handdator

Visa fullständig version : Utrymmet ovanför pungen?


MacLeod
2005-08-20, 13:16
Arne? Utrymmet ovanför pungen där kulorna kan hoppa in, vad heter det?
Vad är det till för? Jag har råkat ut för fenomenet när jag körde cross samt vid extremare former av sexuellt umgänge..

sunkan
2005-08-20, 13:18
Arne? Utrymmet ovanför pungen där kulorna kan hoppa in, vad heter det?
Vad är det till för? Jag har råkat ut för fenomenet när jag körde cross samt vid extremare former av sexuellt umgänge..

Hur fan lyckas du? :laugh:

HenrY
2005-08-20, 13:19
Arne? Utrymmet ovanför pungen där kulorna kan hoppa in, vad heter det?
Vad är det till för? Jag har råkat ut för fenomenet när jag körde cross samt vid extremare former av sexuellt umgänge..

What?? Vikket utrymme? :MrT:
Vad fan händer om dom hoppar in där då?

MacLeod
2005-08-20, 13:20
Dom kan dras in, för att sen komma tillbaka. Känns obehagligt dom första 10 ggr, sen vänjer man sig.

Yankeee
2005-08-20, 13:21
What?? Vikket utrymme? :MrT:
Vad fan händer om dom hoppar in där då?

Som han säger så kan kulorna åka upp under huden ovanför paketet. Går att flytta dem dit också, det händer inget. Inte för mig iaf.

Gabriel_
2005-08-20, 13:22
haha finns det ett namn för det utrymmet?
har alltid kunnat göra det när jag vill.. man kan ju stoppa in en på båda hållen så ser man helt mongo ut :D

grisbil3n
2005-08-20, 13:57
Mellangården?

Metal_boy_
2005-08-20, 13:58
Är det där dom hamnar ibland när man bara hittar en av dom?

MacLeod
2005-08-20, 14:02
Christer Lindarw berättade för mig att han brukar köra upp båda kulorna och sen tejpa för att kunna uppträda som Cher.

Metal_boy_
2005-08-20, 14:05
Christer Lindarw berättade för mig att han brukar köra upp båda kulorna och sen tejpa för att kunna uppträda som Cher.

Tejpar han ballen längs med magen sen också eller?

rQx
2005-08-20, 14:12
Har ni så små kulor att ni får in dem där ;)

_luleå_
2005-08-20, 14:13
hahah, den kan tydligen fastna där uppe forever, har då hänt en polare...fint med en kula..

raZmus
2005-08-20, 14:14
Har ni så små kulor att ni får in dem där ;)
Det är nog du som har för litet utrymme.

nossie
2005-08-20, 14:20
hahah, den kan tydligen fastna där uppe forever, har då hänt en polare...fint med en kula..


monoballs :hbang:

//NOSSie

formula4shape
2005-08-20, 14:38
Aldrig hört att kulornas temp ska vara 37 grader? de flyr ju in när man blir nedkyld :) dvs en tempregulator

Lipos
2005-08-20, 15:17
Aldrig hört att kulornas temp ska vara 37 grader? de flyr ju in när man blir nedkyld :) dvs en tempregulator

Är det inte typ 34 grader, för att spermieproduktionen ska funka...

rolf
2005-08-20, 15:19
hahahaha! fyfan vad komisk tråd! :D :laugh: :laugh:

s_himself
2005-08-20, 15:21
Är det inte typ 34 grader, för att spermieproduktionen ska funka...


jag kör med tempmätare och fuktmätare för att kunna hålla en optimal nivå så spermieproduktionen ska fungera bra.

Lipos
2005-08-20, 15:25
Arne? Utrymmet ovanför pungen där kulorna kan hoppa in, vad heter det?
Vad är det till för? Jag har råkat ut för fenomenet när jag körde cross samt vid extremare former av sexuellt umgänge..

Det kanske är till för att pungen ska kunna dra upp kulorna dit så att inte pungen far o slänger så mycket när juckar?... bara en tanke :D

s_himself
2005-08-20, 15:40
lol skyddsbur! störthjälm för kulorna.

The_RobRoy
2005-08-20, 15:49
Har aldrig hänt mig, skulle nog svimma om det hände *spy*

Slartibartfast
2005-08-20, 15:54
När man har riktigt mördarstånd kan det hända att kulorna åker upp på var sin sida penisroten och man får massera ner dem igen. Är det det du menar?

s0s
2005-08-20, 16:02
därför tjejer kör upp finger i röven på vissa...dags att hitta nytt gömställe *grr*

palme
2005-08-20, 16:39
Arne? Utrymmet ovanför pungen där kulorna kan hoppa in, vad heter det?
Vad är det till för? Jag har råkat ut för fenomenet när jag körde cross samt vid extremare former av sexuellt umgänge..


Händer jämt på mig, lite jobbigt att behöva avbryta en ridtur pga att man ska trycka ner vänsterkulan...

spacedog
2005-08-20, 16:48
Händer jämt på mig, lite jobbigt att behöva avbryta en ridtur pga att man ska trycka ner vänsterkulan...

Skaffa en penisring som du sätter runt pungen istället så slipper du det problemet.

Och nej, jag har ingen aning om vad jag fick det förslaget ifrån - det bara dök upp i huvudet. :D

n1tro
2005-08-20, 17:17
No mans land?

Kwon
2005-08-20, 17:18
Dom kan dras in, för att sen komma tillbaka. Känns obehagligt dom första 10 ggr, sen vänjer man sig.

Shaolinmunkarna brukar träna den där tekniken till perfektion också! :thumbup:

trym
2005-08-20, 17:23
vad får er att gå runt med sånna här funderingar i huvvet?! *screwy* :)

n1tro
2005-08-20, 17:24
i-länder

Coldsmith
2005-08-20, 19:12
det fyller nog ingen funktiondirekt. Utan att utrymmen som är kvar sen man är spädbarn. Det första man kollar när ungen ploppat ut ur hålet är ju om båda kulorna ramlat ner.. ingen aning om varför dom ska vara där inne.. men kanske är nåt fysiologiskt som ligger kvar sen urminnes tider....

Yankeee
2005-08-20, 19:17
ingen aning om varför dom ska vara där inne.. men kanske är nåt fysiologiskt som ligger kvar sen urminnes tider....

Du menar "som gud skapade oss"?

Coldsmith
2005-08-20, 19:23
dom kanske utvecklas lättare om dom ligger inne i kroppen istället för i en säck.. fostret kanske klöser sönder nåt eller så...

annars så finns det ju bockar som "fäller in pungen" när dom ska slåss.. för att inte skada paketet

Pdaddy
2005-08-20, 20:13
Kroppen använder ju lite olika knep för att håll en konstant pungtemp :D.
Både geno att fläka ut pungen *haha* så att mer avkylning kan ske + att då kulerna är fullt ute. Sen om de är kallt så drar ju pungen ihop sig samt att kulorna drar sig uppot och innot lite i underlivet *rolleyes* .

Finns ju lite kungfu trix, vissa lär sig kontrolera musklerna som drar in kulorna i kroppen. Allt för att göra sig klar för stridsberedskap, inga suspar behövs *haha*

M

Cilia
2005-08-20, 20:20
det fyller nog ingen funktiondirekt. Utan att utrymmen som är kvar sen man är spädbarn. Det första man kollar när ungen ploppat ut ur hålet är ju om båda kulorna ramlat ner.. ingen aning om varför dom ska vara där inne.. men kanske är nåt fysiologiskt som ligger kvar sen urminnes tider....
men om det inte finns ngn betydelse efter födseln skulle ju utrymmet inte växa.
det låter som om det finns en fuktion att dom åker dit om det händer när man får särskilt tryck på dom i olika situationer.
Jag tror det är en skyddsmekanism så dom inte ska bli krossade.
Bevara det heliga intakt helt enkelt

Coldsmith
2005-08-20, 20:27
men om det inte finns ngn betydelse efter födseln skulle ju utrymmet inte växa.
det låter som om det finns en fuktion att dom åker dit om det händer när man får särskilt tryck på dom i olika situationer.
Jag tror det är en skyddsmekanism så dom inte ska bli krossade.
Bevara det heliga intakt helt enkelt

alldelens för svårt att få dit dom. Får du en smäll där så smäller det, dom glider inte in i utrymmet direkt :).

Hålrummet är väl ungefär som männens bröstvårtor. Dom finns kvar bara. Och växer med resten av kroppen.

Cilia
2005-08-20, 20:33
alldelens för svårt att få dit dom. Får du en smäll där så smäller det, dom glider inte in i utrymmet direkt :).

Hålrummet är väl ungefär som männens bröstvårtor. Dom finns kvar bara. Och växer med resten av kroppen.
äsch, bröstvårtorna har ju en funktion hehehehe

Coldsmith
2005-08-20, 20:34
äsch, bröstvårtorna har ju en funktion hehehehe

*innocent* *yourock*

aliquis
2005-08-20, 20:38
Som han säger så kan kulorna åka upp under huden ovanför paketet. Går att flytta dem dit också, det händer inget. Inte för mig iaf.Kan du göra det med viljan? coolt, jag har aldrig råkat ut för det och har ingen aning om hur fan man skall få upp dem, vet ju inte vilken muskel eller något som drar i dem :D

aliquis
2005-08-20, 20:38
haha finns det ett namn för det utrymmet?
har alltid kunnat göra det när jag vill.. man kan ju stoppa in en på båda hållen så ser man helt mongo ut :Dkan dom inte trassla ihop sig om man leker för mycket?

aliquis
2005-08-20, 20:41
därför tjejer kör upp finger i röven på vissa...dags att hitta nytt gömställe *grr*hahahhaha

men ja, (fast det kanske ni har kommit fram till senare i tråden), det är ju ett sätt för kroppen att skydda dem, kan väl bl.a. åka upp om man blir riktigt rädd(?)

emmzan
2005-08-20, 20:41
men om det inte finns ngn betydelse efter födseln skulle ju utrymmet inte växa.
det låter som om det finns en fuktion att dom åker dit om det händer när man får särskilt tryck på dom i olika situationer.
Jag tror det är en skyddsmekanism så dom inte ska bli krossade.
Bevara det heliga intakt helt enkelt

Det är M. Cremaster som drar upp pungkulorna. Gnagare har väldigt aktiva sådana och drar upp dom från pungen väääldigt snabbt när man t.ex ska kastrera dem.

Testikeln anläggs nära njurarna och vandrar sedan neråt och lägger sig i pungen så det kommer alltid finnas "hålrum" ovanför skulle jag tro.

aliquis
2005-08-20, 20:42
Skaffa en penisring som du sätter runt pungen istället så slipper du det problemet.

Och nej, jag har ingen aning om vad jag fick det förslaget ifrån - det bara dök upp i huvudet. :Dockså intressant, jag som trodde en penisring skulle sitta runt både själva skaftet och pungen? alltså över allt?

aliquis
2005-08-20, 20:43
det fyller nog ingen funktiondirekt. Utan att utrymmen som är kvar sen man är spädbarn. Det första man kollar när ungen ploppat ut ur hålet är ju om båda kulorna ramlat ner.. ingen aning om varför dom ska vara där inne.. men kanske är nåt fysiologiskt som ligger kvar sen urminnes tider....Skulle DU vilja fastna med/klämma pungen på vägen ut? :D

LexSinner
2005-08-20, 20:44
kan dom inte trassla ihop sig om man leker för mycket?

Jo man kan väll få pung vred eller nått sånt.. Skall tydligen göra ont som fan..... *cry*

aliquis
2005-08-20, 20:45
Gnagare har väldigt aktiva sådana och drar upp dom från pungen väääldigt snabbt när man t.ex ska kastrera dem.Sluta upp med dina konstiga fritidssysslor.

emmzan
2005-08-20, 20:46
Sluta upp med dina konstiga fritidssysslor.
:em:

Coldsmith
2005-08-20, 20:46
också intressant, jag som trodde en penisring skulle sitta runt både själva skaftet och pungen? alltså över allt?

Finns alla varianter. För pung, för penis och för hela paketet ;)

Coldsmith
2005-08-20, 20:47
Det är M. Cremaster som drar upp pungkulorna. Gnagare har väldigt aktiva sådana och drar upp dom från pungen väääldigt snabbt när man t.ex ska kastrera dem.

Testikeln anläggs nära njurarna och vandrar sedan neråt och lägger sig i pungen så det kommer alltid finnas "hålrum" ovanför skulle jag tro.

Ja just. Veterinär va?

M. Cremaster? Vad är det för släkte/familj?

emmzan
2005-08-20, 20:48
Ja just. Veterinär va?

M. Cremaster? Vad är det för släkte/familj?

Musculus cremaster.. det är en muskel! Jupp djurslakt.... eh veterinär ja! :)

Coldsmith
2005-08-20, 20:50
Musculus cremaster.. det är en muskel! Jupp djurslakt.... eh veterinär ja! :)

Haha.... ok :).. En muskel. Sorry...

Visst finns det bockar och så som drar upp dom inför slagsmål? Eller har jag bara fått för mig det?

emmzan
2005-08-20, 20:51
Haha.... ok :).. En muskel. Sorry...

