handdator

Visa fullständig version : iriver vs iaudio


Spec^
2005-08-19, 14:17
Ska köpa mig en mp3 spelare nu.

Valet står emellan en iaudio 5 1gb och en iriver ifp 899 1gb.

Nån här som har nåt vettigt att komma med? Vill inte ha nån portabel hd eller ipod.


Ös på!

Davil
2005-08-19, 14:25
Ska köpa mig en mp3 spelare nu.

Valet står emellan en iaudio 5 1gb och en iriver ifp 899 1gb.

Nån här som har nåt vettigt att komma med? Vill inte ha nån portabel hd eller ipod.


Ös på!

Jag tycker du skall köpa iriver:n.
* Bättre ös i steget. 18mw*2 mot iaudios 13mw*2. Du kan spela högre utan att det låter dåligt.

* Längre bateritid.

fat_joe
2005-08-19, 14:33
Jag tycker du skall köpa iriver:n.
* Bättre ös i steget. 18mw*2 mot iaudios 13mw*2. Du kan spela högre utan att det låter dåligt.

* Längre bateritid.


Tycker Iaudio bara för den är snyggare :D

hasse36
2005-08-19, 14:43
iRiver använder AA-batterier och iAudio använder AAA.

Det betyder minst dubbelt så hög laddningsmängd (mAh) i uppladdningsbara batterier.

Lånar tråden lite:
Är det någon som vet laddningsmängden i "vanliga" batterier?

Davil
2005-08-19, 14:44
Tycker Iaudio bara för den är snyggare :D

Ja, det håller jag med om. Så då e frågan...Köper man en mp3spelare som man tittar på och beundrar...

eller köper man en som funktionsmäsigt är bäst som inte distar om man spelar hög musik ? ;)

fat_joe
2005-08-19, 14:49
Ja, det håller jag med om. Så då e frågan...Köper man en mp3spelare som man tittar på och beundrar...

eller köper man en som funktionsmäsigt är bäst som inte distar om man spelar hög musik ? ;)


Man köper en som både låter bra o ser bra ut hehe =P
(tror iaudio 5 uppfyller det, dom är väl kända för sitt bra ljud ?)
iriver låter säkert kanske ännu bättre, men tycker fortfarande han ska köpa en iaudio ;)

Piranha
2005-08-19, 14:50
Kan rekomendera JOS 1 giggarn där i samma prisklass , uppladdningsbara batterier i den , speltid ca 25 timmar.

Kanske värt att slå en koll på iaf.

Fettecke
2005-08-19, 14:54
jag sålde min Iriver iFP 990 och köpte en Sony NW-E407, ljudkvaliteten är kanske lite skillnad, men inget som du kommer dö utav, men batteritiden är så enormt mkt bättre i Sonyspelaren runt 50 timmar konstant spelning, Irivern håller bara max 30(3.5 arbetsdagar sen e den tom), även att de står 40 på hemsidan.... samt att du laddar Sony-spelaren full på a 15 minuter.

köp sony NW-E407/507(m. radio) och känn lugnet.! kostar runt 1500 på netonnet, för 1gb.!

hasse36
2005-08-19, 14:55
Kan rekomendera JOS 1 giggarn där i samma prisklass , uppladdningsbara batterier i den , speltid ca 25 timmar.Är det innbyggt batteri du menar? Den skulle jag aldrig köpa.

Piranha
2005-08-19, 14:56
Är det innbyggt batteri du menar? Den skulle jag aldrig köpa.


Japps inbyggt har funkat klockrenför mig än så länge.

hasse36
2005-08-19, 15:05
Japps inbyggt har funkat klockrenför mig än så länge.Jag vill inte vara beroende av laddaren om jag tex är ute och reser.

Finns det mobiltelefoner som går på vanliga batterier?

grisbil3n
2005-08-19, 15:06
Kan rekomendera JOS 1 giggarn där i samma prisklass , uppladdningsbara batterier i den , speltid ca 25 timmar.

Kanske värt att slå en koll på iaf.

Mmh, den är våldsamt jävla bra. God kvalite med, jag har inte varit försiktig med den direkt.

Edit: Alltså det är jävligt saftig batteritid.

Dav0d
2005-08-19, 15:09
Iriver är absolut bäst enligt mitt tycke.

Min är väldigt stöt tålig, och har extremt bra ljud!

Fettecke
2005-08-19, 15:11
Iriver är absolut bäst enligt mitt tycke.

Min är väldigt stöt tålig, och har extremt bra ljud!
hahaha, inte min, joysticken har gått sönder 2ggr på ca 7 månader
skitgrejjer!

TheBeanSeed
2005-08-19, 15:12
Jag har en iriver 795 1gb

är väldigt nöjd med framförallt batteritiden, kör med laddningsbara
har en sådan där gp powerbank *flex*

ljudet är väl i tester något som iriver brukar få bra betyg i?

jag har egentligen inget att klaga på..

iriver stödjer ogg. vet ej med iAudio

nemd
2005-08-19, 15:15
jag sålde min Iriver iFP 990 och köpte en Sony NW-E407, ljudkvaliteten är kanske lite skillnad, men inget som du kommer dö utav, men batteritiden är så enormt mkt bättre i Sonyspelaren runt 50 timmar konstant spelning, Irivern håller bara max 30(3.5 arbetsdagar sen e den tom), även att de står 40 på hemsidan.... samt att du laddar Sony-spelaren full på a 15 minuter.

köp sony NW-E407/507(m. radio) och känn lugnet.! kostar runt 1500 på netonnet, för 1gb.!

Den skulle nog jag också köpt. Köpte en sony för ett halv år sedan för 800, digger den riktigt bra, speciellt batteritiden. På ett AAA så spelar man fan hur länge som helst på hösta volym. Visst är det skillnad på ljudet, men det är bra ljud endå i denna.. :D

Fettecke
2005-08-19, 15:21
Den skulle nog jag också köpt. Köpte en sony för ett halv år sedan för 800, digger den riktigt bra, speciellt batteritiden. På ett AAA så spelar man fan hur länge som helst på hösta volym. Visst är det skillnad på ljudet, men det är bra ljud endå i denna.. :D

jag märker bara skillnaden riktigt om jag sitter i ett helt tyst rum med lurarna på, då är det skillnad, men i vardagslivet så är det inga problem alls.!

nemd
2005-08-19, 15:23
jag märker bara skillnaden riktigt om jag sitter i ett helt tyst rum med lurarna på, då är det skillnad, men i vardagslivet så är det inga problem alls.!

Det jag menar ju.. :D Är riktigt sugen på den. Den körde väll AAA batteri den också? MEn hur är det med anlutningen, detär kabel va? Och hur tankaru musiken, har du sonys prog, eller dyker den upp som hårddisk?

Fettecke
2005-08-19, 15:26
http://www.sony.se/view/ShowProduct.action?product=NW-E407&site=odw_sv_SE&category=PAW+Network+Walkman

Spec^
2005-08-19, 17:36
När jag suttit å läst runt lite så verkar det som att iaudio har snäppet bättre ljud med lite värre lurar (ska köpa koss porta pro) än irivern.

Sen verkar det som att iriverns batterilucka är kass, hoppar upp hela tiden.

Brorsan har en iaudio spelare som heter X5(20gb) och den är det saftigt ljud i med koss lurarna, så det lutar mot en iaudio spelare för mig med.