handdator

Visa fullständig version : V12 Turbo


n1tro
2005-08-16, 19:16
Ni som använder/har använt det, tar ni det endast de dagar ni ska styrketräna eller kör ni alla dagar?

GymTT
2005-08-16, 19:28
Ni som använder/har använt det, tar ni det endast de dagar ni ska styrketräna eller kör ni alla dagar?
Bra initiativ n1tro :) vi ska ju börja med det, visst?

GymTT
2005-08-17, 17:08
Bra initiativ n1tro :) vi ska ju börja med det, visst?

Inga som använder ? *screwy*

AnimalGen
2005-08-17, 17:09
Bäst är att användas alla dagar.

Rotski
2005-08-17, 17:46
Testade bara i 2 veckor seriöst, så jag tog som dom säger.. 30 min före frukust och 30 min före träningen på träningsdagar, och bara 30 min före frukost när jag inte tränade

ugly_kid
2005-08-17, 17:57
Jag tar det varge dag, 2 skopor, en på morgonen och en innan passet. håller på så till burken är slut. tar väl ca: en månad

n1tro
2005-08-17, 17:59
Jag tar det varge dag, 2 skopor, en på morgonen och en innan passet. håller på så till burken är slut. tar väl ca: en månad

okej och vad tyckte ru om produkten? :D

ugly_kid
2005-08-17, 18:05
okej och vad tyckte ru om produkten? :D

jag tycker det är den bästa kreatinprodukt jag har testat.

n1tro
2005-08-17, 18:07
jag tycker det är den bästa kreatinprodukt jag har testat.

okej tack för din åsikt!

myggan
2005-08-18, 00:22
jag kör V12 turbo just nu, har lagt på mig 3-4 kilo på 3 veckor och ökat en del i styrka.. tycker det funkar riktigt bra med

Rotski
2005-08-18, 14:05
Ska jag vara helt ärlig märkte jag ingen större skillnad, däremot svarar jag grymt bra på vanligt kreatin, monohydrat eller va de nu e, gymgrossistens kreatin.. +3-4 kilo på två veckor reps och styrkeökningar på allt.. men sen om det mesta är vatten är det ju inte lika coolt längre =) killen jag köpte det av sa att man inte skulle få ut lika mycket viktuppgång av V-12 men mer tryck i musklerna så storleksmässigt va de ingen skillnad på vanligt kreatin och V-12.. aja, vart lite rörigt det här =)

n1tro
2005-08-18, 14:07
Ska jag vara helt ärlig märkte jag ingen större skillnad, däremot svarar jag grymt bra på vanligt kreatin, monohydrat eller va de nu e, gymgrossistens kreatin.. +3-4 kilo på två veckor reps och styrkeökningar på allt.. men sen om det mesta är vatten är det ju inte lika coolt längre =) killen jag köpte det av sa att man inte skulle få ut lika mycket viktuppgång av V-12 men mer tryck i musklerna så storleksmässigt va de ingen skillnad på vanligt kreatin och V-12.. aja, vart lite rörigt det här =)
ok :)

Ekonom
2005-08-19, 17:45
V12 innehåller ett ämne som heter glucocyamide (förmodligen felstavat) jag har läst lite blandat om det på nätet, det verkar finnas belägg för att det skulle tömma levern på något ensym el. dyl. som behövs för att bryta ned homo-cystein har jag för mig, följden skulle vara förhöjda värden av homocystein, och detta skulle innebära någon förhöjd risk att drabbas av nåt, har för mej att det var nått hjärt och kärl-relaterat.

Vet inte alls om det stämmer och om det är något att bry sig om, men om det stämmer så är det nog inte så lämpligt att äta V12...

Dock innehåller ju V12 betaine-anhydrus som samtidigt sägs motverka ovanstående negativa effekt, så det är mycket fram och tillbaka, men det kanske är värt att vara medveten om detta, kanske någon annan som känner till något om detta?

n1tro
2005-08-19, 20:07
V12 innehåller ett ämne som heter glucocyamide (förmodligen felstavat) jag har läst lite blandat om det på nätet, det verkar finnas belägg för att det skulle tömma levern på något ensym el. dyl. som behövs för att bryta ned homo-cystein har jag för mig, följden skulle vara förhöjda värden av homocystein, och detta skulle innebära någon förhöjd risk att drabbas av nåt, har för mej att det var nått hjärt och kärl-relaterat.

