handdator

Visa fullständig version : axel övningar för tidigare axel skadad


grabben1980
2005-08-21, 18:48
Jag skulle vilja ha lite tips ang axel träningen, då jag har en gammal axel skada så vill jag verkligen inte slå upp den. Med andra ord jag ska undvika alla pressövningar över huvudet. Så vad finns det då för några kvar. kör nu hantlar åt sidan .samt hantlar rakt fram (nedifrån och upp). samt en axel maskin då man ska pressa/dra ner. finns det nån bra i övning i smith maskinen eller dylikt som skulle passa mig eller som allmännt e jädrigt bra och effektiv?



tacksam för svar!

JoelR
2005-08-21, 19:41
Vad är det för axel skada du har/haft?

NerX
2005-08-21, 19:57
Drag till hakan kanske är ett alternativ?

grabben1980
2005-08-21, 20:02
ja drag till hakan funderar jag på.

supraspinatus- klämskada typ (att nått inte fick plats i axelleden ) =)

H.Emanuel
2005-08-21, 20:06
Trapsen då? Shrugs. Och baksida axlar kan du väl köra?

grabben1980
2005-08-21, 20:15
ja det kan jag köra,men känns som pressövningarna är i klass försig, elr kanske bara en känsla av att det är så?

Axon
2005-08-22, 16:04
En av övningarna som är bra är drag till hakan med rak stång. Fungerar bra för mig (har oxå axelskada).

Zone
2005-08-22, 16:07
Jag skulle vilja ha lite tips ang axel träningen, då jag har en gammal axel skada så vill jag verkligen inte slå upp den. Med andra ord jag ska undvika alla pressövningar över huvudet. Så vad finns det då för några kvar. kör nu hantlar åt sidan .samt hantlar rakt fram (nedifrån och upp). samt en axel maskin då man ska pressa/dra ner. finns det nån bra i övning i smith maskinen eller dylikt som skulle passa mig eller som allmännt e jädrigt bra och effektiv?



tacksam för svar!

Jag hade en eländig axelskada som satt i nästan ett år och plågade mej.
Vad jag gjorde var att jag slutade med alla "byggarövningar" och började försiktigt med millitärpressar och arnold pressar. Vad som hände var det att alla axelproblem jag hade haft försvann. Men det klart att man måste börja väldigt försiktigt och är det en genuin skada kanske du ska rådgöra med nån läkare eller sånt

Fatcan
2005-08-22, 16:10
Vad jag gjorde var att jag slutade med alla "byggarövningar" och började försiktigt med millitärpressar och arnold pressar.

:confused: