handdator

Visa fullständig version : Vad för kolhydrater till mellanmålet?


Mr A
2005-08-22, 16:39
Jag har tänkt att ha en kombination av vassle och kaseinpulver sommellanmål ochnågon kolhydratkälla till detta. Är knäckebröd från tex Wasa en bra kolhydratkälla? VAd för knäcke ska man isåfall välja? Husman, sport, råg eller multigrain? Eller är det bättre att tex äta råris eller fullkornspasta till proteindrinken?

Mycket tacksam för bra tips!

King Grub
2005-08-22, 17:28
Grovt bröd, fullkornpasta, råris, korngryn, havregryn, müsli, kokt potatis - alla dom och fler ändå är bra.

Mr A
2005-08-22, 18:03
Ok! Tackar för svaret! Så knäckebröd är en bra kolhydratskälla alltså? En fråga till: Vad är bäst? Knäckebröd med en proteindrink eller knäckebröd med pålägg som tex rökt kalkon?

heljis
2005-08-23, 08:32
Ok! Tackar för svaret! Så knäckebröd är en bra kolhydratskälla alltså? En fråga till: Vad är bäst? Knäckebröd med en proteindrink eller knäckebröd med pålägg som tex rökt kalkon?Bäst för vad?

Exhale_
2005-08-23, 11:49
Ok! Tackar för svaret! Så knäckebröd är en bra kolhydratskälla alltså? En fråga till: Vad är bäst? Knäckebröd med en proteindrink eller knäckebröd med pålägg som tex rökt kalkon?

Näe, knäckebröd innehåller snabba kolhydrater, ett mjukt grovt bröd är en bättre kolhydratskälla.

Sen har du de som King Grub listade.

By the way, var tycker du det står att knäckebröd är en bra kolhydratskälla i King Grubs inlägg.. ?

Lizzie
2005-08-23, 13:30
Ok! Tackar för svaret! Så knäckebröd är en bra kolhydratskälla alltså? En fråga till: Vad är bäst? Knäckebröd med en proteindrink eller knäckebröd med pålägg som tex rökt kalkon?

Jag vet inte vad du menar med bäst, men jag föredrar alltid mat, mat som tuggas! En grov osötad macka med makrill eller kalkon på skulle jag valt, och en frukt till det förstås.

King Grub
2005-08-23, 13:31
By the way, var tycker du det står att knäckebröd är en bra kolhydratskälla i King Grubs inlägg.. ?

Det gör det inte... så vi får ordna det nu i stället: knäckebröd är 100% fullkorn, nyttigt, och utmärkt.