handdator

Visa fullständig version : kläder är dyrt...


myggan
2005-08-19, 20:18
... nåå, hur mycket har ni lagt på ett plagg egentligen, ganska kul att fråga :)

detta är ingen jäkla skryt tråd, vill bara veta vad ni tycker är ok att lägga på olika plagg osv..

man får väl på något sätt uppskatta vad som är mycket för ett speciellt plagg
t.ex är ju 1000 spänn kanske inte så farligt för ett par byxor men för ett par kalsipper är det ju ganska rågat.. osv


var äckligt nära att slå till på ett par evisu jeans för 3000:- idag, fast som tur var så hejdade jag mig, jobbigt bara när man hittar jeans som är för snygga för att vara sant, man måste ju nästan slå till *cry*

köpte en tunn tröja från paul smith för 1100:- istället, den var också sådär sjukt snygg så man inte kunde låta bli, annars brukar jag hålla ner priserna lite mer i alla fall, man är ju inte direkt miljonär :(

Fatalist
2005-08-19, 20:19
Kläder är dyrt? ja! men är det kul? ja! Tillräckligt kul för att motivera höga priser? Ja!

:)


Jag är avis på dig som ens kan köpa evisu i din stad, här finns inga!

Prankie
2005-08-19, 20:21
Kan inte tänka mig lägga ut så mycket pengar på kläder, dyraste jag har köpt är 700kr för en vinterjacka. Annars brukar mina kläder hamna runt 100-300kr klassen. Spendera mina pengar på onödiga prylar istället! :thumbup:

Olsson
2005-08-19, 20:24
Jag handlar kläder rätt sällan, för det är sällan jag hittar kläder som faller mig i smaken. Men när jag hittar nått jag gillar så får det nästan kosta vad det vill. Cenino, zebra och zgander här i stan brukar ha en hel del schyssta kläder kvar på rean, och då är det 50% för det mesta. Vilket gör att plaggen nästan kommer ner i humana priser.

myggan
2005-08-19, 20:24
Kläder är dyrt? ja! men är det kul? ja! Tillräckligt kul för att motivera höga priser? Ja!

:)


Jag är avis på dig som ens kan köpa evisu i din stad, här finns inga!


håller med dig till en viss gräns, mest på senaste tiden jag har uppmärksammat detta på riktigt dock, och då har det svidit i plånboken :)

i GBG finns allt! och jag menar allt :)
halva nöjet är att hitta det med.. finns säkert 10 butiker här som har evisu om det nu är det man är ute efter

Fatalist
2005-08-19, 20:25
håller med dig till en viss gräns, mest på senaste tiden jag har uppmärksammat detta på riktigt dock, och då har det svidit i plånboken :)

i GBG finns allt! och jag menar allt :)
halva nöjet är att hitta det med.. finns säkert 10 butiker här som har evisu om det nu är det man är ute efter

Vi får ta en shoppingrunda (hur gay det än må låta) nästa gång ajg är där! :)

Gabriel_
2005-08-19, 20:27
håller med dig till en viss gräns, mest på senaste tiden jag har uppmärksammat detta på riktigt dock, och då har det svidit i plånboken :)

i GBG finns allt! och jag menar allt :)
halva nöjet är att hitta det med.. finns säkert 10 butiker här som har evisu om det nu är det man är ute efter

mm! verkligne, funderar på att köpa dom nya medn måsen över hela byxorna rktigt schyssta!

Men annars så kan jag väl lägga ganska höga summor på kläder även om det är onödigt.. men det är så kul med kläder så det är lugnt för min del.. även om det svider när man handlar upp för hela studiebidraget och har inget kvar på 20 dar.. me nvärt ibland som sagt.

myggan
2005-08-19, 20:28
Vi får ta en shoppingrunda (hur gay det än må låta) nästa gång ajg är där! :)


absolut, nu har höstkollektionen kommit ut med :thumbup:

Lallle
2005-08-19, 20:31
Är en snåljåp när det gäller det mesta men försöker lägga lite mer på kläder nuförtiden.

MacLeod
2005-08-19, 20:32
mm! verkligne, funderar på att köpa dom nya medn måsen över hela byxorna rktigt schyssta!

Men annars så kan jag väl lägga ganska höga summor på kläder även om det är onödigt.. men det är så kul med kläder så det är lugnt för min del.. även om det svider när man handlar upp för hela studiebidraget och har inget kvar på 20 dar.. me nvärt ibland som sagt.

Dom med måsen som du kallar dom har funnits i Sthlm sen 4 år tillbaka. Men det brukar vara så att lilla London är på samma trendnivå som Oslo (den sista Sovjetstaten).

GymTT
2005-08-19, 20:35
Tja jacka för 5k tröja för 1,6k och jeans för 2k är väl bland de dyraste.

Gabriel_
2005-08-19, 20:41
Dom med måsen som du kallar dom har funnits i Sthlm sen 4 år tillbaka. Men det brukar vara så att lilla London är på samma trendnivå som Oslo (den sista Sovjetstaten).

Dom jag tänker på är nästan likadana som dessa fast det är inte samma.

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=47&DisplayItemID=14414&Position=1&ListType=1

Spinkot
2005-08-19, 20:48
Ptja,om kängor är ett plagg så 800kr,om inte 200-300kr

MacLeod
2005-08-19, 20:48
Dom jag tänker på är nästan likadana som dessa fast det är inte samma.

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=47&DisplayItemID=14414&Position=1&ListType=1


Silvermodellen är ny för i år. Finns även i rött samt limiterad guld.
Den som är vit o jämnt målad är orginalet.

MilkmaN
2005-08-19, 20:48
IMO så är Evisu lite för mainstream, det var ballare för omkring 3 år sedan, nu är det så många som har det. (även om dina evisu var rätt heta gabriel :D)

Annars har jag nog lagt 1100 för ett par byxor och 2500 för en kavaj. 500 för en t-shirt någon gång också. 1000:- för skor.

Prankie
2005-08-19, 20:50
Schysst namn, Daicock... storkuk. :D Kanske värt 1899:- för namnet.

Gabriel_
2005-08-19, 20:50
Silvermodellen är ny för i år. Finns även i rött samt limiterad guld.
Den som är vit o jämnt målad är orginalet.

Ja exakt.

Gabriel_
2005-08-19, 20:51
IMO så är Evisu lite för mainstream, det var ballare för omkring 3 år sedan, nu är det så många som har det. (även om dina evisu var rätt heta gabriel :D)

Annars har jag nog lagt 1100 för ett par byxor och 2500 för en kavaj. 500 för en t-shirt någon gång också. 1000:- för skor.

äh mainstream hit och dit.. det är en själv som gör ens kläder intressanta.

"man kan köpa mode men inte stil"

MilkmaN
2005-08-19, 20:52
Ändå ballare att ha kläder som inte 50% av sveriges befolkning har.

myggan
2005-08-19, 20:56
evisu är väl lite hypat ja, men det är ändå kul att ha ett par om man inte har det, skulle aldrig köpt ett par evisu orginal utan ett par lite mer orginella.. dom jag kollade på idag var ljusa slitna, lite mer loose fit, med zick zack sömmade märken på.. sjukt snygga :thumbup:

Fatalist
2005-08-19, 20:57
fy satan va snygg (när ändå kläder är på tapeten)

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=10&DisplayItemID=13386&Position=1&ListType=1

hoppas de tar in den på carlings i kalmar!

MacLeod
2005-08-19, 20:59
Schysst namn, Daicock... storkuk. :D Kanske värt 1899:- för namnet.

Vet du om Ebisu är en gud som ger framgång eller om det handlar om cash?

Daniel Mattusch
2005-08-19, 21:01
Tycker 1000 lappen för ett par jeans är helt acceptabelt, har dock jeans för över det dubbla.

Tröjjor behöver man inte köpa allt för dyrt...finns mycket shjyssta tröjjor för 3-400 kr. Lägger inte mer än 1000 spänn för en tjocktröjja!

Jacka tycker jag man kan satsa lite mer pengar på eftersom de använder man ju varje dag (vinterjacka).

Samma med skor!

MilkmaN
2005-08-19, 21:02
fy satan va snygg (när ändå kläder är på tapeten)

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=10&DisplayItemID=13386&Position=1&ListType=1

hoppas de tar in den på carlings i kalmar!

Såg den på Lager 157 för omkring 500:- :D

Fatalist
2005-08-19, 21:05
Såg den på Lager 157 för omkring 500:- :D

Ahh shiit, vart hittar man det?

myggan
2005-08-19, 21:07
Ahh shiit, vart hittar man det?

ligger i utkanten av borås, som ligger en bit utanför gbg

helvete att ta sig dit, och knappt värt det tycker jag, fast ibland kan man nog fynda :thumbup:

Gabriel_
2005-08-19, 21:07
Ahh shiit, vart hittar man det?

2 timmar ifrån gbg.. runt 2 timmar iaf

Prankie
2005-08-19, 21:08
Vet du om Ebisu är en gud som ger framgång eller om det handlar om cash?

Yebisu lutar mer åt framgång medan Daikoku är pengar och välstånd, man brukar placera de bredvid varann.

myggan
2005-08-19, 21:08
2 timmar ifrån gbg.. runt 2 timmar iaf

vafan, kör du moped då *screwy*

tar ju max 50min till borås väl, och därifrån tar det väl max 30 min

Fatalist
2005-08-19, 21:09
Ahh okej, tack! Tror fan vi kört förbi det på väg från landvetter nån gång förresten

Gabriel_
2005-08-19, 21:11
vafan, kör du moped då *screwy*

tar ju max 50min till borås väl, och därifrån tar det väl max 30 min

haha drog till med en gissning bara :D

MilkmaN
2005-08-19, 21:13
Ahh okej, tack! Tror fan vi kört förbi det på väg från landvetter nån gång förresten

Jodå, jag tycker det är värt resan. Hittade grymt mkt grejer där, är man lite större än genomsnittet så passar det mesta också eftersom en del grejer bara finns i L och XL. Men från göteborg tar det 2-3h med buss. Med bil tar det å andra sidan mkt mindre tid.

Fatalist
2005-08-19, 21:15
Jodå, jag tycker det är värt resan. Hittade grymt mkt grejer där, är man lite större än genomsnittet så passar det mesta också eftersom en del grejer bara finns i L och XL. Men från göteborg tar det 2-3h med buss. Med bil tar det å andra sidan mkt mindre tid.

