handdator

Visa fullständig version : Varför ska 100%whey inte användas av dietande personer?


Nadja
2005-08-23, 11:41
En killkompis ska deffa och använder ON 100% whey som proteintillskott i vanliga fall.

Nu hade han läst på burken och där fanns en etikett som löd ungefär "Använd INTE vid diet"!! Why?

Pulvret per skopa:

120kcal

P:24g
K:3g
F:1g

Känner till det här med insulinutsöndring och vassle etc

King Grub
2005-08-23, 11:51
Det finns ingen sådan anledning.

Frazze
2005-08-23, 11:55
Hum... Tror du ska kolla exakt vad det står och inte ungefär vad det står. Nu vet jag inte då jag inte har någon sådan burk här, men att skriva så på ett näringstillskott vore mer är lovligt kontraproduktivt. Använd inte detta pulver om du äter, mer eller mindre.

Nadja
2005-08-23, 12:11
Hum... Tror du ska kolla exakt vad det står och inte ungefär vad det står. Nu vet jag inte då jag inte har någon sådan burk här, men att skriva så på ett näringstillskott vore mer är lovligt kontraproduktivt. Använd inte detta pulver om du äter, mer eller mindre.

Direktcitat från burken

"Notice: Use this product as a food supplement only. Do not use för weight reduction"

Well?

Exhale_
2005-08-23, 12:14
Direktcitat från burken

"Notice: Use this product as a food supplement only. Do not use för weight reduction"

Well?

Så länge du ligger på kaloriminus (dvs deff) så spelar det ingen roll. Sen är det ju bäst att ta det efter träning då det är ett snabbt protein utav typen vassle.

King Grub
2005-08-23, 12:15
Direktcitat från burken

"Notice: Use this product as a food supplement only. Do not use för weight reduction"

Well?

Menas väl att man inte skall använda det som komplett ersättning för måltider, Nutrilett-style.

Det finns ingen anledning att inte använda vassle under deff. Ingen.

jwzrd
2005-08-23, 12:16
Direktcitat från burken

"Notice: Use this product as a food supplement only. Do not use för weight reduction"

Well?

Översatt: använd inte produkten för att minska i vikt. Iom att det är riktat till bantare och andra amerikaner så menar dom: ät inte enbart detta pulver för att minska vikten.

Nadja
2005-08-23, 12:28
hehe, jag tänkte faktiskt också på det här med amerikanare..

jaja, jag ringer polarn då och säger att han kan fortsätta använda sitt pulver när han deffar.

Thanx guys! :cool: