handdator

Visa fullständig version : Mig tar ni inte levande SATS.


Piranha
2005-08-15, 20:43
Våga vägra ?

Gabriel_
2005-08-15, 20:43
Ja.

det har man ju knappast råd med.

Krokodil
2005-08-15, 20:44
Ja!

Überbiffen
2005-08-15, 20:44
Nej men gud det vågar jag absolut inte. tihi *ler*

Davil
2005-08-15, 20:45
Ingen aning faktist :D :MrT:

mini
2005-08-15, 20:46
Mest för att det är så onödigt dyrt.

Metal_boy_
2005-08-15, 20:48
Fan ska jag på SATS och göra? Ska jag titta på krom åker jag på bil eller choppermässa.

Vesseldahl
2005-08-15, 20:48
Må det bli en hel uppsättning "svandansare"?

bosse_brutal
2005-08-15, 20:52
har alltid längtat efter att dra ett brutalt SL pass på sats nån gång, bara för att se reaktionerna.

tyvärr är jag aningen för klen för det just nu...

rememberence
2005-08-15, 20:53
har alltid längtat efter att dra ett brutalt SL pass på sats nån gång, bara för att se reaktionerna.

tyvärr är jag aningen för klen för det just nu...
gör det till två ;)..brukar få reaktioner själv ibland(kanske för att man är ung och inte "ska köra tungt")

Jorgen
2005-08-15, 20:54
Jag skulle inte få för mig att betala dom pengarna för att träna på ett gym.
Så ja, våga vägra.

Marba
2005-08-15, 20:54
Mina fötter kommer icke att beträda besudlad mark.

Niclaaas
2005-08-15, 21:02
så löjligt dyrt

Pez
2005-08-15, 21:02
Hej, jag heter Pez och jag är en fd SATS-tränande.
Jag har trillat dit inte bara en gång utan två. Jag försökte flera gånger sluta, men det var som att SATS kallade på mig..lockade.. (fritt medlemsskap om du tecknar årskort nu, SPARA 500 kronor). Ändå sa jag flera gånger till mig själv -"nu lägger du ner det här, nu är det slut med SATS!" veckan därpå var jag där igen, men det var ofta mer ett tvång, en gärning jag visste var fel (autogiro, 12månader) än ett fritt val.
Efter 3 års bortavaro så kan jag nu äntligen erkänna för mig själv - jag gillade det, jag gillade känslan av dess lenhet, dess rena duschar och fräscha receptioner.. futuristiska maskiner. Men det har jag lämnat bakom mig, tack gode gud. Mitt liv har fått ny mening, jag fann min motivation och tillväxt direkt när jag bytte till Delta och vi har varit oskiljaktiga sedan dess, jag kan känna att jag är fri från SATS, fri från tvånget (autogiro my ass!) och kan blicka framåt!
Jag tror att det finns en mening med det som händer. Jag är glad att jag är här och får dela med mig till er.

MilkmaN
2005-08-15, 21:04
Hej, jag heter Pez och jag är en fd SATS-tränande.
Jag har trillat dit inte bara en gång utan två. Jag försökte flera gånger sluta, men det var som att SATS kallade på mig..lockade.. (fritt medlemsskap om du tecknar årskort nu, SPARA 500 kronor). Ändå sa jag flera gånger till mig själv -"nu lägger du ner det här, nu är det slut med SATS!" veckan därpå var jag där igen, men det var ofta mer ett tvång, en gärning jag visste var fel (autogiro, 12månader) än ett fritt val.
Efter 3 års bortavaro så kan jag nu äntligen erkänna för mig själv - jag gillade det, jag gillade känslan av dess lenhet, dess rena duschar och fräscha receptioner.. futuristiska maskiner. Men det har jag lämnat bakom mig, tack gode gud. Mitt liv har fått ny mening, jag fann min motivation och tillväxt direkt när jag bytte till Delta och vi har varit oskiljaktiga sedan dess, jag kan känna att jag är fri från SATS, fri från tvånget (autogiro my ass!) och kan blicka framåt!
Jag tror att det finns en mening med det som händer. Jag är glad att jag är här och får dela med mig till er.

:laugh: :laugh: :laugh:


Vad kostar det egentligen?

melancoolio
2005-08-15, 21:07
Hej, jag heter Pez och jag är en fd SATS-tränande.
Jag har trillat dit inte bara en gång utan två. Jag försökte flera gånger sluta, men det var som att SATS kallade på mig..lockade.. (fritt medlemsskap om du tecknar årskort nu, SPARA 500 kronor). Ändå sa jag flera gånger till mig själv -"nu lägger du ner det här, nu är det slut med SATS!" veckan därpå var jag där igen, men det var ofta mer ett tvång, en gärning jag visste var fel (autogiro, 12månader) än ett fritt val.
Efter 3 års bortavaro så kan jag nu äntligen erkänna för mig själv - jag gillade det, jag gillade känslan av dess lenhet, dess rena duschar och fräscha receptioner.. futuristiska maskiner. Men det har jag lämnat bakom mig, tack gode gud. Mitt liv har fått ny mening, jag fann min motivation och tillväxt direkt när jag bytte till Delta och vi har varit oskiljaktiga sedan dess, jag kan känna att jag är fri från SATS, fri från tvånget (autogiro my ass!) och kan blicka framåt!
Jag tror att det finns en mening med det som händer. Jag är glad att jag är här och får dela med mig till er.

:laugh: du är så välkommen tillbaka! :naughty:

30cm
2005-08-15, 21:07
Det är lite kul att träna på fjollgym, p.g.a. uppmärksamheten. De har ju faktiskt skivstång så det är bara att köra på hårt som vanligt men skrika och grimasera extra mycket.

Wooch
2005-08-15, 21:10
Jag håller mig borta från SATS.

Cilia
2005-08-15, 21:13
vid förra istiden när SATS hette sports club vid Odenplan tränade jag där. Jag gillade det och trivdes ganska bra men det fanns många stöddiga människor med och mycket modelejon.

Jag vågar inte säga vägra även om jag helst inte väljer det.
för det finns inte så många alternativ för mig om jag även vill ha pass och inte bara styrketräna. Eller alternativen är inte lika bra för mig och har samma prisklass.

Men än så länge är jag kvar på mitt lilla gym.

kimonque
2005-08-15, 21:17
japp! Dit går man inte frivilligt

Arne Persson
2005-08-15, 21:25
Att gå på SATS är som att:
Träna med hanskar. :booty:
Köra coola cabel övningar som basövningar. :booty:
Att anlita en PT-nisse med svällande 25 cm's armar ;)
Att ha en handduk med sig. :booty:
Köra (urk) Body Pump: :booty:
Osv...... Fortsätt gärna

Piranha
2005-08-15, 21:26
Få en levande kyckling uppkörd i röven ?

z_bumbi
2005-08-15, 21:29
Att gå på SATS är som att:
Träna med hanskar. :booty:
Köra coola cabel övningar som basövningar. :booty:
Att anlita en PT-nisse med svällande 25 cm's armar ;)
Att ha en handduk med sig. :booty:
Köra (urk) Body Pump: :booty:
Osv...... Fortsätt gärna

Du och "Karlstad-Kenneth" måste ha mycket att prata om när ni träffas?

Pez
2005-08-15, 21:30
Få en levande kyckling uppkörd i röven ?
...12 gånger per år och om du inte avbokar innan månadsskiftet den 11e gången så har den option på att dyka upp i din röv en 13e gång?

Cilia
2005-08-15, 21:32
Att gå på SATS är som att:
Träna med hanskar. :booty:
Köra coola cabel övningar som basövningar. :booty:
Att anlita en PT-nisse med svällande 25 cm's armar ;)
Att ha en handduk med sig. :booty:
Köra (urk) Body Pump: :booty:
Osv...... Fortsätt gärna
satan i gatan, jag tror jag skulle passa bra där!!
har inte vågat mig på cablarna än men när jag gjort det ska jag konvertera ....

Piranha
2005-08-15, 21:40
...12 gånger per år och om du inte avbokar innan månadsskiftet den 11e gången så har den option på att dyka upp i din röv en 13e gång?


Mycke kackel .. lite tillfredställelse.

Arne Persson
2005-08-15, 21:41
Du och "Karlstad-Kenneth" måste ha mycket att prata om när ni träffas?
Han har onekligen pikats! :)

Arne Persson
2005-08-15, 21:42
satan i gatan, jag tror jag skulle passa bra där!!
har inte vågat mig på cablarna än men när jag gjort det ska jag konvertera ....


Aaarrrrgh! Det där var INTE roligt! :furious:

Tricklev
2005-08-15, 21:58
Mest för prisets skull.

Vad kostar det där?

Überbiffen
2005-08-15, 22:00
http://www.bigpimpin.org/a1.jpg

http://www.bigpimpin.org/a2.jpg

http://www.bigpimpin.org/a3.jpg

http://www.bigpimpin.org/a4.jpg

Arne Persson
2005-08-15, 22:01
http://www.bigpimpin.org/a1.jpg

http://www.bigpimpin.org/a2.jpg

http://www.bigpimpin.org/a3.jpg

http://www.bigpimpin.org/a4.jpg


Ja som avslutning kanske knappast som grundövningar! Sorry!

Überbiffen
2005-08-15, 22:03
Ja som avslutning kanske knappast som grundövningar! Sorry!
Men vadfan du skulle bli jättegalen ju. För övrigt använder jag själv knappt cablar... jag är som du Arne.. som du !

Edit: Bortsett från att jag har sämst triceps. Du får hjälpa mig en dag.

Rock'nRoll
2005-08-15, 22:27
Sats verkar tok dyrt, kör på World Class nu och det är inte heller speciellt billigt + att det finns lite lite stänger å sån skit där. Ska nog byta till nått coolare snart.

Arne Persson
2005-08-15, 22:30
Men vadfan du skulle bli jättegalen ju. För övrigt använder jag själv knappt cablar... jag är som du Arne.. som du !

Edit: Bortsett från att jag har sämst triceps. Du får hjälpa mig en dag.

:D

Bjorne
2005-08-15, 22:32
Skulle kunna betala dyrt ifall det var så att gymmet jag var på nu hade mycket ohyfsat folk, men så är det inte. Dock verkar folket på SATS inte direkt vara det mest hyffsade heller?

Mighty
2005-08-15, 22:40
Varför skulle man vägra att träna på SATS?
Verkar vara många löjliga disco som är livrädda att klassas som det och därför tror att man inte bör träna på SATS.

För oss som har nära till SATS och gärna vill träna på andra ställen i Sverige tycker jag SATS erbjuder en bra lösning.
Dyrt säger många. Visst kostar det mer än ett källargym i en liten landsortshåla, men det är ett frivilligt val för var och en.
Däremot tycker jag att SATS tar löjligt mycket för en engångsträning.

Niclaaas
2005-08-15, 23:26
Dyrt säger många. Visst kostar det mer än ett källargym i en liten landsortshåla, men det är ett frivilligt val för var och en.


ja och därför "vägrar" många? skulle själv aldrig lägga de pengarna

Metal_boy_
2005-08-15, 23:37
Ja som avslutning kanske knappast som grundövningar! Sorry!

Varför inte?

heltzonicka
2005-08-15, 23:44
Varför inte?

Glöm inte att Arne är Mr Hardkår :D

mangemani
2005-08-15, 23:48
:laugh: :laugh: :laugh:


Vad kostar det egentligen?


mer än vad det är värt att betala för att gå på ett gym.

Metal_boy_
2005-08-15, 23:49
Glöm inte att Arne är Mr Hardkår :D

Ska han få äta upp när jag har sprängt hans bicepsvall med en massa kabelträning i en ålder av 25 :D

Kebab-Arne
2005-08-16, 08:32
Mitt gym har endast 3 Int. stänger. Två som bänkpressar och en typ powerrack där man kan köra knäböj, mark, stångrodd mm. Men powerracken är sällan upptagen. Folk är mer intresserade av maskinerna än av fria stänger, undantaget bänkpress.

Sen utgör dock hantlarna en ganska stor del av gymmet, så blir väl lite mindre disco aktigt pga det. Gymägaren :hbang: dessutom. Enda nackdelen är att det är lite dyrt och att är ganska många idioter som tränar där. Men det kan ju inte gymägaren rå för.

Arne Persson
2005-08-16, 08:59
Ska han få äta upp när jag har sprängt hans bicepsvall med en massa kabelträning i en ålder av 25 :D

Detser jag fram emot! :thumbup:

Cilia
2005-08-16, 10:12
mer än vad det är värt att betala för att gå på ett gym.
fast om du väljer att endast träna på ett SATSgym så blir det billigare.
Jag har en kompis som ska börja träna i Vällingby och då betalar hon 425 kr/mån. Det är inte dyrt för att vara i Stockholm.

zanzi
2005-08-16, 10:54
Kan kanske vara värt att träna på SATS om man reser omkring mycket.
Sen är det inte nått fel på SATS Sports Club Olympic här i GBG. Anläggningen/utrustning dvs... PT:na fattar jag mig inte på.

(Tränar själv inte på SATS. Hänger på några som tränar där ibland för att visa vilka vikter män tränar med *flex*)

JoelR
2005-08-16, 11:02
Har inte råd och vill inte lägga ned så mkt pengar på att träna när det finns bättre gym för 1/4 av kostnaden om inte mindre.

adde
2005-08-16, 11:25
Kan kanske vara värt att träna på SATS om man reser omkring mycket.
Sen är det inte nått fel på SATS Sports Club Olympic här i GBG. Anläggningen/utrustning dvs... PT:na fattar jag mig inte på.

(Tränar själv inte på SATS. Hänger på några som tränar där ibland för att visa vilka vikter män tränar med *flex*)

Betalar hela 401 kr/månad för SATS (alla anläggningar i norden).

Just på fd Olympic finns det fortfarande ett 10-tal aktiva tävlanden.

Det där med PT:n låter konstigt, finns PT:ar där som inte tvekar att träna "på riktigt"

PM:a mig nästa gång du skall dit så skall du få se vilka vikter JAG tränar med :D

/adde

Action
2005-08-16, 11:27
Betalar hela 401 kr/månad för SATS (alla anläggningar i norden).

Just på fd Olympic finns det fortfarande ett 10-tal aktiva tävlanden.

Det där med PT:n låter konstigt, finns PT:ar där som inte tvekar att träna "på riktigt"

PM:a mig nästa gång du skall dit så skall du få se vilka vikter JAG tränar med :D

/adde

Då betalar vi samma månadsavgift.. Det är väl bara att acceptera att många gillar att dissa SATS utan egentlig anledning. Allt för att själva verka mer "hardcore".

Kristian
2005-08-16, 11:31
Är inget fel på SATS...det fungerar bra för mig och många andra.

JoelR
2005-08-16, 11:32
Då betalar vi samma månadsavgift.. Det är väl bara att acceptera att många gillar att dissa SATS utan egentlig anledning. Allt för att själva verka mer "hardcore".

Jag dissar det för att det är för dyrt och jag tror merparten håller med mig om det.

z_bumbi
2005-08-16, 11:42
Det är väl bara att acceptera att många gillar att dissa SATS utan egentlig anledning. Allt för att själva verka mer "hardcore".

Jo det är bara därför folk har något mot SATS, bara därför..

JJ
2005-08-16, 11:47
Jag har tränat på SATS i 5-6 år, jävla sekt, jag lyckas inte slita mig :D Jag dissar dem för prissättningen samt valet av Technogym. Fördelen är att få kör med fria vikter, så jag slipper nästan alltid vänta på prylarna. Varför jag tränar där? För att det ligger precis vid jobbet.

mangemani
2005-08-16, 11:53
Har inte råd och vill inte lägga ned så mkt pengar på att träna när det finns bättre gym för 1/4 av kostnaden om inte mindre.


:thumbup:

RobbeliRobban
2005-08-16, 12:01
SATS är ju skitbra, iaf de SATS jag kört på. Många hantlar, många stänger, stort, fräscht och rymligt, dessutom en hel uppsjö av maskiner om man är lagd åt det hållet.

Sen att folket är flashigt, fjolligt mm. är bara bra, då får man vara helt ifred som svettig bohem i trasiga träningskläder.


Hade jag inte vart lågavlönad hade jag gärna tränat där.

Niclaaas
2005-08-16, 13:53
Då betalar vi samma månadsavgift.. Det är väl bara att acceptera att många gillar att dissa SATS utan egentlig anledning. Allt för att själva verka mer "hardcore".

om du faktiskt läser tråden ser du att folk har anledning, oftast att det är dyrt. 90% som svarat har något emot SATS, då tror iaf jag att något är fel

Action
2005-08-16, 14:03
om du faktiskt läser tråden ser du att folk har anledning, oftast att det är dyrt. 90% som svarat har något emot SATS, då tror iaf jag att något är fel

Många har priset som anledning. Men i Sthlm så finns det inte många ställen som är mycket billigare.. förutom några mindre bra hak då...

Så visst finns det anledningar som håller, men många som också dissar bara för dissandets skull!!

Mest fördelar med SATS finns nog om man bor i Sthlm och har bortåt 20 anläggningar att välja på! I en mindre stad med ett relativt dåligt SATS gym skulle antagligen inte heller jag träna där!

Piranha
2005-08-16, 14:11
Många har priset som anledning. Men i Sthlm så finns det inte många ställen som är mycket billigare.. förutom några mindre bra hak då...

Så visst finns det anledningar som håller, men många som också dissar bara för dissandets skull!!

Mest fördelar med SATS finns nog om man bor i Sthlm och har bortåt 20 anläggningar att välja på! I en mindre stad med ett relativt dåligt SATS gym skulle antagligen inte heller jag träna där!

Mats du är välkommen till Frescati där årskortet kostat 2800.

Sen kan du uttala dig.

mangemani
2005-08-16, 14:15
jag dissar inte sådan dyra gym bara för dissandes skull...jag dissar dom för att dom tar betalt för nått man inte behöver.

tar man gym(här i s-vall) som step in osv(dyra gym) och sen tar man SAK..vad är skillnaden?jo,på step in är det större,fräshare och det finns resturang osv,SAK har inte dessa saker,MEN,behöver man dom?inte det minsta,vad har det med träningen att göra?........SAK kostar runt 600 om året medans SAK koster,tja,nu vet jag inte exakt,men lugnt runt 2000 om året....vad väljer man?

Pez
2005-08-16, 14:16
Många har priset som anledning. Men i Sthlm så finns det inte många ställen som är mycket billigare.. förutom några mindre bra hak då...

Så visst finns det anledningar som håller, men många som också dissar bara för dissandets skull!!

Mest fördelar med SATS finns nog om man bor i Sthlm och har bortåt 20 anläggningar att välja på! I en mindre stad med ett relativt dåligt SATS gym skulle antagligen inte heller jag träna där!
Gissningsvis så har du ett löpande medlemsskap sen ett par år tillbaka?

Action
2005-08-16, 14:20
Mats du är välkommen till Frescati där årskortet kostat 2800.

Sen kan du uttala dig.

Det ligger alldeles för långt bort från stan för min del. Därav är det inget alternativ. Men jag har många gånger funderat på att ta ett pass där någon gång.

mangemani
2005-08-16, 14:21
jag dissar inte sådan dyra gym bara för dissandes skull...jag dissar dom för att dom tar betalt för nått man inte behöver.

tar man gym(här i s-vall) som step in osv(dyra gym) och sen tar man SAK..vad är skillnaden?jo,på step in är det större,fräshare och det finns resturang osv,SAK har inte dessa saker,MEN,behöver man dom?inte det minsta,vad har det med träningen att göra?........SAK kostar runt 600 om året medans SAK koster,tja,nu vet jag inte exakt,men lugnt runt 2000 om året....vad väljer man?

ska vara "step in" som kostade 2000,skrev fel

AnimalGen
2005-08-16, 14:23
Kommer ihåg när jag tränade där med en kompis, frågade en instruktur var man kunde köra marklyft.
Svar: Vi gör inte sånt här.
Vad sånt är fick jag aldrig riktigt veta.

Piranha
2005-08-16, 14:24
Det ligger alldeles för långt bort från stan för min del. Därav är det inget alternativ. Men jag har många gånger funderat på att ta ett pass där någon gång.

Säg till innan skall ja ha Cyckel byxorna på bara för din skull. :D

Jag tror du kommer bli positivt överaskad av parken.

Action
2005-08-16, 14:31
Säg till innan skall ja ha Cyckel byxorna på bara för din skull. :D

Jag tror du kommer bli positivt överaskad av parken.

Jag tror absolut inget illa om Frescati... Givetvis ska jag säga till innan så du får på dig något tight och sexigt. :naughty:

Ironbabe
2005-08-16, 14:33
Säg till innan skall ja ha Cyckel byxorna på bara för din skull. :D

Jag tror du kommer bli positivt överaskad av parken.
KÄRA??

zanzi
2005-08-16, 14:49
Betalar hela 401 kr/månad för SATS (alla anläggningar i norden).

Just på fd Olympic finns det fortfarande ett 10-tal aktiva tävlanden.

Det där med PT:n låter konstigt, finns PT:ar där som inte tvekar att träna "på riktigt"

PM:a mig nästa gång du skall dit så skall du få se vilka vikter JAG tränar med :D

/adde

Jag reagera mer på det PT:na lärde ut. De såg för övrigt medelstora ut så visst tränar de själva på riktigt.

