handdator

Visa fullständig version : Norrköping


LexSinner
2005-08-25, 10:03
Har haft mina funderingar på att ta mina grejor och flytta till Norrköping. Någon som bor i Norrköping som kan tänka sig att berätta vilka områden i Norrköping som är hyfsade att bo i och vilka bostadsförmedlingar som duger om man vill ha en hyreslägenhet.. Har kollar på http://www.bostadsformedling.com/ just nu och verkar ju finnas en hel del lediga lägenheter.

Jag är även intresserad av vad det finns på gym fronten och så *flex*

Piranha
2005-08-25, 10:13
Har haft mina funderingar på att ta mina grejor och flytta till Norrköping. Någon som bor i Norrköping som kan tänka sig att berätta vilka områden i Norrköping som är hyfsade att bo i och vilka bostadsförmedlingar som duger om man vill ha en hyreslägenhet.. Har kollar på http://www.bostadsformedling.com/ just nu och verkar ju finnas en hel del lediga lägenheter.

Jag är även intresserad av vad det finns på gym fronten och så *flex*

Metalboy och Lasse Kongo är pekingbor.

Metal_boy_
2005-08-25, 10:20
Områden jag kan rekomendera är väl Oxelbergen, Skarphagen, Eneby, Ljura, Vilbergen är väl på gränsen. Mitt inne i stan finns det också fina gamla byggnader. Ställen jag skulle undvika är följande: Navestad, Hageby, Ektorp, Haga, Marielund och Klockaretorpet.

LexSinner
2005-08-25, 10:52
Områden jag kan rekomendera är väl Oxelbergen, Skarphagen, Eneby, Ljura, Vilbergen är väl på gränsen. Mitt inne i stan finns det också fina gamla byggnader. Ställen jag skulle undvika är följande: Navestad, Hageby, Ektorp, Haga, Marielund och Klockaretorpet.

Oki, tackar. Verkade finnas en hel del lägenheter utrspritt över flera områden samt även centrum.

Bor ju ca 5 mil från Norrköping som det är nu.. Men funderar på att flytta dit för annat jobb eller ev. utbildning.

Metal_boy_
2005-08-25, 10:55
Oki, tackar. Verkade finnas en hel del lägenheter utrspritt över flera områden samt även centrum.

Bor ju ca 5 mil från Norrköping som det är nu.. Men funderar på att flytta dit för annat jobb eller ev. utbildning.


Ok, jo det finns nog lite ledigt här och var. Jaha du tänkte jobba eller gå i skolan alltså, vad hade du tänkt läsa då?

LexSinner
2005-08-25, 11:05
Ok, jo det finns nog lite ledigt här och var. Jaha du tänkte jobba eller gå i skolan alltså, vad hade du tänkt läsa då?

Byggingenjör finns i Norrköping om jag inte minns helt fel. Det är jag intresserad av att läsa men jag vet inte riktigt.. Finns mycket intressant att välja på i universitetsvärlden.. :)

Värsta är väll att det är lika svårt få jobb i norrköping som här, har ett skitjobb nu så ett nytt skit jobb i Norrköping skall nog inte vara omöjlig.. Det kan inte bli ett sämre jobb :thumbup:

heljis
2005-12-05, 16:03
BUMP!
Vad finns det för bra gym här i Norrköping? Och då menar jag inte gym av Nautilus- eller SATStypen, utan billiga(!) "byggargym". Finns det någon lokal förening här i stan?

elan
2005-12-05, 16:10
Det finns ju någon styrkeklubb som har ett gym precis i anslutning till Centralbadet, har dock aldrig varit inne där så jag vet inget om det.

Annars är väl Hälsostudion rätt billigt, det var dock massa år sedan jag var där så det kan ju ha ändrat sig. :)

Jonna
2005-12-05, 16:10
BUMP!
Vad finns det för bra gym här i Norrköping? Och då menar jag inte gym av Nautilus- eller SATStypen, utan billiga(!) "byggargym". Finns det någon lokal förening här i stan?