Jag är INTE större än genomsnittet :D I vissa fall kan det vara så att medium som sitter bra generellt sett är för tajta kring ryggen men oftast så duger M gott åt mig. Tajt överallt, som jag vill ha det :D

MilkmaN
2005-08-19, 21:16
Jag är INTE större än genomsnittet :D I vissa fall kan det vara så att medium som sitter bra generellt sett är för tajta kring ryggen men oftast så duger M gott åt mig. Tajt överallt, som jag vill ha det :D

Hehe, det finns åt alla. Kan inte påstå att jag är biff direkt men att man styrketränar och är 190 hjälper ju till att komma upp i storlekarna.

myggan
2005-08-19, 21:22
hehe, jag har så sjukt svårt att hitta tshirtar som passar
L brukar sitta hyfsat men aldrig klockrent, speciellt nu när jag trycker så jäkla mycket mat är dom alltid för små och för korta där bak (194cm) och sitter för tajt så det känns obekvämt.. XL brukar sitta för löst och ledigt
jag har nog ingen tshirt kropp, det är fan omöjligt ibland att hitta något vettigt :)

Gabriel_
2005-08-19, 21:24
hehe, jag har så sjukt svårt att hitta tshirtar som passar
L brukar sitta hyfsat men aldrig klockrent, speciellt nu när jag trycker så jäkla mycket mat är dom alltid för små och för korta där bak (194cm) och sitter för tajt så det känns obekvämt.. XL brukar sitta för löst och ledigt
jag har nog ingen tshirt kropp, det är fan omöjligt ibland att hitta något vettigt :)

Där kännre jag igen mig!
jaja.. bara att låt abli tishor tills man blir biff då ;)

Fatalist
2005-08-19, 21:25
breda lats är lösningen, med breda lats sitter alla t-shirts bra! :D

myggan
2005-08-19, 21:31
breda lats är lösningen, med breda lats sitter alla t-shirts bra! :D

nja.. inte när man är lång som tusan :)

hittade en t shirt idag som satt helt perfekt! men då tänkte jag:

2 tvättar och 2 månaders träning så är den nog för liten som vanligt, så jag köpte den aldrig, sen kommer ju hösten och vintern nu med, inte lika hög prioritet på t shirtar för mig då, dom skall ju ändå vara för små nästa sommar :thumbup:

Fettecke
2005-08-19, 21:31
jag köper aldrig jeans för mer än 300:- oftast enbart på Rea, samma sak med tröjjor, aldrig mer än 200:-/styck....

är inte direkt nån klädkille heller... ser det bra ut och kostar lite så slår jag till, lättare än så blir de inte :D

dyraste jag köpt är väll min smoking... kostade en bit över 2000, använd den 5 ggr i mitt liv. nu har jag växt på bredden och den är för liten =(

Rockhard
2005-08-19, 21:36
Inte mer än 500 oavsett plagg. Skor kanske lite mer dock. Fast jag har aldrig råd att köpa nåt. Har gått i samma jeans och skor varje dag i ett år nu. hmm dom börjar gå hål i grenen så om jag går till socialen med ballen hängandes ut kanske jag får lite kläd-pengar....

Ame
2005-08-19, 21:44
Spikskorna är nog dyraste, 1300-1400kr, minns inte riktigt.

s_himself
2005-08-19, 21:49
köpte mina AND1, mens rekanize för 1200. skor kan fan kosta pengar, byxor och jackor. men tröjor och t-shirts och allt annat får inte va dyrt. en tröja 400. MAX 500.

T-shit inte över 100 spänn alltså. Kallingar och strumpor blir väldigt billigt, bara det ser rätt snyggt ut.

Marba
2005-08-19, 21:55
Kostymen kostade väl runt 3000.

-xR-
2005-08-19, 22:15
Dom med måsen som du kallar dom har funnits i Sthlm sen 4 år tillbaka. Men det brukar vara så att lilla London är på samma trendnivå som Oslo (den sista Sovjetstaten).

Har du några bra tips vad gäller jeans? Jag brukar ha svårt för att hitta fräcka brallor men när jag gör det så får de kosta. Evisu är ju rätt fräcka men vad finns det mer i det stuket (japansk denim)?

Fatalist
2005-08-19, 22:37
nja.. inte när man är lång som tusan :)

hittade en t shirt idag som satt helt perfekt! men då tänkte jag:

2 tvättar och 2 månaders träning så är den nog för liten som vanligt, så jag köpte den aldrig, sen kommer ju hösten och vintern nu med, inte lika hög prioritet på t shirtar för mig då, dom skall ju ändå vara för små nästa sommar :thumbup:

Nä det är nog sant, kan tro att det är ett helvete att hitta snyggt sittande kläder när man är så lång. Jag är lite udner den optimala "kläd"kroppen som väl ligger runt 182-84cm nånting.

Och sen säger jag bara;

4000 Posts! Fyfan vilken nörd jag är! Ändå är jag så snygg

MacLeod
2005-08-19, 22:58
Har du några bra tips vad gäller jeans? Jag brukar ha svårt för att hitta fräcka brallor men när jag gör det så får de kosta. Evisu är ju rätt fräcka men vad finns det mer i det stuket (japansk denim)?

Jag har massor av uppslag, men då tar jag betalt. Hollywood Ranch Market, Edwin och Ijin är en bra start.

AFanatic
2005-08-19, 23:07
Evisu...jaha det är mainstream...aldrig hört talas om.

Lager 157 ligger utanför Ulricehamn, under förutsättning att det bara finns ett Lager 157 i Västra Götaland.

Kebab-Arne
2005-08-19, 23:12
På tal om ingenting är inte Zoovillage.com väl överskattade?

Visst, har många trevliga märken och stort urval. Men ska man köpa kläder på nätet så skulle iaf jag göra det för det är billigare än i butiken. Zoovillage ligger som jag uppfattat på butikspriser och då får man inte prova kläderna. Köpa Jeans för 1000+ som man inte provat. Lite *screwy* enligt mig. För att inte tala om skor...

Även om det säkert är öppet köp o grejer men iaf...

myggan
2005-08-19, 23:21
På tal om ingenting är inte Zoovillage.com väl överskattade?

