handdator

Visa fullständig version : Fråga gällande åldersskillnad


Froddan
2005-08-15, 20:32
Tjipp och hej för alla som minns mig! Tillbaka sedan någon gång i maj. Nu är sommaruppehållet slut och träningen drar snart igång igen.

Men det har ingenting med den här tråden syfte att göra. Jag är allvarligt konfunderad och behöver lite moralisk rådgivning. Spörsmålet är följande.

En tjej frågade efter mitt telefonnummer i helgen. Hon verkade väldigt trevlig och dessutom väldigt söt, så hon fick det givetvis. Hon ringde samma kväll, vi pratade lite och det visades sig att hon är 16 år. Jag fyllde 20 i somras.

Till en början var jag orolig att hon skulle vara äldre än mig men nu är problematiken den motsatta.

Äldre killar som ränner runt med småtjejer äcklar mig mer än chokladpudding med ketchup – och jag vill verkligen inte uppfattas som en sådan.

Utan att veta hur hon eller jag är till sättet eller utseendet undrar jag 1) vad eran spontana reaktion är på åldersskillnaden och 2) om jag ska träffa henne?

JustinCredible
2005-08-15, 20:35
Ingen reaktion

Ja

Garnax
2005-08-15, 20:36
Absolut, 4 år är ingen skillnad. Min nuvarande är 6 år äldre än mig och jag var 17 när vi träffades. Har haft 10 års ålderskillnad...

Gillar du henne och kan leva med att hon inte kan följa med dig ut på krogen (om du nu går dit) dom första 2 åren så är det väl inget som hindrar dig?

Avskyr folk som sätter så jävla stor vikt vid ålder mer än chokladpudding med kecthup

Devoid
2005-08-15, 20:38
20 <-->16 ingen speciell reaktion

Har en polare som är 23 som är ihop med MIN 15 åriga kusin, barnarov säger jag till det,
Men det är väl för att det är min kusin kanske...

Verkar det vara en tjej du kan trivas ihop med så tycker jag helt klart ni skall träffas.

userfriendly
2005-08-15, 20:42
Jag dejtade killar i din ålder när jag var sexton.. DÅ tyckte jag inte att det var nåt problem MEN nu inser jag att jag aldrig skulle kunnat haft ett seriöst förhållande med någon i 20-års åldern då.. detta pga. egen mognad (även om jag var "vuxen" för min ålder)

Men det beror ju lite på hur hon har levt tidigare o vad du har vart med om osv.. vissar 20-åringar jag känner e som 15 o vissa som 35...

Megatuttarna
2005-08-15, 20:42
Var inte så ålderfixerad. Bilda din subjektiva uppfattning med avstamp i hennes mogenhet. I grund och botten är det koherens du ska vara på jakt efter hos bruden.

Om 16 bast är "ok" är något du måste se efter själv. Det är ingen jävla pedofil-stämpel på det hela om ni är jämlikar och har team-play.

Jag mår mest illa av de gubbar som köper öl och cigg till sina fjortisbeundrarinnor och kör runt dem i sin äckliga Volvo. Det är långt ifrån att vara tillsammans med en person som du faktiskt kan lita på och finna ditt stöd hos.

mangemani
2005-08-15, 20:42
du gör helt som du vill

yaddan
2005-08-15, 20:44
Största tillåtna åldersskilnaden är: +-((din ålder)/2)+7. Ser ut som du är tvungen att göra slut...

bosse_brutal
2005-08-15, 20:47
ingen fara, hon är ju till och med laglig.. hade en kompis somvar ihop med en 12åring ett tag, han är 19... lite peddo varning på det, som tur var så tog det slut rätt snabbt...

Megatuttarna
2005-08-15, 20:48
ingen fara, hon är ju till och med laglig.. hade en kompis somvar ihop med en 12åring ett tag, han är 19... lite peddo varning på det, som tur var så tog det slut rätt snabbt...

Hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Det där är riktigt jävla nasty, vafan är du för medmänniska som inte rätar ut honom?

Froddan
2005-08-15, 20:54
Har tänkt på saken, och det lutar nog åt att jag väljer att inte träffar henne. Hon är bara 16 år! Jag skulle fan skämmas inför familj och vänner.

Sheogorath
2005-08-15, 20:55
Har tänkt på saken, och det lutar nog åt att jag väljer att inte träffar henne. Hon är bara 16 år! Jag skulle fan skämmas inför familj och vänner.

Löjlig inställning. Du trodde ju att hon var äldre än du från början! Säger inte det en del om hennes mognad, enligt dig?

