handdator

Visa fullständig version : Högljutt svalg?


Antonius
2005-08-19, 01:56
Hej bullen!

Jag har ett problem. Jag kan inte svälja diskret... är det fel på mig?


Hahaha... dock är det sant. Har aldrig kunnat svälja utan att det låter som att jag tävlar med andra som också dricker. Jävligt jobbigt när man ska käka med tjejers familj eller andra tillställningar som kräver etikett osv. Jag vågar fan inte dricka, hahaha.... ok, kanske inte så allvarligt, men ni hajjar vad jag menar.

Inget problem egentligen, bara en knäpp grej jag har... och undrar mest om det är något knäppt med mitt svalg som kan orsaka detta eller om det helt enkelt är jag som får öva tills det att jag kan svälja utan att väcka de döda. :D

blekfet2
2005-08-19, 01:59
1. testa fråga en läkare!
2. testa å drick typ så det rinner rakt ner i halsen, utan nått stopp typ (lite luddigt förklarat men du kanske förstår ändå)

mangemani
2005-08-19, 02:00
om du nu bryr dej så mycket om vad andra ska tycka om dej så får du väl gå till läkaren så att han kan försöka fixa det hela.

Bjorne
2005-08-19, 02:11
1. testa fråga en läkare!
2. testa å drick typ så det rinner rakt ner i halsen, utan nått stopp typ (lite luddigt förklarat men du kanske förstår ändå)Mmm, så sätter man i halsen och hostar ut vätskan över bordet.


Har faktiskt samma problem med trådskaparen, eller är inte ett problem, folk tycker bara det är lustigt, så gör inget :p

Tror det har att göra med att jag har stor halsmandlar.

Metal_boy_
2005-08-19, 02:24
Har lite samma sak. Ofta när jag är väääldigt törstig och häller i mig. Tänker jag på det så kan jag låta bli, men det e gött att klunka ordentligt. :D

Jense
2005-08-19, 04:16
blir pojkvännen ledsen när du sväljer för för högt? =D

Mago
2005-08-19, 05:07
Jag avskyr verkligen när folk låter så in i .. när de äter.
Ok, högljudda klunkningar gör väl inget, men smaskningar! Respektlöst, jag försöker faktiskt äta här!! :eating: :D

blekfet2
2005-08-19, 09:35
Mmm, så sätter man i halsen och hostar ut vätskan över bordet.



jasså, ja då är det väl bara att öva!?! *flex*

mela
2005-08-19, 09:57
Jag har samma problem, men det låter inget när jag bara tar små klunkar.
Typ "smuttar"

aliquis
2005-08-19, 10:58
när min katt äter gräs hör man jättetydligt hur hon tuggar...

Gurgla innan du sväljer, så kommer ingen tänka på att det låter när du sväljer.

shibi
2005-08-19, 11:44
hehe, min syrra har samma problem. Hon låter som ett risigt avlopp *innocent*
men jag har en vana att bita lite i besticken, ni vet så det gnisslar mot tänderna, och många stör sig verkligen på det.

Antonius
2005-08-19, 11:59
Helt ensam var jag inte märkte jag nu.

Övning ger färdighet kör jag nog på... ser lite lustigt ut när jag försöker svälja utan att det låter, man koncentrerar sig som fan och så.... GULP! Haha...

På tal om så knakar det till i käken när jag tuggar med vänster sida eller med mitten (biter av i ett äpple eller dyl.)... men nu ska vi inte glida ifrån detta oerhört viktiga ämne. :D

blekfet2: Jag har fått tips som ditt nummer två av kompsar och även mina föräldrar men har verkligen inte funkat... det är som att det är ett stopp i svalget och det bara öppnas när jag sväljer, och då låter det GULP... så det har inte funkat.

Bjorne: För stora halsmandlar? Hur menar du då? :confused:

Jense: Vad har vi sagt om att prata om sig själv i tredje person och uttrycka våra känslor i frågande form. :nono:

mela: Då får jag väl ta och testa att smutta när det blir tillfälle att ha extra bordshyfs.

Bjorne
2005-08-19, 14:20
Bjorne: För stora halsmandlar? Hur menar du då? :confused:Jag har alltid haft rätt stora halsmandlar och enda jag kan tänka mig att det skulle vara.

Piranha
2005-08-19, 14:52
Dagens ilandsproblem.

Kan ju testa att plocka bort gomseglet, det har jag gjort.