handdator

Visa fullständig version : Det här med träning innan frukost...


Helena B
2005-08-20, 17:52
Enligt Paulun så rekommenderar han att man äter lite protein innan, koffein och pyruvate. Jag har alltid gjort som han har sagt. Men här så har jag läst att man inte alls behöver inta protein. Så idag gjorde jag inte det. Men det var nog den värsta cardion jag har gjort. Mådde så otroligt illa och det kändes som jag skulle svimma. Nu vet jag ej om det har något med proteinet att göra...Men är det ok att man intar lite protein innan, jag brukar äta tuggbara sojaproteintabletter innan?

Allan
2005-08-20, 17:55
Alltså Helena - det känns som du tar in alla runtomkringrejor lite för fort. Börja i rätt ände - med träningen. Kosten kommer så småningom - men har du inte ordning på träningen kommer det andra att vara onödigt...


allan

Helena B
2005-08-20, 17:58
Alltså Helena - det känns som du tar in alla runtomkringrejor lite för fort. Börja i rätt ände - med träningen. Kosten kommer så småningom - men har du inte ordning på träningen kommer det andra att vara onödigt...


allan

Hur ska man veta vad som är runtomkring grejer. Trodde Fredriks böcker var för sådana som tränar på motionsnivå. Och tränat cardio har jag gjort i många år, det är bara styrketräningssidan som jag är ny på.... Det var därför jag undrade om jag kan fortsätta inta protein, eller är det bara bortkastat?

Allan
2005-08-20, 18:00
Flyttar tråden....


allan

Helena B
2005-08-20, 18:27
Flyttar tråden....


allan


Kanske satta det i fel tråd....bara jag får svar på mina frågor så blir jag nöjd :D

Metal_boy_
2005-08-20, 18:30
äter du så det räcker kvällen innan? Syftade på att du mådde illa.

Johan_P
2005-08-20, 18:33
Intar du protein före morgonscardion minskar fettförbränning, men du bränner så klart lika mycket energi. Förmodar att han rekommenderar koffeinet eftersom det höjer fettförbränningen (ur mina kunskaper iaf).

Tror du ditt mående efter träningen var pga av att du ändrade näringsintaget före? Kan det inte ha berott på något annat?

Helena B
2005-08-20, 19:08
äter du så det räcker kvällen innan? Syftade på att du mådde illa.

Jo jag äter var tredje timme. Men jag sov ganska länge så det gick ganska många timmar mellan målen, kanske där problemet ligger...

Helena B
2005-08-20, 19:09
Intar du protein före morgonscardion minskar fettförbränning, men du bränner så klart lika mycket energi. Förmodar att han rekommenderar koffeinet eftersom det höjer fettförbränningen (ur mina kunskaper iaf).

Tror du ditt mående efter träningen var pga av att du ändrade näringsintaget före? Kan det inte ha berott på något annat?

jo det var nog som Metal_boy_ syftade på, jag tror det gick lite väl många timmar mellan målen...

JLL
2005-08-20, 19:11
Enligt Paulun så rekommenderar han att man äter lite protein innan, koffein och pyruvate. Jag har alltid gjort som han har sagt. Men här så har jag läst att man inte alls behöver inta protein. Så idag gjorde jag inte det. Men det var nog den värsta cardion jag har gjort. Mådde så otroligt illa och det kändes som jag skulle svimma. Nu vet jag ej om det har något med proteinet att göra...Men är det ok att man intar lite protein innan, jag brukar äta tuggbara sojaproteintabletter innan?
Kanske kan välja en lugnare motionsform? Svårt att bli illamående av en morgonpromenad. Ett stenhårt spinning- eller intervallpass på tom mage kan säkert få en att svimma.

Helena B
2005-08-20, 19:13
Kanske kan välja en lugnare motionsform? Svårt att bli illamående av en morgonpromenad. Ett stenhårt spinning- eller intervallpass på tom mage kan säkert få en att svimma.

Jo det kanske blev för intensivt, köre crosstrainern i två timmar...fast i ett lugnare tempo. Morgonpromenader är så tråkiga, roligare att gå till gymmet och köra... ;)

Mac
2005-08-20, 19:49
2 timmar är alldeles för länge....kör max 90 min innan frukost!

Helena B
2005-08-20, 19:50
2 timmar är alldeles för länge....kör max 90 min innan frukost!

Ok noterat...90 min :thumbup:

King Grub
2005-08-20, 19:53
Vill du köra intensivare former av träning så lång tid (2 h eller mer) kan du äta något lätt innan, både lite kolhydrat och protein; det kommer bara att försämra fettförbränningen i den första början av ett så långt och intensivt pass, och det kan säkert göra skillnaden mellan att kunna prestera och att svimma. ;)

Helena B
2005-08-20, 19:57
Vill du köra intensivare former av träning så lång tid (2 h eller mer) kan du äta något lätt innan, både lite kolhydrat och protein; det kommer bara att försämra fettförbränningen i den första början av ett så långt och intensivt pass, och det kan säkert göra skillnaden mellan att kunna prestera och att svimma. ;)

Tanken var väl eftersom man förbrukar procentuellt mer fett på morgonen att köra ett sånt pass. Men om man ligger på ca 60 % så ska det väl inte spela någon roll vilken typ av cardio man kör,eller har jag fel. Men misstaget idag var att det gick för många timmar och därav illamående och yrseln...Svårt, för på helgerna sover man ju alltid (eller jag) längre...