Froddan
2005-08-15, 21:00
Löjlig inställning. Du trodde ju att hon var äldre än du från början! Säger inte det en del om hennes mognad, enligt dig?Utseende har ingenting med min definition av mogen att göra.

Nu vet jag förvisso inte särskilt mycket om henne som person, så jag kanske ska träffa henne ändå. Jag känner mig väldigt kluven.

Marba
2005-08-15, 21:02
Min fader var 20 år när han träffade min då 16-åriga moder för första gången, så jag ser inget problem i det hela.

Frantic
2005-08-15, 21:08
Jag mår mest illa av de gubbar som köper öl och cigg till sina fjortisbeundrarinnor och kör runt dem i sin äckliga Volvo. Det är långt ifrån att vara tillsammans med en person som du faktiskt kan lita på och finna ditt stöd hos.

Då måste jag säga; Åk aldrig aldrig till Sunne i värmland. Någonsin..


Froddan - Klart du ska träffa henne. Vad har du att förlora? Tänk om det är din drömtjej?

Fatcan
2005-08-15, 21:10
Har en polare som är 23 som är ihop med MIN 15 åriga kusin, barnarov säger jag till det,


Spöa upp han?

High1ander
2005-08-15, 21:11
Tjipp och hej för alla som minns mig! Tillbaka sedan någon gång i maj. Nu är sommaruppehållet slut och träningen drar snart igång igen.

Men det har ingenting med den här tråden syfte att göra. Jag är allvarligt konfunderad och behöver lite moralisk rådgivning. Spörsmålet är följande.

En tjej frågade efter mitt telefonnummer i helgen. Hon verkade väldigt trevlig och dessutom väldigt söt, så hon fick det givetvis. Hon ringde samma kväll, vi pratade lite och det visades sig att hon är 16 år. Jag fyllde 20 i somras.

Till en början var jag orolig att hon skulle vara äldre än mig men nu är problematiken den motsatta.

Äldre killar som ränner runt med småtjejer äcklar mig mer än chokladpudding med ketchup – och jag vill verkligen inte uppfattas som en sådan.

Utan att veta hur hon eller jag är till sättet eller utseendet undrar jag 1) vad eran spontana reaktion är på åldersskillnaden och 2) om jag ska träffa henne?
Alltså, egentligen inget fel. Men jag hånar min kompis som är 20 som HELA tiden tar tjejer som är 17 år...

Visst vi killar är omogna osv så 16-20 kanske passar bra... Tror dock mest mogen/omogen är bullshit i det sammanhanget.

Men om det är en tjej du njuter med att vara med så, no problem?

Kan bara säga hur jag ser det på det med mina moral-ögon. Jag vägrar ha en tjej som är yngre som är precis som alla andra tjejer man kände då man var yngre, som alla bara hade äldre killar.

Tricklev
2005-08-15, 21:12
Klart som fan du ska gå efter henne, 4 år är ju ingenting.

Cinna
2005-08-15, 21:12
4 år är väl ingenting?!?

Gillar du henne tycker jag att du ska strunta i hur er relation skulle uppfattas av andra. Varför bry sig om vad andra tycker?

mini_Arnold
2005-08-15, 21:13
Vem fuck bryr sig om åldersskillnaden?
Om det är nån som bryr sig utöver ni två så visa dem ditt långfinger och ge dem mitt nummer ska jag snacka vett i skallen på dem.

Toel
2005-08-15, 21:16
Det kostar ju inget att träffa henne...förutom att du måste skämmas inför dina föräldrar, bli kallad peddo av dina polare osv. Nej, bara skoja.

Klart du kan träffa henne, om hon inte möter dina krav, ja, då du ju testat iaf. Det värsta enligt mig är att om hon nu möter dina "mogenhetskrav" så måste du kanske ändå stå ut med hennes mindre mogna polare. Men det är det väl värt om det är en riktig kalaspingla?

nemd
2005-08-15, 21:22
Det är ju bara att ge henne en chans. Tycker inte du ska fundera på om du ska träffa henne eller inte träffa henne nu pga åldern. Utan träffa henne och se hur hon är och hur ni funkar tillsammans sen kan du kanske börja tänka om det är nåt o satsa på eller inte... :D

Devoid
2005-08-15, 21:34
Spöa upp han?

Jo det hade inte vart några större problem
:cool: Men både hennes och hans föräldra är överlyckliga över det hela,
Fråga mig inte varför...

bosse_brutal
2005-08-15, 21:39
Jag mår mest illa av de gubbar som köper öl och cigg till sina fjortisbeundrarinnor och kör runt dem i sin äckliga Volvo. Det är långt ifrån att vara tillsammans med en person som du faktiskt kan lita på och finna ditt stöd hos.

