handdator

Visa fullständig version : Träning utan resultat


Jacqis
2005-08-17, 18:40
Jag har tränat nu fram och tillbaka i ett antal år, men jag får aldrig några synliga resultat. Det jag främst har tränat är olika former av kampsporter men nu har jag även börjat att gymma sedan en tid tillbaka.

Knappast att någon skulle kalla mig tjock direkt, men det är ändå kul om man skulle kunna få synliga resultat, inte enbart för att det är snyggt utan även för att det höjer självkänslan och det känns bra att uppnå det man strävat efter.

Det jag undrar är hur lång tid kan man räkna med innan man får resultat om man tränar kampsport 2-3ggr i veckan + olika former av aktiviteter 2ggr i veckan och sedan även gymma 2-3 ggr i veckan (om tiden räcker till vill säga)?
Vad bör man äta? Självklart förstår även jag att man kanske inte bör proppa i sig godis var och varranan dag, men det är väl okej att äta vanlig middag, frukost osv. eller är mat något man nödvändigtvis behöver tänka på?

Det är svårt det här med träning, för jag är väldigt otålig av mig och vill att allt ska hända "pang bomb" ;)

Tacksam för svar

//Jacqueline

HenrY
2005-08-17, 18:43
Att bygga muskler tar sin lilla tid!;) och kräver framförallt sitt lilla slit!:)
När du tränar så mycket som du gör, så måste du äääätttaaaaaaaa MYCKET!
Skulle tippa på att det är därför du fått uteblivna resultat!

Jacqis
2005-08-17, 19:04
Jo jag vet det, men det gör jag. Jag äter minst frukost, lunch och middag varje dag.
Nu under sommaren så har det fuskats både med det ena och det andra dock. Men innan sommarn så hade jag tränat regelbundet i ett helt år utan några direkt synliga resultat mer än bättre kondition och styrka, men det är bara känsla inget som man kan se med ögonen.
Är det så det ska vara och tar det längre tid, eller kan det vara så att något jag gör är fel?

ugly_kid
2005-08-17, 20:40
Jo jag vet det, men det gör jag. Jag äter minst frukost, lunch och middag varje dag.
Nu under sommaren så har det fuskats både med det ena och det andra dock. Men innan sommarn så hade jag tränat regelbundet i ett helt år utan några direkt synliga resultat mer än bättre kondition och styrka, men det är bara känsla inget som man kan se med ögonen.
Är det så det ska vara och tar det längre tid, eller kan det vara så att något jag gör är fel?

frukost lunch och middag räcker inte. vill du får några muskler med den träningsmängden så måste du dubblera antalet mål mat och äta tills du inte får ner en matbit till

Langster
2005-08-17, 20:40
Om du inte fått några synliga resultat av ett helt års tränande gör du något fel!

Ät minst 5 ggr om dagen, proteinrikt och varierat. "Nyttig" mat, alla vet vad det innebär mer eller mindre. 5 ggr om dagen är ett minimum oavsett om du vill upp eller ner i vikt. Sen är det bara att variera storleken på måltiderna beroende på målet du har.

Träna hårdare. Jag tror att många som inte får några resultat faktiskt inte pressar sig själva tillräckligt. Satsa först och främst på att bli starkare. Låt det vara ditt mål... Utseendet förändras under tiden.

Börja äta nån typ av gainer direkt efter träningspassen för att öka på återhämtningen och snabba på muskelbyggandet.

Grisen
2005-08-17, 20:45
Om du inte fått några synliga resultat av ett helt års tränande gör du något fel!

Ät minst 5 ggr om dagen, proteinrikt och varierat. "Nyttig" mat, alla vet vad det innebär mer eller mindre. 5 ggr om dagen är ett minimum oavsett om du vill upp eller ner i vikt. Sen är det bara att variera storleken på måltiderna beroende på målet du har.

Träna hårdare. Jag tror att många som inte får några resultat faktiskt inte pressar sig själva tillräckligt. Satsa först och främst på att bli starkare. Låt det vara ditt mål... Utseendet förändras under tiden.

Börja äta nån typ av gainer direkt efter träningspassen för att öka på återhämtningen och snabba på muskelbyggandet.

:thumbup:

Glöm inte att träna smart med tillräckligt med återhämtning mellan passen, blir du starkare och starkare, utvecklas du även visuellt.

autowah
2005-08-17, 21:00
Det är säkert maten, har samma problem. Som de andra här redan sagt, du måste äta mellanmål, tre måltider räcker absolut inte. Undvik snabba kolhydrater, undantaget efter träning, och försök att äta ganska mycket protein. Sedan kan du någon gång räkna fördelningen mellan protein, fett och kolhydrater, så att du vet på ett ungefär, men håll inte på och räkna kalorier dagligen.
Du tränar väldigt mycket, och då är det ännu viktigare att äta ordentligt, annars händer ingenting, kroppen går på sparlåga.

H.Emanuel
2005-08-18, 05:11
Ja, ät mycket. Skippa konditionsträningen och kör tung styrketräning ett tag, enbart.