Jag kan varmt rekomendera COMET gym i haga, ligger typ vid hagaskolan och är billigt och BRA :thumbup:

DarthHolm
2005-12-05, 16:41
Jag kan varmt rekomendera COMET gym i haga, ligger typ vid hagaskolan och är billigt och BRA :thumbup:

Det säger du? Har under en tid funderat på att traska dit och se odräglig ut.

Hur är det med utrustning och så där? Stänger, powerrack, hantlar osv.

Pinglan
2005-12-05, 20:56
BUMP!
Vad finns det för bra gym här i Norrköping? Och då menar jag inte gym av Nautilus- eller SATStypen, utan billiga(!) "byggargym". Finns det någon lokal förening här i stan?
Tyngdlyftarna i Norrköping (NAK) håller till i en källarlokal under Centralbadet (någon SL-klubb finns inte i Norrköping). Om jag inte minns fel kostar det 700 kr/år att träna där. Lokalen var väldigt sunkig när jag tränade där men tydligen har den blivit lite renoverad nyligen. Folket där är dock väldigt trevliga och det är bra stämning! Motionärer är lika välkomna som aktiva lyftare :thumbup:

Metal_boy_
2005-12-05, 22:27
som sagt du har Centralbadet. Vill du träna på ett riktigt Pumping Iron gym så finns det en skitig lokal i Hageby som jag tror heter Hageby motionscenter eller klubb nånting. Riktigt gamla goa grejer där och mycket rost. Tror det kostar 50spänn imånaden att träna där men dom har prylar för hela kroppen :)
Sen har du ju sol & injection(motion)... ett jävla kromgym där små homosexbögar som Lasse K går o flexar kulorna.

Metal_boy_
2005-12-05, 22:28
Jag kan varmt rekomendera COMET gym i haga, ligger typ vid hagaskolan och är billigt och BRA :thumbup:

är det inte jävligt litet där i nya lokalen?

pilt77
2005-12-06, 08:24
finns det inte något gym på st persgatan, brevid idrottsparken fast ändå en bit ifrån ner mot stan. Var et tag sen jag bodde där så lokalsinnet är inte på topp. Iaf så hörde jag att det skulle vara bra men jag har själv aldrig varit där

Metal_boy_
2005-12-06, 08:26
finns det inte något gym på st persgatan, brevid idrottsparken fast ändå en bit ifrån ner mot stan. Var et tag sen jag bodde där så lokalsinnet är inte på topp. Iaf så hörde jag att det skulle vara bra men jag har själv aldrig varit där


Jo finns nog rätt många fler än dom som nämnts. Du syftar på WC som ligger i Pronova huset.

CoC
2005-12-06, 10:25
Jag kan varmt rekomendera COMET gym i haga, ligger typ vid hagaskolan och är billigt och BRA :thumbup:

Där brukade jag träna för en sådär 25 år sedan. Skrämmande vad tiden går fort.

Jonna
2005-12-07, 21:28
Det säger du? Har under en tid funderat på att traska dit och se odräglig ut.

Hur är det med utrustning och så där? Stänger, powerrack, hantlar osv.

Jo det mesta finns, jag saknar inget, finns riktigt stora hantlar också, om du skulle råka vara riktigt stark... :)
jag tycker du ska gå dit och titta själv, kanske provträna en gång?
jag trivs i alla fall väldigt bra.

Jonna
2005-12-07, 21:29
är det inte jävligt litet där i nya lokalen?

Nja, sååå litet är det inte. fast man kan nog inte påstå att det är stort heller ;)

Tezz
2005-12-07, 22:48
Undvik Hyresbostäder, kommunal bostadsförmedling. Dålig service!!! Annars har jag inte så mycket erfarenhet från hyresrätter.
Jag skulle rekommendera centralt - innanför promenaderna, kneippen, öster - oxelbergen, söder - till albrektsvägen typ och haga.
Lycka till med gymhittande och lägenhet!!