Då måste jag säga; Åk aldrig aldrig till Sunne i värmland. Någonsin..


får utvecka det där med tilläget att du nog ska skippa värmland helt och hållet :D

kimonque
2005-08-15, 21:41
du vet redan vad jag tycker, ge det en chans

H.Emanuel
2005-08-15, 21:54
Hur ska den kvinna vara då som du inte skäms för inför dina vänner o föräldrar? 4 år är ingenting, okej om det hade varit fjorton. Ge henne en chans eller två. Du lever bara en gång

Metal_boy_
2005-08-15, 23:47
Äh det där är väl ingen åldersskillnad. Farsan var 19 när han träffade morsan som va 14

LisaOoo
2005-08-16, 07:14
Klart du ska träffa henne. Du får väl se vart det leder. Blir du intresserad/kär så tror jag inte du tycker det är värt att skippa det bara för att hon är fyra år yngre. Det är löjligt.

Mikeman
2005-08-16, 13:06
Go for it!
Känner du att hon är mogen för sin ålder och att du tycker om henne finns det inget att tveka på.

Ska vi snacka ålderskillnad så hade min syrra en klasskamrat som var 21 och var tillsammans med en man på 61.
Det sjuka var att han varken var rik eller snygg. DET var lite disgusting.

Froddan
2005-08-16, 15:49
Ja, ni har väl rätt. Jag ska träffa henne imorgon. Och jag berättar hur det går. :)

OffT: Mikeman: Hade du möjligtvis samma namn på Sweclockers en gång i tiden och hade hetlevrade diskussioner med en imbecill om svensk inrikespolitik?

Zafer
2005-08-16, 16:42
peddo.

Metaddict
2005-08-16, 20:47
Instämmer att det är värt ett försök! Vem fan bryr sig om vad andra tycker?

Att någon i 16-års åldern skulle vara så mogen har jag lite svårare att se men nånstans borde det ju finnas undantag!
Själv är jag 23 och har inte ens hittat en mogen tjej överhuvudtaget än i min ålder ;) Kanske är dålig på att leta...

High1ander
2005-08-16, 21:05
Instämmer att det är värt ett försök! Vem fan bryr sig om vad andra tycker?

Att någon i 16-års åldern skulle vara så mogen har jag lite svårare att se men nånstans borde det ju finnas undantag!
Själv är jag 23 och har inte ens hittat en mogen tjej överhuvudtaget än i min ålder ;) Kanske är dålig på att leta...
Menar fan det, folk snackar hela tiden om hur mogna deras småtjejer är, men jag som är kräsen kan fan inte ens hitta mogna i min ålder...

strong-man
2005-08-16, 21:40
Kör hårt :kinky: :kinky:

Mikeman
2005-08-17, 03:43
Ja, ni har väl rätt. Jag ska träffa henne imorgon. Och jag berättar hur det går. :)

OffT: Mikeman: Hade du möjligtvis samma namn på Sweclockers en gång i tiden och hade hetlevrade diskussioner med en imbecill om svensk inrikespolitik?

Yepp...

Är det du Froddan?!
Blev du sur när jag fick dig bannad för ditt ironiska inlägg? :cool:

andersw
2005-08-17, 17:49
Ge det en chans!

Man ångrar bara det man aldrig gjorde, när du fyller 80 är hon 76 :thumbup:

Cilia
2005-08-17, 20:05
Menar fan det, folk snackar hela tiden om hur mogna deras småtjejer är, men jag som är kräsen kan fan inte ens hitta mogna i min ålder...
det är väl inget fel på att vara lite barnslig?
gammal blir man tids nog ändå.

High1ander
2005-08-17, 20:13
det är väl inget fel på att vara lite barnslig?
gammal blir man tids nog ändå.
Jag faller för barnsliga tjejer som är flummiga men inte "omogna", ju mer crazy o frisläpta desto bättre.
Iofs alla tjejer är flummiga *innocent*

Cilia
2005-08-17, 20:15
Jag faller för barnsliga tjejer som är flummiga men inte "omogna", ju mer crazy o frisläpta desto bättre.
då har du väl hamnat i rätt land iaf hehehe

Iofs alla tjejer är flummiga *innocent*
till skillnad mot er killar?

