
2005-08-25, 22:20
Svårt att placera dem, men RIKTIGT bra byggarfilmer:

Ronnie Coleman - The Unbeliveable
Kevin Levrone - Maryland Muscle Machine
Markus Ruhl - XXXL
Markus Ruhl - Made In Germany
Dorian Yates - Blood N' Guts
Pumping Iron

chevychase
2005-08-25, 22:23
1. Ronnie Coleman - The Unbelievable (Äger DVD'n)
2. Pumping Iron
3. Dorian Yates - Blood N Guts

mini_Arnold
2005-08-25, 22:25
Bästa
1. Lee Priest - The Blonde Myth
2. Arnold Schwarzenegger - Pumping Iron
3. Dorian Yates - Blood And Guts
4. Ronnie Coleman - The Unbeliveble
5. Lee Priest - Another Blonde Myth
6. Jay Cutler - New Improved And Beyond


Sämsta
1. Markus Ruhl - XXXL
2. Markus Ruhl - Made In Germany

Jishuku
2005-08-25, 22:47
En lite kul grej bara: Flex har tydligen hand om utskicket av filmer själv, med sin fru. Och han signerar alla skivor vad jag förstått.
Båda filmerna var iaf signerade när jag fick dem, och paketet var signerat Madeleine Wheeler.

internethjälten
2005-08-25, 23:49
Bästa : The Unbelivible, The Cost Of Redemtion....

Sämsta : ALLA andra...

Kwon
2005-08-26, 00:04
Förvånande att du har Unbelievable bland dom sämsta! :) Den e bland dom bättre tycker jag.

Smaken är dock som baken! :thumbup:

Kjellstroem
2005-08-26, 11:04
Har bara sett 4 hela filmer, och en massa "previews" och småklipp.

Kommentarer om de 4 jag sett.
Blood n guts - Bra när man vill se någon köra tungt och jävligt bra utförande i hela rörelsebanor. Krävs att man har ljudet igång bra så man hör träningspartnern Leroy skrika/motivera.
Varning: Se till att ingen råkar höra dig se på filmen utan att se vad det är för film. Vid ett tillfälle säger Leroy så här under repsen (bröstpress i maskin):
"Yes good!... Squeeze it in!... That's good!... Squeeze it!... Nice and tight!... Yeeah......" medan Dorian stönar mellan varje rep. Kan nog låta som något HELT annat om man inte vet att dom tränar ;)

The Unbelievable - skön film. Till skillnad från t.ex Blood n Guts får man se lite mer än bara träning som hur han jobbar (jobbade), äter, hos massör/kiropraktor etc. Samt träningspassen är rätt brutala från och till (Marklyft t.ex). Dessutom lyssnar jag på ungefär samma musik så det är ett +. "Dre in the house" som han säger efter att ha visat oss hur man ska dansa vid hacksquaten efter eftertexterna. :)

Pumping Iron - klassiker. Inget man direkt sätter igång för att se lite träning som t.ex the unbelievable eller bloodnguts men Arnold är ju kung och han är som mest kung under denna filmen. Har anniversary edition på dvd och extramaterialsdokumentärerna är riktigt bra.

Total Rebuild - gjord ungefär som Pumping Iron fast mycket tråkigare. Kommer inte ihåg så mycket från den förutom när Arnold förklarar för journalisten varför man ska smälla in viktskivan på stången oavsett hur liten den är :)

jwzrd
2005-08-26, 11:07
Bästa:
1. Delad förstaplats mellan The Unbelievable och Blood and Guts.
3. Cutler - New, Improved and Beyond
4. Titus - The Video 2.0
5. Cost of redemption

Sämsta:
1. Porter Cotrell - Hårdhåmå
2. Ove Rytter - Fulhåmå
3. osv

Metal_boy_
2005-08-26, 11:11
Bäst
1. Jay Cutler - New Improved And Beyond
2. Pumping Iron

Sämst
Ronnies filmer
och resten jag sett. Orkar inte skriva.

Kwon
2005-08-26, 11:19
Hoppas på en

Rune Roev - The Comeback

Tolkia
2005-08-26, 11:47
Nu MÅSTE jag verkligen ställa den pinsamma fråga vars svar jag hunnit undra en del över:
Vad handlar egentligen en "byggarfilm" om? Eller skall vi säga "vad är det som gör en byggarfilm till en byggarfilm" (för om svaret på den första frågan är "byggning" så gäller det ju faktiskt även för en SVT-dokumentär om detsamma, men den skulle knappast kallas för en "byggarfilm" hur mycket den än handlade om "byggning")?

porja
2005-08-26, 11:54
tycker att Arnold Schwarzenegger - Total Rebuilding är en ut av de bästa :hbang:

jwzrd
2005-08-26, 12:06
Nu MÅSTE jag verkligen ställa den pinsamma fråga vars svar jag hunnit undra en del över:
Vad handlar egentligen en "byggarfilm" om? Eller skall vi säga "vad är det som gör en byggarfilm till en byggarfilm" (för om svaret på den första frågan är "byggning" så gäller det ju faktiskt även för en SVT-dokumentär om detsamma, men den skulle knappast kallas för en "byggarfilm" hur mycket den än handlade om "byggning")?

Självgodhet, pump, självgodhet, ego, pump, vikter och självgodhet.

AnimalGen
2005-08-26, 12:13
1. Jay Cutler- RFS
2. Ronnie Coleman- TU
3. Ronnie Coleman- COR
4. Jay Cutler- ACA
5. Jay Cutler- NIAB

Det här är endast dom jag har sett hela på.

