handdator

Visa fullständig version : Jogga två ggr på en dag???


Linusen
2005-08-25, 05:47
Tjena hejsan :cool:

Jag har en liten fundering!

I Morse kl 5 steg jag upp och gjorde mig iordning för en jogging tur, krävs självdiciplin vill jag lova ;) ... Tog Koffein och åt en banan med ett glas mjölk..BLÄ. Sedan en halvtimem senare gav jag mig ut på en ca 2-3 km tur bara!! Duscha sedan till jobbet....efter ätit en smörgås med keso o grönsaker på

Sen slutar jag klockan 14.. Sen har jag lite pyssel o göra men sedan innan middagen hade jag tänkt o dra iväg igen på en 7 km runda ? Är de bra att dela upp joggingen i två etapper? För jag pallar inte 1 mil kl 5 på morgonen?

Är de bra eller dåligt o köra två pass under en o samma dag????

Tanman
2005-08-25, 08:06
Om du klarar av det fysiskt så är det bra med tanke på fettförbränningen (som jag antar att du håller på med), du höjjer ju förbränningen två gånger istället för en gång. Konditionsmässigt är det också helt ok, lite beroende på om du satsar på någon speciell löpsträcka.

raZmus
2005-08-25, 09:38
Är de bra eller dåligt o köra två pass under en o samma dag????

Dåligt för vad? Vad har du för målsättningar? Vad är syftet med löpningen?

Linusen
2005-08-25, 14:39
Ja jag tänkte om de kanske edumt o jogga två ggr om nu musklerna behöver vila eller nåt, många säger ju träna varannan dag så musklerna får vila.. så därför undrade jag :)

Mitt mål med träningen nu är att gå ner mina 5 kg som jag har gått upp sen sommaren *grr27* :furious: .. och att få tillbaka min extremt bra kondition som jag alltid haft-- Känner mig som en deg just nu :whipped:

Så med andra ord, jag kan inprincip springa ut nu? Är hemma från jobbet? Okej .. ska bara käka nåt lätt , har bara ätit en rågsmörgås på hela dan.. så lite lätt mat sen ut o jogga :hbang:

tack för tipset

Osten80
2005-08-25, 14:56
Ja jag tänkte om de kanske edumt o jogga två ggr om nu musklerna behöver vila eller nåt, många säger ju träna varannan dag så musklerna får vila.. så därför undrade jag :)

Mitt mål med träningen nu är att gå ner mina 5 kg som jag har gått upp sen sommaren *grr27* :furious: .. och att få tillbaka min extremt bra kondition som jag alltid haft-- Känner mig som en deg just nu :whipped:

Så med andra ord, jag kan inprincip springa ut nu? Är hemma från jobbet? Okej .. ska bara käka nåt lätt , har bara ätit en rågsmörgås på hela dan.. så lite lätt mat sen ut o jogga :hbang:

tack för tipset


Om du äter så lite som du skriver så skulle nog jag vilja påstå att det inte är bra att springa 2ggr/dag.

Förmodligen behöver du mer näring än så för att återhämta dig bra. Speciellt om du har tänkt att köra så här en längre tid...

Metal_boy_
2005-08-25, 15:14
Mer mat för guds skull!!

Linusen
2005-08-25, 15:40
Jo själv klart har jag ätit skit dåligt idag, de håller jag med om.. Ivanliga fall äter jag så här..

morgon kl 6... frukost med fil, musli(utansocker)hasselnötter o russin till. Sedan en fullkornsmacka med mager ost o gurka

mellan mål kl 10 antingen en frukt eller en knäckebröd smörgås.

Lunch kl 12-13 då lagad mat så som kyckling, fisk, kött eller pasta.. beror på, sedan sallad till o mjölk.

Mellan mål igen vid 15..

Sedan lättare middag så som antingen fil. eller soppa eller en protein schake..

på kvällen knaprar jag morötter :D o dricker vatten,.,.

Så idag håller jag med om att jag käkat dåligt..
men de blir de ändring på imorrn :hbang:

Osten80
2005-08-25, 16:11
Jo själv klart har jag ätit skit dåligt idag, de håller jag med om.. Ivanliga fall äter jag så här..

morgon kl 6... frukost med fil, musli(utansocker)hasselnötter o russin till. Sedan en fullkornsmacka med mager ost o gurka

mellan mål kl 10 antingen en frukt eller en knäckebröd smörgås.

Lunch kl 12-13 då lagad mat så som kyckling, fisk, kött eller pasta.. beror på, sedan sallad till o mjölk.

Mellan mål igen vid 15..

Sedan lättare middag så som antingen fil. eller soppa eller en protein schake..

på kvällen knaprar jag morötter :D o dricker vatten,.,.

Så idag håller jag med om att jag käkat dåligt..
men de blir de ändring på imorrn :hbang:



Inte för att vara gnällig, men det ser fortfarande ganska lite ut...

Linusen
2005-08-25, 17:41
Jasså gör det?? tycker jag äter för tok för mycket ibland känns det som :em: Men jag joggade 6 dar i rad förra veckan, sen vart jag förkyld.. så nu har jag vilat nåra dar o nu kör jag på igen.. ska jag äta mer middag då eller? inte bara fil o havregryn med nötter.. utan mera i matväg???