handdator

Visa fullständig version : Optimal morgonkick!


J_Hells
2005-08-21, 09:00
Hej!

Jag har börjat ta 3st Caffeine Alert 200mg direkt på morgonen tillsammans med ett glas vatten. Därefter joggar jag så länge jag orkar, idag blev det 35min i varierande tempo, och sedan 25min gång hemmåt.

Hursomhelst, jag är riktigt seg på morgonen och redan efter ca 10min när jag tagit koffeintabletterna känner jag extremt motiverad och redo, placebo eller inte. Funderar på att ta grönt te och guaranatabletter till det här för ytterligare effekt, dvs optimera litegrann. :) Nu är jag självklart medveten om att den viktigaste biten är att man sticker ut och joggar/går och eventuella tabletter ger som bäst det där lilla extra. För mig gör det mig piggare, stillar hungern på morgonen och förhoppningsvis bränner jag lite mer fett.

Tanken just nu är:
2st Caffeine Alert = 400mg koffein
Grönt te extrakt av något slag (Ökad fettförbränning & antioxidanter)
Guarana (kanske 50 eller 100mg koffein, håller i sig längre än vanliga koffeintabletter)

Vad tycks? Dela gärna med er om era eventuella märken, doseringar och sånt.

Lalla
2005-08-21, 13:05
Koffein é ju uppiggande... ;)

Själv börjar jag alltid med en "dubbla-mängden dubbel espresso" (har egen maskin) under tiden jag lagar min gröt o fixar mackorna på morgonen... :thumbup:

solo
2005-08-21, 13:57
600 mg koffein? jisses du måste ha en jäkla tolerans nivå jag klarar mig på 200 mg, men annars är väl koffein o grönt te det vanligast för fettbränning o bli lite piggare ja

mangemani
2005-08-21, 14:37
2 LEAN och 1 stor kopp kaffe,sen är jag som en ny människa igen :thumbup:

J_Hells
2005-08-21, 15:45
Jag kanske tog lite för mycket idag.. 400mg borde räcka. Annars verkar LEAN bra.. Men jag har inte en susning om vad druvkärnor och white willow bark är bra för. Vill helst slippa allt hokuspokus och bara ha saker som utan tvivel fungerar.

mangemani
2005-08-21, 15:54
Jag kanske tog lite för mycket idag.. 400mg borde räcka. Annars verkar LEAN bra.. Men jag har inte en susning om vad druvkärnor och white willow bark är bra för. Vill helst slippa allt hokuspokus och bara ha saker som utan tvivel fungerar.


räcker inte min åsikt för att sudda bort tvivlen då ;) ?

J_Hells
2005-08-21, 16:04
räcker inte min åsikt för att sudda bort tvivlen då ;) ?

Haha. Den innehåller visserligen grönt te och koffein. Men resten vet jag inte riktigt vad det är faktiskt:

Dandelion rot extrakt
Druvkärnextrakt
White Willow Bark

Har också hört någonstans att grönt te i tabletter inte var bra utav någon anledning. Fast med vissa var det ingen fara, minns att det var något med det iaf.

Edit: Finns det någon tablett som innehåller Guaranaextrakt, vanligt koffein och grönt te så vore ju det superbra.

jean-wim
2005-08-21, 16:30
2st Caffeine Alert = 400mg koffeinUrk! Koffeintabletter är kulturskymning! Kör en 'Shot in the Dark' istället: :cool:
http://www.coffeegeek.com/images/268/250x188/shotdark3.jpg
http://www.coffeegeek.com/guides/shotindark

J_Hells
2005-08-21, 16:34
Urk! Koffeintabletter är kulturskymning! Kör en 'Shot in the Dark' istället: :cool:
http://www.coffeegeek.com/images/268/250x188/shotdark3.jpg
http://www.coffeegeek.com/guides/shotindark

Jodå, jag dricker kaffe också. Men absolut inte innan jag ska ut och springa. Kör med starkt kaffe och mjölk med extra kalcium som fettförbrännare på övrig tid (eller för att det är gott). :)

mangemani
2005-08-21, 16:36
Haha. Den innehåller visserligen grönt te och koffein. Men resten vet jag inte riktigt vad det är faktiskt:

Dandelion rot extrakt
Druvkärnextrakt
White Willow Bark

Har också hört någonstans att grönt te i tabletter inte var bra utav någon anledning. Fast med vissa var det ingen fara, minns att det var något med det iaf.

Edit: Finns det någon tablett som innehåller Guaranaextrakt, vanligt koffein och grönt te så vore ju det superbra.

alltså nu menade jag inte min syn på själva inehållet,utan själva effekten jag får utav det
;)
men du kan ju alltid trycka på länken längst upp på forumet och leta upp produkten,har för mej att det stog vad det du undrade över,var:)

"ripped fuel" innehåller koffein,guaranaextrakt samt en massa mer som är bra,tex som L-Fenylalanin och L-Carnitine..dock inget grönt te=/

J_Hells
2005-08-21, 16:46
"ripped fuel" innehåller koffein,guaranaextrakt samt en massa mer som är bra,tex som L-Fenylalanin och L-Carnitine..dock inget grönt te=/

Och troligtvis en prislapp i widescreenformat. Weider har en med Guarana och Koffein men det är så svag att man måste ta 10st i taget för att mäta sig med 2st caffeine alert. Svårt det där, får väl försöka hitta 3 olika tabletter och ta samtidigt.

mangemani
2005-08-21, 16:51
Och troligtvis en prislapp i widescreenformat. Weider har en med Guarana och Koffein men det är så svag att man måste ta 10st i taget för att mäta sig med 2st caffeine alert. Svårt det där, får väl försöka hitta 3 olika tabletter och ta samtidigt.


nja,så dyr är dom inte....bara för att det är twinlabs produkter så behöver det nödvändigtvis inte vara dyrt.
ripped fuel ska jag sluta använda totalt tror jag,känner att jag inte får ut nått utav det..enligt mej så utklassar LEAN ripped fuel med hästlängder när det gäller energikickar:)

jwzrd
2005-08-21, 16:51
600mg koffein är fan en tokigt hög dos. 100-200mg räcker tycker jag, doser över det blir jag bara skakig och platt av. Det är så drivande att jag pissar ut allt vatten.

A.K.O.A
2005-08-21, 17:58
Hej!

Jag har börjat ta 3st Caffeine Alert 200mg direkt på morgonen tillsammans med ett glas vatten. Därefter joggar jag så länge jag orkar, idag blev det 35min i varierande tempo, och sedan 25min gång hemmåt.

Hursomhelst, jag är riktigt seg på morgonen och redan efter ca 10min när jag tagit koffeintabletterna känner jag extremt motiverad och redo, placebo eller inte. Funderar på att ta grönt te och guaranatabletter till det här för ytterligare effekt, dvs optimera litegrann. :) Nu är jag självklart medveten om att den viktigaste biten är att man sticker ut och joggar/går och eventuella tabletter ger som bäst det där lilla extra. För mig gör det mig piggare, stillar hungern på morgonen och förhoppningsvis bränner jag lite mer fett.

Tanken just nu är:
2st Caffeine Alert = 400mg koffein
Grönt te extrakt av något slag (Ökad fettförbränning & antioxidanter)
Guarana (kanske 50 eller 100mg koffein, håller i sig längre än vanliga koffeintabletter)

Vad tycks? Dela gärna med er om era eventuella märken, doseringar och sånt.


Var hittar du guaranatillskott? (alltså endast guarana)

J_Hells
2005-08-21, 18:25
Var hittar du guaranatillskott? (alltså endast guarana)

Vet inget tyvärr. Det finns endel suspekta leverantörer. Inget jag testat.

Fairing
2005-08-22, 08:54
Haha. Den innehåller visserligen grönt te och koffein. Men resten vet jag inte riktigt vad det är faktiskt:

Dandelion rot extrakt
Druvkärnextrakt
White Willow Bark

Har också hört någonstans att grönt te i tabletter inte var bra utav någon anledning. Fast med vissa var det ingen fara, minns att det var något med det iaf.

Edit: Finns det någon tablett som innehåller Guaranaextrakt, vanligt koffein och grönt te så vore ju det superbra.

Du kanske får lov att läsa lite om produkten då :)

LEANs verksamma ämnen:

Grönt te är vetenskapligt bevisat att inte bara öka den totala ämnesomsättningen under dygnet, utan också öka andelen energi som tas från fett istället för kolhydrater. (1,2) Det gör att du inte bara kommer förbränna mer fett under dygnet utan också spara kolhydrater till träningen, vilket är välbehövligt under en diet där kolhydratmängden i kosten är begränsad. Förutom att underlätta fettförbränningen har grönt te även antioxidantiska egenskaper.

