handdator

Visa fullständig version : Mitt Träningsprogramm...Help!


dawgfather
2005-08-22, 11:45
Hallå...HAr efter ett par veckor med bra mat...Dvs mkt havregryn, makrill och lågt GI osv...Bra mat med andra ord...Lyckats gå ner 5 kg typ...Naturligtvis har det blivit en hel del promenader oxå;) Innan frulle dårå;)

Är 24 år 177cm lång och väger nu ca 79-80 kg...Känns rätt lagom...Kanske ett kg till vi får se...Magen har typ försvunnit...

Började styrketräna idag och behöver nu lite hjälp...Mitt mål är en hårdare kropp och mer muskler och massa...Så här ser mitt programm ut för de närmsta veckorna...För att komma igång... Kan tillägga att jag kommer att fortsätta gå mina 90 min promenixer innan frulle i fortsättningen..

Kommer att träna Måndag,Tisdag, Torsdag, Fredag...

Har fått hjälp av en instruktör att sätta ihop schemat...Skall inte tråka ut er med det nu;)

Det jag undrar över är:

1: Skall jag fortsätta med mina promenader innan frukost 90 min eller kommer det att ha en negativ inverkan på styrketräningen dvs kommer jag växa långsammare?

2: Är det bra att cyckla typ 30 min efter passen för att bränna extra fett eller kommer resultaten från styrketräningen saktas ner då?

3:Funderar på att lägga in ett spinningpass under en utav de dagar då jag inte styrketränar...Bra eller dåligt?

4: Vad skall jag äta före och efter träningen?Gärna tips på Gainers? Och bra MAT!

Mkt tacksam för svar!!!

dawgfather
2005-08-22, 11:54
Slänger in en pytte fråga till *rolleyes*

Är det bra att jag vilar hela helgen? Dvs upplägget mån tis tors fre?

kharon
2005-08-22, 12:31
Fortsätt med promenaderna om du vill, cykla efter passen om du vill, se bara till att du äter ordentligt så du inte hamnar på kaloriunderskott. Samma sak gäller spinningen. Konditionsträning är bara bra för styrketräningen, se bara till att du ersätter de kalorier du förbränner om du vill växa.

Bra idé att vila helgerna, kroppen behöver vilan!

Vad du ska äta? Läs igenom kostforumet.
Ett bra mål mat ca 1h innan träningen och 0.5g protein och 1g snabba kolhydrater per kg kroppsvikt är förträffligt, d.v.s. väger du 80 kg så 40g protein och 80g kolhydr.

rock on! :thumbup:

Fatalist
2005-08-22, 16:23
Och är du nybörjare tjänar du nog på att skära ner till 3 styrkepass i veckan

dawgfather
2005-08-22, 20:55
Skulle det bli bättre resultat med 3 helkroppspass?
Är det inte bra som jag har lagt upp det dvs mån,tis,tors,fre?
Kör ju olika muskler vid de olika passen.

pocoloco
2005-08-22, 23:15
Och är du nybörjare tjänar du nog på att skära ner till 3 styrkepass i veckan

Tycker du borde läsa bolios Träningsexperter tråd i Allmänt forum. Varför skulle han tjäna på att dra ner till 3 styrkepass i veckan BARA för att han är "nybörjare"? Det innebär alltså att moderatorerna tycker du med fler ska
skära ner på tränandet bara för att vi är nybörjare i deras ögon?

Men kan du motivera dig, så kanske det finns någon anledning för att han ska göra det, jag vet flera anledningar men jag vet flera anledningar till att man kan träna fler än 3. Men det där citatet är verkligen ett omotiverat citat som går från person till person!

trams