handdator

Visa fullständig version : Trött hela tiden


Helena B
2005-08-21, 14:07
Någon som vet varför jag är trött hela tiden? Nä men seriöst, så här trött i kroppen brukar jag vara i november när mörkret börjar komma. Men det är inte november och solen skiner =) Ska köra BP och en timme och jag är helt orkelös och så här har det varit i någon vecka nu. Kan det ha något att göra med att man inte får i sig tillräckligt mer näring? Äter var tredje timme, men tiden som går mellan sista målet på kvällen och första målet till frukost kan vara upp till 16-20 timmar. Kan detta ha något med saken att göra eller är det någon annan som känner sig som jag?

King Grub
2005-08-21, 14:13
Hur kan du äta var tredje timme om det går 20 timmar mellan målen? Det kan ju bara bli två mål per dygn.

Du får skriva upp vad du äter, måltidsvis, på en normaldag, om du vill att jag eller någon annan skall kunna avgöra om det kan ha en inverkan på hur du känner dig.

userfriendly
2005-08-21, 14:15
*tränar för mkt
*äter för lite
* vilar för lite
*stress

annan okänd faktor/sök läkare :D

spacedog
2005-08-21, 14:25
Överträning känns som en het gissning. När jag har kört för länge utan en vilovecka blir jag sådär "hösttrött", orkes- och håglös - och bäst av allt sömnsvårigheter på det.

Hur ofta tränar du?

vildängel
2005-08-21, 17:33
Järnbrist?

Helena B
2005-08-21, 17:40
Hur kan du äta var tredje timme om det går 20 timmar mellan målen? Det kan ju bara bli två mål per dygn.

Du får skriva upp vad du äter, måltidsvis, på en normaldag, om du vill att jag eller någon annan skall kunna avgöra om det kan ha en inverkan på hur du känner dig.

Sista målet kl 21 på kvällen sen så beroende om det blir morgonträning eller ej så äter jag mitt första mål runt 13 (senare om jag går och tränar innan "frukost", sover till 12...blir så när man är ledig och sitter uppe framför datorn på nätterna. Blir ju lättare sedan när skolan börjar och man måste gå upp tidigare. Jag tränar 3 dagar, ledig en osv...

Helena B
2005-08-21, 17:41
*tränar för mkt
*äter för lite
* vilar för lite
*stress

annan okänd faktor/sök läkare :D

Tycker jag äter hela tiden, ja iaf de timmarna jag är vaken....:-D

tuben
2005-08-21, 17:45
Om du äter var 3e timme ett tidsspann på 8 timmar så äter du hela 2.66 ggr alltså?

Helena B
2005-08-21, 17:46
Så här åt jag igår. Körde träning innan därför hann jag inte äta fler mål och så gick jag upp vid 2....

Frukost/Lunch: Fullkornspasta, kalkonfilé, paprika, gurka, riven ost (12%) och ketcup.

Mellanmål: Cashewnötter

Middag: kalkonbröst, keso och paprika.

Kvällsmål: Parmaskinka och Pepsi Max.

+ 4 liter vatten

Vill ju inte sitta på natten och äta, även fast man är vaken....

Helena B
2005-08-21, 17:48
Om du äter var 3e timme ett tidsspann på 8 timmar så äter du hela 2.66 ggr alltså?

4 gånger har det blivit den senaste tiden.... :eating:

King Grub
2005-08-21, 17:49
Inte så konstigt att du är trött. Du äter ingenting. Du äter ett riktigt mål mat om dagen, en kolhydratmåltid.

Helena B
2005-08-21, 17:52
Inte så konstigt att du är trött. Du äter ingenting. Du äter ett riktigt mål mat om dagen, en kolhydratmåltid.

Jag brukar ha kolhydrater till middag, men igår blev det inte så...Mer kolhydrater alltså? Sedan till frukost, igår blev det så förskjutet, men annars så äter jag så gröt gjord på sportgryn från Axa och linfrö + knäckebröd med makrill i tomatsås. Dåligt val av dag, tog bara en...

Helena B
2005-08-21, 17:54
Ok maten i fredags då....

Frukost: Gröt och knäckebröd med makrill i tomatssås.

Lunch: Fullkornspasta, kalkonbröst, ketcup(utan socker) och paprika.

Middag: Fläskfilé, sallad, gurka, tomat och cashewnötter.

Kvällsmål: Parmaskinka, mörk choklad och Pepsi Max.

Och självklart det obligatoriska vattnet, 4 liter.

tuben
2005-08-21, 17:55
Sen är ju inte långsamma kolhydrater och proteiner dåligt att äta sent heller.

Helena B
2005-08-21, 17:59
Sen är ju inte långsamma kolhydrater och proteiner dåligt att äta sent heller.

Har hört att det sista målet endast ska vara protein (o choklad:-D)... Skoja bara, det va ju faktiskt fredag ;)

Grisen
2005-08-21, 18:05
Ok maten i fredags då....

Frukost: Gröt och knäckebröd med makrill i tomatssås.

Lunch: Fullkornspasta, kalkonbröst, ketcup(utan socker) och paprika.

Middag: Fläskfilé, sallad, gurka, tomat och cashewnötter.

Kvällsmål: Parmaskinka, mörk choklad och Pepsi Max.

Och självklart det obligatoriska vattnet, 4 liter.


Jag har ingen större dignitet inom kostvetenskap, men jag tycker fortfarande att det ser ut som om du äter för lite kolhydrater.

Varför har du ingen kolhydratskälla till middagen?

Grisen
2005-08-21, 18:06
Har hört att det sista målet endast ska vara protein (o choklad:-D)... Skoja bara, det va ju faktiskt fredag ;)


Dra ner på kolhydraterna, du behöver inte utesluta dem helt, speciellt inte om du skall träna på morgonen.

Helena B
2005-08-21, 18:07
Jag har ingen större dignitet inom kostvetenskap, men jag tycker fortfarande att det ser ut som om du äter för lite kolhydrater.

Varför har du ingen kolhydratskälla till middagen?

Jag brukar faktiskt ha det, men ibland orkar jag bara inte och sedan hade jag bara pasta hemma och det passade inte riktigt... Men for the record jag brukar alltid ha det. Har aldrig ätit så mycket kolhydrater i hela mitt liv som jag gör nu... det är faktiskt jobbigt att äta mycket!!

Grisen
2005-08-21, 18:13
Jag brukar faktiskt ha det, men ibland orkar jag bara inte och sedan hade jag bara pasta hemma och det passade inte riktigt... Men for the record jag brukar alltid ha det. Har aldrig ätit så mycket kolhydrater i hela mitt liv som jag gör nu... det är faktiskt jobbigt att äta mycket!!

Jag svarade utifrån de exemplen du postat. Och där ser det ut som om du äter för lite kolhydrater. Då är det inte det som är problemet alltså, hur går träningen, hur ofta tränar du och hur många timmar per dygn sover du, stressat du på jobbet eller på fritiden?

userfriendly
2005-08-21, 18:21
som sagt, du äter för lite - oavsett om det nu e kolhydrater eller inte..
käka ett kvällsmål oxå.. MER MAT...
hur ofta tränar du o vad??

Helena B
2005-08-21, 18:25
Tränar 3 dagar och är ledig en, så 6 gånger i veckan. Har den här veckan börjat med styrketräning för första gången. Så i fortsättningen kommer jag träna styrketräning 4 dagar i veckan och cardio 5 dagar. Det bli nog bättre bär man kommer in i rutinerna. Har en tenta imorgon, kanske den som spökar vad vet jag. Men efter träningen i dag kände jag mycket piggare... :)

tuben
2005-08-21, 18:36
Ska du träna så mycket så lär du få äta bra mycket mer än vad du gör nu.

Helena B
2005-08-21, 18:44
Ska du träna så mycket så lär du få äta bra mycket mer än vad du gör nu.

Jo kanske det, men jag ska samtidigt ligga på ett kaloriunderskott...Ca 500 kcal så jag går ner 0.5 kilo i veckan. Det är svårt när jag inte vet hur man räknar ut hur mycket jag ska äta för att ligga på rätt antal kalorier och sedan se till att hålla det. Jag tycker det borde räcka med att äta tills man blir mätt. Men efter att ha gått ner några kilon ska jag börja bygga muskler och då vet jag att jag måste äta mer....

tuben
2005-08-21, 21:05
Läs King Grubs deffguide http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

står mycket bra information i den guiden.

Grisen
2005-08-21, 21:51
Tränar 3 dagar och är ledig en, så 6 gånger i veckan. Har den här veckan börjat med styrketräning för första gången. Så i fortsättningen kommer jag träna styrketräning 4 dagar i veckan och cardio 5 dagar. Det bli nog bättre bär man kommer in i rutinerna. Har en tenta imorgon, kanske den som spökar vad vet jag. Men efter träningen i dag kände jag mycket piggare... :)


Det låter som en väldig träningsmängd, du behöver mycket mat.

Helena B
2005-08-21, 21:52
Läs King Grubs deffguide http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

står mycket bra information i den guiden.

Har läst den, fast det är ju inte deff jag ska göra....det kommer senare =)

Helena B
2005-08-21, 21:54
Det låter som en väldig träningsmängd, du behöver mycket mat.

Jo jag har förstått det. Men hur mycket är tillräckligt? Vill inte hålla på och räkna kalorier, verkar jobbigt.... tycker att om man äter sig mätt så borde det räcka.

Grisen
2005-08-21, 22:17
Jo jag har förstått det. Men hur mycket är tillräckligt? Vill inte hålla på och räkna kalorier, verkar jobbigt.... tycker att om man äter sig mätt så borde det räcka.

Mitt tips då är att hålla koll på vågen, träningsresultaten och även det allmänna välbefinnandet. För att inte äta för lite och därmed gå ner i vikt för snabbt.

Jag hoppas fler kommer med åsikter eftersom jag är långt ifrån en expert.

tuben
2005-08-21, 23:08
Har läst den, fast det är ju inte deff jag ska göra....det kommer senare =)

Öhh du sa ju att du skulle ha ett energiunderskott på 500 kcal och gå ner ½ kilo per vecka. Det är en deff.
Ska du gå ned i vikt kontrollerat utan att förlora alltför mycket muskelmassa så måste du ha koll på hur mycket du äter. Så det är vågen som gäller.

H.Emanuel
2005-08-22, 05:14
Sen kan bekymmer (Exempelvis kärleks) göra en utmattad också. Hur MÅR du psykiskt i det stora hela? Du tränar som sjutton tjejen.

King Grub
2005-08-22, 07:38
Deffar du inte skall du inte ligga på energiunderskott! Då minskar du dina möjligheter att bygga muskler och få bra resultat av träningen överhuvudtaget dramatiskt.

userfriendly
2005-08-22, 08:01
varför ska du deffa??
o förresten tror jag du äter "fel" även om du skulle göra det.. du äter för sällan... kroppen kommer ta av den muskelmassa som finns..

Grisen
2005-08-22, 10:41
Har läst den, fast det är ju inte deff jag ska göra....det kommer senare =)


Nu förstår jag inte, du ligger på kaloriunderskott men du deffar inte. Själva definitionen av deff är att ligga på kaloriminus och därmed tappa så mycket fett som möjligt med minimal muskelförlust.

Det är i princip omöjligt att tappa fett och bygga muskler samtidigt.

Helena B
2005-08-22, 12:10
Öhh du sa ju att du skulle ha ett energiunderskott på 500 kcal och gå ner ½ kilo per vecka. Det är en deff.
Ska du gå ned i vikt kontrollerat utan att förlora alltför mycket muskelmassa så måste du ha koll på hur mycket du äter. Så det är vågen som gäller.

Nej deff som jag har förstått det är att minska Bf % jag vill gå ner i vikt...vet att muskler ryker då också, men jag har ju inga än så...

Helena B
2005-08-22, 12:13
Deffar du inte skall du inte ligga på energiunderskott! Då minskar du dina möjligheter att bygga muskler och få bra resultat av träningen överhuvudtaget dramatiskt.

