handdator

Visa fullständig version : Pro Performance, leveranstid?


Devoid
2005-08-19, 12:55
Hoppas att det är okej att fråga om andra webbutiker.

Iallafall, är det någon som har beställt från http://www.properformance.se/ ?
Isåfall hur snabbt fick ni era varor? För mig har det gått 9 arbetsdagar utan ett ord, mailade de häromdagen men inget svar där heller (2 arbetsdagar).

Vill ju iallafall veta om man kommer få sina grejor eller inte, annars får man ju beställa någon annanstans.

Skulle de nu mot förmodan ha semesterstängt eller något så hade det ju varit en fördel om de skrivit det på sidan, eller om varorna var slut (stod visserligen "I Lager") så kan de ju slänga iväg ett mail med den informationen tycker jag.

Frantic
2005-08-19, 12:56
Du får icke länka...

EDIT:
Länkar till andra butiker som säljer likartade varor som Kolozzeum undanbedes. Kolozzeum är ett vinstdrivande företag som erbjuder denna tjänst helt gratis till alla som är intresserade av träning.
- saxat från kolos regler

aliquis
2005-08-19, 13:00
Han får länka om de inte har tillskott.

Jag hade också problem att få svar, tillslut fick jag veta att kollinr skulle stå i ordern, men såg inget så jag mailade och de menade att jag lade ordern på fredagen så det hade ju varit riktigt bra om de hade skickat på tisdagen, men det hade de inte...

Tillslut fick jag mail om att det var skickat, bara det att kollinumret hos posten resulterade i att posten inte visste var paketet var.

Mailade dem igen och berättade det och frågade om de hade glömt lämna paketet, inget svar.

Ringde, de påstod att stod det så hade paketet skickats, visst visst tänkte jag.

Några dagar till gick, ingen träff hos posten, men så på måndagen 5 dagar senare stod det att paketet hade lämnats hos posten ;), så det hade inte alls skickats när de skickade mailet om att det hade skickats.

När det så väl kom fram var bältet av en annan modell än det jag hade beställt, och jag hade ringt och högt mig för gällande storlekar innan, men det blev väl inte riktigt rätt, inte enbart deras fel vad gäller storleken men rätt modell iaf, och de hade ju kunnat hjälpt till mer med storleken.

Har mailat dem om att jag vill returnera bältet eftersom modellen är fel men inte fått något svar så jag får väl maila igen eller ringa, men nu har det gått över 8 dagar sedan jag fick sakerna också.

Kommer jag beställa därifrån igen? Nej.

Beställde även från mmsports, de fick iväg sakerna samma dag tror jag.

Devoid
2005-08-19, 13:00
Jo läste det precis innan jag postade :) Men nu går det inte att edita,

Men de säljer väl inget som kolo har och vice versa? Men det kanske inte är okej ändån?

Devoid
2005-08-19, 13:08
Låter ju inge bra där alltså aliquis...

8 dagar kom jag på att det gått sedan min beställning, beställde på tisdag eftermiddag.
Kan ju inte beställa någon annan stans då sitter man väl här med 2st paket :(

Pez
2005-08-19, 13:08
Jo läste det precis innan jag postade :) Men nu går det inte att edita,

Men de säljer väl inget som kolo har och vice versa? Men det kanske inte är okej ändån?
För det första.. om du är osäker på om innehållet i ett inlägg är ok eller inte så är det en jävligt dum ide att posta det och skriva "hoppas det är ok" - fråga en mod först. Du kan inte friskriva dig från varningar.

I detta fallet är det ok, då dom inte säljer tillskott.

För det andra..
RING NUMRET PÅ SIDAN.

Grattis.

Devoid
2005-08-19, 13:15
Jo men jag läste reglerna (igen) precis innan jag postade och jämförde innehållet på kolo`s shop och deras och såg då att de inte hade några liknande varor. Därför antog jag att det var okej.
Men sen säger Frantic att man inte får länka, då blir jag osäker igen och tänkte ta bort länken för säkerhets skull men det gick inte kom jag på.

Sen så står det att man skall sköta konversationen via mail helst, och ärligt talat så såg jag inget telenummer innan jag kollade nu :) Sen så kunde man inte ringa på fredagar heller, skit med.

AnimalGen
2005-08-19, 14:05
Tog en vecka för mig.

Devoid
2005-08-23, 16:18
Kan lägga till att jag fortfarande inte hört ett ord från dem, varken angående ordern eller mailet jag skickade och undrade vad som händer...
Får se om jag kommer åt att ringa de imorgon.

abjorn
2005-08-23, 16:47
jag har alrig haft några problem med dom. däremot har en polare väntat hela sommaren på sina kläder, typ samma problem som aliquis

Devoid
2005-08-23, 17:02
Det skulle inte förvåna mig om de inte hade sakerna i lager fastän det stod så när jag beställde. Känns som att det är något sådant, hur mycket man än har att göra så tar det inte över 2 veckor att skicka 2 grejor...

Allan
2005-08-23, 18:02
Varför ringer du inte? Känner jag Micke rätt så sitter han där till elva ikväll. Eller tycker du JAG ska ringa åt dig?

allan

Devoid
2005-08-23, 18:30
Det behövs förhoppningsvis inte Allan :), men i ärlighetens namn så har jag lite "fobi" för att ringa till saker och ting, kanske låter löjligt men så är det. Därför sköter jag så mycket som möjligt via e-post.

Allan
2005-08-23, 18:35
Det behövs förhoppningsvis inte Allan :), men i ärlighetens namn så har jag lite "fobi" för att ringa till saker och ting, kanske låter löjligt men så är det. Därför sköter jag så mycket som möjligt via e-post.

Nå, välkommen till vuxenvärlden då. Där det formligen kryllar av folk som inte använder Internet om de inte hotas med pistol. Och som sitter i telefon hela dagarna själva. RING!!!!!


allan

aliquis
2005-08-23, 18:40
Löste sig skapligt för min del, de menade att crazee wear inte har haft något sådant bälte på länge (varför finns det då på sidan?) utan bara läderbälten nuförtiden, men att det där "är samma". Hur som helst fick jag byta grejerna mot något annat om jag ville, frågan är väl mest bara vad.

mangemani
2005-08-23, 18:49
varorna kommer när dom kommer.
fick sitta och vänta på 2 utav mina paket i typ 2 veckor när det stog 2-3 arbetsdagar=/...fick lov att ringa och höra efter vart dom tagit vägen...ena paketet hade dom skickat till helt fel person så dom fick skicka tillbaks paketet för att sen skicka det till mej*suck*..det andra paketet visade det sej att dom hade slut på en utav varorna jag hade beställt(även att det inte stog nån info om det på sidan),så dom inväntade den varan......jaja,ingen skada skedd,men sådant är inte helt omöjligt att det händer...så som jag sa,varorna kommer när dom kommer....ring om du vill få mer info om dina varor.

aliquis
2005-08-23, 18:51
Sen så står det att man skall sköta konversationen via mail helst, och ärligt talat så såg jag inget telenummer innan jag kollade nu :) Sen så kunde man inte ringa på fredagar heller, skit med.Mail är kanske praktiskt för dem men det har tagit ett par dagar att få svar.
Jag har ringt på fredagen, och kl 17, osv, och de har svarat ändå, så telefonservicen är bättre än vad sidan säger, men de kanske inte vill att folk ringer då, vad vet jag.

Devoid
2005-08-23, 18:59
Vuxen har jag enligt mig själv varit ett tag iallafall. Men man får ju hoppas att de jag mailar använder internet med :)

Har bostadsrätt, bil, försäkringar, lån, jobb, räkningar m.m m.m så en del telefonsamtal har jag ju gjort. Jag vet inte varför det är så men jag känner ett "obehag" att ringa folk jag inte känner, eller inte bara ringa prata med främlingar också. Sen är ju internet smidigt istället för telefonkö osv. Kanske inte så "vuxet" men så är det, har väl något att göra med att jag är extremt blyg kanske.

Devoid
2005-08-23, 19:04
Det får väl ta lite tid och så men då skall de säga det med tycker jag. Har de ingen vara så (fast det står att den finns på sidan) kan man ju skicka ett mail och säga det till kunden. Gillar bara inte att vänta utan att höra något alls, bättre att säga att de inte har varan så antingen får man vänta tills de får in den eller avbeställa den ordern.

userfriendly
2005-08-23, 19:05
då kanske man ska köpa brunfärg osont (till december) nu.. ?? :D

no1fitness
2005-08-23, 23:54
Jag har beställt utav dem utan problem.
Men Ragdoll ( userfriendly ) om du ska till SM, så kanske de är där och säljer ProTan där. Jag köpte på Nutrition Outlet senast och betalade 1000 kr för 4 flaskor. Brukar vara billigare på mäsor och arrangemang. :)