Visst, har många trevliga märken och stort urval. Men ska man köpa kläder på nätet så skulle iaf jag göra det för det är billigare än i butiken. Zoovillage ligger som jag uppfattat på butikspriser och då får man inte prova kläderna. Köpa Jeans för 1000+ som man inte provat. Lite *screwy* enligt mig. För att inte tala om skor...

Även om det säkert är öppet köp o grejer men iaf...

det är märkligt.. fast om man testar i affären så kan man ju köpa där.. enda anledningen jag kan komma på

Trance
2005-08-19, 23:21
Om vi säger så här:

Lager 157 ligger i Gällstad. www.lager157.com (Sidan verkar nere nu)

Gällstad ligger här(Blå prick):

MacLeod
2005-08-19, 23:22
På tal om ingenting är inte Zoovillage.com väl överskattade?

Visst, har många trevliga märken och stort urval. Men ska man köpa kläder på nätet så skulle iaf jag göra det för det är billigare än i butiken. Zoovillage ligger som jag uppfattat på butikspriser och då får man inte prova kläderna. Köpa Jeans för 1000+ som man inte provat. Lite *screwy* enligt mig. För att inte tala om skor...

Även om det säkert är öppet köp o grejer men iaf...

Med tanke på att deras omsättning är rekordhög så har dom ju iaf lyckats..

Metal_boy_
2005-08-19, 23:41
Hittar oftast inga kläder i min smak till vettiga priser. Skor lägger jag absolut inte mycket pengar för. Jag vet hur det blir när jag gjort det. Man ska springa utanför en snabbis och varje gång bara kör ner foten en bit och plattar till bakdelen. Hoppsan, sen blev det fel med bilen eller nått som behöver göras och plötsligt är det färg, olja och skit på skorna.

raZmus
2005-08-20, 00:12
Jag lägger en del pengar på kläder ;)

ante
2005-08-20, 00:17
Runt 300:- för T-shirt
1200:- är det dyraste jag lagt för jeans.
1500:- kostade mina timberlandkängor vill jag minnas.
En rock för 3500:- är nog det dyraste jag har i klädesväg. Det sved.

-xR-
2005-08-20, 11:43
Jag har massor av uppslag, men då tar jag betalt. Hollywood Ranch Market, Edwin och Ijin är en bra start.

Är detta något du arbetar med? Du har grym koll hur som helst :thumbup:

Bolio
2005-08-20, 11:47
Är detta något du arbetar med? Du har grym koll hur som helst :thumbup:

Nejdå, MacLeod är bara lite gay. Fast skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitsnygg är han ju ändå, så vem fan klagar?

obesogen
2005-08-20, 11:52
Jag köpte mina evisu ebay för ett år sen. Vet man vad man vill ha kan ju det vara ett alternativ. Kom undan med 1000 spänn mindre än vad dom kostar i butik. Har tvättat dom en gång, för typ en månad sen, slitningen är FET :) Nu ska jag vänta ett halvår innan jag tvättar dom igen.

The_RobRoy
2005-08-20, 12:57
Jag fattar mig absolut inte på denhär jeanstrenden, folk blir helt i extas över nån som förstört jeansen genom att måla på måsvingar eller riva sönder jeansen.

Slitningar går jag med på, det kan se snyggt ut, dyraste jeansen jag har köpt kostade en tusenlapp, va rätt mycket ångest att köpa så dyra jeans. Brukar köpa byxor runt 5-600 kr annars.

Finns så mycket bättre saker att spendera pengarna på, än "häftiga" kläder

grisbil3n
2005-08-20, 13:35
Kan väl pynta 200:- för en T-shirt om det är nå fräckt tryck på. Sen är jag rätt nöjd med mina BDU byxor för 399:- för dom håller så jävla bra. Mer än så skulle jag inte kunna pröjsa för ett plagg, skulle vara jacka då.

myggan
2005-08-20, 13:39
Jag har massor av uppslag, men då tar jag betalt. Hollywood Ranch Market, Edwin och Ijin är en bra start.

Ijin är jävligt schyssta.. sitter som en handske med..
edwin är skitsnygga fast jag har fortfarande inte hittat ett par med bra passform :(

hollywood ranch market har jag aldrig hört talas om, vad har dom för ursprung :confused:

Laan
2005-08-20, 13:47
Kan väl pynta 200:- för en T-shirt om det är nå fräckt tryck på. Sen är jag rätt nöjd med mina BDU byxor för 399:- för dom håller så jävla bra. Mer än så skulle jag inte kunna pröjsa för ett plagg, skulle vara jacka då.
¨

Bdu???
vad är det för något?

grisbil3n
2005-08-20, 13:49
¨

Bdu???
vad är det för något?

Uniformbyxa typ, amerikansk standard army issue är det vanligaste tror ja. Slittåliga som fan fast tunna o sköna.

Megatuttarna
2005-08-20, 14:12
Ijin är jävligt schyssta.. sitter som en handske med..
edwin är skitsnygga fast jag har fortfarande inte hittat ett par med bra passform :(

hollywood ranch market har jag aldrig hört talas om, vad har dom för ursprung :confused:

Ta och kolla upp True Religion ifall du får chansen, fina byxor där också.

raZmus
2005-08-20, 14:16
Jag köpte mina evisu ebay för ett år sen. Vet man vad man vill ha kan ju det vara ett alternativ. Kom undan med 1000 spänn mindre än vad dom kostar i butik. Har tvättat dom en gång, för typ en månad sen, slitningen är FET :) Nu ska jag vänta ett halvår innan jag tvättar dom igen.