Jobbar du där eller är det bara träning?
Får PM:a när jag ska dit nästa gång, men akta dig! jag är är jätte stark! Du vet den där pinnen i övningen med bänken... den för bröst. Jag lägger på två!! 2.5:or på varje sida! *flex*

Cilia
2005-08-16, 14:57
Betalar hela 401 kr/månad för SATS (alla anläggningar i norden).

Just på fd Olympic finns det fortfarande ett 10-tal aktiva tävlanden.

Det där med PT:n låter konstigt, finns PT:ar där som inte tvekar att träna "på riktigt"

PM:a mig nästa gång du skall dit så skall du få se vilka vikter JAG tränar med :D

/adde
Då betalar vi samma månadsavgift.. Det är väl bara att acceptera att många gillar att dissa SATS utan egentlig anledning. Allt för att själva verka mer "hardcore".
fast då måste ni ha rabatt av ngt slag eller liknande för det är inte dom priserna dom har ute på sin sida för att träna på alla anläggningar.

RobbeliRobban
2005-08-16, 15:08
Det är en myt att man inte får köra marklyft på SATS. Har kört både marklyft, goodmornings, frivändningar och pushpress där utan att någon sagt: "Så där får du inte göra".

Lallle
2005-08-16, 16:26
Skulle provträna där när jag var i stockholm för nån månad sen men dom trodde inte på att jag fyllt 16. Jävla bajsgym blir därför min uppfattning.

victor_n
2005-08-16, 17:00
Skulle provträna där när jag var i stockholm för nån månad sen men dom trodde inte på att jag fyllt 16. Jävla bajsgym blir därför min uppfattning.

inget leg då?
neh hade dom dragit ner priserna så hade man kanske tänkt tanken... finns för många bra gym (kanske lite mindre å äldre) men fan så mycket mer prisvärt i mina ögon ;)

Pez
2005-08-16, 22:43
fast då måste ni ha rabatt av ngt slag eller liknande för det är inte dom priserna dom har ute på sin sida för att träna på alla anläggningar.
Det var det jag vill ha fram.. dom som kört på sats ett par år kanske inte fattar att priserna höjts? Det kostar inte 400:-/månadsavbetalning (ja avbetalning - det är vad det är) längre.. det är "normalpris" för månadskort i Sthlm ffs.. det kostar 6000:- för ett årskort.. (för att göra en korrekt jämförelse mot andra gym så är tar jag priset för att få träna på endast en anläggning). Årskort är också det enda som erbjuds... sen för att verkligen spä på kakan lite till så vill dom ha en "medlemsavgift" a 950:- utöver det faktum att du pyntar 6k för ett sketet gymkort. Du får alltså betala 1k för att få nöjet att betala 6k till. :D

Total summa för första årets gymträning på SATS (en anläggning): ca. 7000:- / år, 580:- / månad.

Det är faktiskt det enda jag har emot SATS.. de har bra anläggningar (ingen är komplett imho) och om man hoppar runt lite så kan man säkert träna hårt som fan utan problem (ja, säkert - jag gissar, själv kör jag rätt tamt). Men de tar så fett med ohemult mycket betalt om man nu bara vill nyttja gymmet nuförtiden.
Så jag stödjer hellre en lokal fristående gymägare med ett par tusen.. och får lite trevligare stämning, även om jag inte behöver det för min tränings skull, och lite mer folk av den typ som jag anser vara rätt ok.. men allt sånt här är jävligt personligt - det finns många som skulle vantrivas på "mitt" gym men stortrivas på vilken jävla SATS-anläggning som helst. Dont care, dont bother - men ingen kan komma och säga att det är skäligt att betala 6k enbart för att träna på gym, när det finns fullgoda (eller bättre) alternativ till lägre pris. Då betalar man för att man gillar att betala. Och det är väl inget fel på det, kör hårt, men stå för att det är ett av skälen. Annars har ni blivit blåsta och det vill ni väl ändå inte? :D

Grisen
2005-08-16, 22:46
Det var det jag vill ha fram.. dom som kört på sats ett par år kanske inte fattar att priserna höjts? Det kostar inte 400:-/månadsavbetalning (ja avbetalning - det är vad det är) längre.. det är "normalpris" för månadskort i Sthlm ffs.. det kostar 6000:- för ett årskort.. (för att göra en korrekt jämförelse mot andra gym så är tar jag priset för att få träna på endast en anläggning). Årskort är också det enda som erbjuds... sen för att verkligen spä på kakan lite till så vill dom ha en "medlemsavgift" a 950:- utöver det faktum att du pyntar 6k för ett sketet gymkort. Du får alltså betala 1k för att få nöjet att betala 6k till. :D

Total summa för första årets gymträning på SATS (en anläggning): ca. 7000:- / år, 580:- / månad.

Det är faktiskt det enda jag har emot SATS.. de har bra anläggningar (ingen är komplett imho) och om man hoppar runt lite så kan man säkert träna hårt som fan utan problem (ja, säkert - jag gissar, själv kör jag rätt tamt). Men de tar så fett med ohemult mycket betalt om man nu bara vill nyttja gymmet nuförtiden.
Så jag stödjer hellre en lokal fristående gymägare med ett par tusen.. och får lite trevligare stämning, även om jag inte behöver det för min tränings skull, och lite mer folk av den typ som jag anser vara rätt ok.. men allt sånt här är jävligt personligt - det finns många som skulle vantrivas på "mitt" gym men stortrivas på vilken jävla SATS-anläggning som helst. Dont care, dont bother - men ingen kan komma och säga att det är skäligt att betala 6k enbart för att träna på gym, när det finns fullgoda (eller bättre) alternativ till lägre pris. Då betalar man för att man gillar att betala. Och det är väl inget fel på det,
kör hårt, men stå för att det är ett av skälen. Annars har ni blivit blåsta och det vill ni väl ändå inte? :D


Pez är på G ikväll!

:bow:

melancoolio
2005-08-16, 22:49
fast då måste ni ha rabatt av ngt slag eller liknande för det är inte dom priserna dom har ute på sin sida för att träna på alla anläggningar.

Dom flesta eller nästan alla jag känner som tränar på SATS har "rabatt". Företaget man jobbar på sponsrar med en viss del av avgiften. Tror knappast att SATS skulle gå runt om dom inte hade så många företag som kunder som dom har. Känns ganska skönt att det är min arbetsgivare som blir blåst och inte jag :D

MasterChief
2005-08-17, 06:45
En liten "lustig" sak med SATS är att de ligger långt över sin kapacitet. En stor anläggning har ca 5-6k medlemmar. De träningsrekommendationer man får av deras personal är 3ggr/vecka. Det skulle innebära 15-18k besök i veckan och det skulle deras anläggningar aldrig palla. Som mest ligger du på ca 7k i veckan. Så de säljer kort och berättar hur du ska träna men räknar iskallt med att de flesta inte tränar. Skulle det blir "revolution" och alla på ett gym skulle gå 3-4 ggr/vecka skulle hela stället implodera.

replay
2005-08-17, 07:27
Våga vägra slappa röstningstrådar a la Piranha? *innocent*

Niclaaas
2005-08-17, 08:48
Våga vägra slappa röstningstrådar a la Piranha? *innocent*

och ändå både röstade och skrev du...

Piranha
2005-08-17, 08:51
och ändå både röstade och skrev du...


Replay , en sann internetkrigare.

Gila
2005-08-17, 09:18
fast då måste ni ha rabatt av ngt slag eller liknande för det är inte dom priserna dom har ute på sin sida för att träna på alla anläggningar.

Jag betalar 300/månaden.
Sen att skolan ger mig pengar för att gå o gymma på mina 3 idrottslektioner i veckan gör inte saken sämre :cool:
Tränar på SATS Vällingby o att man inte skulle kunna köra hardcore där tror inte på sen finns det väl kanske inte direkt nåra byggare.

Cilia
2005-08-17, 16:01
Jag betalar 300/månaden.
Sen att skolan ger mig pengar för att gå o gymma på mina 3 idrottslektioner i veckan gör inte saken sämre :cool:
Tränar på SATS Vällingby o att man inte skulle kunna köra hardcore där tror inte på sen finns det väl kanske inte direkt nåra byggare.
men då är du student dom andra arbetar. Det brukar vara skillnad.
kan du då träna på alla gym i Norden också?

reinholdsson
2005-08-17, 16:03
och ändå både röstade och skrev du...

HAHAHA! :D

adde
2005-08-17, 21:41
Idag körde jag bicepscurl på 70kg på SATS utan att bli ifrågasatt eller uttittad av varesig personal eller andra gymmare :D

/adde

porja
2005-08-17, 21:51
Hallå där
jag tränar på stans dyraste gym. RESPEKT.... *kissass*













SATS är värdelös, de kommer nog gå i konkurs...... ;)
.........

Jorgen
2005-08-18, 15:43
Idag körde jag bicepscurl på 70kg på SATS utan att bli ifrågasatt eller uttittad av varesig personal eller andra gymmare :D

/adde
Men du är ju Adde!

Action
2005-08-18, 17:40
Men du är ju Adde!

Jag undrar vad som krävs för att få en sådan tillsägelse som flera antyder.

Minns den killen som hetsade upp sig själv innan tunga marklyft genom att gå runt och pusta, frusta, slå sig själv på kinderna, skalla huvudet i väggen etc etc.. Innan han med ett vrål drog upp vikten... Inte ens han fick någonsin en tillsägelse. Nä det är en myt att man inte kan träna hårt på SATS.

tuben
2005-08-18, 17:50
Jag undrar vad som krävs för att få en sådan tillsägelse som flera antyder.

Minns den killen som hetsade upp sig själv innan tunga marklyft genom att gå runt och pusta, frusta, slå sig själv på kinderna, skalla huvudet i väggen etc etc.. Innan han med ett vrål drog upp vikten... Inte ens han fick någonsin en tillsägelse. Nä det är en myt att man inte kan träna hårt på SATS.

Skulle du vilja gå och säga till en sån kille? Verkar ju vara nått fel i huvet om man skallar väggen
:D

spacedog
2005-08-18, 17:53
Jag undrar vad som krävs för att få en sådan tillsägelse som flera antyder.

Tänkte just föreslå att det kanske inte har så mycket att göra med hur tungt man lyfter som med hur man beter sig när man lyfter...

Minns den killen som hetsade upp sig själv innan tunga marklyft genom att gå runt och pusta, frusta, slå sig själv på kinderna, skalla huvudet i väggen etc etc.. Innan han med ett vrål drog upp vikten... Inte ens han fick någonsin en tillsägelse. Nä det är en myt att man inte kan träna hårt på SATS.

