handdator

Visa fullständig version : Bättre kondition


Febbos
2005-08-16, 17:51
hej jag skulle vilja veta olika sätt att få bättre kondition och starka biceps.
ska man träna och sen springa lr springa och sen träna?
hur långt brukar ni springa?

Jax
2005-08-16, 18:10
Allt mellan 1 till 42,195 kilometer :D

MasterChief
2005-08-16, 18:14
hej jag skulle vilja veta olika sätt att få bättre kondition och starka biceps.
ska man träna och sen springa lr springa och sen träna?
hur långt brukar ni springa?

Välkommen Febbos!

Det är "stora" frågor du kommer med och för att få vettiga svar bör du komplettera med lite info, ex: Ålder, vikt, träningsbakgrund, tränar du på gym?, varför bara träna biceps? Några mål (vad ska du använda din kondis till tex)....

Dav0d
2005-08-16, 18:48
Jag rekommenderar brottning eller boxnings pass. Bästa konditionen enligt mig.
Om du gymmar på ett större gym, lär det finnas Boxpass. GL :thumbup:

bengdoktor
2005-08-16, 18:48
Jag spinner vidare på frågan då. Vad är optimalt allt träna för att förbättre konditionen. Puls, intervall, passets längd osv.

Har för mig att Gruben skrev något om 18 min eller var det nån annan. no offence. men min kondition är iaf så mkt i botten den kan vara och skulle vilja förbättra den till duglig nivå. Löpning går tyvärr bort. Cykling mm går fint.

Sve
2005-08-16, 20:51
Jag rekommenderar brottning eller boxnings pass. Bästa konditionen enligt mig.
Om du gymmar på ett större gym, lär det finnas Boxpass. GL :thumbup:

Brottning är extremt jobbigt! senast ville jag bara lägga mig ner och dö.

King Grub
2005-08-16, 20:52
Har för mig att Gruben skrev något om 18 min eller var det nån annan.

En så exakt siffra skulle jag ha aktat mig noga för att skriva. ;)

bengdoktor
2005-08-16, 20:56
En så exakt siffra skulle jag ha aktat mig noga för att skriva. ;)

Ha ha jo det kunde jag tänka mig. men du, eller någon annan, som har tips på kondisträning? intervall eller inte?

annars sätter jag mig väl på en cykel och trampar tills jag stupar :D

Mandus
2005-08-16, 21:23
Ha ha jo det kunde jag tänka mig. men du, eller någon annan, som har tips på kondisträning? intervall eller inte?

annars sätter jag mig väl på en cykel och trampar tills jag stupar :D

Variera mellan intervall och distans så förbättras din kondition garanterat!

Jax
2005-08-16, 22:27
Variera mellan intervall och distans så förbättras din kondition garanterat!
Rätt så. :thumbup:
Se till att du tar i under varje träningpass. Att mysa runt med cykeln förbättrar inte konditionen, att trampa så att det brinner i benen är desstu bättre. Sen är problemet med cykling att pulsen blir lite för låg. Prova gärna en aktivitet som ger högre puls, typ löpning, skidåkning eller simning.

MasterChief
2005-08-17, 06:07
Rätt så. :thumbup:
Se till att du tar i under varje träningpass. Att mysa runt med cykeln förbättrar inte konditionen, att trampa så att det brinner i benen är desstu bättre. Sen är problemet med cykling att pulsen blir lite för låg. Prova gärna en aktivitet som ger högre puls, typ löpning, skidåkning eller simning.

Skulle simning ge högre puls en cykel? *whatever*
Vem är du? Frölander? ;)

Jax
2005-08-17, 07:21
Skulle simning ge högre puls en cykel? *whatever*
Vem är du? Frölander? ;)
Nu menar inte jag att ligga och fissimma bröstsim. Jag har bara testat att mäta min puls under simning en gång, men då crawlade jag i 20 min och snittade 160. Och då simmade jag ändå någorlunda lugnt.

skaparn
2005-08-17, 20:12
Ha ha jo det kunde jag tänka mig. men du, eller någon annan, som har tips på kondisträning? intervall eller inte?

annars sätter jag mig väl på en cykel och trampar tills jag stupar :D

Rodd brukar jag köra som omväxling. Det kanske krockar om man håller på att tävla med airbus om största vingbredden eftersom man inte kan prestera särskilt bra i chins efteråt, inte är det särskilt kul heller, men du kan ju prova.

Varför ror jag egentligen med tanke på hur negativt allt det där lät? Nåja, omväxlingen har ett egenvärde antar jag.