Langster
2005-08-26, 12:13
Nu MÅSTE jag verkligen ställa den pinsamma fråga vars svar jag hunnit undra en del över:
Vad handlar egentligen en "byggarfilm" om? Eller skall vi säga "vad är det som gör en byggarfilm till en byggarfilm" (för om svaret på den första frågan är "byggning" så gäller det ju faktiskt även för en SVT-dokumentär om detsamma, men den skulle knappast kallas för en "byggarfilm" hur mycket den än handlade om "byggning")?
Det är ungefär som en porrfilm fast utan porr. De snackar lite, sen tränar de istället för att ******.

AnimalGen
2005-08-26, 12:16
Det är ungefär som en porrfilm fast utan porr. De snackar lite, sen tränar de istället för att ******.
Låt lite som softcore bögporr.

Langster
2005-08-26, 12:17
Låt lite som softcore bögporr.
Ja det är väl typ vad det är, eller? :D

AnimalGen
2005-08-26, 12:18
Så alla som har set på en träningsfilm, är egentligen smyg bög :naughty:

muddler
2005-08-26, 12:23
Rangordnar dom bästa istället:

1. Pumping Iron
2. Ronnie Coleman - The Unbelievable
3. Coleman - Cost of Redemption
4. Dorian Yates - Blood And Guts

Piranha
2005-08-26, 13:33
1. Kevin Levrones , speciellt scenen där han axelpressar 180 kg
2. Colemans Unbelivable
3. Pumping Iron
4. Yates Blood Guts
5. Ruhl ( wtf , så mycke volym så lite vikt )

Jishuku
2005-08-26, 13:39
5. Ruhl ( wtf , så mycke volym så lite vikt )

Sett Made in Germany? Hans benpressar är i par med Colemans.

Kebab-Arne
2005-08-26, 15:22
Jupp, Ja tycker inte att colemans filmer är någe speciellt bra.. Visst är han stark men vill ja se stryka så kollar ja heller på Pudzianowskis film. Men den nya filmen, The Cost of Redemption, är rätt så skaplig..

Själv tycker "Yeah Buddy" och "Light weight" lyfter filmen väldigt mycket.

Bästa som jag tycker för tillfället:
1. Ronnie Coleman - The Unbelivable. Lagom lång, höga vikter, mycket skrik. En klassiker inom modern bodybuilding filmer.
2. Craig Titus - The Video 2.0. Mycket prat om varför han kör vissa övningar, träningsupplägg och så. Sen gör även den lilla filmsekvensen från USA där han vinner filmen bättre. Gör filmen komplett då den handlar om hans uppladdning inför tävlingen. Sen att han är i superform är ju inte helt fel heller.
3. Porter Cottrel - Workout. Överraskning då han ligger sist hos många andra. Ytterligare en pratglad person, inga extremvikter men sen är han inget supermonster, bara ett monster.
4. Jay Cutler - New, Improved and Beyond. Bra film, hade kommit på tredje plats utan Big Rick. Inte så mycket prat men härlig träning.
5. Ronnie Coleman - The Cost of Redemtion. Ännu mer vikter än i The Unbelivable men 3-4 indetiska frukostar drar ner betyget.

Sämst.
1. Dennis James - The Way I Do It. Tråkig, inga högre vikter. Inte mycket prat. Sömnpiller.

Sen kommer det en del filmer mittemllan, kommer inte på några som är så dåliga så de förtjänar vara på sämsta listan förutom Dennis James film.

Fultjack
2005-08-26, 16:01
bäst

1. Battle for olympia serien
2. Ronnies filmer
3. Cutlers filmer
4. Pumping iron
5. lee priest. - another blond myth ( han har så skön inställning till allting :thumbup: )
just utanför listan : Levrone M3, Tommis thorvildsens Viking strong
sämst

1. the next generation, svensk film med bland annat martin kjällström, sämst film ever
2. Bloods and guts *spy*
3. Flex wheelers film
4. Ruhl XXXL

jwzrd
2005-08-26, 16:01
1. Kevin Levrones , speciellt scenen där han axelpressar 180 kg
2. Colemans Unbelivable
3. Pumping Iron
4. Yates Blood Guts
5. Ruhl ( wtf , så mycke volym så lite vikt )

Då har du bara sett första filmen. I andra filmen är det inte brist på vikter direkt.

Runda Grodan
2005-08-26, 16:11
Bra filmer :D
Kevin Levrone, Maryland Muscle Machine.
Shawn Ray, Final Countdown.
Battle For The Olympia, samtliga.

Mindre bra filmer. *grr*
Gunther Schlierkamp, Rock Hard. Den är riktigt kass.
Nasser El Sonbaty, Nasser On The Way (alla tre).
Dennis James, The Way I Do It. Håller med Kebab-Arne här...

internethjälten
2005-08-26, 16:50
5. Ronnie Coleman - The Cost of Redemtion. Ännu mer vikter än i The Unbelivable men 3-4 indetiska frukostar drar ner betyget.

Det är väl 6 nästan identiska frukostar ??? -han lägger väl i en extra ostskiva i gröten en av dagarna om jag inte minns helt fel *rolleyes*

// nicke

Akilles
2005-08-30, 19:05
Var får man tag på dessa filmer?

AnimalGen
2005-08-30, 19:17
bla Bodys webshop.

Jishuku
2005-08-30, 19:24
Var får man tag på dessa filmer?

Flex videor finns bl.a. på hans egen hemsida: teamflexwheeler.com

Här finns nog de flesta byggar videor som gjorts (bland annat Arnold: The Early Years(det är dock ingen träningsvideo.. mest posering): http://www.gmv.com.au/