Vet inte alls om det stämmer och om det är något att bry sig om, men om det stämmer så är det nog inte så lämpligt att äta V12...

Dock innehåller ju V12 betaine-anhydrus som samtidigt sägs motverka ovanstående negativa effekt, så det är mycket fram och tillbaka, men det kanske är värt att vara medveten om detta, kanske någon annan som känner till något om detta?

jo skulle också vilja veta ! ;)

GymTT
2005-08-19, 20:34
V12 innehåller ett ämne som heter glucocyamide (förmodligen felstavat) jag har läst lite blandat om det på nätet, det verkar finnas belägg för att det skulle tömma levern på något ensym el. dyl. som behövs för att bryta ned homo-cystein har jag för mig, följden skulle vara förhöjda värden av homocystein, och detta skulle innebära någon förhöjd risk att drabbas av nåt, har för mej att det var nått hjärt och kärl-relaterat.

Vet inte alls om det stämmer och om det är något att bry sig om, men om det stämmer så är det nog inte så lämpligt att äta V12...

Dock innehåller ju V12 betaine-anhydrus som samtidigt sägs motverka ovanstående negativa effekt, så det är mycket fram och tillbaka, men det kanske är värt att vara medveten om detta, kanske någon annan som känner till något om detta?

Hm okej, vore intressant att veta om detta stämde, ingen som har ngn aning?

myggan
2005-08-19, 20:48
tycker kreatin är veligt i allmänhet..

förra gången jag testade V12 fick jag inget resultat alls, denna gången får jag verkligen bra resultat.

beror väl mycket på andra saker runt omkring, V12 passar mig för att det pajar inte magen på mig som många andra kreatin har gjort, och man slipper uppladdningsfas som är riktigt segt

Sverker
2005-08-20, 06:25
Nej, Jag vet inte mycket om just glucocyamide och homocystein.
Här står lite om just homocystein:
http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=960



Vi kan ju leka lite i tankarna. Betaine är en "metyl-givare" som ger ifrån sig en metylgrupp. Metylgruppen används av levern för att neutralicera giftiga ämnen. Aminosyran methionin är just en metylgivare och när den lämnar ifrån sig en metylgrupp så blir den till homocystein.
Teoretiskt kan höga halter av homocystein vara ett tecken på stort behov av metylgrupper för avgiftning och betain kan gå in och ersätta bristen på just methionin.
Synnerligen teoretiskt :D

Nu finns det rätt gått om andra metylgivare i maten vi äter, aminosyran alanin är ett bra exempel så det är ju inte säkert att betain har någon effekt alls.

Fick du uppslag att söka vidare ?

Ekonom
2005-08-20, 10:32
http://www.goendurance.com/a58_Glycocyamine_and_Health.html

Här är en artikel som behandlar det! Känner inte till författaren så sanningsinnehållet vet jag ej

Sen har jag saxat lite från AST:s amerikanska hemsida, notera att de är ett säljande företag som inte säljer glycocyamide, men han refererar till studier som jag också kopierade hit, längst ner

Glycocyamine is the intermediate step of creatine synthesis in the liver. It is often called guanidinoacetate

A number of studies have confirmed a relationship between an increased plasma concentration of homocysteine and the development of cardiovascular disease. Even a small increase in circulating homocysteine increases coronary artery disease risk by 60% for men and 80% for women.[6] Supplementation with creatine is suspected to decrease homocysteine levels.[7]

Because the methylation of guanidinoacetate to creatine via consumes more S-adenosylmethionine than all other methylation reactions combined, the researchers behind the rat study hypothesized that guanidinoacetate and creatine supplementation may have opposite effects on homocysteine levels. Results showed they did.[5] Creatine supplementation was shown to decrease liver homocysteine levels, thus substantiating the possibility of creatine as a supplement that may help people avoid cardiovascular disease. However, guanidinoacetate supplementation was shown to increase homocysteine levels. This is not a good thing if you want to reduce your risk of cardiovascular disease.[6]

5. Lori M. Stead, Keegan P. Au, René L. Jacobs, Margaret E. Brosnan, and John T. Brosnan. Methylation demand and homocysteine metabolism: effects of dietary provision of creatine and guanidinoacetate. Am J Physiol Endocrinol Metab 281: E1095–E1100, 2001

6. Refsum, H, Ueland PM, Nygård O, and Vollset SE. Homocysteine and cardiovascular disease. Annu Rev Med 49: 31-62, 1998.