aliquis
2005-08-17, 20:22
20 o 16 är väl lugnt, jag tyckte 22 o 16 var rätt lugnt utöver vad syster skulle ha för åsikt när jag var 22... nu har jag nyss fyllt 26 och vi har fortfarande hängt ut på massa 88or som alltså är 17, och då känns det väl lite tråkigt faktiskt, usch vad man börjar bli gammal. ~20 är nog mer lagom ;D

Men i ditt fall go for it :D

Arnesson
2005-08-17, 20:40
Min tjej är 3år yngre än mig (19 - 22) och det är inga problem alls. Som många andra säger, stirra dig inte blind på åldern.

aliquis
2005-08-17, 20:41
Min tjej är 3år yngre än mig (19 - 22) och det är inga problem alls. Som många andra säger, stirra dig inte blind på åldern.Nej, titta på stjärten istället.

aliquis
2005-08-17, 20:42
Absolut, 4 år är ingen skillnad. Min nuvarande är 6 år äldre än mig och jag var 17 när vi träffades. Har haft 10 års ålderskillnad...

Gillar du henne och kan leva med att hon inte kan följa med dig ut på krogen (om du nu går dit) dom första 2 åren så är det väl inget som hindrar dig?

Avskyr folk som sätter så jävla stor vikt vid ålder mer än chokladpudding med kecthupVafan skall man på krogen och göra om man redan har något? Asskabbigt, dyrt, otrevligt och tråkigt.

Arnesson
2005-08-17, 20:44
Nej, titta på stjärten istället.

Exakt! Min tjej har fiiiiin stjärt :D

High1ander
2005-08-17, 20:51
då har du väl hamnat i rätt land iaf hehehe


till skillnad mot er killar?
Vi killar är inte flummiga, vi är bara renodlade svin.

Vilket land är det? Sverige? För jag drar till USA och där har jag träffat två tjejer som klarar av ingångsprovet till "High1ander's life school of stupid behaviors", ena svenska tjejen tacka nej trots att hon blev antagen. Den andra tjejen orka/hade inte tid att fråga, hon ska få antagningsbeskedet när jag kommer till USA...

Froddan
2005-08-17, 20:58
Jag träffade henne idag. Kändes inte rätt helt enkelt.

Froddan
2005-08-17, 21:01
Kände att det nog är för tidigt att träffa andra tjejer överhuvudtaget då jag gjorde slut med min förra flickvän för drygt två veckor sedan bara. Hon var en 20-årig läkarstudent, och hon hade en viss mognad och erfarenhet jag nog söker hos en flickvän och det kommer jag med största säkerhet aldrig finna hos en 16åring.

Froddan
2005-08-17, 21:05
Yepp...

Är det du Froddan?!
Blev du sur när jag fick dig bannad för ditt ironiska inlägg? :cool:Haha! Vad roligt att det är du! Och ja, jag blev förbannad som fan! Det var ju uppenbart att mitt heilande var ironi! :)

Nu har jag dock lämnat swec för gott. Efter att blivit bannad sex gånger. :thumbup: Barnsligt och cyniskt ställe måste jag säga.

Vill också påstå att jag har utvecklat min argumentation en hel del även om de grundläggande värderingarna är de samma. Du då? Anser du fortfarande att blattar är födda onda och brottslighet bekämpas bäst med avskräckande hårda tag med hämnd som princip? ;)

Nu får vi tävla i bäst fysik istället! Har du lagt upp några bilder eller? :D

hubbabubba
2005-08-17, 21:13
I-Landsproblem HEHE :D
Du har väl hört det klassiska uttrycket "åldern har ingen betydelse".
Om det känns rätt go for it! :thumbup:

Mikeman
2005-08-18, 02:19
:laugh:
Jag har lämnat Swec med sen det invaderades av en massa sketungar. Kollar dock in på spel-sektionen emellanåt.

Jag har i princip samma åsikter som då men jag har väl aldrig sagt att blattar föds onda? :MrT: Min bästa polare är en adopterad kille från Indien och jag arbetar i princip med 70-80% med folk från andra länder. Men jag är fortfarande för stängning av gränserna tills vi fått ordning på samhället som vi har.

Du då? Har du och Teetow skaffat barn ännu? :booty:

De bilder du kan se på mig här är min avatar samt en mäktig hästskobild i den tråden. Jag är inte så seriös att jag orkar hålla på med journaler och bildtrådar.

Nej fan, back to work.Nu jagar dom mig här...

Froddan
2005-08-18, 07:47
:laugh:
Jag har lämnat Swec med sen det invaderades av en massa sketungar. Kollar dock in på spel-sektionen emellanåt.

Jag har i princip samma åsikter som då men jag har väl aldrig sagt att blattar föds onda? :MrT: Min bästa polare är en adopterad kille från Indien och jag arbetar i princip med 70-80% med folk från andra länder. Men jag är fortfarande för stängning av gränserna tills vi fått ordning på samhället som vi har.

Du då? Har du och Teetow skaffat barn ännu? :booty:


De bilder du kan se på mig här är min avatar samt en mäktig hästskobild i den tråden. Jag är inte så seriös att jag orkar hålla på med journaler och bildtrådar.

Nej fan, back to work.Nu jagar dom mig här...Ja, swec är patetiskt.

Haha, Teetow min bundsförvant! Men erkänn att han var rolig! :D

Mikeman
2005-08-18, 15:22
Ja, swec är patetiskt.

Haha, Teetow min bundsförvant! Men erkänn att han var rolig! :D

Nej. Men det var kul att se honom bli dwarfad av Hive-Mind gång på gång.

GymTT
2005-08-18, 15:52
Froddan langa nummret;)

clash
2005-08-18, 16:09
Men herregud ... "jag letar efter en tjej som är si o så o läkarstudent bla bla bla" ... grabbar... prova att bli ihop med nån ni blir kära i istället o som får er att må bra o ni trivs med. Att skaffa en brud är inte samma sak som att skaffa en fet tv för att skryta för polarna vet ni.

I övrigt tycker jag alla som kompromissar med sin egen lycka för att den är rädd för vad andra skall tycka är en jävla tönt som förtjänar att aldrig bli lycklig.

2 veckor e väl oxå jävligt tidigt att skaffa ett seriöst förhållande efter det senaste? Varför inte bara träffa henne för att ****** istället slipper du fundera över saker du inte verkar fattat alls än iallafall.

p.s. det är ju schysst att berätta för henne att du inte tänker bli ihop med henne isånnafall men chansen för att få stoppa in den sjunker för det mesta då Överlägset smidigast och schysstast dock.

High1ander
2005-08-18, 16:13
Men herregud ... "jag letar efter en tjej som är si o så o läkarstudent bla bla bla" ... grabbar... prova att bli ihop med nån ni blir kära i istället o som får er att må bra o ni trivs med. Att skaffa en brud är inte samma sak som att skaffa en fet tv för att skryta för polarna vet ni.

Bwahaa, du har missuppfatat det där, TV köper man bara om man blir kär i den och den har snygg design, flickvänner skaffar man för att skryta med. Eller var det andra hållet? ;)

Hmm... undrar vad det är för bra tummått på en bra tjejrumpa, ska den mätas diagonalt?

Froddan
2005-08-18, 16:45
Nej. Men det var kul att se honom bli dwarfad av Hive-Mind gång på gång.Vad betyder dwarfad?

Froddan
2005-08-18, 16:47
Men herregud ... "jag letar efter en tjej som är si o så o läkarstudent bla bla bla" ... grabbar... prova att bli ihop med nån ni blir kära i istället o som får er att må bra o ni trivs med.Jag skulle aldrig bli ihop med någon jag inte är kär i. Men jag skulle heller aldrig trivas med en person som saknar vissa mänskliga kvalitéer. Jag tror du missförstod mig lite. :)

tuben
2005-08-18, 16:50
Men herregud ... "jag letar efter en tjej som är si o så o läkarstudent bla bla bla" ... grabbar... prova att bli ihop med nån ni blir kära i istället o som får er att må bra o ni trivs med. Att skaffa en brud är inte samma sak som att skaffa en fet tv för att skryta för polarna vet ni.

I övrigt tycker jag alla som kompromissar med sin egen lycka för att den är rädd för vad andra skall tycka är en jävla tönt som förtjänar att aldrig bli lycklig.

2 veckor e väl oxå jävligt tidigt att skaffa ett seriöst förhållande efter det senaste? Varför inte bara träffa henne för att ****** istället slipper du fundera över saker du inte verkar fattat alls än iallafall.

p.s. det är ju schysst att berätta för henne att du inte tänker bli ihop med henne isånnafall men chansen för att få stoppa in den sjunker för det mesta då Överlägset smidigast och schysstast dock.

Jävligt bra sagt, håller med helt och hållet.

Kaboffastar
2005-08-18, 17:20
du kan ju höra dig lite för på stan hur många 16 åringar som haft ihop det med en tex 20 år gammal kille...





edit : det är ett PAR 3 st minst sagt.

Mikeman
2005-08-18, 17:31
Vad betyder dwarfad?

Det betyder i princip samma som "ägd"...