handdator

Visa fullständig version : Mixingbowl, skålar?


MacLeod
2005-08-20, 13:19
Ska köpa inflyttningspresent idag till en polare. Eftersom jag har feber så kan jag fan inte minnas nånting om vad dom heter eller vem som gjort dom trots att jag köpt dom förr.
Han den svenska designprinsen var det..Skålarna är från 1 liter till 4 och är gjorda i nån speciellt plast. Sen minns jag inte mer.

Lillgrabben
2005-08-20, 13:42
Ska köpa inflyttningspresent idag till en polare. Eftersom jag har feber så kan jag fan inte minnas nånting om vad dom heter eller vem som gjort dom trots att jag köpt dom förr.
Han den svenska designprinsen var det..Skålarna är från 1 liter till 4 och är gjorda i nån speciellt plast. Sen minns jag inte mer.



Är det dom här?


http://www.scandinaviandesign.com/bernadotte/sigvard.htm



http://www.scandinaviandesign.com/news/graphics/bernad1.jpg

grisbil3n
2005-08-20, 13:43
Wohoo då har jag två designobjekt i min ägo.

MacLeod
2005-08-20, 14:03
Ah, tack. Sigvard var det ju.

Tolkia
2005-08-20, 22:40
S-u-v-e-r-ä-n-a (jag har de mörkblå, till yttermera visso). Och så länge man inte är direkt våldsam tar man inte död på dem i första taget; mamma hade en som gick hädan efter typ femton år av mycket flitig användning. Tacksamt att FÅ dem dock; de kostar lite mer än random plastkårl på Clas Ohlson ...

Pez
2005-08-20, 22:42
Ska köpa inflyttningspresent idag till en polare. Eftersom jag har feber så kan jag fan inte minnas nånting om vad dom heter eller vem som gjort dom trots att jag köpt dom förr.
Han den svenska designprinsen var det..Skålarna är från 1 liter till 4 och är gjorda i nån speciellt plast. Sen minns jag inte mer.
En vinflaska.. som jag aldrig såg... *skakar på huvvet*

Pingu
2005-08-20, 22:44
vi har sånna också, tunga grejor som verkar tåla allt. Till och med jag har bakat med dom utan skandaler :)

Timmi
2005-08-20, 22:51
Tåla allt? Storebror lyckades tappa en i golvet när han tömde diskmaskinen, pang sa det så var den trasig :P Tåla allt my ass ;) Fruktansvärt bra skålar för övrigt.

Tim