handdator

Visa fullständig version : "Sidtråd" till Sin egen fiende, om bolio och yankees olika åsikter


Griip
2005-08-20, 02:48
Delvis håller jag med bolio, som spelar ett spel. Men mestadels håller jag nog med yankee som.. ummjao, läs första 1-2 sidorna så förstår ni. Tycker spel mest strular till det, i princip för jääävla mycket hela jävla tiden.

raka rör is teh shit, och hur äkta/charmigt är det egentligen om man spelar efter spelets regler?

iaf, läs den andra tråden så förstår ni vad jag syftar på

Metal_boy_
2005-08-20, 02:54
Äru full eller? :)

spacedog
2005-08-20, 02:57
Pja, spel och spel. Jag förstår både Bolios och Yankees synpunkter. Det har en del att göra med hur den andra personen uppfattar situationen och det är svårt för oss andra att avgöra, det ansvaret hamnar till syvende och sist på J-hell eller vad han hette. Man vill framställa sig själv i så bra dager som möjligt - att kalla det för spel tycker jag låter lite cyniskt.

Griip
2005-08-20, 03:06
Äru full eller? :)


ja som fan :laugh:


men ändå intressant ämne, faktiskt.

@spacedog: jo, men det är ändå en stor skillnad på raka rör och att lira efter oskrivna regler osv osv.

spacedog
2005-08-20, 03:12
Visst. Men det är inte riktigt så jag läser Bolios och Yankees inlägg. Jag tycker inte Bolio förespråkar något "spel" direkt. Att vänta tills den första känslostormen har lagt sig kan vara en bra idé. Å andra sidan kan det också vara bra att rida på vågen ibland. Det beror på situation och person.

Kwon
2005-08-20, 03:21
Jag håller med Yankee i denna fråga.

Bolio
2005-08-20, 06:17
Jag tycker inte alls att man ska "spela ett spel", även om allt egentligen är ett spel. Min poäng var att han mest skulle verka osäker och lite desperat om han gick tillbaks dit på kvällen. Man kan ju alltid ta saker med lite ro, vänta ett par dagar och gå tillbaka senare. Chansen att hon blir uppraggad av någon annan är ju inte särskilt stor under de dagarna.

Yankeee
2005-08-20, 07:42
Min poäng var att han mest skulle verka osäker och lite desperat om han gick tillbaks dit på kvällen. Man kan ju alltid ta saker med lite ro, vänta ett par dagar och gå tillbaka senare. Chansen att hon blir uppraggad av någon annan är ju inte särskilt stor under de dagarna.

Och min poäng är att om man är intresserad av en person så tänker man förmodligen (förhoppningsvis) inte på det sättet :)

Men du har rätt i att man kan smälta det hela och tänka på situationen. Fast då är ju risken att man överanalyserar det hela rätt stor, och så skiter man i det till slut.

Bolio
2005-08-20, 09:14
Och min poäng är att om man är intresserad av en person så tänker man förmodligen (förhoppningsvis) inte på det sättet :)

Jojo, men man måste ju också ta verkligheten i beräkning. De allra flesta lever inte upp till detta idealtillstånd. Saker som oro, blyghet, rädsla, ovisshet och liknande kommer i vägen. Då får man faktiskt för ett ögonblick sluta idealisera och vara lite taktisk. ;)

Men vi är nog rätt överens tror jag. Har man en avslappnad approach till saker och ting (som jag faktiskt kan tycka att jag själv allt som oftast har) kan man ta det lugnt och gå dit två dagar efteråt. Är man däremot av Sheogorath-typ (d.v.s. oroar sig och går runt med ångest för minsta lilla grej) - ja, då kanske det inte är särskilt bra att vänta. Man kan ju liksom gå runt och oroa sig till döds.