Visst finns det bockar och så som drar upp dom inför slagsmål? Eller har jag bara fått för mig det?

DET får jag återkomma med om några månader - påbörjar stordjurskurserna snart :)

aliquis
2005-08-20, 20:54
kanske arne vet ;)

Coldsmith
2005-08-20, 20:55
kanske arne vet ;)


Bahaha...

fast hans expertis rör väl penis. Inte pung?
Men han kan säkert redogöra för olika storlekar!

emmzan
2005-08-20, 20:55
kanske arne vet ;)

Skulle inte vara jätteförvånande! *screwy*

Pingu
2005-08-20, 20:56
Såg på Discovery en rikigt läcker Norsk vetrinär som arbetar i England. I ett avsnitt så skulle hon kastrera en gnagare och då hände just det Emmazan beskrev. Dom åkte upp och hon var tvungen att massera ner dom åt den stackars gnagaren

emmzan
2005-08-20, 21:03
Såg på Discovery en rikigt läcker Norsk vetrinär som arbetar i England. I ett avsnitt så skulle hon kastrera en gnagare och då hände just det Emmazan beskrev. Dom åkte upp och hon var tvungen att massera ner dom åt den stackars gnagaren

Man kan testa hålla upp dom och skaka lite försiktigt också ! Eller så väntar man bara och svär över dom små liven!

Coldsmith
2005-08-20, 21:16
Man kan testa hålla upp dom och skaka lite försiktigt också ! Eller så väntar man bara och svär över dom små liven!

bahaha... kan se det framför mig hur man febrilt skakar dom små liven tills nötterna ramlar ner :)

Hannis
2005-08-21, 00:09
kan dom inte trassla ihop sig om man leker för mycket?
Jag tror att dom kan trassla ihop sig. Min pojkvän blir skitsur om jag lekuer med hans för mkt iallafall, för han är rädd att dom liksom ska... snurra ihop sig.


Och, ja. Jag är trött.

jwzrd
2005-08-21, 00:16
Jag tror att dom kan trassla ihop sig. Min pojkvän blir skitsur om jag lekuer med hans för mkt iallafall, för han är rädd att dom liksom ska... snurra ihop sig.


Och, ja. Jag är trött.

Hahaha, jag kan tänka mig konversationen. "Men schlut nu å lek med kulorna - däint leksaker!" :D

Hannis
2005-08-21, 00:19
Hahaha, jag kan tänka mig konversationen. "Men schlut nu å lek med kulorna - däint leksaker!" :D

haha. just så. vi bor faktiskt också i (södra)norrland.

jwzrd
2005-08-21, 00:31
haha. just så. vi bor faktiskt också i (södra)norrland.

Haha desto roligare :)

Hannis
2005-08-21, 00:34
Haha desto roligare :)
och mysigare.

aliquis
2005-08-21, 00:38
Man kan testa hålla upp dom och skaka lite försiktigt också ! Eller så väntar man bara och svär över dom små liven!Ja, det låter ju rätt...
Jag svär hellre åt ... som tänker kastrera dem :/, till vilken nytta liksom.

aliquis
2005-08-21, 00:39
Jag tror att dom kan trassla ihop sig. Min pojkvän blir skitsur om jag lekuer med hans för mkt iallafall, för han är rädd att dom liksom ska... snurra ihop sig.


Och, ja. Jag är trött.oh, 88:or, värsta bra, synd att ni skall se ut som barn bara :D

Hannis
2005-08-21, 00:45
oh, 88:or, värsta bra, synd att ni skall se ut som barn bara :D

att vi skall se ut som barn?

Kwon
2005-08-21, 00:49
Vill bara tacka för en underbar tråd! :)

Underbart ämne, utrymmet ovanför pungen kan man ju diskutera hur länge som helst!

Vad sägs att diskutera lite över en bit mat kanske? :naughty:

Metal_boy_
2005-08-21, 01:00
Vill bara tacka för en underbar tråd! :)

Underbart ämne, utrymmet ovanför pungen kan man ju diskutera hur länge som helst!

Vad sägs att diskutera lite över en bit mat kanske? :naughty:


Ja varför inte. Vi kan ju ha gemensam grillkväll redan idag annars. Herkan åker sakta längst E4:an i en gammal pickup medans Janne sitter och häller ut soppa på vägen. Nere i Skåne står jense beredd med tändstickan och sen kan vi alla stå och grilla på samma eld. Bara att ta sig närmsta vägen till E4:an :D

Edit: dom får inte glömma muggar och snören som dom lämner längst vägarna för att vi ska kunna föra debatt samtidigt. :D

Trance
2005-08-21, 01:06
Jag tror att dom kan trassla ihop sig. Min pojkvän blir skitsur om jag lekuer med hans för mkt iallafall, för han är rädd att dom liksom ska... snurra ihop sig.


