handdator

Visa fullständig version : Frukost


gulyas
2005-08-24, 11:59
Hejsan.. undrar om det är bra att bara dricka proteinpullver till frukost ?

Davil
2005-08-24, 12:02
Hejsan.. undrar om det är bra att bara dricka proteinpullver till frukost ?

Nej

gulyas
2005-08-24, 12:06
vadå nej ? jag kan inte äta nått direkt spyr då, men pullver får jag ner..

Spannmål
2005-08-24, 13:40
Det fungerar. Givetvis kombinerat med en långsam kolhydratskälla.

kharon
2005-08-24, 13:50
vadå nej ? jag kan inte äta nått direkt spyr då, men pullver får jag ner..

Det är nog betydligt bättre med vanlig mat, men klarar du inte av det så är det såklart bättre att ta pulver än inget alls.

Bäst är det naturligtvis om du lär dig äta. *rolleyes*

beckman88
2005-08-24, 14:01
SLUTA ÄTA PÅ KVÄLLARNA!

Jag kunde inte heller äta frukost förut....
Jag gör så att jag käkar aldrig något efter kl 8 på kvällen, då jag börjar skolan vid 8.10

jwzrd
2005-08-24, 14:14
SLUTA ÄTA PÅ KVÄLLARNA!

Jag kunde inte heller äta frukost förut....
Jag gör så att jag käkar aldrig något efter kl 8 på kvällen, då jag börjar skolan vid 8.10

...

Ät så länge du är vaken men ha inte en stor brakmåltid färsk i magen precis när du lägger dig. Försöka äta 1-2 timmar innan du lägger dig så blir det bättre. På morgonen så gäller det omvända, börja inte med att slänga i dig en brakfrukost, var vaken ett tag först. Knalla runt lite ute eller bara i lägenheten, drick lite vatten och vakna till lite. För mig fungerar det rätt så bra att börja med att duscha, fixa matlådorna, dra på kaffet osv och stöka runt lite i lägenheten i en halvtimme och dricka vatten innan jag sätter mig för att äta frukosten.

kharon
2005-08-24, 14:15
SLUTA ÄTA PÅ KVÄLLARNA!

Jag kunde inte heller äta frukost förut....
Jag gör så att jag käkar aldrig något efter kl 8 på kvällen, då jag börjar skolan vid 8.10

Det var ett jävla dåligt tips. Inte speciellt lyckat med 12 timmar utan mat.

Väx up och lär er äta! :whipped:

z_bumbi
2005-08-24, 14:36
För mig fungerar det rätt så bra att börja med att duscha, fixa matlådorna, dra på kaffet osv och stöka runt lite i lägenheten i en halvtimme och dricka vatten innan jag sätter mig för att äta frukosten.

Ytterligare förfining är att man kan stoppa i sig något litet som innehåller kolhydrater så fort man kommer åt, t ex en lite bit bröd, en kvarts apelsin, en näve russin eller liknande så man får ut lite socker i kroppen plus att magen kommer igång.

jwzrd
2005-08-24, 14:56
Ytterligare förfining är att man kan stoppa i sig något litet som innehåller kolhydrater så fort man kommer åt, t ex en lite bit bröd, en kvarts apelsin, en näve russin eller liknande så man får ut lite socker i kroppen plus att magen kommer igång.

Det ska jag testa. Jag pallar inte äta så mycket jag skulle behöva på morgonen. Jag ska verkligen testa det där!

aliquis
2005-08-24, 16:33
...

Ät så länge du är vaken men ha inte en stor brakmåltid färsk i magen precis när du lägger dig. Försöka äta 1-2 timmar innan du lägger dig så blir det bättre. På morgonen så gäller det omvända, börja inte med att slänga i dig en brakfrukost, var vaken ett tag först. Knalla runt lite ute eller bara i lägenheten, drick lite vatten och vakna till lite. För mig fungerar det rätt så bra att börja med att duscha, fixa matlådorna, dra på kaffet osv och stöka runt lite i lägenheten i en halvtimme och dricka vatten innan jag sätter mig för att äta frukosten.
shiet vad smart du är, om man bara hann med det också, städat och dant.

Weird
2005-08-24, 17:57
tycker ni e lite petiga det e väll maligt att måila hela förmidagen . :hbang:

Rataxes
2005-08-25, 00:18
Det var ett jävla dåligt tips. Inte speciellt lyckat med 12 timmar utan mat.

Väx up och lär er äta! :whipped:
Som jag ser det innebär ett mål 2 timmar innan läggdags, 8 timmars sömn och frukost 1-2 timmar (om man kör morgoncardio) efter uppvaknande just 12 timmar mellan kvällsmål och frukost. Varför skulle inte det vara speciellt lyckat?

H.Emanuel
2005-08-25, 06:12
Håller med om det där med att äta sent. När jag gör det är jag mindre hungrig när jag vaknar. Men då jag alltid tränar på kvällen (igår vid 20) så måste jag äta på kvällen.

z_bumbi
2005-08-25, 06:17
Jag kan ju passa på och svara på ursprungsfrågan också.

gulyas: Det är inte perfekt men får man inte i sig något annat så är det mycket bättre än inget, se bara till att äta något så snart det är möjligt att få i dig mat.

Försök även att lägga till något annat till drinken och då spelar det inte så stor roll hur mycket det är utan bara att det innehåller lite mer kolhydrater.
Eller så testar du att mixa i en banan eller liknande i proteindrinken.

kharon
2005-08-25, 07:13
Som jag ser det innebär ett mål 2 timmar innan läggdags, 8 timmars sömn och frukost 1-2 timmar (om man kör morgoncardio) efter uppvaknande just 12 timmar mellan kvällsmål och frukost. Varför skulle inte det vara speciellt lyckat?

Jag reagerade mer på tipset om att skippa ett mål.

Men ju längre tid utan "byggnadsmaterial" desto sämre, right?

cjs
2005-08-25, 09:35
Vilka regler vissa verkar ha.. *screwy* Ät när ni är hungriga, eller lite innan t.o.m!

Jag vill då aldrig lägga mig hungrig. Blir bara svårare att somna. Att dra i sig en proteindrink som så många gör innan sängen känns inte heller bra eftersom man bara vaknar av att man är pissnödig mitt i natten, vilket sabbar sömnen också.

raZmus
2005-08-25, 09:46
Jag dricker Fairing Complete Protein III tillsammans med minimjölk på morgonkvisten.
Complete Protein III innehåller både vassleisolat, kasein och lactoferrin. Vet någon i vilka proportioner möjligen?

cjs
2005-08-25, 09:52
Fairing-Lasse sa i någon tråd nyligen att det var 50/50-förhållande mellan kasein och vassle. Tror inte det står officiellt på deras hemsida dock.

raZmus
2005-08-25, 09:53
Hittade just den tråden och skulle tillbaka hit och posta det. Så kan det gå när man läser delforumen uppifrån och ned

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1015986&postcount=15