handdator

Visa fullständig version : Operation Jumbojet


ErikJ
2005-08-20, 16:20
Hejsan!

Jag är ny här och tänkte slänga upp en journal ni kan vila ögonen på och ge lite tips, råd och feedback.

Lite om mig:

Ålder: 17
Vikt: 62 kg
Längd: 185 cm

Tränat sedan årskiftet 03/04 men började tänka på kost och liknande först för ett halvår sedan. Som ni ser på beskrivningen är jag RIKTIGT tunn och mitt mål är helt enkelt att gå upp i vikt och se till att alla kilon hamnar på rätt ställen (inge snyggt med revben som syns på en mils avstånd). Före sommaren vägde jag cirkus 65 pannor och först och främst ska jag se till att få tillbaka dem och sedan jobba för att lägga på mig mer.

Mål till nyår är: Vad tror ni vore rimligt?

Maten ser för tillfället ut såhär: (Tidigare hade jag ett ganska strikt kostschema men det funkade inget vidare)

Frukost: Gröt och ett eller flera ägg (äter bara vitorna). Ibland skippas gröten och det blir rågmackor istället, oftast Leva med massa omega 3 och annat krafs.
Lunch: Skollunch
Mellanmål: Beroende på ork så blir det fullkorns pasta och nåt ägg eller om jag hittar nåt skoj i kylen. Annars blir det som frukosten ungefär.
Middag: Det som bjuds
Innan sovdags: brukar det bli något ägg och lite mackor eller så.

Det känns som jag får i mig för lite protein... åsikter?


Nåja. Dagens träningspass såg ut ungefär på detta viset (ur minnet):

Latsdrag: 75 12*2
95 8*2
Latsdrag: (med stång) 75 12*2
90 8*1
Rodd: 6 12*2
7 8*2
Mark: 40kg 12*2
50kg 8*1
Omvända flyers: (ingen aning vad det kallas) 5kg 12*1
6kg 12*2
Hantelpress sittande: 7,5kg 12*3
10kg 8*2
Bicepscurl med skivstång: 15kg 12*2
20kg 8*1

Skulle köra mer biceps men var seg som...

Som ni ser lastar jag inte på särskilt mycket utan försöker komma igång lite nu efter sommaren. Har bara kört runt 10 pass sedan man tog lov från gymmet i början av sommaren.

Kritik ris och ros... Ös på med kommentarer!

ErikJ
2005-08-21, 17:09
Idag tog jag igen den slappa bicepsträningen från igår samt körde lite mage... något som jag förstått kallas discoträning? Fast jag hade varken badtofflor eller långa pauser... hursom...

Armcurl
3 12*2
5 6*1
4,5 6*1 (slarva lite smått)

Bicepscurl med krokiga stången Tror den väger 12 kg (kallas det curlstång? =p)
17kg 12*2
19,5kg 8*3
22kg 6*1

Curl i cable
4 12*1
7 8*2

Crunches
35 20*2
35 30*1

Rotary torso
6 12*1 (75grader)


I allmänhet var det ett slappt pass idag, inte nöjd...

Hoppas någon fattar vad jag menar med mina benämningar iaf... Tur man har koll på terminologon efter snart två år på gym... viva la resistance!

Har någon undringar, åsikter, råd, lyckoönskningar, dissar eller hot så skriv gärna nåt!

mela
2005-08-21, 17:12
Stark i latdragen :) Kämpa på, det komemr att gå framåt.

Ungefär hur lång tid är det mellan dina mål?
Varför skippar du äggulorna?

ErikJ
2005-08-21, 17:35
Stark i latdragen :) Kämpa på, det komemr att gå framåt.

Ungefär hur lång tid är det mellan dina mål?
Varför skippar du äggulorna?

Det varierar... på helgerna äter man ju mer och oftare men det mest kritiska med käket är gapet mellan frukost och lunch på vardagarna... helt klart för många timmar där.

Gulorna skippar jag mest för att jag tycker dom smakar apa, men vore det vettigt att äta dom också? Allt går med lite vilja :whipped:

mela
2005-08-21, 17:36
Det varierar... på helgerna äter man ju mer och oftare men det mest kritiska med käket är gapet mellan frukost och lunch på vardagarna... helt klart för många timmar där.

Gulorna skippar jag mest för att jag tycker dom smakar apa, men vore det vettigt att äta dom också? Allt går med lite vilja :whipped:

Ah ok.. men försök att äta något var tredje timme. En frukt innan lunchen kanske?

Det är i äggulan fettet finns, om du nu vill gå upp i vikt kanske det är värt att
få i sig det extra fettet?

Spannmål
2005-08-21, 18:00
Är du säker på vikten i latsdraget? Ser ut att vara alldeles för stor skillnad mellan det och övriga övningar.

Lindberg
2005-08-21, 18:15
troligtvis att latsdragsen är i pounds

Weird
2005-08-21, 18:27
aaa säker pounds ....

ErikJ
2005-08-21, 18:49
Jag har ingen aning vad det är för vikter i maskinerna... Står rätt så konstigt på många... Latsen är förmodligen pounds som ni säger... Sen där det står 2, 4, 6 osv har jag ingen aning hur mycket det är... Huvudsaken är ju att man håller koll på vad man tar så man vet när man ökar... Eller så gör man som dom stora pojkarna och kör fritt :hbang:

Tack för att ni tar er tid att läsa vad jag skrivit iaf *yourock*

ErikJ
2005-08-31, 17:34
Efter en underlig vecka med kass mat, dålig sömn och annat skit rundade jag av med en mindre hjärnskakning – så jag ska ta det lugnt ett tag sen är det rock n roll igen... :sleep: