handdator

Visa fullständig version : V-form


tinkerbell
2005-08-19, 16:59
Tjena de goda trevliga folket ...

Jag undrade något angående V-form på ryggen. Vad jag misstänker krävs de rätt lite fett på kroppen får å lyckas med en V-form, eller har jag fel? Är de bara liten midja man behöver? Jag har rätt lite fett på kroppen, men ingen V-form har jag.

Hur skall man lyckas få V-form? Kommer de från deffen eller kommer de från styrketräningen? Om ja, vilka övningar bör man köra? Basövningar i form av latsdrag, marklyft, rodd ? Eller?

Oerhört tacksam för svar.

Mpet
2005-08-19, 17:04
chins är den allra bästa v-forms övningen efter mitt tycke.... men även marklyft är bra

Frantic
2005-08-19, 17:07
Ett par rejäla axlar torde väl hjälpa till?

miblom
2005-08-19, 17:07
Smal midja förstärker helt klart intrycket av en bred rygg eller V-form. De övningar jag föredrar för att träna latsen är chins och latsdrag i olika variationer. Marklyft och rodd har du ju tänkt på själv och det är mycket bra ryggövningar.

dtox
2005-08-19, 17:15
jag har också "problem" med just detta. min midja är ganska bred, ligger på ca 82-84 cm :( . Det är väldigt mycket tycker jag för en som inte tränat speciellt mycket..

tinkerbell
2005-08-19, 17:23
Tack så mycket för alla era svar, uppskattas.

Brukar ju se många bilder på folk som är i ganska bra form endån, dock har jag inga namn. Hursom hest sitter där inte allt för mycket fett på kroppen och inte ser jag en V-form på dom.

Då gissar jag på att styrketräningen (rygg träningen) spelar en ganska så stor roll.

MilkmaN
2005-08-19, 19:46
Jo, en bred rygg har man ju inte bara för att man har låg bf%, man får antingen skaffa sig en getingmidja eller bredare lats.

Fatalist
2005-08-19, 19:48
Träna latsen och axlarna mycket så får du snabbt en sjysst v-form. En smal midja hjälper ju såklart till men med allsidig träning och hyfsad form så går det inte att misslyckas..

d12
2005-08-19, 23:34
Jag brukar använda ett v-handtag i kabelrodden (eller vad det heter), men jag sitter inte ner som brukligt, utan ställer mig upp med böjda knän och lutning framåt och så drar jag handtaget mot naveln. Jag "kom på" övningen själv (har inte sett någon annan göra det), men den påminner ju en del om skivtångsrodd. Hur som helst så tycker jag den tar otroligt bra.

sunkan
2005-08-20, 10:33
Jag brukar använda ett v-handtag i kabelrodden (eller vad det heter), men jag sitter inte ner som brukligt, utan ställer mig upp med böjda knän och lutning framåt och så drar jag handtaget mot naveln. Jag "kom på" övningen själv (har inte sett någon annan göra det), men den påminner ju en del om skivtångsrodd. Hur som helst så tycker jag den tar otroligt bra.

man kan ju inte sitta på en bänk eller? :D

Gila
2005-08-20, 12:31
Jag brukar använda ett v-handtag i kabelrodden (eller vad det heter), men jag sitter inte ner som brukligt, utan ställer mig upp med böjda knän och lutning framåt och så drar jag handtaget mot naveln. Jag "kom på" övningen själv (har inte sett någon annan göra det), men den påminner ju en del om skivtångsrodd. Hur som helst så tycker jag den tar otroligt bra.
Jag gör samma sak fast sätter v-handtaget på en skivstång istället o kör som dig...

Metal_boy_
2005-08-20, 14:04
Smal midja breda axlar. Mycket handlar om genetik i det här fallet då det har mycket med benstrukturen att göra.

blekfet2
2005-08-20, 15:05
tänk den som hade smal midja, fan även när jag ligger på hyfsat bf% så har jag bred midja....tragiskt...

d12
2005-08-20, 16:46
man kan ju inte sitta på en bänk eller? :D

Det är ju förstås ett alternativ :hbang: men jag känner att sättet jag använder mig av involverar andra delar av ryggen.

mr_ping2
2005-08-20, 20:27
Jag ser ut såhär.... och jag har typ 20% fett nu

http://www.uxconsulting.com/private/bilder/muskler/2005/Latspread_fram_050705.jpg

Bolio
2005-08-20, 20:52
Jag ser ut såhär.... och jag har typ 20% fett nu

http://www.uxconsulting.com/private/bilder/muskler/2005/Latspread_fram_050705.jpg

:/