handdator

Visa fullständig version : polarn håller sig "slimmad" men gå ändå upp ganska bra i muskler ändå


Hannes
2005-08-24, 18:27
alltså jag har en polare som håller sig riktigt bra slimmad, men han ökar ändå riktigt bra i muskler.
jag vet dock att han äter ganska normalt, inte direkt optimalt men klarar sig ändå undan.

1.Har han ett lågt energiförbruk eller vad kan det bero på?

Själv så kör jag nu spring runda vajre vardag på morgonen samt ibland efter plugget, sen gym på kvällen.
När jag väll kommer ner till den "slim-nivå" jag vill, hur behåller man den när man vill öka i muskler fast ändå hålla sig slimmad.

2.Räcker det med att äta mkt protein och köra cardio eller springa ute några ggr i veckan lr?

menar det borde väll vara så eftersom man då håller sitt energiförbruk i schack?

vad tror ni?

Zakath
2005-08-24, 18:28
Vad har polaren för stats?

Tränat hur länge?
Vikt, längd, ålder?

Hannes
2005-08-24, 18:30
Vad har polaren för stats?

Tränat hur länge?
Vikt, längd, ålder?


han har tränat ungefär lika mycket som jag, runt 1.5 - 2 år

han är runt 175 och väger runt 60 kg "rena muskler" eller inte helt men du förstår.
nu kommer ni förstås säga att han väger lite men jag tycker han ökar riktigt stabilt i tyngder i alla övningar etc.
han är 17

Hannes
2005-08-24, 18:33
men som sagt vill jag helst ha frågan:


Själv så kör jag nu spring runda vajre vardag på morgonen samt ibland efter plugget, sen gym på kvällen.
När jag väll kommer ner till den "slim-nivå" jag vill, hur behåller man den när man vill öka i muskler fast ändå hålla sig slimmad.

2.Räcker det med att äta mkt protein och köra cardio eller springa ute några ggr i veckan lr?

menar det borde väll vara så eftersom man då håller sitt energiförbruk i schack?

vad tror ni?

som sagt är jag inte så bra på detta med deff etc så därför undrar jag :confused:

Ungtuppen
2005-08-24, 18:52
Jag känner också en som inte precis trycker i sig mat, han har tränat i 1 år, är väl runt 1.80lång och jag tror han väger runt 85-90kg, har inte frågat honom. Har själv sett honom bänka 110kg och han är i riktigt bra form.

Kjellstroem
2005-08-24, 18:54
Så länge man sköter kosten precis innan träning och timmarna efter någorlunda optimalt så är det nog inga problem att öka i muskler/styrka samtidigt som man håller sin bf% på en låg nivå (så länge den inte är extremt låg).

När du nått din "slim-nivå" som du kallade det, så kom fram till hur mycket cardio du vill köra och försök sedan hitta vilket energibehov du behöver för att ligga +-0, dvs när vikten står still. Sedan är det bara att fördela de kcal du får i dig om dagen på bästa sätt runt träningstillfällena och övrig tid (finns mängder av trådar här om det) så ska det gå utan problem.


Du kommer inte behöva väga mat och räkna kcal så jävla noga (vill man dock göra det så är det ju självklart bara positivt), utan du kommer känna ganska snart vad du behöver få i dig under en dag och då blir det rutin.

lycka till

Hannes
2005-08-24, 19:15
Så länge man sköter kosten precis innan träning och timmarna efter någorlunda optimalt så är det nog inga problem att öka i muskler/styrka samtidigt som man håller sin bf% på en låg nivå (så länge den inte är extremt låg).

När du nått din "slim-nivå" som du kallade det, så kom fram till hur mycket cardio du vill köra och försök sedan hitta vilket energibehov du behöver för att ligga +-0, dvs när vikten står still. Sedan är det bara att fördela de kcal du får i dig om dagen på bästa sätt runt träningstillfällena och övrig tid (finns mängder av trådar här om det) så ska det gå utan problem.


Du kommer inte behöva väga mat och räkna kcal så jävla noga (vill man dock göra det så är det ju självklart bara positivt), utan du kommer känna ganska snart vad du behöver få i dig under en dag och då blir det rutin.

lycka till

Tack så mycket för ett fint svar :bow: :thumbup:

Det låter logiskt och ska verkligen testa.
Jo lite cardio är ju rutin för mig nu för tiden.
och väga maten kommer jag inte göra, ska hålla min kost så bra jag kan, vilket jag lyckats med ganska bra hitills.

Lycka till med din egen träning Kjellstroem :thumbup: