handdator

Visa fullständig version : Paketsortering på posten.


bladhet
2005-08-18, 20:00
Är det någon här som jobbar på paketsorteringen på posten?
Är det mycket tunga lyft under en dag?
Jobbar ni skift?

Har sökt jobb på paketsorteringen i luleå då jag är less på att jobba på posten i boden.

internethjälten
2005-08-18, 21:06
...då jag är less på att jobba på posten i boden.

Det finns inget att göra på dagarna va ??

bladhet
2005-08-18, 21:48
Det finns inget att göra på dagarna va ??


Va?? Nå finns det att göra på dagarna på posten i boden, men jag är less på att dela ut post så jag hade tänkt mig något annat.

Rocco
2005-08-18, 22:50
Va?? Nå finns det att göra på dagarna på posten i boden, men jag är less på att dela ut post så jag hade tänkt mig något annat.

Varför inte utbilda dig och skaffa ett riktigt jobb? Paketsortering låter ju inte direkt stimulerande. Lite mer ambition har du väl ändå?

Metal_boy_
2005-08-18, 23:28
Varför inte utbilda dig och skaffa ett riktigt jobb? Paketsortering låter ju inte direkt stimulerande. Lite mer ambition har du väl ändå?


Nån ska väl göra dom jobben också.

Rocco
2005-08-19, 00:02
Nån ska väl göra dom jobben också.

Ja, nån ja... Men varför inte "någon annan"? ;)

blekfet2
2005-08-19, 02:01
Va?? Nå finns det att göra på dagarna på posten i boden, men jag är less på att dela ut post så jag hade tänkt mig något annat.



vafan du kan få mitt jävla skitjobb som glasögonmakare på polaris i sävast....där har du ett riktigt jävla tattarjobb........

Lillgrabben
2005-08-19, 09:26
Varför inte utbilda dig och skaffa ett riktigt jobb? Paketsortering låter ju inte direkt stimulerande. Lite mer ambition har du väl ändå?


Vad var det där för ett jävla uttalande?


Du borde vara jävligt nöjd att det finns de som arbetar som brevbärare så att du får din post / tidning varje dag.

Mental
2005-08-19, 09:31
Jag vet, om alla högskoleutbildar sig kommer vi inte att ha några arbetslösa och alla kommer att vara jämnlika!

bladhet
2005-08-19, 11:39
Varför inte utbilda dig och skaffa ett riktigt jobb? Paketsortering låter ju inte direkt stimulerande. Lite mer ambition har du väl ändå?


Visst det kanske är ett "skit" jobb att jobba på posten men jag har redan nu 100kr/h och sen om jag jobbar natt blir det massa ob. Hur många ställen tror du man får den lönen utan utbildning?
Hade bara tänkt att jobba där ett år för att få i hop lite pengar och kanske göra nå roligt i livet.

Är faktiskt utbildad snickare men där har jag en lön på 72,3kr/h.

Yankeee
2005-08-19, 12:55
Vad var det där för ett jävla uttalande?


Du borde vara jävligt nöjd att det finns de som arbetar som brevbärare så att du får din post / tidning varje dag.

Vad var det för fel med det han sa? Det stämmer ju.

Brevbärare är ett hjärndött jobb, man kan inte utvecklas och man gör samma sak varje dag. Ett sk skitjobb mao. Men du tycker att man ska vara nöjd och glad för att vissa andra människor inte ha några ambitioner att utveckla sig?

/Yankeee, brevbärare.

spacedog
2005-08-19, 12:59
Jag vet, om alla högskoleutbildar sig kommer vi inte att ha några arbetslösa och alla kommer att vara jämnlika!

Eller också kommer vi ha en massa arbetslösa akademiker istället. Eller vänta, det har vi ju redan...

Beträffande skitjobb och ambitioner så kan man ju faktiskt ha ambitioner utanför jobbet istället. Då kan det vara perfekt att ha ett "skitjobb" så man kan lägga sin energi på det man egentligen vill göra.

TheBeanSeed
2005-08-19, 13:07
kan påpeka att det är många med åtskilliga högskolepoäng som harvar på
posten för att kunna betala sina studielån..

man kanske skall se över sina möjligheter till jobb innan man läser..
det verkar somliga inte alls tänka på...jaha jag läser väl civilekonom som alla
andra...oj jag blev arbetslös *screwy*

Jag skulle gissa på att det ändå är en del tunga lyft där på paket, är ju ganska tunga moment även på sorteringen så..

blekfet2
2005-08-19, 17:05
kan påpeka att det är många med åtskilliga högskolepoäng som harvar på
posten för att kunna betala sina studielån..

man kanske skall se över sina möjligheter till jobb innan man läser..
det verkar somliga inte alls tänka på...jaha jag läser väl civilekonom som alla
andra...oj jag blev arbetslös *screwy*

Jag skulle gissa på att det ändå är en del tunga lyft där på paket, är ju ganska tunga moment även på sorteringen så..


instämmer....många som läst på högskolan på mitt jobb oxå...tragiskt.