handdator

Visa fullständig version : Armhävningar och proteindryck på morgonen ?


WinternetAlm
2005-08-25, 15:13
Heey , Jag tänkte köra armhävningar & situps på morgonen 2*50 armhävningar och 2*50 situps Och efter det tänkte jag dricka proteindryck. Är det att rekomendera , har hört att det är många som gör så i America.
äter vanlig frukost efter det och den består av mjölk lingon banan och havregrynsgröt.

Protein drycken jag tänker ta heter PROTEIN +

ingredienser per 25 g pulver (en portion)

Protein från äggvitor...........................9750 mg
Kostfibrer...........................8000
Näringsjäst extrakt................................1000 mg
Smakämnen (mitt Mokka)............................5550 mg
+
emulgeringsmedel
sötningsmedel
salt

Näringsvärde per 100 g pulver

Kalorier.................................260kcal
Kolhydrater (varav fibrer 32 g).......58 g
Protein..................................40 g
Fett.............................2 g

Vill ha många svar :D
----------------------------------------------------------------------

Vill Bli Grövre! *flex*

King Grub
2005-08-25, 15:15
Det skadar inte, men det finns inget som säger att det ger några positiva effekter i jämförelse med vanliga proteinrika livsmedel. Det är ju bara äggvita. Det ger ingen större "effekt" genom att vara i pulverform.

timoat
2005-08-25, 15:42
Är inte det en innehållsförteckning för en gainer? Jag trodde att en protein dryck, innehöll bara det (i princip) alltså protein, och en gainer innehöll både kolhydrater och protein. Rätta mig ifall jag har fel.

King Grub
2005-08-25, 15:57
Kolhydraterna verkar komma till största delen från kostfiber, alltså icke digererbara sådana. Alldeles för mycket fiber ger det också, om man använder mycket pulver.

WinternetAlm
2005-08-25, 16:30
Kolhydraterna verkar komma till största delen från kostfiber, alltså icke digererbara sådana. Alldeles för mycket fiber ger det också, om man använder mycket pulver.

Men Grub Läs, skrev att 25 g är en portion. Det ger inte alls mycket fibrer . Som skrivet , en portion är 25 g . Och näringsvärde PER 100 g ! altså det är ca 8 g fibrer och om du tycker att det är för mycket så är du ute och cyklar på molnen . *screwy*

King Grub
2005-08-25, 16:32
Men Grub Läs, skrev att 25 g är en portion. Det ger inte alls mycket fibrer . Som skrivet , en portion är 25 g . Och näringsvärde PER 100 g ! altså det är ca 8 g fibrer och om du tycker att det är för mycket så är du ute och cyklar på molnen . *screwy*

"Om man använder mycket pulver", skrev jag.

Läs!

WinternetAlm
2005-08-25, 16:51
"Om man använder mycket pulver", skrev jag.

Läs!

Jå de såg jag med också Men jag SA ju att jag tog 25 g ( 1 portion )

------------------------------------------------

King Grub
2005-08-25, 19:24
Jag trodde det skulle framgå rätt klart att jag pratar generellt om pulvret, inte hur mycket du har bestämt dig för att använda som en portion.

WinternetAlm
2005-08-25, 21:37
Jag trodde det skulle framgå rätt klart att jag pratar generellt om pulvret, inte hur mycket du har bestämt dig för att använda som en portion.


Okeeey ,Men Slut snackat om det : ) *innocent*

Fartman
2005-08-25, 22:37
Ska du köra vanlig styrketräning också?

Om inte - lägg gärna till tex tex ryggups och lätta knäböjningar, då blir det ungefär som BRAKen man kör i lumpen. Fast speciellt grov blir man inte av det men det är givetvis mycket bättre än ingen träning.

Om du ska köra vanlig styrka skulle jag då skippa iaf armhävningarna, när jag låg i lumpen så gick bröst och axelträningen förfärligt dåligt och jag misstänker att det har mycket att göra med att dom var så fruktansvärt kåta på just armhävningar.

Angående pulvret verkar det vara helt okej, förmodligen bättre med vanlig mat men jag vet av egen erfarenhet att det ibland kan vara svårt att få i sig vanligt käk när man är jävligt trött på morgonen.

Fatcan
2005-08-25, 23:29
Och efter det tänkte jag dricka proteindryck. Är det att rekomendera , har hört att det är många som gör så i America.

Vet inte varför men jag skrattade när jag läste det där.

aliquis
2005-08-26, 00:15
Vet inte varför men jag skrattade när jag läste det där.jag trodde det var ett troll.

Bjorne
2005-08-26, 08:24
Vet inte varför men jag skrattade när jag läste det där.Tror han skrev det med en glimt i ögat.