handdator

Visa fullständig version : Ni som får effekt av kretain monohydrat hur gör ni ????


yeyoya
2005-08-24, 15:37
Hej undrar asså om hur ni som tycker ni får effekt av kreatin doserar de gärna någon som får effekt av star nutrions kreatin monohydrat.

Sen hur mycke effekt kreatinet har gett er.


själv så intar ja 1/2 tesked star nutrions kreatin 4 -5 ggr om dagen direkt i munnen och sväljer tillsammans med en måltid.

Och de har gett en minimalsik effekt på styrkan har bara gått upp 2-3 kg.

Stab
2005-08-24, 16:56
Hej undrar asså om hur ni som tycker ni får effekt av kreatin doserar de gärna någon som får effekt av star nutrions kreatin monohydrat.

Sen hur mycke effekt kreatinet har gett er.


själv så intar ja 1/2 tesked star nutrions kreatin 4 -5 ggr om dagen direkt i munnen och sväljer tillsammans med en måltid.

Och de har gett en minimalsik effekt på styrkan har bara gått upp 2-3 kg.

För var 5e gram kreatin ska du ha i dig 0.4-0.5L vatten.. sedan ska du blanda det i vatten så kristallerna löser upp sig..

Davil
2005-08-24, 18:08
Hej undrar asså om hur ni som tycker ni får effekt av kreatin doserar de gärna någon som får effekt av star nutrions kreatin monohydrat.

Sen hur mycke effekt kreatinet har gett er.


själv så intar ja 1/2 tesked star nutrions kreatin 4 -5 ggr om dagen direkt i munnen och sväljer tillsammans med en måltid.

Och de har gett en minimalsik effekt på styrkan har bara gått upp 2-3 kg.

Det lär vara ett mkt bra sätt att ta pulvret direkt i mun och svälja ner med vatten.

1-2kg i viktökning är normalt, vad hade du tänkt dig tror du?

en halv tesked tycker jag låter lite. Ta en tesked 4-5ggr/dag, om det råkar vara för mkt mot vad din kropp klarar ta upp så kissar du bara ut överflödet.

gothen
2005-08-24, 18:39
Det lär vara ett mkt bra sätt att ta pulvret direkt i mun och svälja ner med vatten.

1-2kg i viktökning är normalt, vad hade du tänkt dig tror du?

en halv tesked tycker jag låter lite. Ta en tesked 4-5ggr/dag, om det råkar vara för mkt mot vad din kropp klarar ta upp så kissar du bara ut överflödet.


Om jag kör på 1 tsk 4-5 ggr per dag, hur länge ska jag köra den dosen? Är det för uppladding eller är det bara att kötta på med samma dos så länge man vill? Eller om ni kanske rekomenderar att man tar en paus från kreatin ett tag efter en period, frågorna är då hur lång "vila" samt hur lång användninstid...

Davil
2005-08-24, 18:49
Om jag kör på 1 tsk 4-5 ggr per dag, hur länge ska jag köra den dosen? Är det för uppladding eller är det bara att kötta på med samma dos så länge man vill? Eller om ni kanske rekomenderar att man tar en paus från kreatin ett tag efter en period, frågorna är då hur lång "vila" samt hur lång användninstid...

Har du läst stickyn om kreatin ?

Det finns inga måsten på hur länge man skall käka kreatin. Många gör olika.

Personligen då jag åt kreatin så tog jag 5gram 3-5ggr/dag första evckan för att sedan öka till ca 10gram 3-5ggr/dag och åt då konstant tills 500grams burken var tom.

Detta står tex i kreatintråden :

"Jag har läst att man egentligen inte behöver någon uppladdningsfas för bättre resultat, stämmer det?
Ja, det stämmer. Med en uppladdning så får man en mer slående kreatineffekt, men den enda praktiska skillnaden är att det tar längre tid att fylla upp kreatinförråden i kroppen utan uppladdning."

yeyoya
2005-08-24, 21:02
stab va ja har lärt mig så ska de vara bäst att bara "äta" de o sen svälja med vatten ... har ja fel måste kristallernas lösas upp ???