Och, ja. Jag är trött.

Mmm, kallas pungvred tror jag. Läste en tråd på något forum om det, en av de obehagligaste trådarna jag läst någonsin.

Metal_boy_
2005-08-21, 01:11
Jag tror att dom kan trassla ihop sig. Min pojkvän blir skitsur om jag lekuer med hans för mkt iallafall, för han är rädd att dom liksom ska... snurra ihop sig.


Och, ja. Jag är trött.



Hahahah :laugh: Testa o svälj dom, om du vill att pungkulan ska hoppa bungee-jump :)

Tricklev
2005-08-21, 09:15
Mmm, kallas pungvred tror jag. Läste en tråd på något forum om det, en av de obehagligaste trådarna jag läst någonsin.

Jepp, en kompis har fått det, ska vara väldigt obehagligt, dock vet jag inte om pungred kan åsamkas av att massera bollarna ;)

MacLeod
2005-08-21, 13:01
Pungvred råkar bara kids ut för, som är under 20. Och det får man inte för att man leker med bollarna, det inträffar iaf.
En polare åkte dit på pungvred i Grekland för 6 månader sen, han lyckades ta sig till sjukhuset och säga "pungen!"..sen svimmade han.

rQx
2005-08-21, 14:19
Det är nog du som har för litet utrymme.
Omöjligt :D

Fisen
2005-08-21, 14:40
Smarta killar här.

Det är väl klart pungkulorna åker upp, dem får rätt temperatur. När du föds så sitter pungkulorna uppe och åker ner senare...

Pungkulorna brukar åka upp efter man sprutat... men säkert har många här inte upplevt det med era hängpungar + sönderpreppade russinpungkulor...

MacLeod
2005-08-21, 21:20
Smarta killar här.

Det är väl klart pungkulorna åker upp, dem får rätt temperatur. När du föds så sitter pungkulorna uppe och åker ner senare...

Pungkulorna brukar åka upp efter man sprutat... men säkert har många här inte upplevt det med era hängpungar + sönderpreppade russinpungkulor...

Du tror att det har att göra med utlösningen? Bra gissat..
Det har enbart att göra med kraftiga temperaturförändringar. Men frågan kvarstår, vad heter utrymmet?

Coldsmith
2005-08-21, 21:34
Smarta killar här.

Det är väl klart pungkulorna åker upp, dem får rätt temperatur. När du föds så sitter pungkulorna uppe och åker ner senare...

Pungkulorna brukar åka upp efter man sprutat... men säkert har många här inte upplevt det med era hängpungar + sönderpreppade russinpungkulor...

så efter att du sprutat så åker kulorna in i KROPPEN? Ut ur påsen in i kroppen.

Du måste vara ett medicinskt fenomen isåfall!

MacLeod
2005-08-21, 21:42
så efter att du sprutat så åker kulorna in i KROPPEN? Ut ur påsen in i kroppen.

Du måste vara ett medicinskt fenomen isåfall!

Det händer mig oxå. Precis som när jag körde cross.
Om du blir väldigt svettig eller blöt så dras ju pungen ihop rejält, då inträffar det.
Sen tror jag att vissa har lättare att råka ut för det, eller helt enkelt aldrig sett sex som en sport där man ska ge allt.

mangs
2005-08-22, 14:13
Ingen som märker att pungen drar iop sig under och efter ett rejält styrkepass? Detta har jag för mig är pga av att kroppen förbereder sig på strid. Eftesrom man blir ganska varm av ett gäng knäböj så borde det ju vara tvärtom om er temperatur-variant stämde? Kan inte Arne bringa visdom i frågan?

Coldsmith
2005-08-22, 14:45
men vad har ni för utrustning egentligen? Att kulorna åker IN i kroppen för att ni tränar eller fryser?

Att pungen drar ihop sig och blir en pansarpung är en sak. men att dom åker in i kroppen rent utav. Näe..... ni är... konstiga :D

Jense
2005-08-22, 16:22
men vad har ni för utrustning egentligen? Att kulorna åker IN i kroppen för att ni tränar eller fryser?

