handdator

Visa fullständig version : Jaa! Framgång!


Mental
2005-08-22, 17:44
Fy fan vad jag älskar mig själv!!! *flex*
Just återkommen från motionsspåret, där jag just gjort mitt livs lopp :D
I mångas ögon en skitsak, men ett stort jävla steg för mig. Jag har börjat konditionsträna lite, för nu när övervikten är borta så kan jag träna utan att det gör ont och det käns inte omöjligt längre.
Målet var länge att orka jogga en km utan uppehåll, och det har känt ganska omöjligt och motigt, det är inte kul att säcka ihop vid 600m skylten och se pensionärerna svicha förbi *grr27*

I torsdags trodde jag att jag skulle nå det, men gav upp vid 800m när jag fick håll *cry* Men så i lördags så fick jag mig en upplevelse, på en straptasrik march så fick jag mycket "pannbensträning" Och insåg hur mycket längre man kunde komma på envishet och viljestyrka, om man bara sket i att kroppen skrek och fortsatte plåga den :devil:

Med det i åtanke så skulle jag köra min kilometer idag om jag så skulle sprejlacka skogen med mina spyor på kuppen, så iväg bar det, och självklart höll jag på att ge upp när hållet satte i vid 800m, men jag bankade in knytnäven där det gjorde som ondast, blundade åt ljusblixtarna och tjurrusade. Adrenalin och gud vet vad lyfte mig frammåt, och med blodsmak och något som kändes som ansträngningsastma så sprängde jag kilometervallen. Med armarna rakt upp i målgångschest så vrålar jag, HELVETE HELLER. Nu ger jag mig aldrig, gråtfärdig av adrenalin och lycka stapplar jag vidare, jag värgrar gå ned till gåtackt, men inte går det fort, fortsätter hela 2.5km slingan på ren vilja och säckar imål efter 16 minuter, gladare än någonsin tidigare. Fan vad jag är bra!

Nu in i duchen

MasterChief
2005-08-22, 17:47
Eftersom du kan skriva det här direkt efter passet utan stavfel så kan du ju inte ha tagit ut dig helt. ;)

Allvarligt talat..Välkommen till konditionsvärlden...snart är du fast och svischar som vinden genom skogen! Bra jobbat. :thumbup:

Liten Men Fet
2005-08-22, 17:51
Gutt, snart springer du din första mil under 50 min.

JJ
2005-08-22, 17:52
Bra jobbat! 2 km nästa?

Spiffy
2005-08-22, 17:56
Stort grattis! :hbang:
Allt sitter i huvudet (nästan) och nu när du vet det så är det bara att pressa vidare.

MasterChief
2005-08-22, 18:05
Bra jobbat! 2 km nästa?

fortsätter hela 2.5km slingan
:rolleyes:

blekfet2
2005-08-22, 18:10
bra jobbat pojk....!!!!

ErikJ
2005-08-22, 18:17
Stort grattis!

Alltid kul att läsa sånt här! Snart kommer du springa halvmilen utan probs!

*yourock*

Pellefant
2005-08-22, 18:20
Kul!!!

Helt ok tid också tycker jag!

JJ
2005-08-22, 18:22
:rolleyes:

Yeah, yeah, bite me. Trodde han gick sista delen :) Men då var det verkligen en prestation :thumbup:

Focus
2005-08-22, 18:24
Gytt som fan! Så jävla skönt å känna att man gör framsteg :hbang:

NerX
2005-08-22, 18:36
Grattis.

Va som min gamla fotbollstränare sa på försäsongen, det gör inget om ni spyr, men fan om jag ser att ni inte tar i.

Krokodil
2005-08-22, 18:47
Bra jobbat! *yourock*

Mental
2005-08-22, 18:49
Firandet får bli kort, nu vet jag att jag kan tvinga mig längre än vad jag trodde var möjligt.

Först skall 3.5km slingan besegras, sen 5km. sen jävlar skall milen tas, men före det skall jag försöka uppnå grundnivå B för markstrid enligt FMFysS
http://www.fmif.mil.se/attachments/fmfyss_regler.pdf

Edit: Tack som fan alla! Så skönt att få skryta lite :D

Olsson
2005-08-22, 18:57
Grattis! Du ska bara veta hur skönt det blir sen när konditionen är bättre. Då kan löpningen bli en ren njutning. Eller en jävulsk plåga om man väljer att köra hårt ;)

Strongt hur som helst att du bet ihop och klara hela rundan.

MilkmaN
2005-08-22, 21:16
Stort grattis. Så skön känsla när man verkligen förbättrar sig och TAR I! Då är det så värt det. När man (som handbollspelare då) vinner en stor match eller mästerskap så är alla timmarna med löpning så fruktansvärt värt mödan. Och känslan efter ett hårt pass när endorfinerna flödar, hela laget är så svettig att det ser ut som om de hoppat i ån, man orkar inte röra sig utan sitter typ och ler och snackar lite skit. Det är fan underbart.

Kämpa på mannen!

Fettecke
2005-08-22, 21:20
jag har tears in the eyes fan.... skitkul att det lossnar för dig, kroppen håller för mer än man tror sig...

det du gjorde nu är ett steg i rätt riktning, pressar man inte kroppen så når man ingen framgång.
bänkar du 50kg resten av livet kommer du aldrig kunna bänka 100... samma princip

You go damnit!!!!!

blekfet2
2005-08-22, 21:22
Stort grattis. Så skön känsla när man verkligen förbättrar sig och TAR I! Då är det så värt det. När man (som handbollspelare då) vinner en stor match eller mästerskap så är alla timmarna med löpning så fruktansvärt värt mödan. Och känslan efter ett hårt pass när endorfinerna flödar, hela laget är så svettig att det ser ut som om de hoppat i ån, man orkar inte röra sig utan sitter typ och ler och snackar lite skit. Det är fan underbart.

Kämpa på mannen!



uhm.......yeeeeeeeeees :D

Lomas
2005-08-22, 21:23
Grattis, mycket inspirerande läsning, finns det något bättre än att besegra sig själv och töja på gränserna?

Decamber
2005-08-22, 22:02
Starkt jobbat! Det finns inte så mycket som slår känslan att spränga sina gränser och uppnå sina mål, om det inte skulle vara att läsa om andra som gör det! Tummen upp!

Diana
2005-08-23, 09:53
Congrats!! *yourock*
Cardio är grymmt för välbefinnandet! :thumbup: