handdator

Visa fullständig version : Benträning och jeans?


Spannmål
2005-08-23, 22:53
Hur upplever ni att byxor, med tonvikt på jeans, sitter när ni har grövre lår? De flesta tajtare modeller (inte baggy ivf) bör ju vara för smala vid låren om midjan inte skall sticka iväg.

Prankie
2005-08-23, 22:55
Går inte ha jeans, de som sitter bra runt midja är för tight runt låret, de som sitter bra runt låret sitter som tält andra ställe.

Bolio
2005-08-23, 22:55
Ja.

s_himself
2005-08-23, 22:57
Hur upplever ni att byxor, med tonvikt på jeans, sitter när ni har grövre lår? De flesta tajtare modeller (inte baggy ivf) bör ju vara för smala vid låren om midjan inte skall sticka iväg.



jag hade två relativt nya Lee-jeans.. började träna... och tjoff så kan jag ge bort dom till nån annan. helt omöjligt att ha dom. låren typ ja.. det är som korvskinn.. midjan? haha javars.. jag har fortfarande 2-3 knappar kvar att knäppa ;)



nu kör jag så mycket baggy som möjligt.. its the shieet

Spannmål
2005-08-23, 23:01
Vad har ni får midja-lår ratio om vi försöker vara ungefärliga?

Prankie
2005-08-23, 23:03
60cm låret
73cm runt midjan

Spannmål
2005-08-23, 23:11
60cm låret
73cm runt midjan

mm måste faktiskt se förjävligt ut om du försöker ha jeans =)

skulle nog sett intressant ut med jeans där lår och midja var lika stora.

s_himself
2005-08-23, 23:12
ingen aning.. jag har bara tränat ett fåtal pass sedan april pga tidsbrist. Ställde mig på vågen i fredags och den visar att jag gått ner 8 kilo.. jag är såååå förkrossad :( det sista jag vill göra är att mäta mig...

Grisen
2005-08-23, 23:32
60cm låret
73cm runt midjan


Kör på baggy-jeans som du syr in, så går det ska du se!

Kuyichi gör riktigt snygga loose fit.

Grisen
2005-08-23, 23:33
Hur upplever ni att byxor, med tonvikt på jeans, sitter när ni har grövre lår? De flesta tajtare modeller (inte baggy ivf) bör ju vara för smala vid låren om midjan inte skall sticka iväg.

Det går bra för mig med de flesta jeans förutom slim fit modeller. Det finns jeans som räcker till för de flesta, speciellt nu när det finns så mycket loose-fit jeans.

bear.flowertwig
2005-08-23, 23:34
Kan rekommendera Acnes modell Mick. Det är ungefär som att ha en bänktröja på sig(tror jag), fast på benen sas. Räknar kallt med att jag böjer 250+ i de jeansen.

MacLeod
2005-08-23, 23:36
Kan rekommendera Acnes modell Mick. Det är ungefär som att ha en bänktröja på sig(tror jag), fast på benen sas. Räknar kallt med att jag böjer 250+ i de jeansen.


Mick säljs nog tyvär inte längre..

bear.flowertwig
2005-08-23, 23:41
Mick säljs nog tyvär inte längre..

Uppdatera dig. Den mörkblå tvätten som förut bara fanns för tjejer finns sen i augusti även för killar.

Grisen
2005-08-23, 23:42
Uppdatera dig. Den mörkblå tvätten som förut bara fanns för tjejer finns sen i augusti även för killar.

Ett hårt slag för kolozzeums självutnämnde stilexpert.

;)

MacLeod
2005-08-23, 23:59
Uppdatera dig. Den mörkblå tvätten som förut bara fanns för tjejer finns sen i augusti även för killar.

Det är inte Mic du pratar om?

Megatuttarna
2005-08-24, 00:15
Jag kör på Acnes MOD, stora upptill och tajta nertill, funkar finfint! Lite nördiga tvättar bara.

WHITEFOLKS
2005-08-24, 00:19
"måste" ju se rätt skumt ut med tajta jeans om man har riktigt stora ben, se svepet och vaderna :)

Spannmål
2005-08-24, 00:19
Jag kör på Acnes MOD, stora upptill och tajta nertill, funkar finfint! Lite nördiga tvättar bara.

Tittade på dessa på deras hemsida och det ser faktiskt ut som ett helt OK alternativ.

Antar dock att det finns en maxgräns för hur mkt lår de pallar med innan midjan smäller.

Spannmål
2005-08-24, 00:21
"måste" ju se rätt skumt ut med tajta jeans om man har riktigt stora ben, se svepet och vaderna :)

Ska nog till rätt stora ben, en bra deff och jääkligt tajta jeans för att få fram linjer genom byxorna =)

Megatuttarna
2005-08-24, 00:22
Tittade på dessa på deras hemsida och det ser faktiskt ut som ett helt OK alternativ.

Antar dock att det finns en maxgräns för hur mkt lår de pallar med innan midjan smäller.

Ta och testa skiten då.

Spannmål
2005-08-24, 00:26
Ta och testa skiten då.

mm men jag har grova lår. Böjer på 70kg.

Tolkia
2005-08-24, 03:29
Är det bara på tjejjeans det skiljer mellan olika märken och olika modeller ...? ;)

skaparn
2005-08-24, 06:58
Är det bara på tjejjeans det skiljer mellan olika märken och olika modeller ...? ;)

Typ.

Jag råkar nämligen vara alldeles perfekt skapt för jeansbyxor, och det spelar nästan ingen roll vilka jeansbyxor jag drar på mig. Är hur snygg som helst ändå.

Nåja... men som jag inledde... typ.

the_PL_man
2005-08-24, 07:42
Levis 550/560 är ganska OK i ben/midjeförhållande(går iallafall att få ihop i midjan utan att det ser för jävligt ut).

/the_PL_man

aliquis
2005-08-24, 10:13
Jag har aldrig gillat jeans, och det finns ju stora om man nu vill ha det.
Men varför inte ta ett par bekväma brallor istället :D

Prankie
2005-08-24, 10:16
Kör på baggy-jeans som du syr in, så går det ska du se!

Kuyichi gör riktigt snygga loose fit.

Har inte haft jeans så länge att tyget känns styvt mot låret, mjukis är onekligen skönare. Dessutom måste jag kunna lägga en spark över huvud på kommando, då är det bara Chuck Norris jeans som funkar. :D

Kwon
2005-08-24, 10:19
Har inte haft jeans så länge att tyget känns styvt mot låret, mjukis är onekligen skönare. Dessutom måste jag kunna lägga en spark över huvud på kommando, då är det bara Chuck Norris jeans som funkar. :D

Tänkte nästan köpa ett par Norris jeans på den tiden det begav sig! :D

[så jäkla fula när jag tänker tebaka, men man kunde ju kicka i dom!] :laugh:

KRILLE!
2005-08-24, 10:25
Hehe känner igen mig så väl. Bröderna har fått jeans för många tusenlappar för att jag inte kommer i dom. Har 2 par för tillfället. Ett par baggy å ett par tighta och planerar att INTE införskaffa fler. Båda införskaffade på JC eftersom jag alltid måste så upp benen ett X antal cm :D JC har däremot jävligt dåligt utbud på storleker, mina nu tighta jeans va dom största dom hade och det är verkligen på gränsen tilll inte bra. Nä nu får det bli mjukisar igen :hbang:

z_bumbi
2005-08-24, 10:56
Är det bara på tjejjeans det skiljer mellan olika märken och olika modeller ...? ;)

Nej inte direkt men de flesta modellerna finns bara i ett visst begränsat spann när det gäller storlekar och går man utanför det så är utbudet ganska begränsat.

tinus
2005-08-24, 11:14
Jag använder stretch jeans :hbang: Det enda jag får över låren *rolleyes*

Osten80
2005-08-24, 11:39
Har nu 2 par jeans som inte passar längre efter mycket böjande i sommar. Blir dyrt här om det ska fortsätta... :furious:

Tolkia
2005-08-24, 11:39
Nej inte direkt men de flesta modellerna finns bara i ett visst begränsat spann när det gäller storlekar och går man utanför det så är utbudet ganska begränsat.
DET är ju förvisso även ett problem om man är tjej. Ser man inte ut som klädtillverkarens idé om Kvinnokroppen är det inte helt enkelt att hitta byxor (undantaget om man är extremt smal, då man ju KOMMER I allt, även om det inte sitter gudomligt). Och de man hittar brukar inte vara de billigaste ...

spacedog
2005-08-24, 13:06
Inget problem för mig eftersom jag inte har speciellt grova lår. Visst får man leta lite, men det får ju alla som vill hitta ett par jeans som passar. Någonting jag märkt det sista året däremot är att jag av någon anledning sliter ut jeansen i grenen rekordsnabbt. Kanske det har något att göra med att mina massiva lår, som ju inte är speciellt massiva :D , gnider mer mot varandra än de gjort tidigare. Någon som känner igen problemet?

jwzrd
2005-08-24, 13:23
Inget problem för mig eftersom jag inte har speciellt grova lår. Visst får man leta lite, men det får ju alla som vill hitta ett par jeans som passar. Någonting jag märkt det sista året däremot är att jag av någon anledning sliter ut jeansen i grenen rekordsnabbt. Kanske det har något att göra med att mina massiva lår, som ju inte är speciellt massiva :D , gnider mer mot varandra än de gjort tidigare. Någon som känner igen problemet?

Samma här. Alla jeans pajar i grenen och snabbt går det.

JoelR
2005-08-24, 13:38
Inget problem för mig eftersom jag inte har speciellt grova lår. Visst får man leta lite, men det får ju alla som vill hitta ett par jeans som passar. Någonting jag märkt det sista året däremot är att jag av någon anledning sliter ut jeansen i grenen rekordsnabbt. Kanske det har något att göra med att mina massiva lår, som ju inte är speciellt massiva :D , gnider mer mot varandra än de gjort tidigare. Någon som känner igen problemet?

samma här

skaparn
2005-08-24, 16:25
Samma här. Alla jeans pajar i grenen och snabbt går det.