Ok jag deffar inte...Utan jag vill gå ner i vikt och jag vet att det blir muskler inblandade då också. Energiunderskott är inte samma som kaloriunderskott...förklara gärna *rolleyes* Fast jag äter som jag brukar, tränar bara mer för att förlora de sista kilona.

Helena B
2005-08-22, 12:16
Jag ska inte deffa, har inga muskler än att visa konturerna på ;) Jag har bara några kilo jag vill gå ner i vikt...både i fett och i muskler. Kalla det bantning då, men det är ingen deff. Inte än i alla fall ...

King Grub
2005-08-22, 13:28
Ok jag deffar inte...Utan jag vill gå ner i vikt och jag vet att det blir muskler inblandade då också.

Då deffar du.

Energiunderskott är inte samma som kaloriunderskott...

Jo.

Helena B
2005-08-22, 13:32
Ok jag deffar inte...Utan jag vill gå ner i vikt och jag vet att det blir muskler inblandade då också.

Då deffar du.

Energiunderskott är inte samma som kaloriunderskott...

Jo.

Då har jag i så fall fått fel information. Någon vet inte vem, kommer inte ihåg tråden sa att det är skillnad på att deffa och att gå ner i vikt. När man deffar vill man minska underhudsfettet och när man går ner i vikt så vill man bara gå ner i vikt (banta), spelar ingen roll om det är fett eller muskler... Och jag vill gå ner i vikt... Om det fortfarande kallas deff så ok, då har du rätt....

King Grub
2005-08-22, 13:34
Om du med "inblandade" menar "förlora muskler" så har du ju rätt. Då är det en misslyckad deff. Eller en misslyckad bantning.

En liten muskelsvält, så man väger mindre men är procentuellt fetare, kanske. Hur lyckat är det? Vad spelar vikten för roll? Det är väl vad vikten utgörs av som är av betydelse.

Om en person som väger 65 kilo går ner till 60 kilo, men 3 kilo av dom 5 kilona han eller hon förlorade är muskelmassa så ser det sämre ut och är sämre för träning- och idrottsprestation, med möjligt undantag för marathonlöpare och distanscyklister.

Helena B
2005-08-22, 13:43
Om du med "inblandade" menar "förlora muskler" så har du ju rätt. Då är det en misslyckad deff. Eller en misslyckad bantning.

En liten muskelsvält, så man väger mindre men är procentuellt fetare, kanske. Hur lyckat är det? Vad spelar vikten för roll? Det är väl vad vikten utgörs av som är av betydelse.

Om en person som väger 65 kilo går ner till 60 kilo, men 3 kilo av dom 5 kilona han eller hon förlorade är muskelmassa så ser det sämre ut och är sämre för träning- och idrottsprestation, med möjligt undantag för marathonlöpare och distanscyklister.

Jo men eftersom jag inte vet så mycket om förhållande mellan fett och muskler och så i kroppen. Jag startade på 104 kilo och jag har 4 kilo kvar och det är inte så mycket men du menar att jag bör deffa istället? Trodde inte man kunde göra det om man inte hade muskler eller ja du vet vad jag menar. Det är väl även en psykologisk grej att väga ett visst kilo när man har varit så överviktig som jag har varit.

King Grub
2005-08-22, 13:55
Du styrketränar, konditionstränar och försöker äta bra med syftet att förlora fettvikt.

En deff innebär att styrketräna, konditionsträna och äta bra med syfte att förlora fettvikt.

du menar att jag bör deffa istället?

Hur menar du att du skulle göra "istället", i jämförelse med hur du gör nu?

