handdator

Visa fullständig version : Styrketräning när man är överviktig


Ungtuppen
2005-08-18, 21:57
Hej! Jag har en polare som vill börja styrketräna på gymmet nu när skolan börjar. Han är 1.80lång och väger väl runt 90kg, han har mycket fett på kroppen och är överviktig. Vad borde han börja med? Dra igång en fet bulk eller deffa? Jag själv började som spinkig så jag vet inte riktigt vad som är bäst.

Tacksam för svar.

martin_vbg
2005-08-18, 22:10
Hej! Jag har en polare som vill börja styrketräna på gymmet nu när skolan börjar. Han är 1.80lång och väger väl runt 90kg, han har mycket fett på kroppen och är överviktig. Vad borde han börja med? Dra igång en fet bulk eller deffa? Jag själv började som spinkig så jag vet inte riktigt vad som är bäst.

Tacksam för svar.

De flesta här inne verkar ju gå ner först och sen satsa på att gå upp. Däremot är det väl onödigt att bulka :)

nemd
2005-08-18, 22:27
Fråga han vad han vill göra. Jag började som överviktig, då visste jag inte mycket och trodde fettet skulle göras om till muskler, jag visste inte ens vad deff var. Men jag har aldrig varit smal så jag drog igång en deff nu och har blivit mer nöjd med mig själv. Inte kul o va tjock. Tråkigt att deffa fastman blir nöjd efter. GRYMT kul o bygga muskler och styrka. Men om han precis ska börja kan han deffa och samtidigt få rätt så bra resultat nu i början.. Men snacka med han..

Bjorne
2005-08-18, 22:57
Låt han fokusera på träningen nu i första hand, när han har börjat trivas och tycker det är kul, så känns det först då, lämpligt att inrikta sig och anpassa sig. Blir för mycket att göra allt från start i mina ögon.

autowah
2005-08-19, 06:01
Han ska helt enkelt bara börja träna och komma igång med det.

aliquis
2005-08-19, 10:22
De flesta här inne verkar ju gå ner först och sen satsa på att gå upp. Däremot är det väl onödigt att bulka :)Det är inte onödigt att bulka, frågan är bara VAD man kallar att bulka ;D, om man med bulkar menar stoppa i sig mängder av allt så ja, då är det onödigt ;)

jwzrd
2005-08-19, 10:49
Varken eller! Han (och du) bör äta regelbundet och bra, lära er träna ordentligt, han tjänar däremot nog på att köra mer cardio än du. Skit i deffen och bulken (framförallt deffen). Ett evigt deffande leder bara till att du (ni) står kvar på samma ställe och trampar.

Ungtuppen
2005-08-19, 13:14
Tack för alla svaren.