Koffein har en uppiggande effekt och underlättar fettförbränningen. Studier pekar också på att det finns en synergisk effekt mellan grönt te och koffein, vilket innebär att deras kombinerade effekt blir större än sammanlagda effekten av dem var för sig. (3) Det koffein som ingår i LEAN är koffein i sin renaste form, det vill säga koffeinextrakt.

Druvkärneextrakt är en kraftfull antioxidant vilket innebär att det skyddar cellerna mot den ökade belastning som exempelvis stress och träning innebär (4,5). Detta är särskilt viktigt i samband med hård diet och träning. Förutom sina antioxidantiska egenskaper har också druvkärneextraktet en positiv effekt för viktminskning genom verkan på en rad olika mekanismer i metabolismen. (6,7) Druvkärneextrakt motverkar också allergiska och inflamatoriska reaktioner genom att hämma histaminproduktionen.

Dandelion (maskrosextrakt) är sedan länge känt som vätskedrivande och innehåller dessutom rikligt med antioxidanter. Ökad fettförbränning i kombination med att tappa en del av den vätska som samlas utanför cellerna ger dig ett betydligt fastare intryck. Enligt många inom naturmedicinen har dandelion också en renande effekt på levern, och används därför ofta i kombination med medicinering som belastar levern.

White willow bark kallas ofta för naturligt aspirin. White willow verkar lindrande mot reumatiska problem, led- och muskelsmärtor. Precis som aspirin har white willow bark en gynsam effekt för fettförbränningen, framförallt i kombination med de andra verksamma substanserna i LEAN.

Användning:
LEAN är ett tillskott i kapselform och rekomenderad dosering är 1-3 kapslar per dag där du tar samtliga kapslar under dagen och inget intag efter kl 17. Hjärtsjuka, personer med högt blodtryck och gravida bör tala med sin läkare innan användandet av LEAN.

Eftersom LEAN ger bäst viktminskning i kombination med en för målsättningen riktig diet rekomenderar vi dig som vill uppnå snabb men bestående viktminskning att kombinera LEAN med ex Complete Diet.

1. AG Dulloo, C Duret, D Rohrer, L Girardier, N Mensi, M Fathi, P Chantre and J Vandermander. Efficacy of a green tea extract rich in catechin polyphenols and caffeine in increasing 24-h energy expenditure and fat oxidation in humans. American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 70, No. 6, 1040-1045, 1999.

2. Chantre P; Lairon D. Recent findings of green tea extract AR25 (Exolise) and its activity for the treatment of obesity. Phytomedicine 9 (1):3-8, 2002

3. A G Dulloo, J Seydoux, L Girardier, P Chantre and J Vandermander. Green tea and thermogenesis: interactions between catechin-polyphenols, caffeine and sympathetic activity. International Journal of Obesity 24, 252-258, 2000.

4. Sugisawa A, Inoue S, Umegaki K. Grape seed extract prevents H(2)O(2)-induced chromosomal damage in human lymphoblastoid cells. Biol Pharm Bull. 2004 Sep;27(9):1459-61

5. Hwang IK, Yoo KY, Kim DS. Neuroprotective effects of grape seed extract on neuronal injury by inhibiting DNA damage in the gerbil hippocampus after transient forebrain ischemia. Life Sci. 2004 Sep 3;75(16):1989-2001.

6. Moreno DA, Ilic N, Poulev A, Brasaemle DL, Fried SK, Raskin I.
Inhibitory effects of grape seed extract on lipases. Nutrition. 2003 Oct;19(10):876-9.

7. Vogels N, Nijs IM, Westerterp-Plantenga MS. The effect of grape-seed extract on 24 h energy intake in humans. Eur J Clin Nutr. 2004 Apr;58(4):667-73

J_Hells
2005-08-22, 18:38
Har också hört någonstans att grönt te i tabletter inte var bra utav någon anledning. Fast med vissa var det ingen fara, minns att det var något med det iaf.

Nu citerar jag mig själv här... Men det var detta jag menade http://www.mpa.se/biverkningar/biv03/030513_leverpaverkan.shtml

Edit: Tackar för infon Fairing. Jag kommer att testa LEAN senare, när koffeintabletterna är slut.