handdator

Visa fullständig version : Torskrom


Arwen
2005-08-23, 07:51
Inte ett recept, men väl ett gott tips!

ABBA har sedan länge slutat sälja torskrom på burk, men nu finns det hopp om livet: NETTO säljer 200g på burk för 10:-

Smakar bra, funkar på macka etc. Innehåller ca 15g protein per 100g.

Har man gott om tid brer man ett rejält lager på en dansk rågmacka, strör över krasse & njuter!

Mental
2005-08-23, 08:36
Inte ett recept, men väl ett gott tips!

ABBA har sedan länge slutat sälja torskrom på burk, men nu finns det hopp om livet: NETTO säljer 200g på burk för 10:-

Smakar bra, funkar på macka etc. Innehåller ca 15g protein per 100g.

Har man gott om tid brer man ett rejält lager på en dansk rågmacka, strör över krasse & njuter!

Hur är den om man jämför med det dyrare alternativet stenbitsrom?

Arwen
2005-08-23, 09:54
Skulle kanske tillägga att torkrom på burk har samma konsistens som en ngt grynig leverpastej. Men det är gott! :eating:

jean-wim
2005-08-23, 09:59
NETTO säljer 200g på burk för 10:-
Smakar bra, funkar på macka etc. Innehåller ca 15g protein per 100g.
Har man gott om tid brer man ett rejält lager på en dansk rågmacka, strör över krasse & njuter!Bra tips och jag har också testat den där torskromen. Dock tyckte jag det smakade ganska lite och var det inte ganska fett?

MyungChul
2005-08-23, 15:09
Bra tips och jag har också testat den där torskromen. Dock tyckte jag det smakade ganska lite och var det inte ganska fett?

men fisk är bra fett, men visst.. skippa smöret bara

Arwen
2005-08-24, 07:04
Gårdagens kvällsmål blev Wasa Sport med ett rejält lager torskrom & skivat ägg, inte helt fel!

Metal_boy_
2005-08-24, 11:08
Shit, det här startade jag en tråd om fär länge sen. Kul att det dök upp då jag aldrig fick svar på hur man kunde få tag på det, om det ens gick då. Vart köpte du torskromen?

Wooch
2005-08-24, 11:28
Shit, det här startade jag en tråd om fär länge sen. Kul att det dök upp då jag aldrig fick svar på hur man kunde få tag på det, om det ens gick då. Vart köpte du torskromen?

Netto enligt hans första inlägg.

Arwen
2005-08-24, 14:36
Shit, det här startade jag en tråd om fär länge sen. Kul att det dök upp då jag aldrig fick svar på hur man kunde få tag på det, om det ens gick då. Vart köpte du torskromen?

Jag hade också en tråd uppe för ngt år sedan, var tom i kontakt med ABBA som faktiskt återkom med det ärliga svaret att de tjänar mer pengar på att använda råvaran till Kalles Kaviar :)

Max
2005-08-24, 21:48
När jag var liten kid och fiskade aborre med farsans mjärde fick jag en stor fet hona med massa rom. Detta stektes och åts till frukost, drömmer tillbaka.....får bli att dra i mjärden till våren igen.

Metal_boy_
2005-08-25, 11:30
Jag hade också en tråd uppe för ngt år sedan, var tom i kontakt med ABBA som faktiskt återkom med det ärliga svaret att de tjänar mer pengar på att använda råvaran till Kalles Kaviar :)


Åfan jo det kan jag tänka mig, men det behöver ju inte produceras i massor :)

Fan tror inte det finns nån butik som heter Netto här i stan :(

jean-wim
2005-08-25, 13:20
Åfan jo det kan jag tänka mig, men det behöver ju inte produceras i massor :) Fan tror inte det finns nån butik som heter Netto här i stan :(Dansk kedja med ett 80-tal butiker i Sverige så här långt. Kryper väl långsamt norrut.

Nu ska man kanske inte bygga upp för stora förhoppningar kring Nettos torskrom. Det är inte direkt en smakexplosion, och hela produkten är inte troskrom utan mycket bulkmedel och veg. fetter.

Arwen
2005-08-25, 14:26
Dansk kedja med ett 80-tal butiker i Sverige så här långt. Kryper väl långsamt norrut.

Nu ska man kanske inte bygga upp för stora förhoppningar kring Nettos torskrom. Det är inte direkt en smakexplosion, och hela produkten är inte troskrom utan mycket bulkmedel och veg. fetter.

Vill man ha äkta vara får man nog traska iväg till fiskhandlaren och köpa en "byxa"

Metal_boy_
2005-08-25, 15:16
Dansk kedja med ett 80-tal butiker i Sverige så här långt. Kryper väl långsamt norrut.

Nu ska man kanske inte bygga upp för stora förhoppningar kring Nettos torskrom. Det är inte direkt en smakexplosion, och hela produkten är inte troskrom utan mycket bulkmedel och veg. fetter.


Fett behöver man, och speciellt den från fisk är ju kanon :eating: