handdator

Visa fullständig version : Fyfan vad klantig jag är...


grisbil3n
2005-08-19, 20:43
Tänkte öppna balkongdörren, råkade vara ett tvättställ lite strategiskt placerat ivägen så att det klirrade lite. Det är alltså en ordentlig spricka samt hål i rutan. Vad kommer kalaset gå på? Går det på hemförsäkringen, vad ligger självrisken på?

Pez
2005-08-19, 20:43
Tänkte öppna balkongdörren, råkade vara ett tvättställ lite strategiskt placerat ivägen så att det klirrade lite. Det är alltså en ordentlig spricka samt hål i rutan. Vad kommer kalaset gå på? Går det på hemförsäkringen, vad ligger självrisken på?
Äger du eller hyr du bostad?

grisbil3n
2005-08-19, 20:45
Äger du eller hyr du bostad?

Äger.

Kan tillägga att det var en liten ruta då vi som sagt talar om en balkongdörr. Dessutom bara ena rutan så att säga...

Pez
2005-08-19, 20:47
Äger.

Kan tillägga att det var en liten ruta då vi som sagt talar om en balkongdörr. Dessutom bara ena rutan så att säga...
Krossa den utifrån helt och säg att det var nån som drog en sten genom den utifrån.. stryk under med ett "UNGJÄVLAR!!!" och casha in på hemförsäkringen.

Cilia
2005-08-19, 20:50
jag har alla otur- och drulleförsäkringar man kan ha i en hemförsäkring.
har du motsvarande borde det räcka (hoppas jag)

grisbil3n
2005-08-19, 20:51
Krossa den utifrån helt och säg att det var nån som drog en sten genom den utifrån.. stryk under med ett "UNGJÄVLAR!!!" och casha in på hemförsäkringen.

Fan gick i dom tankarna jag med, då kör vi på det. Tackar, nu e ja glad igen :sleep:

Edit: Har inga tillägg till försäkringen till dig ovan.