handdator

Visa fullständig version : Ätit mer, fått kagge


H.Emanuel
2005-08-23, 20:05
Som rubríken lyder. Jag har inte vägt mig och har inga före/efter-foton och har inte tagit några mått. Jag har tränat regelbundet och hårt (tycker jag själv, tränar ensam) Och mat har jag då verkligen fått i mig, rikligt med protein dessutom. Har inte gjort annat är ätit, sovit, jobbat och tränat, som en robot. Jag tränade innan också, men efter "styrketräning-och motionsforumet" för att inte tala om det här så har jag blivit som förbytt. :confused: Så nu antar jag att det är dags att äta mindre? Vet faktiskt inte om jag pallar "deffa", men äta mindre portioner, mycket protein, lite mindre kolhydrater och mer konditionsträning? Funkar det? Eller måste man gå in för allt med hull och hår? Jag har knappt ens sett om mitt hem eller mitt sociala nät. Är oftast helt färdig efter träningen som alltid är på kvällstid.

Nadja
2005-08-23, 20:16
H.Emanuel kanske har det lite för stressigt?

Stress är ingen hit för formen...

Har märkt att vissa som har det körit med alltför mkt jobb, hård träning etc under lång tid inte har så lätt att hålla formen, trots att de äter förhållandevis sunt.

Ett socialt nät är hur viktigt som helst-viktigare än alla hantlar och skivstänger i världen!

nadjas tips: strunta i träningen några dagar och umgås med några polare. Sen kan du börja fundera på hur du ska göra med kosten.

Sorry om jag är för OT nu, men det här var bara en spontan tanke..

MVH, Nadja

H.Emanuel
2005-08-23, 20:19
H.Emanuel kanske har det lite för stressigt?

Stress är ingen hit för formen...

Har märkt att vissa som har det körit med alltför mkt jobb, hård träning etc under lång tid inte har så lätt att hålla formen, trots att de äter förhållandevis sunt.

Ett socialt nät är hur viktigt som helst-viktigare än alla hantlar och skivstänger i världen!

nadjas tips: strunta i träningen några dagar och umgås med några polare. Sen kan du börja fundera på hur du ska göra med kosten.

Sorry om jag är för OT nu, men det här var bara en spontan tanke..

MVH, Nadja
Ingen fara. Ska ta ditt råd under beaktande. Vad betyder OT?

Nadja
2005-08-23, 20:23
ja, det tycker jag du ska göra ;)

H.Emanuel
2005-08-23, 20:24
Men samtidigt håller jag inte riktigt med dig. lite OT även det :)

Johan_P
2005-08-23, 20:41
Ett socialt nät är hur viktigt som helst-viktigare än alla hantlar och skivstänger i världen!

nadjas tips: strunta i träningen några dagar och umgås med några polare. Sen kan du börja fundera på hur du ska göra med kosten.

Om man inte har några polare då?

Nadja
2005-08-23, 20:49
Då är det hög tid att skaffa! För det finns ju massor av människor som inte heller har några. Ok, det kanske inte är världens enklaste..men det är värt ett försök iaf.
:)

Nadja
2005-08-23, 20:49
Men samtidigt håller jag inte riktigt med dig. lite OT även det :)
Utveckla! ;-)

Spannmål
2005-08-23, 21:05
Tror mest på att du bara har bulkat upp dig genom att äta en massa. Kör en deff om du vill tappa fett. Att köra på känsla fungerar säkerligen, även om det aldrig blir lika bra som att ha stenkoll.

aliquis
2005-08-23, 22:15
Han skaffar väl polare på gymmet ;D

H.Emanuel
2005-08-24, 04:44
Utveckla! ;-)
Jag tror mig ha bra koll på vad stress innebär. Jag kan medge att jag är lite väl "Styrd" av tränandet, framförallt för fixerad vid att till varje pris köra hela kroppen en gång i veckan. När jag läser hur de mer erfarna funkar så märker jag att jag saknar den där avspända inställningen som de har, jag har svårt att frångå "schemat" eller vad man ska kalla det. Men det måste ju vara en träningssak även det? Det här att Veta vad man ska köra, köra hårt utan att tänka på reps , set osv. Och den sociala biten, visst måste/borde jag skärpa mig där. Men jag har aldrig varit särskilt jättesocial. Har ett jobb där jag träffar folk i stridande ström. Har aldrig gillat att vara med flera stycken samtidigt och tyckte länge att det var ett problem, att jag var ett föremål för terapi osv. Men nu tänker jag är man inte social på det sättet så är man inte. Alla måste väl inte vara det hoppas jag? Det är snarare att jag känner att jag borde höra av mig mer till farsan, brorsan osv. De vänner jag har känner mig utan och innan (nästan)

H.Emanuel
2005-08-24, 04:45
Han skaffar väl polare på gymmet ;D
Får nån känsla av att du hajar läget.

Nadja
2005-08-24, 18:47
Låter ok som du beskrev ovan. och nej, det är inte lätt att vara avslappnad med träningen- man vill ju så mkt!

Själv har jag stressat med idrotten i halva mitt liv-t.om fått stressfrakturer :D

Skämt åsido-jag hoppas du inte tog illa upp av mina inlägg om stress och socialt liv iaf :em:

H.Emanuel
2005-08-24, 20:02
Låter ok som du beskrev ovan. och nej, det är inte lätt att vara avslappnad med träningen- man vill ju så mkt!

Själv har jag stressat med idrotten i halva mitt liv-t.om fått stressfrakturer :D

Skämt åsido-jag hoppas du inte tog illa upp av mina inlägg om stress och socialt liv iaf :em:
Absolut inte. Tvärtom så tyckte jag att din respons var fin. Klart det ligger nåt i det