Förekommer en hel del "fake" på Ebay, hur vet jag att de är äkta? :S

MacLeod
2005-08-20, 16:35
Förekommer en hel del "fake" på Ebay, hur vet jag att de är äkta? :S

Till ett par äkta byxor medföljer det något som kallas kvitto. Det är en bra start.
Sen får du kolla stadkanterna,loggorna osv antar jag. Men jag skulle gissa på att bra kopior kan lyckas få de se ut som äkta vara, eller att personen som säljer helt enkelt lägger upp ett riktigt foto.

obesogen
2005-08-20, 18:47
Förekommer en hel del "fake" på Ebay, hur vet jag att de är äkta? :S

Ja det kan ju vara svårt...råkade själv köpa ett par fake en gång. Men det gäller att kolla så att det är en seriös säljare som har sålt en del och sen kan man ju prata med folk som köpt av honom...Sen får man hoppas på det bästa :)

KniveN
2005-08-21, 15:28
Är väl inte så farligt om dom inte e äkta men ser äkta ut om man får betala halva priset?

många av dom dyrare LV kopiorna är ju gjorda i samma fabrik som dom äkta, och i vissa fall är det folk som har köpt dom väskorna som LV inte godkände pga småfel som att inte trycket låg i linje osv.

High1ander
2005-08-21, 15:52
Lägger väl ner ca 30$ på byxor då jag köper sådana.

Sist jag skulle köpa Jeans så var det nedsatt till 45$ från 90$, sen i kassan så var det bara 4,95$ jag behövde betala för mina jeans, de sprang runt som yra höns för att ta reda på varför, men kunde inte fatta varför den blivit prissatt som den var. Inga fel på byxorna, inte helt fel heller att lägga ut ca 35kr för helt nya jeans :D

Skjortor ligger runt 20-35$ när man skaffar sådana. Köper inga kläder nu när jag är i Sverige, förrutom lite sköna långarmade tunntröjor från H&M som går lös på 129kr.

Alltså jag har inget emot att lägga ner mycket pengar på kläder, men jag blir fan galen på idioter som köper kläder bara för ett märke sitter på dem, och sen sitter kläderna som skit på deras kroppar.

Folk bara "Var halva priset så den här munktröjan kostade bara 500kr", liksom 500kr är fortfarande överpris för en ful jävla munktröja.

Jag är inte "emot märken", bara tycker det är patetiskt då det enda speciella med plagget är ett fjantigt märke.

Fatalist
2005-08-21, 16:14
Lägger väl ner ca 30$ på byxor då jag köper sådana.

Sist jag skulle köpa Jeans så var det nedsatt till 45$ från 90$, sen i kassan så var det bara 4,95$ jag behövde betala för mina jeans, de sprang runt som yra höns för att ta reda på varför, men kunde inte fatta varför den blivit prissatt som den var. Inga fel på byxorna, inte helt fel heller att lägga ut ca 35kr för helt nya jeans :D

Skjortor ligger runt 20-35$ när man skaffar sådana. Köper inga kläder nu när jag är i Sverige, förrutom lite sköna långarmade tunntröjor från H&M som går lös på 129kr.

Alltså jag har inget emot att lägga ner mycket pengar på kläder, men jag blir fan galen på idioter som köper kläder bara för ett märke sitter på dem, och sen sitter kläderna som skit på deras kroppar.

Folk bara "Var halva priset så den här munktröjan kostade bara 500kr", liksom 500kr är fortfarande överpris för en ful jävla munktröja.

Jag är inte "emot märken", bara tycker det är patetiskt då det enda speciella med plagget är ett fjantigt märke.

JL, WE & Tiger :D :laugh:

mela
2005-08-21, 16:49
Ska man verkligen säga vad ens kläder har kostat. Då försvinner ju lite med det hela ;)

Gabriel_
2005-08-21, 16:53
Ska man verkligen säga vad ens kläder har kostat. Då försvinner ju lite med det hela ;)

tyst jävla moderat.
















nå säg nu hur mycket du fick ge för din lv väska :D

High1ander
2005-08-21, 18:22
JL, WE & Tiger :D :laugh:
Tyvärr så har du helt rätt, precis de märkena plus Boomerang och nån till fjantmärke. Min bästa polares lillebrorsa hade precis köpt kläder, ungen är 14 år, och köper sådana kläder. Visst jag köpte "märkeskläder" i den åldern också. Men då var det kläder som ändå hade nån form av egen design eller stil, som inte bara var en tröja med tryck från XXXXX. Ibland kunde man köpa en tröja med tryck från XXXXX men då var det ändå billigt, dvs 200kr eller så... Men idag "wow bara 500kr för en tröja". Så har man sett 12377732 liknande i andra affärer som är bra mycket billigare eller snyggare också (fan jag börjar låta som föräldrar :()

Men dagens jävla "likrikting" (nu kan det ju vara så att det alltid har varit så och det är inte förns nu man tycker det är extremt patetiskt) i att alla har samma kläder är ju bara OK? Jag har ganska bred klädstil, ibland ser man ut som en lärare på skolan, nästa dag är man pundare, ibland partykläd på skolan a lá 70-tal osv...

Sen jag har liksom kört ganska lite på jeans ända sen 8:an för jag så jag har kört mer på pressvecksbyxor som "ser" finare ut, men kostar betydligt mindre och fan är mycket skönare också...

Idag är det ju mycket dyrare att köpa kläder för att se traschig ut än att se proper ut...

mela
2005-08-21, 18:23
tyst jävla moderat.




nå säg nu hur mycket du fick ge för din lv väska :D


haha det skulle du allt vilja veta va ;)

Gabriel_
2005-08-21, 18:25
haha det skulle du allt vilja veta va ;)

nej det berör mig inte det minsta!!

MacLeod
2005-08-21, 21:17
Är väl inte så farligt om dom inte e äkta men ser äkta ut om man får betala halva priset?

många av dom dyrare LV kopiorna är ju gjorda i samma fabrik som dom äkta, och i vissa fall är det folk som har köpt dom väskorna som LV inte godkände pga småfel som att inte trycket låg i linje osv.

Orginalfabrikerna för dom större modehusen har lyckats stoppa dom tredje skiften när kopiorna gjordes. Nu finns det istället "underjordiska" fabriker som gör skiten. Som kineserna själv säger måste man lära sig skilja på orginal,kopior och falska varor.

Wooch
2005-08-21, 22:50
Senaste inköpen:
Jeans 500 kr
Tröja 300 kr
Skjorta 179 kr
Jacka 200 kr
Skor 300 kr

Min brorsa som har börjat att bli lite klädmeveten, har som så många andra i hans ålder fastnat för vissa märken såsom JL, Tiger mm. Han går enbart efter märkena och bryr sig egentligen inte om hur plagget ser ut. Nyligen såg han ett JL skärp för 1000 kr som han försökte tvinga föräldrarna till att köpa. Hoppas han växer ur detta snabbt.

High1ander
2005-08-21, 23:07
Senaste inköpen:
Jeans 500 kr
Tröja 300 kr
Skjorta 179 kr
Jacka 200 kr
Skor 300 kr

Min brorsa som har börjat att bli lite klädmeveten, har som så många andra i hans ålder fastnat för vissa märken såsom JL, Tiger mm. Han går enbart efter märkena och bryr sig egentligen inte om hur plagget ser ut. Nyligen såg han ett JL skärp för 1000 kr som han försökte tvinga föräldrarna till att köpa. Hoppas han växer ur detta snabbt.
Köp skärpet sen pryglar du honom med det... :/

MilkmaN
2005-08-21, 23:08
Senaste inköpen:
Jeans 500 kr
Tröja 300 kr
Skjorta 179 kr
Jacka 200 kr
Skor 300 kr

Min brorsa som har börjat att bli lite klädmeveten, har som så många andra i hans ålder fastnat för vissa märken såsom JL, Tiger mm. Han går enbart efter märkena och bryr sig egentligen inte om hur plagget ser ut. Nyligen såg han ett JL skärp för 1000 kr som han försökte tvinga föräldrarna till att köpa. Hoppas han växer ur detta snabbt.

Hoppas mina syskon aldrig blir så. Då jävlar ska dem ha! *grr27*

Calleman
2005-08-22, 08:08
hehe, jag har så sjukt svårt att hitta tshirtar som passar
L brukar sitta hyfsat men aldrig klockrent, speciellt nu när jag trycker så jäkla mycket mat är dom alltid för små och för korta där bak (194cm) och sitter för tajt så det känns obekvämt.. XL brukar sitta för löst och ledigt
jag har nog ingen tshirt kropp, det är fan omöjligt ibland att hitta något vettigt :)


Ok, 194 lång...hur fan hittar du vettiga jeans? Tipsa mig!

Hades
2005-08-22, 10:04
Dom jag tänker på är nästan likadana som dessa fast det är inte samma.

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0&BrandID=47&DisplayItemID=14414&Position=1&ListType=1
Varför vill någon betala 2000 kr för jeans med gaffatejp på röven?

Honn
2005-08-22, 10:06
brukade vara tvungen att lägga ut för mig ofattbara 800-1100 på jeans innan jag hittade Dressman :love: . Mina Lee Nash och 101B är kanske lite snyggare, men mina McGordon kostar 500-800 mindre och låter mig spendera pengar på annat jag inte behöver.

Arnesson
2005-08-22, 11:06
Jag kan lägga ganska mycket på kläder, och ekonomin tillåter. Pluggar och jobbar deltid just nu (inge lån), så man är inte direkt rik.

Jag har inge problem att köpa en tröja för 1000kr eller byxor för 1000kr, bara jag har råd. Men nu när jag ej har så mycket pengar så funkar det bra att varva lite sjystare (oftast dyrare) kläder med billiga från t ex H&M. Brukar vara ganska lätt att hitta stilrena kläder på H&M, t ex så köpte jag nån enfärgad pikétröja för 99kr i sommras. Tröjan var även av okejkvalitet och håller formen bra när den tvättas.

myggan
2005-08-22, 11:34
Ok, 194 lång...hur fan hittar du vettiga jeans? Tipsa mig!

man letar och letar och letar.. tills man hittar någon modell som passar en :)
ofta kan man utesluta märken helt känns det som, det märker man ganska snabbt.. jag brukar behöva testa 10 par jeans minst innan jag hittar ett par jag verkligen trivs i, och det ju värt att ta en heldag för att hitta dom med för man lägger ju ändå så mycket pengar på dom!

Calleman
2005-08-22, 12:10
man letar och letar och letar.. tills man hittar någon modell som passar en :)
ofta kan man utesluta märken helt känns det som, det märker man ganska snabbt.. jag brukar behöva testa 10 par jeans minst innan jag hittar ett par jag verkligen trivs i, och det ju värt att ta en heldag för att hitta dom med för man lägger ju ändå så mycket pengar på dom!


Ja, men fan...jag hittar knappt ett märke värt att titta på som passar mig. Nu är jag snäppet längre än dig också, men borde inte spela så stor roll. Måste ha 36 i längd, men det enda riktigt snygga paret jeans jag hittat är ett par diesel lågt skurna. Resten har än så länge varit för korta! Visst är det synd om mig :)

myggan
2005-08-22, 23:38
Ja, men fan...jag hittar knappt ett märke värt att titta på som passar mig. Nu är jag snäppet längre än dig också, men borde inte spela så stor roll. Måste ha 36 i längd, men det enda riktigt snygga paret jeans jag hittat är ett par diesel lågt skurna. Resten har än så länge varit för korta! Visst är det synd om mig :)

vad fan har ni för affärer i malmö egentligen :)

du får leta upp dom schyssta affärerna, borde inte vara problem att hitta jeans i storlek 36 som sitter schysst :)

Calleman
2005-08-23, 07:12
vad fan har ni för affärer i malmö egentligen :)

du får leta upp dom schyssta affärerna, borde inte vara problem att hitta jeans i storlek 36 som sitter schysst :)

Nej, kan ju lätt hitta t ex Lee-jeans, Levi's, kanske mög-Dressman m.m. Men det är mest "vanliga" jeans, man vill ha ett par med schysst slitning och lite finess bakom.

Men men...livet är inte lätt :)

blekfet2
2005-08-23, 08:13
absolut, nu har höstkollektionen kommit ut med :thumbup:



altså vafan........ *grr27*

myggan
2005-08-23, 09:51
Nej, kan ju lätt hitta t ex Lee-jeans, Levi's, kanske mög-Dressman m.m. Men det är mest "vanliga" jeans, man vill ha ett par med schysst slitning och lite finess bakom.

Men men...livet är inte lätt :)

jo men då får du ju vidga vyerna utanför dressman också :)

myggan
2005-08-23, 09:51
altså vafan........ *grr27*

haha, det lät lite överdrivet.. men det är ju sant :)

blekfet2
2005-08-23, 11:49
haha, det lät lite överdrivet.. men det är ju sant :)


jo självklart...man man nämner inte sådant....ungefär samma sak som att sitta å berätta för en polare om hur brudarna masserar prostatan på dig..... :D :D

High1ander
2005-08-23, 12:00
Hmm... fick mina CSN-pengar för hösten nu, så man får väl ta och dra en snabbis i Uppsala, brothers, H&M, dressman kanske och se om det finns något av värde innan man sticker till USA om 2 dagar...

Gillar brothers T-shirtar, de sitter tajt :)

myggan
2005-08-24, 00:05
jo självklart...man man nämner inte sådant....ungefär samma sak som att sitta å berätta för en polare om hur brudarna masserar prostatan på dig..... :D :D

:laugh:

High1ander
2005-08-24, 00:40
Köpte en massa ljusblåa och ljusråsa kläder av skjortor, t-shirts, linnen, långärmade, osv. Bara för i USA är det svårt att få tag i "sköna" sådana, dels för rosa uppfattas som bögigt (men det skiter jag i). Dels för de bara har en massa "osköna" kläder som siter "strävt".

Rea på H&M så man fick bl.a. ett blått tajt linne, och en ljusblå skjorta för 50kr.

Sen köpte jag 3 t-shirts på brothers från East West, bara för de sitter så jävla skönt, har köpt sådana t-shirts regelbundet i 5 år nu...

xynd
2005-09-25, 22:47
satsa pengarna på protte istället så ni växer..

Arnesson
2005-09-25, 22:57
satsa pengarna på protte istället så ni växer..

Eller så köper man kläder, och förblir liten :D

Slartibartfast
2005-09-26, 10:03
Jag betalar högst 400 spänn på ett par brallor och 250 för en tröja.

myggan
2005-09-26, 10:15
hur mycket får man lägga på en halsduk då :)

såg en i helgen från dries van noten för 1400 lappen eller något, det var lite saftigt, speciellt eftersom den var ganska trist :)

Inzza
2005-09-26, 10:18
Min sailracing jacka som med tryck slutade på 5300kr :) aldrig köpt något så dyrt innan haha, tillome min dator var billigare;)

s_himself
2005-09-26, 10:26
Min sailracing jacka som med tryck slutade på 5300kr :) aldrig köpt något så dyrt innan haha, tillome min dator var billigare;)


Den står emot: vind, vatten, strålning och frätande syra för dom pengarna? :D

aliquis
2005-09-26, 10:42
det värsta är ju att biten som gör plagget "dyrt" inte alls går till de som har framställt det så att säga (eventuellt om det är riktigt dyrt..)

Angel
2005-09-26, 11:48
jag e en riktig klädjunkie och mår illa när ja tänker på alla pengar jag spenderat. tex flera tusenlappar på en väska m.m

High1ander
2005-09-26, 18:26
Kopte nagra skona T-shirtar for nan dag sen. 4st for 60$.
Star "Date me before I'm famous"
en rosa med "Chicks dig guys with skills"
en rod med tva ekorrar och en har notter i sin mun "You look good with nuts in your mouth"
sista e en snubbe med huvudet oppet sa star det "Need more head"

Alskar att kopa mansgris-klader

tp_88
2005-09-26, 18:28
Fan va underbart det känns att inte ha det minsta intresse för kläder! :) Blir billigt så.

Fatalist
2005-09-26, 19:36
Har denna vecka brännt över 5 laxar på kläder, och har begär efter såå mycket mer som jag hittat *cry*

Fyyy faaaan vilken ångest!!

Jorgen
2005-09-26, 19:47
Har denna vecka brännt över 5 laxar på kläder
Och det är bara måndag. ;)

Cilia
2005-09-26, 20:10
Jag betalar högst 400 spänn på ett par brallor och 250 för en tröja.
Euro?



Och det är bara måndag. ;)
ibland är du riktigt festlig faktiskt.......

Jense
2005-09-26, 20:12
dyra kläder.. men trendiga.. nä

min mcjacka kostade 4,5k.. tröjor brukar gå på runt 600 danska.. skot runt en tusing, byxor har jag flera miljarder par av så det köps inte så ofta. strumpor köper jag flerpack, kalsonger också.

lägger mina pengar på helt andra saker, material, motor, verktyg, grippers, typ

Fatalist
2005-09-26, 20:19
Och det är bara måndag. ;)


Haha! :D

Menar givetvis inom de närmsta 7 dagarna

Tys0n
2005-09-26, 20:30
köpte ett par jeans för 2600 kr... Tröja för 1900 , min bror köpte en thisrt för 1000 kr.. kostar att ligga på topp :D

Jorgen
2005-09-26, 20:32
kostar att ligga på topp :D
Hur är det där uppe på toppen?
Jag har alltid undrat.

mystic[-_-]
2005-09-26, 20:37
Hur är det där uppe på toppen?
Jag har alltid undrat.

Jag med *popcorn* Teach us :bow:

keffat_liv
2005-09-26, 20:38
som mest har jag väll gett 1600 hundra för en t-shirt, köpte 2 så 3200.. men annars brukar väl en t-shirt ligga på allt från 500-1000. Sen har jag väl köpt ett hyffsat dyrt skärp som kostade 2300... är väl det dyraste.

keffat_liv
2005-09-26, 20:43
Nej, kan ju lätt hitta t ex Lee-jeans, Levi's, kanske mög-Dressman m.m. Men det är mest "vanliga" jeans, man vill ha ett par med schysst slitning och lite finess bakom.

Men men...livet är inte lätt :)

kommer inte på vad affären heter just nu, men på gustav tror jag det var, så ligger där en affär som säljer jeans som fan, diesel, replay, lee, levis, nudie, you name it.

muddler
2005-09-26, 20:46
tyckte senaste t-shirten för 350 spänn sved i plånboken :D har väl som max lagt 2000 på ett plagg och det var en jacka, jeans brukar jag kosta på lite, runt 1000 spänn, det är värt det

Gabriel_
2005-09-26, 20:49
tar tillfället i akt och frågar om råd till en ny jacka... har redan "stora" vinterjackor så jag vill ha en lite tunnare slimmad jacka i år.
är beredd att lägga ner runt 1500-2000 på den

tossefar
2005-09-26, 21:17
tar tillfället i akt och frågar om råd till en ny jacka... har redan "stora" vinterjackor så jag vill ha en lite tunnare slimmad jacka i år.
är beredd att lägga ner runt 1500-2000 på den
Jag passar på att fråga en liknande fråga. Jag behöver tips på en snygg kortare rock som höstjacka. Mitt pristak är lite högre, men helst inte över 10 000.

Gabriel_
2005-09-26, 21:22
Jag passar på att fråga en liknande fråga. Jag behöver tips på en snygg kortare rock som höstjacka. Mitt pristak är lite högre, men helst inte över 10 000.

tack för att du får mig att känna mig som en luffare.







:P

tossefar
2005-09-26, 22:02
tack för att du får mig att känna mig som en luffare.







:P
Haha det var inte min mening, men vi söker ju inte heller samma sak. En rock är ju generellt sett dyrare än en tunn jacka.

MilkmaN
2005-09-26, 22:19
tar tillfället i akt och frågar om råd till en ny jacka... har redan "stora" vinterjackor så jag vill ha en lite tunnare slimmad jacka i år.
är beredd att lägga ner runt 1500-2000 på den

Willie hittade en sjyst jacka från Gant på weekday, 950:-

Jävligt enkel men ändå fin.

Gabriel_
2005-09-26, 22:20
Willie hittade en sjyst jacka från Gant på weekday, 950:-

Jävligt enkel men ändå fin.

MÅSTE kolla upp det där!

victor_n
2005-09-26, 22:23
dyraste är min tiger kostym för 5,5 tusen va en av idioterna som köpte en von dutch keps för 1,5 år sen för 650 ha vll lagt ut 2600 för ett par D&G jeans å 1600 för ett par replay.. 1700 för en JL jacka 3400 för en timberland jacka! 1200 tiger pjucks! ska i helgen bränna lite på en V-ringad kofta från Acne samt en mössa från BOSS å en halsduk från sand! lägger alla mina studiepengar och extrajobbs pengar på kläder just nu under de sen i våras.. alltid varit intreserad av mode men nu börjar de går lite överstyr :thumbup:

myggan
2005-09-26, 23:32
Jag passar på att fråga en liknande fråga. Jag behöver tips på en snygg kortare rock som höstjacka. Mitt pristak är lite högre, men helst inte över 10 000.

för 10000 är det inte svårt.. då kan du i princip ta en rock du gillar utan att kolla prislappen
dom FLESTA rockar ligger väl under det priset i alla fall :)

MacLeod
2005-09-26, 23:51
Ni är ju heeelt crazy alltså!

tossefar
2005-09-27, 01:06
för 10000 är det inte svårt.. då kan du i princip ta en rock du gillar utan att kolla prislappen
dom FLESTA rockar ligger väl under det priset i alla fall :)
Problemet var ju som sagt att hitta rocken i fråga.

myggan
2005-09-27, 10:56
Problemet var ju som sagt att hitta rocken i fråga.

nu vet jag ju inte vart du bor men, har man inget pristak så förenklar man ju arbetat ganska ordentligt :)

hade du haft ett pristak på 1000:- hade det varit en utmaning