...men det var tydligen fel det också. :D

Allan
2005-08-18, 18:25
De vill inte ha dit byggarna, punkt slut. Alex Danielsson på BODY har flera gånger velat fotografera i deras lokaler men " de vill inte förknippas med bodybuilding..." Trenden är ju likartad på alla de här kedjorna - man reducerar friviktshörnan till ett minimum, plockar bort de tyngsta hantlarna och minskar viktmagasinen i hissarna. Sen kanske man har en eller två tävlande som nån slags alibi, eller för att de är solbrända, blonderade och vackra - och passar in i deras konecpt. Men det får inte bli för många, det är huvudsaken.
Mats, du får säga vad du vill - vi är rätt många som faktiskt upplevt att våra pengar inte är lika välkomna som Spinning-Stefans pengar. Å andra sidan kan jag träna på Stockholms bästa gym för en tredjedel av fullpriset för ett årskort på SATS. Jag har inget mot att det finns ställen för motionärerna, men det är synd när de likt jätten Gluffgluff knuffar undan mindre konkurrenter. En vacker dag har vi SATS, World Class och Friskis - och det vore ju en jävla valfrihet.....


allan

Action
2005-08-18, 18:38
De vill inte ha dit byggarna, punkt slut. Alex Danielsson på BODY har flera gånger velat fotografera i deras lokaler men " de vill inte förknippas med bodybuilding..." Trenden är ju likartad på alla de här kedjorna - man reducerar friviktshörnan till ett minimum, plockar bort de tyngsta hantlarna och minskar viktmagasinen i hissarna. Sen kanske man har en eller två tävlande som nån slags alibi, eller för att de är solbrända, blonderade och vackra - och passar in i deras konecpt. Men det får inte bli för många, det är huvudsaken.
Mats, du får säga vad du vill - vi är rätt många som faktiskt upplevt att våra pengar inte är lika välkomna som Spinning-Stefans pengar. Å andra sidan kan jag träna på Stockholms bästa gym för en tredjedel av fullpriset för ett årskort på SATS. Jag har inget mot att det finns ställen för motionärerna, men det är synd när de likt jätten Gluffgluff knuffar undan mindre konkurrenter. En vacker dag har vi SATS, World Class och Friskis - och det vore ju en jävla valfrihet.....


allan

Och ändå tränar flera ur redaktionen på SATS... sorry, var bara tvungen. Att de är lite vrånga med fotografering är de inte ensamna om. Lite tråkigt anser jag men de vill skydda sitt varumärke och helt själva styra i vilka sammanhang de syns.

Den bästa medlemmen är en som fått sitt kort genom företaget men aldrig tränar. Det är väl den bästa medlemmen för alla gym, även för det gym du tränar på, eller hur. Pengar in, inget slitage.. Men för den skull krävs det alla typer av medlemmar för att driva ett företag inom gymbracnhen till vinst.

Det enda jag stör mig på är de som påstår att det inte går att träna hårt och tungt på SATS, jag vet att det går att göra det. Nu rä jag en mes på gymet, men det finns många andra som tränar hårt.

I övrigt så är det mycket skit med SATS, men det orkar jag inte ta här.

Allan
2005-08-18, 18:46
Du missar fortfarande poängen Mats. Jag vet också flera som tränar där som nog skulle kvala in i facket hårdtränande. Man kan säkert hitta en och annan byggare där också, men de har en medveten policy om att inte uppmuntra tungbyggare att komma dit. Och att de har en näsan-i-vädret-attityd är vi nog rätt många som tycker. Nu är ju det en oerhört subjektiv uppfattning, men vi är rätt många som delar den erfarenheten, så helt fel kan den nog inte vara.
Eftersom jag känner till "den andra kedjan" kan jag säga att där sägs det rakt ut att byggarna är av ondo, leve motionären. Det finns enstaka klubbar som fortfarande har byggare bland kunderna men det är nog bara en tidsfråga.....


allan

Action
2005-08-18, 19:30
Du missar fortfarande poängen Mats. Jag vet också flera som tränar där som nog skulle kvala in i facket hårdtränande. Man kan säkert hitta en och annan byggare där också, men de har en medveten policy om att inte uppmuntra tungbyggare att komma dit. Och att de har en näsan-i-vädret-attityd är vi nog rätt många som tycker. Nu är ju det en oerhört subjektiv uppfattning, men vi är rätt många som delar den erfarenheten, så helt fel kan den nog inte vara.
Eftersom jag känner till "den andra kedjan" kan jag säga att där sägs det rakt ut att byggarna är av ondo, leve motionären. Det finns enstaka klubbar som fortfarande har byggare bland kunderna men det är nog bara en tidsfråga.....


allan

Jag missar inte poängen Allan! Jag undviker den bara... :)

Jag tror att små gym fortfarande kommer leva kvar, för det finns ju en efterfrågan. Jag anser även att de behövs!!

spacedog
2005-08-18, 19:35
Jag tror att små gym fortfarande kommer leva kvar, för det finns ju en efterfrågan. Jag anser även att de behövs!!

Men är det inte tråkigt om valet står mellan mainstreamade kedjor och små gym? Lite variation mellan de stora gymen vore också kul.

Cilia
2005-08-18, 20:16
Men är det inte tråkigt om valet står mellan mainstreamade kedjor och små gym? Lite variation mellan de stora gymen vore också kul.
tycker jag med.
Det gäller inte bara gym utan generellt.

Konkurrens är bra för alla och man ska inte alltid tro på marknaden och att de klarar av att ordna till allt.

snelhest
2007-12-24, 23:48
betalar gärna extra för att kunna titta på putrumpor under mina pass

Nilsjohan
2007-12-25, 00:47
Mig tar ni inte levande SATS.
Nilsjohan på SATS odenplan vid 19.30 snåret,

*whistle*

Piranha
2007-12-25, 01:20
Ehrm. Hur skall jag lättast röja spåren? Banna dig eller förneka allt.

Creole
2007-12-25, 01:44
Ehrm. Hur skall jag lättast röja spåren? Banna dig eller förneka allt.

Varför förneka något som är positivt? Att du ändrat dig tolkar jag som att du vidgat dina gymvyer och/eller fått bättre ekonomi.

Motorbreath
2007-12-25, 01:52
Jag vägrar. Mest för att verka hardcore verkar det som.

Kebab-Arne
2007-12-25, 11:16
Jag har fått tre prova på kort till SATS i Uppsala när jag flyttade dit i höst. Funderar på att gå och prova. Tränar på ett annat gym och kommer knappast byta men vore kul att prova. Fast frågan är om man vågar? Finns kanske risk att de kommer tjata som järnet sen att man ska börja där? Om man måste fylla i namn, telefonnummer och grejer, har aldrig varit på SATS så vet inte vilka mafia metoder de kör med. Nåt tips? Mina kort kan mycket väl ha gått ut så är kanske en onödig fråga.

Mental
2007-12-25, 13:04
Ehrm. Hur skall jag lättast röja spåren? Banna dig eller förneka allt.

Oj, ibland hinner det förflutna ikapp :D Lite jobbigt när man kör med så absoluta termer.

Slartibartfast
2007-12-25, 14:12
Jag funderar hårt på att byta från mitt nuvarande SL-gym till finlands största och bästa gym (som är tre gånger dyrare). Varför? Mitt nuvarande gym är överlägset utrustat när det kommer till tung träning. Och på dyr-gymmet så finns all pump/stepup/solarie/vibrationstäning/spinning som jag inte använder, men som ingår i medlemskapet. Varför gör jag detta? *popcorn*

Osten80
2007-12-25, 14:16
Jag funderar hårt på att byta från mitt nuvarande SL-gym till finlands största och bästa gym (som är tre gånger dyrare). Varför? Mitt nuvarande gym är överlägset utrustat när det kommer till tung träning. Och på dyr-gymmet så finns all pump/stepup/solarie/vibrationstäning/spinning som jag inte använder, men som ingår i medlemskapet. Varför gör jag detta? *popcorn*

BOOTAY!!!!!!!1

Jorgen
2007-12-25, 14:16
Jag funderar hårt på att byta från mitt nuvarande SL-gym till finlands största och bästa gym (som är tre gånger dyrare). Varför? Mitt nuvarande gym är överlägset utrustat när det kommer till tung träning. Och på dyr-gymmet så finns all pump/stepup/solarie/vibrationstäning/spinning som jag inte använder, men som ingår i medlemskapet. Varför gör jag detta? *popcorn*

För att du vill ha miljöombyte?

Slartibartfast
2007-12-25, 14:24
För att du vill ha miljöombyte?

Jo, så är det nog främst. Dessutom skulle man slippa vissa purfinska, chauvinistiska nationalist-skinheadelement, även om dom inte är speciellt störande.

Jorgen
2007-12-25, 14:31
Jo, så är det nog främst. Dessutom skulle man slippa vissa purfinska, chauvinistiska nationalist-skinheadelement, även om dom inte är speciellt störande.

Det behöver man ibland. Även om det blir dyrare och mindre "hardcore".

Slartibartfast
2007-12-25, 14:34
Det behöver man ibland. Även om det blir dyrare och mindre "hardcore".

Jo, så är det. Min nya arbetsplats subventionerar ca hälften av medlemskapet, så det är den huvudsakliga orsaken till bytet. :thumbup:

Kwon
2007-12-25, 14:49
World Class då Pirre? :D

Sofia4_4
2007-12-25, 14:59
Åh, vad skönt. Vad många avstår från SATS. Fortsätt göra det, för det är så skönt att träna i tomma lokaler och ha alla vikter och machiner för sigsjälv. *whistle*
SATS forever! :hbang:

formula4shape
2007-12-25, 16:25
SATS är fint *rolleyes*

Pez
2007-12-26, 18:27
Ehrm. Hur skall jag lättast röja spåren? Banna dig eller förneka allt.

Sats Stadion ca. 15.30...

Piranha
2007-12-26, 18:39
Sats Stadion ca. 15.30...

Ga ga ga ga... jag skulle aldrig sagt det där för 3 år sen *gah!* nu får man bittert äta upp det.

NuclearWinter
2007-12-26, 18:48
Sats är dyrt, personalen är alldeles för på, de har mesiga gruppträningspass och ingen spinning(?).
Min kompis förföljdes ett År av en satsförsäljare (telefonsamtal, brev, sms och mail) för att hon hade kommit och provtränat ett pass och valt att inte binda sig till deras sekt.

Nitrometan
2007-12-26, 18:49
Å inte ens byggartummen fick han till. *screwy*

Pirre: skyll på att nån annan betalade, det var ett vad, utpressing, kidnappning... Kom på en bortförklaring snabbt!

Tricce
2007-12-26, 19:50
Sats Stadion ca. 15.30...

haha underbar bild :)

Cinna
2007-12-26, 19:52
ingen spinning(?)

:confused:

130kg finsk sisu
2007-12-26, 21:51
Jo, så är det nog främst. Dessutom skulle man slippa vissa purfinska, chauvinistiska nationalist-skinheadelement, även om dom inte är speciellt störande.

Fan Slarti vi tycker helt olika å ändå gillar jag dej. Måste vara kärlek...*cupid*

Slartibartfast
2007-12-26, 22:40
Fan Slarti vi tycker helt olika å ändå gillar jag dej. Måste vara kärlek...*cupid*

:D Om du säger att vi tycker helt olika och jag säger jag ogillar "purfinska, chauvinistiska nationalist-skinheadelement", betyder det då att du gillar desamma?

130kg finsk sisu
2007-12-26, 22:46
:D Om du säger att vi tycker helt olika och jag säger jag ogillar "purfinska, chauvinistiska nationalist-skinheadelement", betyder det då att du gillar desamma?
Nja, visst kan jag finna dem jobbiga å löjliga. Men som fosterländsk sinnad person måste man ha överseende med med personer med lågt IQ. Sen måste man få njuta av att vara starkare än dem. Så min uppfattning kära Henrik är delad. :thumbup:

NiXPhoenix
2007-12-26, 23:24
Något inaktuell omröstning kanske, men hur ska man rösta om man inte går och aldrig gått på Sats men däremot annat fingym?

Slartibartfast
2007-12-27, 11:01
Nja, visst kan jag finna dem jobbiga å löjliga. Men som fosterländsk sinnad person måste man ha överseende med med personer med lågt IQ. Sen måste man få njuta av att vara starkare än dem. Så min uppfattning kära Henrik är delad. :thumbup:

okeej. :MrT:

majoriteten av de som tränar ute i sandviken är riktigt bra typer iaf, så inget ont om dem. *popcorn*

snelhest
2007-12-27, 11:10
Har dom LifeFitness &/eller Hammer Strength?

Sofia4_4
2007-12-27, 21:41
Sats Stadion ca. 15.30...

Busted ordentligt!!! *popcorn*

Timme
2007-12-27, 22:11
Sats är dyrt, personalen är alldeles för på, de har mesiga gruppträningspass och ingen spinning(?).
Min kompis förföljdes ett År av en satsförsäljare (telefonsamtal, brev, sms och mail) för att hon hade kommit och provtränat ett pass och valt att inte binda sig till deras sekt.

fy vad vidrigt. Man blir ju rasande för mindre.

LadyG
2007-12-27, 23:04
Vägrar gärna SATS, det är ändå för dyrt så vad har man där att göra? Sniffa på atmosfären?

Wilden
2007-12-27, 23:11
Bor nu inte i närheten av SATS på något vis men priserna var ju riktigt makabra. Får mig genast att tänka på då jag tyckte att mina 295/månad var mycket. *rolleyes*

Tricce
2008-04-08, 16:14
I have joined the darkside!

Ursäkten är att det ligger på gångavstånd och att när man bara har tillgång till jobbets gym så blir det _väldigt lite_ träning.

Så sats Väsby here i come :n00b

Jacksatan
2008-04-08, 16:17
I have joined the darkside!

Ursäkten är att det ligger på gångavstånd och att när man bara har tillgång till jobbets gym så blir det _väldigt lite_ träning.

Så sats Väsby here i come :n00b

I never really loved you anyway *grr*

Tricce
2008-04-08, 16:22
I never really loved you anyway *grr*

*cry*

Det va skönt och se att dom fixat ett eget rum och på ett eget plan i Väsby för friavikter iaf *cupid*

Grisen
2008-04-08, 18:02
Jag har åkt dit också. Sats Odenplan är bra förutom att det ibland är för mycket folk och att det är lite halt golv.

manmannen
2008-04-08, 19:12
För 250kr för ett årskort på ett helt fungerande sl-gym så står sig Sats slätt.

Cilia
2008-04-08, 19:38
Jag har åkt dit också. Sats Odenplan är bra förutom att det ibland är för mycket folk och att det är lite halt golv.
Jag tycker inte Odenplan är bland dom bästa. Mycket folk, skitigt som tusan, oordning bland utrustningen och slitet.



För 250kr för ett årskort på ett helt fungerande sl-gym så står sig Sats slätt.
Det beror väl på vad du är ute efter för typ av träning.

Piranha
2008-04-08, 19:57
*cry*

Det va skönt och se att dom fixat ett eget rum och på ett eget plan i Väsby för friavikter iaf *cupid*

Tyvärr överbefolkat mellan 17-20

Tricce
2008-04-08, 20:07
Det beror väl på vad du är ute efter för typ av träning.

Prexis sen så är detta även bra för mig varannan vecka

"I Väsby kan alla barn mellan 3 månader och 10 år vara på MiniSats, vår uppskattade barnpassning när mamma och pappa tränar."

Tyvärr överbefolkat mellan 17-20

Tack för tipset, ska försöka undvika dom tiderna :)

Buken
2008-04-08, 20:24
På Västervik's atletklubb betalar jag 1050 per år :) det tycker jag är bra dom har alla relevanta maskiner kabelhissar, 2st bänkpressar, + 1 lutande, en powerrrack Hantlar upp till 62kg, z-stänger, situps/crunch bänkar allt! :D

schabo-labo
2008-04-08, 22:04
Har hört av en säljare på Sats och anledningen till att man ringer vissa flera gånger är pga att många behöver en spark i röven för att komma igång med träningen. De mår både psykiskt och fysiskt dåligt och man får hjälp för att komma igång som nybörjare.

Man får all den hjälp man behöver, personalen är väldigt service-minded och de får mycket utbildning. Personalen gör inget i sitt dagliga arbete som inte är för medlemmarna. Ca 450kr/mån är inte mycket pga man får bra service, trevlig personal färscha lokaler, bra maskiner. Energiska gruppträningsinstuktörer som är utbildade.

Testa nån gång och fråga om hjälp på Sats och kolla om du får hjälp, känn sedan efter om det är värt pengarna.

Corpobal
2008-04-09, 00:48
De mår både psykiskt och fysiskt dåligt

Det är väl inte så svårt att förstå efter att ha varit i kontakt med den glättiga parkettgolvskedjan som vill "frälsa" en med sina peppiga instruktörer.

Chaan
2008-04-09, 00:56
Skåpen e kassa men har efter 2 år inte blivit redo att vägra.

Trassel
2008-04-09, 07:02
Har tränat ett år på SATS ungefär, har iof gått ifrån styrketräningen och kör mer konditionspass och ett och annat vilset spinningpass.

Rent snyggt, trevlig personal, det har sina nackdelar och jag vet inte om jag skulle tycka det var värt pengarna om inte jobbet hade ett generöst friskvårdsbidrag.

Vinter
2008-04-09, 07:06
Sats går man väll till enbart för att få se lite fitness tjejer, no?

Corpobal
2008-04-09, 14:17
Sats går man väll till enbart för att få se lite fitness tjejer, no?

http://img508.imageshack.us/img508/2145/ionlytrainscr1284509954pn7.jpg

Kurash
2008-04-09, 14:21
Personalen gör inget i sitt dagliga arbete som inte är för medlemmarna.

Åtminstone hälften av allt de gör är nog för provisionen.

manmannen
2008-04-10, 18:11
Jag tycker inte Odenplan är bland dom bästa. Mycket folk, skitigt som tusan, oordning bland utrustningen och slitet.




Det beror väl på vad du är ute efter för typ av träning.

Självklart är det så.

schabo-labo
2008-04-12, 23:43
Åtminstone hälften av allt de gör är nog för provisionen.Njaa.. vilka där har provision? 2 pers? Resten då?

Chaan
2010-12-28, 21:48
Kom just från mötet med den första otrevliga SATS-anställda, då tränade jag ändå där 2006-2010 och testat 11 anläggningar i Stockholm.

Ristretto
2010-12-28, 22:15
Kom just från mötet med den första otrevliga SATS-anställda, då tränade jag ändå där 2006-2010 och testat 11 anläggningar i Stockholm.

Snygg bump.


För övrigt tränade jag på SATS i Heron idag. Det fanns inget powerrack, ingen SL-skivstång och viktskivorna var stop-skyltsformade.

Bänkpressen gick inte att ställa in i lagom höjd utan antingen fick man ha den för lågt eller för högt. Dessutom satt inte bänken fast i själva resten av bänkställningen.

Det sjukaste är dock att de vill ha 150kr för att man ska få träna 1 pass.*grr27*

Anabolismus
2010-12-28, 22:32
Snygg bump.


För övrigt tränade jag på SATS i Heron idag. Det fanns inget powerrack, ingen SL-skivstång och viktskivorna var stop-skyltsformade.

Bänkpressen gick inte att ställa in i lagom höjd utan antingen fick man ha den för lågt eller för högt. Dessutom satt inte bänken fast i själva resten av bänkställningen.

Det sjukaste är dock att de vill ha 150kr för att man ska få träna 1 pass.*grr27*

SATS Heron, är det "sämsta" Sats stället jag tränat på, dock finns det väldigt trevliga personer där.

Ristretto
2010-12-28, 22:35
SATS Heron, är det "sämsta" Sats stället jag tränat på, dock finns det väldigt trevliga personer där.

Det var ju tur det iaf, för det var inte kul på något sätt...*cry**cry**cry*

Piranha
2010-12-28, 22:38
Jag har dock reviderat mig åsikt lite sen tråden startades.

Det finns faktiskt flera riktigt bra sats gym, och massor av bra personal.

Bästa gym imho, medborgarplatsen (mycke pga att de har en hacklift).
Andra bra är fridhemsplan, stureplan, stadion.
Mitt favvo är hötorget.
Bästa personalen blir gärdet.

Ristretto
2010-12-28, 22:39
Jag har dock reviderat mig åsikt lite sen tråden startades.

Det finns faktiskt flera riktigt bra sats gym, och massor av bra personal.

Bästa gym imho, medborgarplatsen (mycke pga att de har en hacklift).
Andra bra är fridhemsplan, stureplan, stadion.
Mitt favvo är hötorget.
Bästa personalen blir gärdet.


Vilket har bäst SL-utrustning?

Piranha
2010-12-28, 22:41
Vilket har bäst SL-utrustning?

Medborgarplatsen, de har flak också.

Anabolismus
2010-12-28, 22:48
Jag har dock reviderat mig åsikt lite sen tråden startades.

Det finns faktiskt flera riktigt bra sats gym, och massor av bra personal.

Bästa gym imho, medborgarplatsen (mycke pga att de har en hacklift).
Andra bra är fridhemsplan, stureplan, stadion.
Mitt favvo är hötorget.
Bästa personalen blir gärdet.

Du gillar inte odenplan? Mycket känt folk inom träningseliten där.

Oxe
2010-12-28, 23:44
Södrastation tycker jag inte man skall glömma bort...

Odenplan är lite småsunkigt mest ett ställe för wannabees att visa upp sig...
Ibland undrar man ifall det är ett gym eller en dejtingservice av nåt slag...

Cilia
2010-12-29, 13:01
Ibland undrar man ifall det är ett gym eller en dejtingservice av nåt slag...
Både och men mest det senare. Du skulle kolla in tjejernas omklädningsrum. Det är som ett skämt, svårt att tro att dom ska ut och träna snarare att dom ska ut på klubb

rooz
2010-12-29, 13:04
Jag har gratis träning i hela landet redan, 6k+ lockar INTE för SATS, oavsett hur jävla snygga brudar det finns...

Dock gillar jag deras vattenflaskor:D

hultman
2010-12-29, 13:20
Själv sitter jag också i SATS-träsket. Man får alltid för sig att det är så bra men väl autogirotecknad så inser man sitt misstag. Guldkort trots att man bara använder ett gym, som suger.

Raschmus
2010-12-29, 13:29
Tränat där en gång. Fick skäll av instruktör för att jag körde marklyft och enarmsrodd i cable.

Tränar bara på SATS när det är tillhörande till hotellvistelse.

Morrris
2010-12-29, 13:36
Instruerat där ett par gånger. Odenplan är fint faktiskt.

T-train
2010-12-29, 16:35
Medborgarplatsen, de har flak också.

Vadå, har du kollat och jämför med Liljeholmen?:confused:

stevebc
2010-12-29, 16:36
Jag har gratis träning i hela landet redan, 6k+ lockar INTE för SATS, oavsett hur jävla snygga brudar det finns...

Dock gillar jag deras vattenflaskor:DVaddå 6k+? Svenska kronor? Per år?

rooz
2010-12-29, 16:38
Vaddå 6k+? Svenska kronor? Per år?

SATS-Guld
6600:- (För träningskort)
600:- (Medlemskap)
250:- (Administrationsavgift:D)

Detta ger dig tillgång till alla SATS-center i Sverige.

stevebc
2010-12-29, 16:40
Herregud min skapare.

Chaan
2010-12-29, 16:41
Herregud min skapare.

Vadå? Käkar ju för 1500:- mer i månaden om man tränar.

rooz
2010-12-29, 16:44
Vadå? Käkar ju för 1500:- mer i månaden om man tränar.

7450:- är ganska mkt för att träna. Iaf om man är van vid Atletklubbar:)

Smärtgränsen för mig skulle nog gå vid 4K.

Chaan
2010-12-29, 16:46
7450:- är ganska mkt för att träna. Iaf om man är van vid Atletklubbar:)


Men bra atletklubbar är svåra att hitta i storstäder. Var in och kollade SKIP gym innan jag tog SATS, det var typ ingen dusch.

Kwon
2010-12-29, 16:48
7450:- är ganska mkt för att träna. Iaf om man är van vid Atletklubbar:)

Smärtgränsen för mig skulle nog gå vid 4K.

Du behöver inte SATS Roozen.

Köp några hantlar och en stång och ät fish and ricecakes ist!

rooz
2010-12-29, 16:48
Men bra atletklubbar är svåra att hitta i storstäder. Var in och kollade SKIP gym innan jag tog SATS, det var typ ingen dusch.
Vad är en bra atletklubb då?

Jag vet att jag inte kommer hitta fräscha brudar, nyaste body på fika bordet eller häftigaste Techno-gym serien. Men är jag ute efter bra stänger, bra viktskivor och medlemmar som kan lyfta tungt, då vet jag vart jag går.

stevebc
2010-12-29, 16:53
Vadå? Käkar ju för 1500:- mer i månaden om man tränar.Hela min matbudget låg på 1500:- innan, och då tränade jag också. Jag äter inte så mycket mer då styrketräning inte gör att jag förbränner så mycket, men jag äter mer proteinrikt.

Chaan
2010-12-29, 16:59
Vad är en bra atletklubb då?


Dom bästa atletklubbarna finns på små orter som råkat snöa in på just styrketräning.

Hela min matbudget låg på 1500:- innan, och då tränade jag också. Jag äter inte så mycket mer då styrketräning inte gör att jag förbränner så mycket, men jag äter mer proteinrikt.

Innan vad?

stevebc
2010-12-29, 17:00
Innan vad?Innan jag flyttade hem igen.

Rikard Jansson
2010-12-29, 17:02
Jag tänker inte träna där iaf! Kan ändå inte koncentrera mig så fort en snygg brud kör ... ja vad som helst, i närheten

champion
2010-12-29, 17:11
Varför gå till ett DYRT gym!?
Vad har SATS som dom andra inte har?

TheGhr
2010-12-29, 17:13
Jag tränade en gång där 2001 men blev ganska avtänd dels av alla speglar som jag minns det, dels av nån kille i duschen som kollade in lite mer än han borde gjort...

Fartman
2010-12-29, 17:16
Känner inte ni andra också att det skett en positiv förändring sen 2005 när tråden startade? Nu har jag förvisso aldrig varit på SATS men man märker rent generellt att i råden till nybörjare och motionärer rekommenderas det oftare relativt vettiga övningar även ofta med fria vikter istället för typ tramsiga maskiner som det kunde vara förr. Jag tycker även att man ser det på mer allmänna gym att de allra flesta faktiskt mera friviktsövningar än maskiner. Kablarna verkar dock fortfarande riktigt poppis.

Chaan
2010-12-29, 17:18
Jag tränade en gång där 2001 men blev ganska avtänd dels av alla speglar som jag minns det, dels av nån kille i duschen som kollade in lite mer än han borde gjort...

Hur mycket borde han kollat?

Fordon
2010-12-29, 17:25
Varför gå till ett DYRT gym!?
Vad har SATS som dom andra inte har?

en hel del träningsklasser som inte kostar någonting extra. Alls. Det är inte dyrt, det är kvalité. Rent och snyggt i omklädningsrum och ute på gymmet. Bastu osv.

3 träningsvägledningar som medföljer gymkortet. Även om du hänger på kolozzeum så är det många som inte ens kan stava till träning när de kommer in där. Att då få en lätt vägledning om hur man kan träna, helt gratis, är guld värt.

*edit* Sats har tillomed barnpassning.

Semiramis
2010-12-29, 18:09
Varför gå till ett DYRT gym!?
Vad har SATS som dom andra inte har?

en hel del träningsklasser som inte kostar någonting extra. Alls. Det är inte dyrt, det är kvalité. Rent och snyggt i omklädningsrum och ute på gymmet. Bastu osv.

3 träningsvägledningar som medföljer gymkortet. Även om du hänger på kolozzeum så är det många som inte ens kan stava till träning när de kommer in där. Att då få en lätt vägledning om hur man kan träna, helt gratis, är guld värt.

*edit* Sats har tillomed barnpassning.Det - och stor tillgänglighet om man bor i Stockholm. Många företag har avtal med SATS som gör att det blir billigare för deras anställda att träna där.

rooz
2010-12-29, 18:12
Dom bästa atletklubbarna finns på små orter som råkat snöa in på just styrketräning.

I beg to differ. Både TAK och STK är bra. Dock bara tränat på TAK, men STK har ju gott rykte!

Och LTK ligger i Lund, som inte är så litet?

ThisIsTheOne
2010-12-29, 19:28
Visa mig ett gym i Sthlm som har lika bra öppettider, tillgänglighet, utrustning, service och standard som de bästa SATS-gymmen och jag ska överväga att byta. 550 spänn i månaden för något man lägger ner mycket tid på, det är småpengar.

ispåse
2010-12-29, 19:39
Trodde redan Piranha tränade på något sats-liknande, keps, trådlinnen, och latte + bosatt i fjollträsk. Var kul att höra att så inte är fallet. :thumbup:

Chaan
2010-12-29, 19:52
I beg to differ. Både TAK och STK är bra. Dock bara tränat på TAK, men STK har ju gott rykte!

Och LTK ligger i Lund, som inte är så litet?

Lund är litet. Om du menar Sundbyberg (en kranskommun) så är det inte direkt någon metropol. Det andra vet jag inte.

rooz
2010-12-29, 19:55
Lund är litet. Om du menar Sundbyberg (en kranskommun) så är det inte direkt någon metropol. Det andra vet jag inte.

TAK= Täby Atletklubb. 20min från City med tåg. Men det är väl också en "kranskomun"

Cilia
2010-12-29, 20:43
Trodde redan Piranha tränade på något sats-liknande, keps, trådlinnen, och latte + bosatt i fjollträsk. Var kul att höra att så inte är fallet. :thumbup:

eehhh? Han har ju just skrivit att han tränar på SATS och vad spelar det för roll för dig vilket gym han tränar på?

stevebc
2010-12-29, 22:06
Lund är litet. Om du menar Sundbyberg (en kranskommun) så är det inte direkt någon metropol. Det andra vet jag inte.Normalt sett så har större tätorter SL- eller OL-gym. Norrköping är väl ett undantag då.

Malmö är lite sovande nu efter konkursen men de är på gång.

ispåse
2010-12-30, 00:05
eehhh? Han har ju just skrivit att han tränar på SATS och vad spelar det för roll för dig vilket gym han tränar på?

Vem är du och varför yttrar du dig?

Missade att tråden var gammal som gatan, men då tränar han som sagt på sats precis som jag trodde, tyckte inte min bild av han stämde överens med att han inte skulle vilja träna på sats bara. :) Piranha + sats är som korv med bröd typ.

ispåse
2010-12-30, 00:44
Tar tillbaka allt, känner mig som en femåring, piranha är grym i keps och han får träna var helst han vill sats, bollhavet, var som.

krappen
2010-12-30, 01:20
Har man inte så mycket annat att välja på så blir det tyvärr SATS, dock är ju inte studenterbjudandet så fruktansvärt dyrt, även om det kanske är ett av de dyrare gymmen around. Snart öppnar Sportlife i närheten och då blir det andra bullar.

Chaan
2010-12-30, 07:08
TAK= Täby Atletklubb. 20min från City med tåg. Men det är väl också en "kranskomun"

Satellitkommun

darocker
2010-12-30, 08:20
Normalt sett så har större tätorter SL- eller OL-gym. Norrköping är väl ett undantag då.

Malmö är lite sovande nu efter konkursen men de är på gång.


Tyvärr inte Västerås heller..

mini
2010-12-30, 08:30
Satellitkommun

Fast det där resonemanget failar eftersom vi har tävlande från alla möjliga kommuner på alla sidor Stockholm.

Chaan
2010-12-30, 08:34
Fast det där resonemanget failar eftersom vi har tävlande från alla möjliga kommuner på alla sidor Stockholm.

Just därför, menar du väl? Min teori är att storstäder inte har bra atletklubbar. Menar du att folk från hela Storstockholm åker till Täby för att träna (eller för den delen Järfälla), så stödjer det mitt resonemang. Vet inte hur det ser ut i Göteborg men antar att de grövre gymmen inte ligger mitt i stan? Har själv tränat på SATS när jag varit där.

mini
2010-12-30, 08:38
Just därför, menar du väl? Min teori är att storstäder inte har bra atletklubbar. Menar du att folk från hela Storstockholm åker till Täby för att träna (eller för den delen Järfälla), så stödjer det mitt resonemang. Vet inte hur det ser ut i Göteborg men antar att de grövre gymmen inte ligger mitt i stan? Har själv tränat på SATS när jag varit där.

Nej. Jag menar att det kvittar att STK ligger i just Sundbyberg. Det är inte faktumet att det ligger i vad du menar är en liten ort utan att det är en bra förening.
Edit: jag antar att resonemanget bygger på bristen på andra aktiviteter på orten? Annars skulle det ju kunna appliceras även på storstäder genom att hänvisa till att en stadsdel snöat in på styrketräning. Då undrar jag hur liten orten måste vara. Som Jönköping, Sundsvall, Umeå, Göteborg?

Chaan
2010-12-30, 08:45
Nej. Jag menar att det kvittar att STK ligger i just Sundbyberg. Det är inte faktumet att det ligger i vad du menar är en liten ort utan att det är en bra förening.
Edit: jag antar att resonemanget bygger på bristen på andra aktiviteter på orten? Annars skulle det ju kunna appliceras även på storstäder genom att hänvisa till att en stadsdel snöat in på styrketräning. Då undrar jag hur liten orten måste vara. Som Jönköping, Sundsvall, Umeå, Göteborg?

Ojojoj, den här diskussionen, igen? Sverige brukar man säga har tre storstäder.

Ja, jag menar iaf att det inte kvittar att STK ligger i sumpan, det hade helt enkelt inte hänt mitt i stan.

Mantus
2010-12-30, 09:25
Känner inte ni andra också att det skett en positiv förändring sen 2005 när tråden startade? Nu har jag förvisso aldrig varit på SATS men man märker rent generellt att i råden till nybörjare och motionärer rekommenderas det oftare relativt vettiga övningar även ofta med fria vikter istället för typ tramsiga maskiner som det kunde vara förr. Jag tycker även att man ser det på mer allmänna gym att de allra flesta faktiskt mera friviktsövningar än maskiner. Kablarna verkar dock fortfarande riktigt poppis.

Ja, det tycker jag. Om man ser tillbaka till 2002-2003 så vet jag att ett gym i min lilla ungdomshåla slängde ut alla sina maskiner och enbart hade maskiner och gruppträning, något sådant hade aldrig hänt i dagsläget känns det som. När jag flyttade till Uppsala 2005 var det ett stort fokus på maskinövningar av alla PT på mitt gym. Nu har det förbytts i mycket mer kroppsövningar, kettlebell och frivikt. Klimatet har förändrats med funtionell träning, crossfitinspirerade gym, kettle-bell och what-not.
Jag klagar inte, för första gången är jag inte den ende som tar med mig in magnesia in på gymmet.

stevebc
2010-12-30, 12:11
Vem är du och varför yttrar du dig?

Missade att tråden var gammal som gatan, men då tränar han som sagt på sats precis som jag trodde, tyckte inte min bild av han stämde överens med att han inte skulle vilja träna på sats bara. :) Piranha + sats är som korv med bröd typ.Oroa dig inte, hon är ny här på forumet och känner typ ingen.

Lund är litet. Om du menar Sundbyberg (en kranskommun) så är det inte direkt någon metropol. Det andra vet jag inte.Nu är inte jag från Stockholm, men jag har väl varit där ett antal gånger. Jag förstår dock inte vad du menar, visst ligger det lite utanför stan men Sundbyberg är ju fortfarande i Stockholm. I samma stad alltså. Det går väl inte att bygga gym i Gamla Stan bredvid slottet eller?

Chaan
2010-12-30, 12:29
Nu är inte jag från Stockholm, men jag har väl varit där ett antal gånger. Jag förstår dock inte vad du menar, visst ligger det lite utanför stan men Sundbyberg är ju fortfarande i Stockholm. I samma stad alltså.

Stockholms kommun är centralorten, där bor kändisar som jag. Stockholms kommun har ont om bra atletklubbar, precis som jag anar att Göteborgs centralort har det. Runtom Stockholms kommun ligger en massa andra kommuner, som brukar kallas kranskommuner, och satellitorter, om dom ligger en god bit bort. Därute är det inte ont om bra atletklubbar, men det är inte heller översållat. Däremot finns det ofta engagerade småklubbar i hålor, till exempel Långsele har en. Där kan man snacka om litet upptagningsområde.

Visst, Stockholms kommun är sammanbyggd med dom närmaste kranskommunerna, men knappast att man åker ut dit för träna om man bor i Stockholm. Ett bra argument för att träna på SATS är alltså att det är det som finns - inuti storstäder.

Det går väl inte att bygga gym i Gamla Stan bredvid slottet eller?

Exakt. Detta är min poäng, i korthet.

stevebc
2010-12-30, 12:43
Stockholms kommun är centralorten, där bor kändisar som jag. Stockholms kommun har ont om bra atletklubbar, precis som jag anar att Göteborgs centralort har det. Runtom Stockholms kommun ligger en massa andra kommuner, som brukar kallas kranskommuner, och satellitorter, om dom ligger en god bit bort. Därute är det inte ont om bra atletklubbar, men det är inte heller översållat. Däremot finns det ofta engagerade småklubbar i hålor, till exempel Långsele har en. Där kan man snacka om litet upptagningsområde.

Visst, Stockholms kommun är sammanbyggd med dom närmaste kranskommunerna, men knappast att man åker ut dit för träna om man bor i Stockholm. Ett bra argument för att träna på SATS är alltså att det är det som finns - [I]inuti storstäder.Men det går ju tunnelbana ut till Sundbyberg. Som mini säger är det ju folk från hela Stockholm (staden/metropolen Stockholm, inte kommunen) som åker till STK för att träna. Jwzrd pendlar för farao från Eskilstuna in till Sundbyberg för att träna :).

Själv bor jag i lilla Lund, men att ta mig till Bollhuset kan ändå ta 30-40 minuter vissa dagar, och då ligger Bollhuset nästan centralt. Hur lång tid tar tunnelbanan ut till Sundbyberg?

Chaan
2010-12-30, 12:48
Jag har inget emot Sundbyberg. Men Roger Zapfe tränade inte på SATS för att det är massor utav bra styrketräningsanläggningar i stan, och han råkar välja just den, utan han gjorde det för att det inte har varit så mycket att välja på. Nu finns det iaf en till kedja i innerstaden.

jwd kanske inte har så många kompisar där han bor.

stevebc
2010-12-30, 12:59
Jag har inget emot Sundbyberg. Men Roger Zapfe tränade inte på SATS för att det är massor utav bra styrketräningsanläggningar i stan, och han råkar välja just den, utan han gjorde det för att det inte har varit så mycket att välja på. Nu finns det iaf en till kedja i innerstaden.

jwd kanske inte har så många kompisar där han bor.Jag vet inte vem Roger Zapfe är, men med tanke på SL så går det väl ganska snabbt att ta sig runt i Stockholm? Hur lång tid tar det från Innerstan till Sundbyberg? Enligt www.sl.se så tar det 8-15 minuter. Jag ser inte det som en särskilt lång transportsträcka. Det är snabbare än vad det tar för stadsbussen här att ta mig till gymmet.

Täby ligger väl lite längre ut dock.

Har inte Stockholmspolisen en SL/OL-förening förresten? Den kanske bara är öppen för poliser. Oddjob här på forumet tävlar för dom har jag för mig.

z_bumbi
2010-12-30, 13:02
Normalt sett så har större tätorter SL- eller OL-gym. Norrköping är väl ett undantag då.

Det är Linköping som saknar styrkelyft och tyngdlyftning. Norrköping har NAK som kör tyngdlyftning.

Att bedriva central styrkelyft och/eller tyngdlyftningsträning blir dyrt i större samhällen och i de flesta fallen har den typen av verksamhet dessutom också hamnat i idrottshus/sportanläggningar av olika slag och de brukar inte ligga så centralt (tyvärr). Däremot skulle jag inte bli så förvånad om det skulle gå att driva en klubb även i centrala Stockholm men då måste det till några som vill göra det.

stevebc
2010-12-30, 13:05
Det är Linköping som saknar styrkelyft och tyngdlyftning. Norrköping har NAK som kör tyngdlyftning.

Att bedriva central styrkelyft och/eller tyngdlyftningsträning blir dyrt i större samhällen och i de flesta fallen har den typen av verksamhet dessutom också hamnat i idrottshus/sportanläggningar av olika slag och de brukar inte ligga så centralt (tyvärr). Däremot skulle jag inte bli så förvånad om det skulle gå att driva en klubb även i centrala Stockholm men då måste det till några som vill göra det.På SSFs hemsida finns det en atletklubb i Linköping (Linköping AK) listad, men i samma distrikt (sydöstra) så fanns inte Norrköping nämnt alls.

Den behöver nog uppdateras.

Pudzianovski
2010-12-30, 13:07
Jag vet inte vem Roger Zapfe är,

:eek:

Det är ju Atlas (i gladiatorerna)! Han är ju en ståtlig gud!

Chaan
2010-12-30, 13:07
Jag vet inte vem Roger Zapfe är

Känner igen det där *mini Så fort någon är större än koloiternas pappa vet ingen vem det är, eller så har han målat om vikterna. Vikingen till vänster.

http://www.fitness-magazine.com/februari05/gifs/ff04/DSC_0161.jpg

Enligt www.sl.se så tar det 8-15 minuter.

Det är ofrånkomligen så att gym har ett geografiskt upptagningsområde! :MrT: Bor du vid Odenplan, eller säg hela Vasastan, så åker du inte gärna tunnelbana, som du inte ens har månadskort på, tillsammans med Mujaheddin på den blå linjen, ut till en förort!

mini
2010-12-30, 13:09
Stockholms atletklubb håller till på Kungsholmen. Stockholmspolisen på Södermalm. (och Oddjob har tävlat för Spif fram till nu...)

stevebc
2010-12-30, 13:16
Känner igen det där *mini Så fort någon är större än koloiternas pappa vet ingen vem det är, eller så har han målat om vikterna. Vikingen till vänster.

http://www.fitness-magazine.com/februari05/gifs/ff04/DSC_0161.jpg

Det är ofrånkomligen så att gym har ett geografiskt upptagningsområde! :MrT: Bor du vid Odenplan, eller säg hela Vasastan, så åker du inte gärna tunnelbana, som du inte ens har månadskort på, tillsammans med Mujaheddin på den blå linjen, ut till en förort!Ah, nu fattar jag ingenting. Kan inte så mycket om BB och SL (Stockholmstrafiken alltså).

Stockholms atletklubb håller till på Kungsholmen. Stockholmspolisen på Södermalm. (och Oddjob har tävlat för Spif fram till nu...)Se där! Ytterligare en. Och Södermalm är väl hyfsat centralt?

Chaan
2010-12-30, 13:36
Stockholms atletklubb håller till på Kungsholmen. Stockholmspolisen på Södermalm. (och Oddjob har tävlat för Spif fram till nu...)

Är något av dom öppet för allmänheten? Den gamla hemsidan
http://www.stockholmsak.com/ verkar ha slocknat.

Kan inte så mycket om BB

Det är uppfattat.

och SL (Stockholmstrafiken alltså).


Det var en terrorist där utifrån som blev tagen igår väl.

Och Södermalm är väl hyfsat centralt?

Tror inte dom flesta stockholmare känns vid Södermalm. Förut, för att arbetarna bodde där. Nu, för att konstnärer och annat löst folk, som IT- och mediafolk, bor där.

Oxe
2010-12-30, 14:17
Jag har inget emot Sundbyberg. Men Roger Zapfe tränade inte på SATS för att det är massor utav bra styrketräningsanläggningar i stan, och han råkar välja just den, utan han gjorde det för att det inte har varit så mycket att välja på. Nu finns det iaf en till kedja i innerstaden.

jwd kanske inte har så många kompisar där han bor.

Ifall Zapfe tränar på sats är det väl snarare än anledning att inte köra där...

Nielsen
2010-12-30, 14:19
Jag skulle inte få för mig att betala dom pengarna för att träna på ett gym.
Så ja, våga vägra.

+ att jag vill ha bunkerkänsla och metal i högtalarna!

stevebc
2010-12-31, 00:06
Tror inte dom flesta stockholmare känns vid Södermalm. Förut, för att arbetarna bodde där. Nu, för att konstnärer och annat löst folk, som IT- och mediafolk, bor där.Okej, jag trodde det var "poppis" i Stockholm att hänga på Södermalm. Google Maps säger mig även att det ligger ganska centralt, kanske inte om man bor i Gamla Stan då, men de flesta bor väl utanför.

Chaan
2010-12-31, 07:37
Okej, jag trodde det var "poppis" i Stockholm att hänga på Södermalm. Google Maps säger mig även att det ligger ganska centralt, kanske inte om man bor i Gamla Stan då, men de flesta bor väl utanför.

Det "riktiga" Stockholm är Norrmalm. Senaste kartan jag såg (ett eller två år sen) över Stockholms bögklubbar låg samtliga på Södermalm (över tio stycken) utom någon som låg ett par hundra meter därifrån, på norra sidan Slussen (i Gamla Stan alltså). I övrigt bor det mycket ungdomar på Södermalm. Det finns dock flera olika typer av bostadsområden där, det finns ett fint område som ligger avskilt, sedan finns det Knivsöder, och Punksöder.

mini
2010-12-31, 08:08
Du har inte bara dålig koll på atletklubbarna utan även bögklubbarna Chaan.

Chaan
2010-12-31, 08:18
Det är inte jag utan Nöjesguiden isf. Men det spelar ingen roll angående klubbarna, alla vet att Slöddermalm är Sveriges böghuvudstad i vilket fall.

Var det någon av atletklubbarna i Stockholms kommun som var öppen för nytillkomna, utom SKIP gym?

mini
2010-12-31, 08:28
Var det någon av atletklubbarna i Stockholms kommun som var öppen för nytillkomna, utom SKIP gym?

I föreningar behöver man ofta lösa medlemsavgift eller kontakta någon innan man vill komma och prova. Så gissar jag att det är såväl på SAK och SPIF, samt atletklubbar på mindre orter.

Chaan
2010-12-31, 08:42
Så "gissar" jag att det inte är på atletklubbar på mindre orter.

mini
2010-12-31, 08:43
Så "gissar" jag att det inte är på atletklubbar på mindre orter.

Ok.

Sheogorath
2010-12-31, 08:52
Det "riktiga" Stockholm är Norrmalm. Senaste kartan jag såg (ett eller två år sen) över Stockholms bögklubbar låg samtliga på Södermalm (över tio stycken) utom någon som låg ett par hundra meter därifrån, på norra sidan Slussen (i Gamla Stan alltså). I övrigt bor det mycket ungdomar på Södermalm. Det finns dock flera olika typer av bostadsområden där, det finns ett fint område som ligger avskilt, sedan finns det Knivsöder, och Punksöder.

Om samtliga bögklubbar ligger på Södermalm är det ju det som är det riktiga Stockholm?

bubbe
2010-12-31, 08:55
Om samtliga bögklubbar ligger på Södermalm är det ju det som är det riktiga Stockholm?

Inte för inte det heter fjollträsk?

bubbe
2010-12-31, 08:58
Så "gissar" jag att det inte är på atletklubbar på mindre orter.

Atletklubb = medlemsförening
utnyttja föreningens resurser = bli föreningsmedlem

Sen finns det klubbar som huserar i vanliga gym för betalande, men dessa är nog färre till antalet än de som har en egen lokal.

Chaan
2010-12-31, 09:19
Atletklubb = medlemsförening
utnyttja föreningens resurser = bli föreningsmedlem

Sen finns det klubbar som huserar i vanliga gym för betalande, men dessa är nog färre till antalet än de som har en egen lokal.

Inte fan är det så att dom kollar stamtavla på dig om du går in på gymet i Kisa, där världens före detta starkaste man tränade, och vill provträna.

I föreningar behöver man ofta lösa medlemsavgift eller kontakta någon innan man vill komma och prova. Så gissar jag att det är såväl på SAK och SPIF, samt atletklubbar på mindre orter.

mini
2010-12-31, 09:21
Inte fan är det så att dom kollar stamtavla på dig om du går in på gymet i Kisa, där världens före detta starkaste man tränade, och vill provträna.

Är gymmet i Kisa en atletklubb? Vet du hur den drivs? Vilka rutiner de har?

bubbe
2010-12-31, 09:31
Inte fan är det så att dom kollar stamtavla på dig om du går in på gymet i Kisa, där världens före detta starkaste man tränade, och vill provträna.

Stamtavla?

Att kontakta någon för att provträna är inte samma sak som att ha ett gym med betalning per gång man tränar.

Vi brukar vara mycket välkomnande för folk som vill prova på, tom låta dem få träna gratis ett par ggr innan de blir medlemmar. Detta innebär dock inte att man kan gå dit närsom helst och bara komma in och träna, man måste sonika kontakta en ansvarig för att komma överens.

Cilia
2010-12-31, 12:07
Så "gissar" jag att det inte är på atletklubbar på mindre orter.
Det har väl med storleken att göra? Finns det 1 miljon personer som kan besöka dig behöver du ha ett system mot om du har kanske 100 personer.


Det "riktiga" Stockholm är Norrmalm. Senaste kartan jag såg (ett eller två år sen) över Stockholms bögklubbar låg samtliga på Södermalm (över tio stycken) utom någon som låg ett par hundra meter därifrån, på norra sidan Slussen (i Gamla Stan alltså). I övrigt bor det mycket ungdomar på Södermalm. Det finns dock flera olika typer av bostadsområden där, det finns ett fint område som ligger avskilt, sedan finns det Knivsöder, och Punksöder.
För ha ett sånt intresse av att hålla reda på alla bögklubbar så har du väldigt dålig koll.

Skulle också vilja påstå att du har ganska dålig koll på Södermalm generellt.

Chaan
2010-12-31, 12:30
Ja man måste bli godkänd av ordföranden i sitt lokala chapter.

När det gäller böggym så kan jag bestämt avråda heterokillar från Slödder-malms simhallar, jag tränade där ett tag i början av årtusendet och blev förföljd av bögar därifrån.

stevebc
2010-12-31, 13:46
Ja man måste bli godkänd av ordföranden i sitt lokala chapter.

När det gäller böggym så kan jag bestämt avråda heterokillar från Slödder-malms simhallar, jag tränade där ett tag i början av årtusendet och blev förföljd av bögar därifrån.It's a hard knock life!

Sheogorath
2010-12-31, 13:51
Ja man måste bli godkänd av ordföranden i sitt lokala chapter.

När det gäller böggym så kan jag bestämt avråda heterokillar från Slödder-malms simhallar, jag tränade där ett tag i början av årtusendet och blev förföljd av bögar därifrån.

Bögfobi är något av det töntigaste som finns. Grattis, Chaan! :thumbup:

Chaan
2011-01-06, 13:40
Bögfobi är något av det töntigaste som finns. Grattis, Chaan! :thumbup:

Jag har alltid dragit till mig den här typen, det är inte bara killar!

Intimacy-seeking stalkers often have delusional disorders involving erotomanic delusions.

Har också haft flera homos som vänner på 90-talet innan det hela polariserades.

På badhusen har det dock varit bögar, när jag slutade med simning och började träna på SATS blev det bra, utom en av dom som fortsatte.

Chrillee
2011-01-06, 15:16
Vad står SATS för? Utan snuskiga antydningar.

rooz
2011-01-06, 15:25
Vad står SATS för? Utan snuskiga antydningar.

Titta på deras vattenflaskor, vad tänker du på?

stevebc
2011-01-06, 15:49
Vad står SATS för? Utan snuskiga antydningar.Första gången jag lade märke till SATS var för ett antal år sedan. Det var en affisch på en busshållplats med en ganska kurvig kvinna, som hade en tight topp med bokstäverna "S A T S" vertikalt skrivna över urringningen. Vi visste inte vad sats-kedjan var då, så vi fnissade ganska mycket åt det; man var mer lättroad på den tiden.

Salus
2011-01-06, 16:16
Jag tränar på Södra TK. En grym atletklubb i Sthlm, billiga avgifter, gratis hjälp av folk med fantastiskt erfarenhet (till skillnad från många på SATS som bara köpt sig ett utbildningsbevis).

Öppettiderna är det enda som lämnar lite att önska..

Epson
2011-01-06, 16:28
Vad står SATS för? Utan snuskiga antydningar.

Ingenting. Från början stod det för "Sport Aerobic Training System".

Sheogorath
2011-01-06, 16:35
Suck At Training-School.

Chaan
2012-09-28, 07:38
Jag vet inte vem Roger Zapfe är

http://bilder4.egmont.se/cache/0e/0e32/0e327ac556847be43fa2cb8c4ab9243bbbc3b9f5

20:00 ställs manliga mot kvinnliga muskler i Fångarna på fortet på TV4.

Cilia
2012-09-29, 20:07
Vilken jäkla bump