7. M. F. McCarty. Supplemental creatine may decrease serum homocysteine and abolish the homocysteine `gender gap' by suppressing endogenous creatine synthesis. Med Hypotheses. Jan; 56(1): 5-7,2001.

Hela hans artikel finns på:
http://www.*******.com/articles/article.asp?AID=124

Hoppas Ni V12 användare blir något klokare!

Sverker
2005-08-20, 17:56
Varför skulle man använda Glycocyamine för att höja kreatinnivåerna i kroppen när det går alldeles utmärkt att använda kreatinet själv :confused:

Gurk-Burk
2005-08-20, 21:34
Skillnaden mellan V12 och V12 Turbo är?

Ekonom
2005-08-20, 22:32
Varför skulle man använda Glycocyamine för att höja kreatinnivåerna i kroppen när det går alldeles utmärkt att använda kreatinet själv :confused:

..nä, precis! Verkar va en helt onödig grej att ha i kreatin-tillskott, typ som en elektrisk bananskalare eller nåt... och om det dessutom kan va skadligt så känns det en smula IQ-befriat att konsumera det.

Ekonom
2005-08-20, 22:34
Skillnaden mellan V12 och V12 Turbo är?

Turbo ska va "uppföljaren" till V12 skillnaden är endast att det är större doser, m.a.o. lite mer pulver för pengarna och något ändrat ratio mellan ingredienserna, altså en marknadsföringsgrej från SAN:s sida. Jag har inte prövat den så jag vet inte huruvida den är bra eller ej.

GymTT
2006-01-25, 16:28
Hur doserar ni det? Tacksam. Var och inhandlade V12 Turbo idag.

GymTT
2006-01-26, 15:56
Huuur doseeerar ni? Please:)

Glenno
2006-01-26, 18:06
Lär väl stå på burken? Gör som det står där...

GymTT
2006-01-26, 20:34
Lär väl stå på burken? Gör som det står där...


Jag vet tack men, det står att man ska ta 30 min innan träning sen 30 min innan ett mål, dock 8 timmar imellan, hur ska jag ta då? Måste ju bli nästa frukost? Men då är jag ute och promenerar *grr27*
Help mig, speciellt de som tagit som vet hur man tar.

Tacksam TT

Ekonom
2006-01-26, 20:51
jag har aldrig kört på det, men jag förstår inte hur du/andra folk kan ha problem med att dosera...

Om du tränar på morgonen/förmiddan, ta en skopa nån timme efter frukost och eventuellt en 8 h senare på eftermiddan.

Om du tränar mitt på dan, ta en 30 min innan träningen och den andra skopan antingen efter frukost eller sent på kvällen

Om du tränar på kvällen, ta första serveringen nån timme efter frukost och den andra 30 min före träning

Det behöver inte va exakt 8 timmar mellan doserna, men SAN menar nog bara att du ska ta dem vid två olika tillfällen med lite tid däremellan..

Ekonom
2006-01-26, 20:54
...kanske ska förtydliga, även det där 30 min före måltid är inget "mirakelråd" jag skulle själv aldrig ta sånt där på fastande mage, min kista skulle rasa samman, Nä, först i med mat och sen vänta nån timme så maten börjat smältas, och sen kan du ta det

(allt detta enligt vad mitt sunda förnuft säger, behöver inte vara korrekt!)

GymTT
2006-01-26, 20:55
Tack, perfekt svar, nu vet jag hur jag ska ta!
thanks man

delta kilo
2006-01-27, 14:27
vart hittar man att köpa v12? hittar det inte här på kolozzeum.

Ekonom
2006-01-27, 15:06
Det tror jag aldrig nån kommer informera dig om på detta forum ;)

Har du öppnat BODY nån gång går det ju inte att undvika.

GymTT
2006-02-01, 15:44
Fan alltså, har typ inte kännt den minsta skillnad av mitt V12 Turbo än, hm
Kanske skall köpa Kre-Alkalyn på lördag istället :MrT:

*grr27*

Ekonom
2006-02-01, 18:18
konstigt, det sägs ju va så jävla bra annars...

GymTT
2006-02-01, 18:31
Vet, men det verkar fan vara något hokus-pokus, (iaf för mig)

*grr27*