Att pungen drar ihop sig och blir en pansarpung är en sak. men att dom åker in i kroppen rent utav. Näe..... ni är... konstiga :D


alla kan göra det, det finna kampsportare som gör det, vilket är jävligt bra om man inte vill ligga i fosterställning efter en spark i kulorna :D

Coldsmith
2005-08-22, 16:43
alla kan göra det, det finna kampsportare som gör det, vilket är jävligt bra om man inte vill ligga i fosterställning efter en spark i kulorna :D

att man gör det manuellt förstår jag. men automatiskt.. svårare att tro på

Jense
2005-08-22, 16:47
att man gör det manuellt förstår jag. men automatiskt.. svårare att tro på


har jag inte hört talas om jag heller

Fisen
2005-08-22, 17:40
Du tror att det har att göra med utlösningen? Bra gissat..
Det har enbart att göra med kraftiga temperaturförändringar. Men frågan kvarstår, vad heter utrymmet?

Är du läskunnig? Jag förklarade först att det har att göra med temperaturförändring, och sedan att dem BRUKAR åka upp efter man fått utlösning.

Fisen
2005-08-22, 17:41
så efter att du sprutat så åker kulorna in i KROPPEN? Ut ur påsen in i kroppen.

Du måste vara ett medicinskt fenomen isåfall!


Lustig du är. Jag skrev att dem "åker upp" inte åker ut och in i kroppen...läs noga igen så ska du se att du förstår.

Coldsmith
2005-08-22, 17:44
Lustig du är. Jag skrev att dem "åker upp" inte åker ut och in i kroppen...läs noga igen så ska du se att du förstår.

trodde vi diskuterade utrymmet inne i kroppen jag. att kulorna åker upp och ned i påsen är ju ingen överraskning direkt.

Metal_boy_
2005-08-22, 17:59
Ingen som märker att pungen drar iop sig under och efter ett rejält styrkepass? Detta har jag för mig är pga av att kroppen förbereder sig på strid. Eftesrom man blir ganska varm av ett gäng knäböj så borde det ju vara tvärtom om er temperatur-variant stämde? Kan inte Arne bringa visdom i frågan?


När jag får en panikattack så fäller jag ut pungen.

melancoolio
2005-08-22, 18:19
Helt klart en av dom bästa trådarna! Vill oxå veta vad stället heter där bollarna gömmer sig ibland.... :thumbup:

MacLeod
2005-08-22, 22:37
Är du läskunnig? Jag förklarade först att det har att göra med temperaturförändring, och sedan att dem BRUKAR åka upp efter man fått utlösning.

Vem säger att dom brukar åka upp efter utlösning? Vad grundar du det på? Dina egna erfarenheter, eller har du gjort en enkät?
Tvätta din mun med tvål och kom fram till vad utrymmet heter istället.

Fatcan
2005-08-22, 22:45
En polare åkte dit på pungvred i Grekland för 6 månader sen, han lyckades ta sig till sjukhuset och säga "pungen!"..sen svimmade han.

hahaha :laugh:

Är inte utrymmet till för att pungkulorna ska åka upp där istället för att krossas mot kroppen när man får ett hårt slag mellan benen?

MacLeod
2005-08-22, 22:48
hahaha :laugh:

Är inte utrymmet till för att pungkulorna ska åka upp där istället för att krossas mot kroppen när man får ett hårt slag mellan benen?

Har du hört talas om folk som fått en spark men tack vare utrymmet klarat sig från att bli faderslösa? Svaret är nej.
Men jag förstår inte varför inte Anatomiarne säger som det är!

Pez
2005-08-22, 22:51
Helt klart en av dom bästa trådarna! Vill oxå veta vad stället heter där bollarna gömmer sig ibland.... :thumbup:
Narnia?

Pez
2005-08-22, 22:59
För att hedra Macleod som ändå fyllde år igår så har jag gjort lite efterforskningar.. dock utan att komma med ett tillfredsställande svar.

"The function of the scrotum appears to be to keep the testicles at a temperature slightly lower than that of the rest of the body. For the human, a temperature around 34.4 degrees Celsius (94 degrees Fahrenheit) appears to be ideal; 36.7 degrees Celsius (98 degree Fahrenheit) may be damaging to sperm count. The temperature is controlled by making the scrotum tighter, hence moving the testicles closer to the abdomen, when it is cold, and conversely, through the cremasteric reflex, the gradual tightening and loosening of the cremaster muscle in the abdomen and the dartos fascia (muscular tissue under the skin) in the scrotum."
Källa och bild: http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Scrotum
Mer info:
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Cremasteric-reflex
http://www.factbites.com/topics/Cremasteric-reflex

Even more:
http://education.yahoo.com/reference/gray/subjects/subject?id=258

spacedog
2005-08-22, 23:16
Men jag förstår inte varför inte Anatomiarne säger som det är!

Min gissning är att han har så roligt åt den här tråden att han inte vill att den skall sluta! :D

Cilia
2005-08-23, 10:37
Har du hört talas om folk som fått en spark men tack vare utrymmet klarat sig från att bli faderslösa? Svaret är nej.
Men jag förstår inte varför inte Anatomiarne säger som det är!
hur skulle dom bli faderslösa genom att få en spark där?

Piranha
2005-08-23, 10:39
hur skulle dom bli faderslösa genom att få en spark där?


Du skulle aldrig kunna förstå, de krävs 2 kulor och en rejäl känga för att erfara vad lidandet är.

Hades
2005-08-23, 10:40
hur skulle dom bli faderslösa genom att få en spark där?
Hahahahahahaha :laugh: :laugh: :laugh:

Jag är nog trött, men det där var ju faktiskt äkta humor.

Cilia
2005-08-23, 10:49
Du skulle aldrig kunna förstå, de krävs 2 kulor och en rejäl känga för att erfara vad lidandet är.
nu har ju jag inte fött några barn så jag kan inte drämma det i huvudet på dig.
Men barnlös kan jag förstå men faderslös??
Så stor är inte min hjärnkapacitet.

Piranha
2005-08-23, 10:54
nu har ju jag inte fött några barn så jag kan inte drämma det i huvudet på dig.
Men barnlös kan jag förstå men faderslös??
Så stor är inte min hjärnkapacitet.

Haaaaaaaaaaa ha ha , läste inte de förrän nu när du påpekade det.

Hjo du har rätt såklart ..

Bobo
2005-08-23, 10:54
hur skulle dom bli faderslösa genom att få en spark där?
Undrar jag med, märkligt fenomen :D

MacLeod
2005-08-23, 12:22
hur skulle dom bli faderslösa genom att få en spark där?


Alltså, får man en riktigt hård spark så förlorar man sin far via automatik!
Jag har ju redan sagt att jag går på starka piller just nu..låt mig va.

Cilia
2005-08-23, 14:51
Alltså, får man en riktigt hård spark så förlorar man sin far via automatik!
Jag har ju redan sagt att jag går på starka piller just nu..låt mig va.
hur länge ska den ursäkten gälla?
kom över hit så ska jag göra dig faderslös i en handvändning
eller heter det fotvändning?

melancoolio
2005-08-23, 15:25
Narnia?

Var det inte där barn försvann in i en fantasivärld när dom klev in i en garderob? Kanske rökte på när jag läste den boken eller så var det väldigt längesen *popcorn* :D

Hades
2005-08-23, 15:35
Var det inte där barn försvann in i en fantasivärld när dom klev in i en garderob? Kanske rökte på när jag läste den boken eller så var det väldigt längesen *popcorn* :D
Jodå. Snart kommer filmen.

Cilia
2005-08-23, 20:43
Var det inte där barn försvann in i en fantasivärld när dom klev in i en garderob? Kanske rökte på när jag läste den boken eller så var det väldigt längesen *popcorn* :D
jag gillade den.
Den gick som TV-serie med ngn jul eller så.

MacLeod
2005-08-23, 22:45
hur länge ska den ursäkten gälla?
kom över hit så ska jag göra dig faderslös i en handvändning
eller heter det fotvändning?

Jag fattar inte. Vill du att jag ska komma hem till dig?

bear.flowertwig
2005-08-23, 23:29
När jag får en panikattack så fäller jag ut pungen.

och landar?

bear.flowertwig
2005-08-23, 23:31
Narnia?

Nangijala!

Cilia
2005-08-24, 16:47
Jag fattar inte. Vill du att jag ska komma hem till dig?
näähhh, jag var på jobbet då liksom nu.
Jag utför mina uppgifter bäst härifrån.


Nu ska jag iväg på dagens sista möte (hoppas jag)
Så möt mig vid ingången runt 19.30 så ska vi få det överstökat snabbt och smidigt!

MacLeod
2005-08-24, 19:48
näähhh, jag var på jobbet då liksom nu.
Jag utför mina uppgifter bäst härifrån.


Nu ska jag iväg på dagens sista möte (hoppas jag)
Så möt mig vid ingången runt 19.30 så ska vi få det överstökat snabbt och smidigt!

Egentligen vill jag tro att du jobbar med alkoliserade ungdomar på Serafen. Men annars vet jag inte vart jag ska möta dig.

Cilia
2005-08-24, 19:51
Egentligen vill jag tro att du jobbar med alkoliserade ungdomar på Serafen. Men annars vet jag inte vart jag ska möta dig.
eller på äldreboendet där!!?
jag var iofs med när dom lyfte taket men jag är några kvarter därifrån mot slottet typ.

Jag kom ändå inte iväg förrens vid åttatiden så jag gav fler felaktiga uppgifter.

MacLeod
2005-08-24, 20:31
eller på äldreboendet där!!?
jag var iofs med när dom lyfte taket men jag är några kvarter därifrån mot slottet typ.

Jag kom ändå inte iväg förrens vid åttatiden så jag gav fler felaktiga uppgifter.


Desinformation hjälper ju varken dig eller mig i det här fallet.. Fram med riktiga uppgifterna nu.

Cilia
2005-08-24, 20:57
Desinformation hjälper ju varken dig eller mig i det här fallet.. Fram med riktiga uppgifterna nu.
tyckte jag preciserade mig ganska bra där.
sen råder jag inte över min egen tid, jag är livägd av min arbetsgivare.

Helen@
2005-08-24, 21:06
Det händer mig oxå. Om du blir väldigt svettig eller blöt så dras ju pungen ihop rejält, då inträffar det.


...ha ha....ja, det vet i f-n om jag nu kommer att kunna hålla mig för garv nästa gång jag ser Dig på gymet och det blir svårt att hålla ögonen ifrån Dina nedre regioner efter Din upplysning :D







:laugh:

Förlåt.....

//Helena

MacLeod
2005-08-24, 21:08
Eftersom Dimman lurade på mig träningsbrallor strl XL så är det ju inte omöjligt att du får som du vill..
Dom sitter fan inte som dom ska när man har 32 i midja.

Cilia
2005-08-24, 21:10
Eftersom Dimman lurade på mig träningsbrallor strl XL så är det ju inte omöjligt att du får som du vill..
Dom sitter fan inte som dom ska när man har 32 i midja.
han kanske försökte skicka med ett budskap när han sålde dom till dig?

MacLeod
2005-08-24, 21:27
han kanske försökte skicka med ett budskap när han sålde dom till dig?

Han är inte riktigt killen med budskap i stan hela dan om man säger..

Han har alltid velat ge mig XL i sina t-shirts oxå, fast att dom är overkligt jävla stora.

Cilia
2005-08-24, 21:48
Han är inte riktigt killen med budskap i stan hela dan om man säger..

Han har alltid velat ge mig XL i sina t-shirts oxå, fast att dom är overkligt jävla stora.
och modefreaket #1 tvekar inte en sekund utan köper glatt byxor i XL och tänker stolt
Jag är nog stor och grov!!!

MacLeod
2005-08-24, 21:51
och modefreaket #1 tvekar inte en sekund utan köper glatt byxor i XL och tänker stolt
Jag är nog stor!!!

Jag sa att jag inte kunde ha XL. Rätt var det va så stod jag där med en par XL iaf! Vet ärligt talat inte hur det gick till.

Men jag kan knyta fast dom i utrymmet som jag inte har något namn på!!!

Cilia
2005-08-24, 21:54
Jag sa att jag inte kunde ha XL. Rätt var det va så stod jag där med en par XL iaf! Vet ärligt talat inte hur det gick till.

Men jag kan knyta fast dom i utrymmet som jag inte har något namn på!!!
hhmm du är medveten om att du precis har utmålat dig själv som oerhört lättlurad?

MacLeod
2005-08-24, 21:58
hhmm du är medveten om att du precis har utmålat dig själv som oerhört lättlurad?

Jag är nog bara utmålad som att jag inte HÖR vad Dimitri säger om jag verkligen inte lyssnar ordentligt och gissar som en jävla dåre!
Jag tycker DU ska måla ut dig själv, utmålare!!

Humungus
2005-08-24, 22:00
Har du en sån där pöspung Maclouden?

Cilia
2005-08-24, 22:02
Jag är nog bara utmålad som att jag inte HÖR vad Dimitri säger om jag verkligen inte lyssnar ordentligt och gissar som en jävla dåre!
Jag tycker DU ska måla ut dig själv, utmålare!!
det där satte dig i mycket bättre dager än det tidigare inlägget!!!!
Jag tycker jag har målat på som bara tusan om jag får säga det själv.