Sen e de för lite??? på förpackningen så står de ju 1.5 teskedar 1 gång per dag nu tar ja ju 2 teskedar uppdelat på 4 ggr per dag ska ja öka detta ytterliggare även om ja inte är i uppladdningsfas???

Sen är de inte farligt att äta för mkt kreatin får man inte i sig en massa ej bra kemikalier av de ???

yeyoya
2005-08-24, 21:05
Davil va fick du för effekt av kreatin när du tog sånna doser ? blev du nått starkare
sen vilket märke på kreatin hadde du ?

Davil
2005-08-24, 21:33
stab va ja har lärt mig så ska de vara bäst att bara "äta" de o sen svälja med vatten ... har ja fel måste kristallernas lösas upp ???

Sen e de för lite??? på förpackningen så står de ju 1.5 teskedar 1 gång per dag nu tar ja ju 2 teskedar uppdelat på 4 ggr per dag ska ja öka detta ytterliggare även om ja inte är i uppladdningsfas???

Sen är de inte farligt att äta för mkt kreatin får man inte i sig en massa ej bra kemikalier av de ???

Ja, hiva i dig pulvret i munnen och skölj ner med vatten.

Som sagt, jag tycker det är för lite med 1,5tesked (ca 7-8gram) kreatin/dag. Det är ingen hälsorisk att ta dubbla dosen, det kroppen inte lagrar kissar du som sagt ut.

Uppladdningsfas är inget måste. Du kan käka kreatin året om om så önskas.

Davil
2005-08-24, 21:37
Davil va fick du för effekt av kreatin när du tog sånna doser ? blev du nått starkare
sen vilket märke på kreatin hadde du ?

Jag gick upp ca 2 kg, blev lite plufsig i ansiktet. Såg biffigare ut. Lite bättre ork, den där sista repetionen som annars aldrig skulle gått vägen orkade jag s.a.s.

Märke spelar ingen roll. Köp tex Eiselt som finns här på kolozzeum.

Rock'nRoll
2005-08-25, 00:06
Käkar ca 15 gram om dagen, känner bara av efekten i pressövningar.

Angus
2005-08-25, 17:06
10g i efter träningsdrinken med 100g kolisar och 30g protein funkar kanon
har alltid fått effekt av kreatin men har bara kört optimum , eiselt , fairings varianter

yeyoya
2005-08-25, 20:17
a fan i efter tränings drinken ska ja börja testa med men borde de inte vara bättre att ta kreatin på tungan o skölja ner me efter tränings drinken ??? Ir ska man blanda ut de i själva drinken ?

Davil
2005-08-25, 20:35
a fan i efter tränings drinken ska ja börja testa med men borde de inte vara bättre att ta kreatin på tungan o skölja ner me efter tränings drinken ??? Ir ska man blanda ut de i själva drinken ?

Bättre om du tar kreatinet i mjunnen direkt och sköljer ner med vatten.

Viktigt är iaf att om du väljer att blanda i kreatinet med gainern att du dricker upp den snarast möjligt. Kreatin påbörjar omvandlas till kreatinin i kontakt med vätska omedelbart.

gulyas
2005-08-25, 20:38
jag slänger ner kreatinet i munnen direkt och skölljner ner det med mjölk :)

Davil
2005-08-25, 20:43
jag slänger ner kreatinet i munnen direkt och skölljner ner det med mjölk :)

och det smakar gott ? *spy*

abjorn
2005-08-25, 21:17
För min egen del funkar kreatin bäst när man äter mycket kolhydrater. I våras när jag gick ner några kg märkte jag ingen skillnad om jag använde det eller inte (och då låg jag relativt lågt på kolhydratfronten). Nu däremot känns det bättre med kreatin än utan (ligge på mellan 5-600g kolhydrater/dag).

Jag käkar ~25g/dag. 10g innan träning tillsammans med ~70g snabba kolhydrater, 6-7g i efterträningsdrinken (40g vassle + 110g kolhydrater) och 10g med ~70g dextros ytterligare en halvtimme efter det. Kalla det overkill om ni vill, men det funkar för mig. (drinkarna innan och efter träning är Kreatin Booster från Fairing)

Überbiffen
2005-08-25, 21:36
20-30g/dag

Brukar gå upp ~2kg.. styrkan ökar markant.