handdator

Visa fullständig version : polishögskolan


666white
2005-08-21, 21:52
nån som har sökt till polishögskolan i år eller något annat år och vet vad man ska skriva på "beskrivning av/om dig själv. vem är du?"

fick höra att man ska skriva på ett speciellt sätt.
nån som har hört det oxå??
skulle vara bra å veta hur man ska skriva.

snälla förstör inte dena tråd.
märkt att många skämtar och förstör trådar och vill inte att ni gör det på dena. *grr27*

andeN.
2005-08-21, 21:54
Läs på dessa två sidor, där hittar du mycket bra information!

www.Polisman.com(i forumet)
http://www.communique.se/martin/index2.htm

spacedog
2005-08-21, 22:00
Jag vet ingenting om PHS, men om det står att du skall beskriva dig själv så skall du nog göra just det. Att försöka skriva något sådant på "rätt sätt" lär inte gå något vidare, det kommer skina igenom under intervjuerna. Försöker du följa någon form av mall som du fått någonstans så är ju risken dessutom rätt stor att fler än du har skrivit i stort sett samma sak och då åker ni garanterat i papperskorgen allihop.

grisbil3n
2005-08-21, 22:20
Man kollar på en jävla massa grejer när man ska välja vilka som ska antas och lika många olika grejer är potentiellt meriterande. Det är ju som bekant ganska hård konkurrens. Vad gäller brevet så se för fan till att stava korrekt och uttrycka dig väl, har suttit på personalavdelningen hos snuten och gjort lite allt i allo skit. Folket där som bestämmer vilka som ska komma in suckar och fnittrar rätt hårt åt flertalet ansökningar dom får in i stil med "Hej jag vill bli polisen". Sen om du blir kallad till at skriva svenskaprov och klarar dig väl där för att sedan få göra själva testerna som du säkert läst om så är det ju självklart mycket resultaten där dom går på, för medelsvensson så är fystesterna rätt hårda tror jag.

Mago
2005-08-21, 22:29
Hur stor last är det att man inte gjort lumpen? Jag antar att det skulle varit en stor fördel..

grisbil3n
2005-08-21, 22:30
Hur stor last är det att man inte gjort lumpen? Jag antar att det skulle varit en stor fördel..

Ingen fara skulle jag vilja påstå, men visst är det en merit förutsatt att du fått ett bra omdöme eller betyg lr va det nu kallas.