handdator

Visa fullständig version : Eminem och fifty ställer in


keZo
2005-08-17, 13:58
Blir ingen konsert (http://www.ematelstar.se/index.jsp?left=artister/navi_artistL.jsp&main=artister/ema/eminem/eminem.htm) på Ullevi tyvärr...eller det känns ju rätt gött o få tillbaks 1000:- i och för sig. :hbang: Även om det förmodligen hade blivit en jäkla show *grr27*

reinholdsson
2005-08-17, 14:05
Vilka kleniser att inte orka med :D

keZo
2005-08-17, 14:11
Ja, om man tänker på hur mycket skit (läs knark) som flyter runt i den branschen så borde det ju inte va några problem för dem att turnera konstant i någe år i alla fall

AnimalGen
2005-08-17, 14:14
Är hela konserten inställd?

mela
2005-08-17, 14:17
wtf jag som skulle få gratisbiljetter *grr27*

Langster
2005-08-17, 14:24
Vafan! 1000 spänn? För det som man ser på MTV varje dag, hela tiden, nonstop? *slap*

Sonny
2005-08-17, 14:26
Blir ingen konsert (http://www.ematelstar.se/index.jsp?left=artister/navi_artistL.jsp&main=artister/ema/eminem/eminem.htm) på Ullevi
Fan va nice :D

AnimalGen
2005-08-17, 14:30
Fan va nice :D
:furious: *grr27*

tuben
2005-08-17, 14:33
Vafan! 1000 spänn? För det som man ser på MTV varje dag, hela tiden, nonstop? *slap*

Haha bra sagt :thumbup:

nemd
2005-08-17, 14:40
Vafan! 1000 spänn? För det som man ser på MTV varje dag, hela tiden, nonstop? *slap*

Haha aaa fast det stämmer ju inte riktigt...

Trist det där med konserten, men men...

internethjälten
2005-08-17, 14:43
Fan va nice :D

Hahahaha, ditt svar är nog populärt i denna tråden ;)

Sonny
2005-08-17, 14:52
Hahahaha, ditt svar är nog populärt i denna tråden ;)Ytterst, usch o fy för Eminem o fitty =)

capoje
2005-08-17, 14:55
Kanske var så att de som ordna det hela såg hur biljett försäljningen gick och då ställde in sverige turnen.

Sonny
2005-08-17, 14:57
Kanske var så att de som ordna det hela såg hur biljett försäljningen gick och då ställde in sverige turnen.
:laugh:

Tricklev
2005-08-17, 15:29
Trist för dom intresserade.

Frantic
2005-08-17, 16:17
Trist för dom intresserade.
Håller med! :(

Jag kan inte tänka mig att jag blivit allt för glad om Metallica ställt in sin Ullevikonsert!

keZo
2005-08-17, 16:30
Vafan! 1000 spänn? För det som man ser på MTV varje dag, hela tiden, nonstop? *slap*
Okej var lite överdrivet, är ju 2x445:- när jag kollar på biljetterna...men 890:- är ju inte fel det heller :cool:

nemd
2005-08-17, 16:50
Okej var lite överdrivet, är ju 2x445:- när jag kollar på biljetterna...men 890:- är ju inte fel det heller :cool:

mina 2 475 x2 plus 25x2=1000 för uthämtning ;)

Jense
2005-08-17, 17:53
utbrändhet är ngt gammla vårdkärringar som tjänar 10 ut får.

men men, kanske inte pallade och svek sina fans.

Löjtnant Blank
2005-08-17, 18:19
Jag tänkte se spektaklet i Köpenhamn för Ems och Obies skull. Nu slipper jag åtminstone engagera mig.

Kwon
2005-08-18, 14:49
Kanske är därför

UTBRÄND

Den senaste tidens motgångar med busskrascher, gripna turnémedlemmar och en skadad DJ har blivit för mycket för Eminem. Nu ställer rappstjärnan in hela sin Europaturné - och därmed också konserten i Göteborg 3 september. Och enligt uppgifter i engelsk press är hans karriär som artist över.


Han orkar inte mer

Eminem utbränd av motgångarna - nu kan hans karriär vara över

Busskrasch, en skadad DJ och två gripna turnémedlemmar.

Nu orkar inte Eminem längre.

I går ställde rapparen in hela sin Europaturne, och enligt uppgifter är karriären slut.
50 cent skulle också kommit till Ullevi, men stannar även han hemma.

– Han är utbränd, heter det i ett pressmeddelande.
Det innebär att de svenska fansen går miste om både Eminem och 50 Cent.
Den 3 september skulle duon ha stått på Ullevis scen.
– Det känns väldigt tråkigt, säger Annika Kämpe på konsertarrangören Ema Telstar.
Eminem och 50 Cent skulle ha nått Europa med "Anger management tour" den 1 till 17 september.
Men i går ställdes samtliga tio shower in.
De kommer inte att bokas om.

Slutet?

– Eminem behandlas just nu för utbrändhet, något som försvåras av andra medicinska problem, meddelade hans stab i går.

Vilka de medicinska åkommorna är vill ingen inblandad avslöja.
Enligt en källa till brittiska The Sun innebär detta även slutet på Eminems karriär som artist.

– Marshall har velat dra sig tillbaka från offentligheten under en längre tid. Han hoppades dra sig tillbaka efter turnén. Men hans utmattning har tvingat honom att göra det redan nu, säger en källa till tidningen.

Enligt The Sun ska Eminem nu fokusera på att ta hand om sin dotter Halie Jade.

Att USA– turnen tagit på 32– åringens krafter råder heller ingen tvekan om.
Men Eminem – vars riktiga namn är Marshall Mathers III – var slutkörd redan innan dess.

Det började med att han döpte sin senaste platta till "Encore" och rappade om ett farväl.

Sista plattan

– Att "Encore" varit avsedd att bli hans sista platta är något som alla i hans inre kretsar känt till ett bra tag, berättar producenten Mark Bass i Detroit Free Press.

Nyligen gav han en intervju där han också pratade om att kasta in handduken.
Den bilden bara bekräftades av rapparen Proof, Eminems högra hand på scenen:
– Han vill dra sig tillbaka och hålla på med producentgrejen, sade Proof.
Men det motsades några dagar senare av Eminem.
– Jag ska inte sluta, bara ta en paus. Om jag lägger av kommer jag att meddela alla det, inte säga det i någon intervju.

Prisade sin show

Han uppgav samtidigt att han och 50 Cent lagt ner stor kraft på turneplaneringen och showen.
– Vi har lagt ut mycket pengar. Vi höjde verkligen ribban den här gången. Vi vet att folk inte bara kommer för att se oss utan för att se en show.
Men utanför scenen kom showen snabbt av sig.

Greps med vapen

En av sällskapets turnebussar kraschade under första veckan av USA-turnen. Bland de skadade fanns Eminems DJ.
I förra veckan – efter ett på förhand haussat framträdande i New York – kom nästa smäll. Turnemedlemmarna Young Buck och Lloyd Banks greps för olaga vapeninnehav.
Det har inte avskräckt fansen – tvärtom.
I fredags såg 40 000 åskådare Eminem och 50 Cent i Detroit.
Showen skulle ha avslutat USA– turnen.
Men med Eminems hälsoproblem kom den att sätta punkt för hela "Anger management tour".

Och kanske för Eminems framtid som rappartist.

Metal_boy_
2005-08-18, 14:55
Dom är ju inga rockers direkt, och det förklarar ju ett och annat.

AnimalGen
2005-08-18, 16:12
"You can taked the man out of the game but not the game out of the man" eller vad man nu säger.

Griip
2005-08-18, 17:27
Dom är ju inga rockers direkt, och det förklarar ju ett och annat.


japp

Chris
2005-08-18, 17:36
"You can taked the man out of the game but not the game out of the man" eller vad man nu säger.

Vem säger sånt? :D

Kwon
2005-08-18, 17:40
Vem säger sånt? :D

Man, eller Nån! :D

Löjtnant Blank
2005-08-18, 23:07
Kwon, om det där stämmer blir jag ledsen. Jag sitter med Sing for the Moment på repeat. Det är en stor låt som jag känner igen mig i. Eminem är en stor artist.

It's fucked up, ain't it
How we can come from practically nothin'
To bein' able to have any fuckin' thing that we wanted
That's why we sing for these kids who don't have a thing
Except for a dream and a fuckin' rap magazine
Who post pin-up pictures on they walls all day long

Idolize they favorite rappers and know all they songs
Or for anyone who's ever been through shit in they lives
'Til they sit and they cry at night wishin they'd die
'Til they throw on a rap record and they sit and they vibe
We're nothin' to you, but we're the fuckin' shit in they eyes

That's why we seize the moment
Try to freeze it and own it
Squeeze it and hold it
'Cause we consider these minutes golden
And maybe they'll admit it when we're gone
Just let our spirits live on
Through our lyrics that you hear in our songs

kalle_banan
2005-08-19, 10:54
i stället går man på sigur rós 3/11 på konserthuset! lär inte bli ngt röj, men fan så bra ändå.

takjens
2005-08-19, 13:28
Men vet ju att man inte ska tro på allt som reportrar skriver.. ska man tro på utbrändhet lr ska man tro som aftonbladet lägger fram det "I veckan ställde Eminem in höstens Europaturné.
Nu kommer beskedet att stjärnan förts till sjukhus. Han behandlas för missbruk av sömntabletter."

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,687437,00.html