handdator

Visa fullständig version : Snus


dunken16
2005-08-23, 15:33
Hur mycket ökar snus förbränningen?

blekfet2
2005-08-23, 15:41
inte märkvärdigt....en sak nikotin då gör är att dra åt blodkärlen...

dunken16
2005-08-23, 15:41
och det innebär?

blekfet2
2005-08-23, 15:58
det blir mindre blodkärl som i sin tur då leder till att kroppen inte kan pumpa runt syre lika lätt i kroppen.


jag skiter i det, men jag hör många som inte t ex snusar när dom tränar löpning mm för att inte minska på syretillförseln i kroppen.

(rätta mig om jag är helt fel ute)

AngelLove
2005-08-23, 16:51
Märkligt faktiskt för om jag inte har snus på träningen eller ex om jag lirar fotboll så presterar jag mycket sämre än med snus..

Inte för att rekommendera snus till någon då det bara är ett idiotiskt gift....

blekfet2
2005-08-23, 16:56
Märkligt faktiskt för om jag inte har snus på träningen eller ex om jag lirar fotboll så presterar jag mycket sämre än med snus..

Inte för att rekommendera snus till någon då det bara är ett idiotiskt gift....



samma här...dock vet jag att det är rent psykiskt å inte fysiskt för mig då iaf.

Dissector
2005-08-23, 21:33
det blir mindre blodkärl som i sin tur då leder till att kroppen inte kan pumpa runt syre lika lätt i kroppen.


jag skiter i det, men jag hör många som inte t ex snusar när dom tränar löpning mm för att inte minska på syretillförseln i kroppen.

(rätta mig om jag är helt fel ute)

Gäller det bara när man har prilla inne eller över lags också?

blekfet2
2005-08-23, 22:54
Gäller det bara när man har prilla inne eller över lags också?


jag har faktiskt ingen aning hur länge det påverkar kroppen...vi får se om någon lite kunnigare kan svara på det...

Metal_boy_
2005-08-23, 23:38
vettefan, men gött är det och bra för prestationen. Inte ens kreatin slår en rinnig jävel under ett hårt pass :hbang:

Yes
2005-08-24, 11:17
jag har faktiskt ingen aning hur länge det påverkar kroppen...vi får se om någon lite kunnigare kan svara på det...
Ungefär en halvtimma efter man spottat ut snusen har jag hört att nikotinet stannar kvar i kroppen.

Dk1ng
2005-08-24, 11:28
Hälsomässigt är snus kanske inte så bra, men rent träningsmässigt tror jag att det spelar en högst marginell roll förutsatt att man inte ligger på väldigt, väldigt hög nivå inom konditionsidrott...

Själv får jag ut mer av snuset som "guldkant på tillvaron" än vad det möjligtvis kostar i utebliven muskelmassa eller kondition.. :)

blekfet2
2005-08-24, 12:15
Hälsomässigt är snus kanske inte så bra, men rent träningsmässigt tror jag att det spelar en högst marginell roll förutsatt att man inte ligger på väldigt, väldigt hög nivå inom konditionsidrott...

Själv får jag ut mer av snuset som "guldkant på tillvaron" än vad det möjligtvis kostar i utebliven muskelmassa eller kondition.. :)


absolut...vad skulle man gör utan sitt snus? umgås med familjen?? :D :D

Dk1ng
2005-08-24, 12:55
absolut...vad skulle man gör utan sitt snus? umgås med familjen?? :D :D


Med min fenomenala simultanförmåga lyckas jag faktist göra både och...:naughty:

Däremot vet jag inte hur jag skulle ta mig igenom långtråkiga föreläsningar och händelselösa jaktpass i skogen utan mitt snus... :thumbup:

userfriendly
2005-08-24, 13:18
Märkligt faktiskt för om jag inte har snus på träningen eller ex om jag lirar fotboll så presterar jag mycket sämre än med snus..

Inte för att rekommendera snus till någon då det bara är ett idiotiskt gift....


e inte det för att det höjjer pulsen???

userfriendly
2005-08-24, 13:19
Hur mycket ökar snus förbränningen?


10% har jag hört iaf.. vilket ändå är en del...

Smail
2005-08-24, 13:37
Sökt i forumet?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46399&highlight=snus

blekfet2
2005-08-24, 13:58
Med min fenomenala simultanförmåga lyckas jag faktist göra både och...:naughty:





ohh...grymme...själv så kan jag bara sitta på en pall å snusa...svårt när man är kille juh :D

Osten80
2005-08-24, 14:57
10% har jag hört iaf.. vilket ändå är en del...


Jag tror att det är pulsen som ökar med ungefär 10%. I alla fall så gör den det på mig...