Det är för att du övar på Michel Jacksons danssteg, det där med skrevgreppet i synnerhet. Det sliter nog hårt efter du kört "Bad" 300ggr en danskväll...

jwzrd
2005-08-24, 16:34
Det är för att du övar på Michel Jacksons danssteg, det där med skrevgreppet i synnerhet. Det sliter nog hårt efter du kört "Bad" 300ggr en danskväll...

:em:

Kebab-Arne
2005-08-24, 17:38
Först trodde jag du skulle träna ben i jeansen. :D

Så länge man kommer in i 36:or så är det lugnt... typ. :em:

Berenger
2006-02-17, 17:48
när du är 178 och har 70 i ben klarar man sig med JC, blir man större får man köpa GASP jeans.. *suck*

Baan
2006-02-17, 18:00
lite problem hitta jeans som passar men det går, ett större problem är att dom flesta slits som fan i grenen så gäller köpa nya jeans oftare än man vill

Lasse Kongo
2006-02-17, 18:03
Ja kunde inte ha Jeans under min storhetstid, var mest baggy som funkade.

Lägger ut en bild jag tog i somras när jag provade mina gamla byggarbyxor, som ni ser har ja tappat lite på låren, men konturerna är skarpare nu.

Kebab-Arne
2006-02-17, 18:08
Först trodde jag du skulle träna ben i jeansen. :D

Så länge man kommer in i 36:or så är det lugnt... typ. :em:

Jag ska tilläga att 36:orna är för jag är tjock. Blir inga problem med benen när man har stor midja. Fast nu kommer jag i W34:or.

Skulle inte vilja vara Melvin Anthony och köpa jeans.

Jman
2006-02-17, 18:25
Det är w38 som gäller nuförtiden. Tyvärr så är inte det fråga om någon jättebra passform då. Det blir inte heller några highkicks med jeans.

Baan
2006-02-17, 18:33
Det är w38 som gäller nuförtiden. Tyvärr så är inte det fråga om någon jättebra passform då. Det blir inte heller några highkicks med jeans.

nä, jättebra passform = sluta träna :) har själv w38 och inte fan sitter dom snyggt för fem öre men dom sitter. bättre det än baggypants

mr ruhl
2006-02-17, 18:38
nu är det en sån här tråd för folk med storhetsvansinne igen :D säkert har hälften av killarna som skrivit i denna tråd mindre än 65cm runt benen och då är det fan inga problem att hitta jeans, hade när jag var som störst (läs fetast) ganska grova ben och ändå hade jag jeans som passade. visst, jag vill att dom ska sitta rätt tight så det kanske är därför jag inte ser problemet.. och även när jag var som smalast (hård) hade jag ca 77-78 i midja och kanske 65 runt benen, inte var det några problem att hitta jeans som passade..

Jman
2006-02-17, 18:59
Ett av grundkraven jag har på ett par byxor är att man ska kunna sitta på knäna utan de spricker i sömmarna och det innebär oftast dålig passform upptill trots hockeyröv. Som f.d. kampsportare så vill man ha rörliga ben. De finns dock modeller som passar bra om man letar länge och har plånbok därefter.

tossefar
2006-02-17, 18:59
Jag har alltför klena ben för att ha problem. Jag tuffar på med mina 30/32-jeans. And I look smashing!

ugglan
2006-02-17, 20:07
sprängde ett par 33or i grenen på tunnelbanan idag när jag skulle sätta mig ner :(

blir gaspmjukisbyxor tills jag deffat ned 67orna en bit

hahavaffan
2006-02-17, 20:18
Har fått sluta använda två par ganska nya jeans, varav ett par var mina favoritpar. :(
Ett par har dock satt sig så jääkla bra med lite större ben. Men jag kommer snart inte kunna ha dem heller... men det är sommar snart. Då åker jeansen av ändå! Nude is teh sheisse!

Piranha
2006-02-17, 21:06
Jag antar jag har för små ben.

För jeans hittar jag utan större problem.

Yankeee
2006-02-17, 21:07
Jag antar jag har för små ben.

För jeans hittar jag utan större problem.

Sabba inte deras enda chans att känna sig stora.

Piranha
2006-02-17, 21:08
Sabba inte deras enda chans att känna sig stora.


Kika bara in i butiken på sturegatan i sumpan "Kläder för storvuxna och Lampskärmar" ...

En helt underbar combo.

Bolio
2006-02-17, 21:51
Samma här. Alla jeans förutom typ Nudies tajta modeller passar på mig. Men jag skulle inte vilja ha såna ändå (även fast jag har ett par :em: ).

mr ruhl
2006-02-17, 22:34
Samma här. Alla jeans förutom typ Nudies tajta modeller passar på mig. Men jag skulle inte vilja ha såna ändå (även fast jag har ett par :em: ).


men det är ju för att du har alkisben, och föresten! din penis är inte stor, den bara ser stor ut för att du har spinkiga ben.. :D