Yes
2005-08-22, 14:37
Jo men eftersom jag inte vet så mycket om förhållande mellan fett och muskler och så i kroppen. Jag startade på 104 kilo och jag har 4 kilo kvar och det är inte så mycket men du menar att jag bör deffa istället? Trodde inte man kunde göra det om man inte hade muskler eller ja du vet vad jag menar. Det är väl även en psykologisk grej att väga ett visst kilo när man har varit så överviktig som jag har varit.
Det är helt värdelöst att tappa vikt om du offrar för mycket muskler. Jag har själv gjort det, så jag vet att resultaten inte blir särskilt bra. För ett par år sedan hade jag en period då jag mådde rätt kasst på alla sätt och vis. Då vägde jag kanske lite dryga 80Kg - även om jag hade en del muskler var jag skapligt lönnfet också. Hursomhelst vande jag mig vid att knappt äta någonting. Snus och Cola var det jag fick i mig mest av, ibland kunde jag glömma att käka riktig mat på en hel dag. Resultatet blev att jag på kort tid gick ned till 63Kg som minst. Rent viktmässigt skulle det väl räknas som en grym bantning, men jag kan lova dig att kroppen blev inte ett dugg snyggare av det. Fettet stannade kvar men musklerna försvann, vilket gjorde att jag såg ut precis som förut - fast mycket mindre.
Nu har jag återhämtat mig rätt bra från det, förutom att benen kommer ta några år att bygga upp till samma styrka igen(efter mycket hockey-spelande och cyklande var jag rätt stark i benen).

Din diet är förstås inte alls lika skadlig som min var, men själva principen är den samma. Kroppen går på sparlåga och förbrukar muskler, vilket inte riktigt ger dom önskade resultaten.
Nu är jag inte någon kosthållningsexpert, så jag skall inte försöka ge några råd om hur du bör äta istället. Jag kan bara konstatera att du tränar mer än mig(speciellt kardio) och tycks få i dig både mindre kolhydrater och proteiner än vad jag gör. Då tappar jag ändå vikt ganska fort.

Helena B
2005-08-22, 14:51
Du styrketränar, konditionstränar och försöker äta bra med syftet att förlora fettvikt.

En deff innebär att styrketräna, konditionsträna och äta bra med syfte att förlora fettvikt.

du menar att jag bör deffa istället?

Hur menar du att du skulle göra "istället", i jämförelse med hur du gör nu?

Jag vet inte, jag blir så förvirrad...suprise suprise. Men jag har läst deffguiden och jag försöker inte med mening äta mindre. Tycker jag äter hela tiden och jag blir ju mätt. Jag har inte varit vaken tillräckligt med timmar för att hinna få i mig 6-7 mål som man ska. Men det blir ändring på det när rutinerna kommer tillbaka.

King Grub
2005-08-22, 14:53
jag försöker inte med mening äta mindre.

Du skriver ju själv i klartext: "Jo kanske det, men jag ska samtidigt ligga på ett kaloriunderskott...Ca 500 kcal så jag går ner 0.5 kilo i veckan."

Det är en utmärkt nivå för en viktnedgång i lagom takt.

Helena B
2005-08-22, 14:54
Det är helt värdelöst att tappa vikt om du offrar för mycket muskler. Jag har själv gjort det, så jag vet att resultaten inte blir särskilt bra. För ett par år sedan hade jag en period då jag mådde rätt kasst på alla sätt och vis. Då vägde jag kanske lite dryga 80Kg - även om jag hade en del muskler var jag skapligt lönnfet också. Hursomhelst vande jag mig vid att knappt äta någonting. Snus och Cola var det jag fick i mig mest av, ibland kunde jag glömma att käka riktig mat på en hel dag. Resultatet blev att jag på kort tid gick ned till 63Kg som minst. Rent viktmässigt skulle det väl räknas som en grym bantning, men jag kan lova dig att kroppen blev inte ett dugg snyggare av det. Fettet stannade kvar men musklerna försvann, vilket gjorde att jag såg ut precis som förut - fast mycket mindre.
Nu har jag återhämtat mig rätt bra från det, förutom att benen kommer ta några år att bygga upp till samma styrka igen(efter mycket hockey-spelande och cyklande var jag rätt stark i benen).

Din diet är förstås inte alls lika skadlig som min var, men själva principen är den samma. Kroppen går på sparlåga och förbrukar muskler, vilket inte riktigt ger dom önskade resultaten.
Nu är jag inte någon kosthållningsexpert, så jag skall inte försöka ge några råd om hur du bör äta istället. Jag kan bara konstatera att du tränar mer än mig(speciellt kardio) och tycks få i dig både mindre kolhydrater och proteiner än vad jag gör. Då tappar jag ändå vikt ganska fort.

Tycker inte att det är en diet...Tycker att jag äter bra och var tredje timma, har aldrig ätit så här mycket och ofta i mitt liv (därav min fd övervikt kanske). Jag vill så klart inte förbruka muskler, men jag har bara inte hunnit äta mer...jag äter var tredje timme så.

Helena B
2005-08-22, 14:57
Du skriver ju själv i klartext: "Jo kanske det, men jag ska samtidigt ligga på ett kaloriunderskott...Ca 500 kcal så jag går ner 0.5 kilo i veckan."

Det är en utmärkt nivå för en viktnedgång i lagom takt.

Jo det är var jag vill ligga, men jag har inte räknat hur många kalorier jag ligger på under en dag. Men det är mitt mål att det ska ligga 500 kcal under mitt energibehov. Men än så länge vet jag inte mitt energibehov...så den läran väntar jag lite med, tills jag blir lite mer insatt. Nu äter jag var tredje timme och tills jag blir mätt... :eating:

Yes
2005-08-22, 14:59
Kanske är det återhämtningen efter träningen som felas? Bara en tanke sådär. Jag blir iaf sjukt seg och hängig om jag inte återhämtar mig ordentligt mellan träningarna. För mig blir det alltid en proteindrink, lite snabba kolhydrater(i en eller annan form) och rejält käk så fort det blir lite plats över i kistan. Då kan jag även nämna att jag aldrig varit piggare och mått bättre än jag gör nu, efter att ha hållt på med träning i någon månad.

Helena B
2005-08-22, 15:02
Kanske är det återhämtningen efter träningen som felas? Bara en tanke sådär. Jag blir iaf sjukt seg och hängig om jag inte återhämtar mig ordentligt mellan träningarna. För mig blir det alltid en proteindrink, lite snabba kolhydrater(i en eller annan form) och rejält käk så fort det blir lite plats över i kistan. Då kan jag även nämna att jag aldrig varit piggare och mått bättre än jag gör nu, efter att ha hållt på med träning i någon månad.

Det kan säkert stämma. Tog min första proteindrink igår efter träningen, känns riktigt seriöst att ta med sin shaker till gymmet :D Jag kanske bara är i en form svacka...eller nåt...

Yes
2005-08-22, 15:08
Det kan säkert stämma. Tog min första proteindrink igår efter träningen, känns riktigt seriöst att ta med sin shaker till gymmet :D Jag kanske bara är i en form svacka...eller nåt...
Prova fortsätta med det och se om det blir bättre. Jag är som sagt ingen expert på det här området, men tror mig iaf ha läst tillräckligt mycket "King Grub" för att veta att en schysst gainer efter träningen är fina fisken. :D
Du ser väl till att återhämta dig lite med snabba kolhydrater också(exempelvis med en gainer eller snabba kolhydrater med "vanlig" proteindrink)?

Helena B
2005-08-22, 15:12
Prova fortsätta med det och se om det blir bättre. Jag är som sagt ingen expert på det här området, men tror mig iaf ha läst tillräckligt mycket "King Grub" för att veta att en schysst gainer efter träningen är fina fisken. :D
Du ser väl till att återhämta dig lite med snabba kolhydrater också(exempelvis med en gainer eller snabba kolhydrater med "vanlig" proteindrink)?

Enligt "King Grub" behövs inte snabba kolhydrater efter träning...Fråga inte varför men det har han skrivit i någon tråd eller om det var en annan moderator. Finns så många som kan så mycket här ;)

King Grub
2005-08-22, 15:20
Enligt "King Grub" behövs inte snabba kolhydrater efter träning...Fråga inte varför men det har han skrivit i någon tråd eller om det var en annan moderator. Finns så många som kan så mycket här ;)

För proteinsyntesen, nej. I samma tråd skriver jag också att det är avgörande för återhämtning och glykogeninlagring. Du måste inte hälla i dig druvsockerlösning efter träning, men att förlägga en kolhydratrik måltid inom rimlig tid efter avslutat fall innebär bara fördelar. Något annat har jag inte skrivit!

Helena B
2005-08-22, 15:25
För proteinsyntesen, nej. I samma tråd skriver jag också att det är avgörande för återhämtning och glykogeninlagring. Du måste inte hälla i dig druvsockerlösning efter träning, men att förlägga en kolhydratrik måltid inom rimlig tid efter avslutat fall innebär bara fördelar. Något annat har jag inte skrivit!

Jo men det var ju så jag menade...Alltså att man inte behöver äta snabba kolisar direkt efter om man äter en bra måltid när man kommer hem... Försöker inte tvista dina ord, kan bara inte komma ihåg alla detaljer.

Yes
2005-08-22, 15:26
Jag kanske har missförstått Kungen. Funkar det lika bra, eller kanske bättre, med långsamma kolhydrater för återhämtningen?

Helena B
2005-08-22, 15:29
Jag kanske har missförstått Kungen. Funkar det lika bra, eller kanske bättre, med långsamma kolhydrater för återhämtningen?

Tror han menar kanske (annars får jag väl höra det :)) att man inte behöver kolhydrater över huvudtaget efter ett pass, utan bara protein. Men sen måste man hem och äta riktig mat...eller nåt sånt.

råkkare
2005-08-22, 15:59
en fråga... om du ändå sitter uppe på nätterna, varför inte äta då också? vrider man på dygnet så får man väl se till att vrida på alla rutinerna? ;) -jag jobbar själv nätter, mornar o ibland kvällar, men då ser jag ändå till att hela tiden hålla på mina mattider... kan ibland vara trögt som f*en o få i sig frukost kl 2 på lördagmorgon, men man får tänka att man tjänar på det i längden... :eating:

King Grub
2005-08-22, 16:01
Jag kanske har missförstått Kungen. Funkar det lika bra, eller kanske bättre, med långsamma kolhydrater för återhämtningen?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48805&highlight=snabba

Helena B
2005-08-22, 16:06
en fråga... om du ändå sitter uppe på nätterna, varför inte äta då också? vrider man på dygnet så får man väl se till att vrida på alla rutinerna? ;) -jag jobbar själv nätter, mornar o ibland kvällar, men då ser jag ändå till att hela tiden hålla på mina mattider... kan ibland vara trögt som f*en o få i sig frukost kl 2 på lördagmorgon, men man får tänka att man tjänar på det i längden... :eating:


Jobbade själv natt hela sommaren, men jag klarar inte att äta nattetid..."det är så fel på något sätt". Rutinerna kommer tillbaka nästa vecka...så. Men tack för tipset :thumbup:

Yes
2005-08-22, 16:16
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48805&highlight=snabba
Okej, tack!
Om jag förstått det hela rätt nu så borde en gainer efter träningen vara rätt bra i det här fallet. Det är ju frågan om mycket träning med både styrka och kondition.

...

Apropå det här med nattjobb har jag fått höra att det bästa är att försöka käka som vanligt. Alltså, när man kommer hem från jobbet på morgonen skall man käka frukost och på kvällen, innan jobbet, käkar man middag.
Jag vet inte varför det skulle vara bra, men det var något jag fick höra när jag började på mitt jobb.

Lasse Kongo
2005-11-03, 08:30
Jag förstår att du är trött!

Min sambo väger 50kg och styrketränar 2-3ggr i veckan ganska lätt, rör sig iofsig en del på jobbet men inte spec mkt i övrigt och hon äter säkert 3 ja kanske 4ggr så mkt som du skriver i veckarna+ att vi grisar kanske bra på helgerna, och hon är pigg som en lärka nästan hela tiden =) Hon är 30 bast dessutom.

Så ta tag i kosten och lär dig att ge din kropp va den behöver så ska du nog se att energin ökar, gå upp lite tidigare om dagarna med.....