handdator

Visa fullständig version : Kan inte sträcka ut armarna...Hjälp!


dawgfather
2005-08-25, 06:04
Tränade för första ggn i tisdags...Har kännts lite ömt och så...Men ändå ok...Nu idag så kan jag inte sträcka ut armarna ser ut som att jag bär på en tv...Smärtan sitter liksom mest kring armvecken...Mellan överarm och underarm och i lägre delen utav biceps...

1.HAr jag skadat ngt muskelfäste???

2.Bör jag hålla mig borta från träning idag? Och vänta till efter helgen?

Tacksam för svar!

Yes
2005-08-25, 06:11
Låter som helt vanligt träningsvärk. Det går över. Träna på bara, men låt armarna vila.

dawgfather
2005-08-25, 06:15
Tack för det snabba svaret...Så bara för att smärtan är lokaliserad mellan överarm och underarm så är det ingen varnings signal...Sjuk smärta...Blev orolig för att det var muskel fästena eftersom smärtan sitter just där..
Tog nog i lite för hårt första ggn jag tränade :em:

Yes
2005-08-25, 06:26
Sådär har jag fått många gånger när jag tränat förr i tiden, utan att få några allvarliga men. Visst är det nog muskelfästena, eller överhuvudtaget där biceps är som minst, som gör ont. Det verkar ju iaf rimligt att du får som mest ont där muskeln är som svagast. Om du är orolig kan du prova att köra lite lugnare tills du fått upp mer styrka - öka vikterna succesivt.

astuffe
2005-08-25, 20:07
Har fått liknande och det gick över för mig på 3-5 dagar.

MilkmaN
2005-08-25, 20:48
Hände mig första gången jag tränade på gym. Var hemskt. Have patience, det går över..... om några dagar :D

dawgfather
2005-08-25, 21:58
Tur att det finns andra som har råkat ut för samma sak...Blev nästan lite orolig där...Ser ju helt sjukt ut...Bokstavligen så bär jag runt på en tv hela tiden;) *flex*
Men men...Ska inte ge upp...!!!Fortsättning följer...Ni som varit med om liknande fick ni samma besvär flera ggr?Väntade ni med träningen tills det hade gått över? Får nog köra på lägre vikter... :em:

blekfet2
2005-08-25, 22:21
haft det du har.....första gången jag fick det fick tjejen min klä på mig, jag kunde inte böjja armarna på en vecka....aj aj aj

MilkmaN
2005-08-26, 17:48
Nädå, det är lungt. Efter första gångerna är det inte alls lika hemskt.

d12
2005-08-26, 23:25
Tur att det finns andra som har råkat ut för samma sak...Blev nästan lite orolig där...Ser ju helt sjukt ut...Bokstavligen så bär jag runt på en tv hela tiden;) *flex*
Men men...Ska inte ge upp...!!!Fortsättning följer...Ni som varit med om liknande fick ni samma besvär flera ggr?Väntade ni med träningen tills det hade gått över? Får nog köra på lägre vikter... :em:

Jag fick dessa problem när jag gjorde vissa dragövningar på fel sätt. Just i armvecken. Mig veterligen sitter det inte muskler där, dock fästen.

Det går över, men kan komma igen. Korrekt utförande och stretch tror jag fixar biffen. :hbang:

(om du nu har samma bekymmer som jag hade)